/spanien/barcelona/forum/25665.aspx/spanien/barcelona/forum/25665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 13:44
Barca82//
1. För att ledning och coach anser att de spelarna finns redan i truppen och i de egna leden. Alltså som du beskriver, inte de dyraste, inte de mest etablerade.
2. Vi har skulder som betalas av. Så nyförvärv som inte kostar något som inför den här säsongen är prio ett. Barça hade 9st nyförvärv inför förra säsongen.
Bra jobbat av ledningen anser jag. Vi har värvat förståndigt och breddat truppen utan någon kostnad.
Barcelona Gabriel
2005-09-14 13:43
La_Rambla

Kan stämma där, men tror att det har en hel del med att göra att vi gjorde oss av med säsongens budget under förra säsongen när vi köpte så många spelare, bla Eto'o som kostade en del i slutet. Men visst tänker Laporta taktiskt och kmmer säkerligen "muta" oss med ett "crack". Tror personligen på att det blir Henry, han har länkats samman med oss flera gånger och det är både Laportas och Rijkaards blöta dröm sen tidigare.
Barcelona Barca82
2005-09-14 13:40
Kan nån förklara varför vi inte har köpt en ny vänsterback och ev en ny mittback oxå? Man behöver inte köpa de dyraste och mest etablerade spelarna. Det finns många bra spelare i de lite mindre lagen så det behöver inte kosta skjortan
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 13:39
Gabriel//
Helt säkert. Gudskelov så gjorde han inte det. ;)

Skulle vara intressant att få veta om Rijkaard fick någon budget att köpa spelare till den här säsongen, eller fick direktiv uppifrån att det fick räcka med Bosmanfallen van Bommel och Ezquerro? För att Laporta vill sanera ekonomin och spara pengar till en "supervärvning" inför presidentvalet som kommer sen.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-14 13:37
Killa
Tror inte, kommer att vara ett X nånstans.

Är det nån som vet vilken kanal på SopCast eller PPLive som kommer att sända matchen?
Barcelona Gabriel
2005-09-14 13:34
La_Rambla

Word, dom hade nått sin topp för längesen, men en annan sanning är att ifall Rijkaard krävt att göra nytt kontrakt med dessa spelare så hade dom stannat i klubben eftersom tränaren räknar med dom.
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 13:32
Gabriel//
Sant det du skriver angående Gio, visserligen är Sylvinho minst lika bra. Men sanningen är att de där som försvann som du räkna upp inte bara berodde på att Rijkaard städade ut. Utan att flertalet av dem har nått sin topp och är på väg ner. Overmars har tom slutat.

Killa//
Du är modig som satsar så mycket pengar på en femling. Säger som en viss gammal AIK-tränare sa en gång. "This is the f*ing Champions League. Allt kan hända. Panathinaikos kan tex likväl gneta sig till ett kryss. Satsa på en trippel istället. ;)
Barcelona Gabriel
2005-09-14 13:24
Rijkaard är inte som Van Gaal när det gäller att föredra holländare. Kolla bara vilka som försvunnit. Kluivert, Rieziger, Overmars, Cocu (han om någon borde stannat) osv. Att han spelar med Gio är inte för att han är holländare utan för att vi inte har någon bättre. Dessutom så är Van Bommel inget klart alternativ för honom som ordinarie.
Barcelona Killa
2005-09-14 13:20
Tjena grabbar.
Tänkte spela oddest idag och jag tänkte kolla med er om ni tror om jag får i denna kopung:
Club Brugge - Juventus 2 (1.60)
A. Wein - Bayern Munichen 2 (1.60)
Udinese - Panathinakos 1 (1.70)
W. Bremen - Barcelona 2(SÅKLART) (2.10)
Halmstad B.K. - Sporting Lissabon 2 (1.55)
Insats: 500kr

Vad tror ni? får jag in den?
Barcelona carlos_18
2005-09-14 13:18
tack tack...:)
Barcelona Puyol
2005-09-14 13:16
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 13:15
Följ tidigare inlägg så hittar du. :P
Barcelona carlos_18
2005-09-14 13:14
Någon som vet en länk med matchen ikväll ?
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 13:06
Klart man startar matchen med tro på vinst. Jag säger bara att oavgjort inte är någon katastrof i gruppen.

Havaldinho//
Jag stör mig också lite på Rijkaards envishet när det gäller Maxi och Saviola. Han verkar föredra holländare precis som van Gaal. Envisas ju med att alltid spela Gio. Men han har ju iaf inte försökt skapa en holländsk koloni vilket jag är tacksam för.

Sen vet jag inte hur pass "bra" tränare och taktiker Rijkaard egentligen är?. Truppen består av så pass många bra spelare att det vore svårt för någon att misslyckas. Men visst, Rijkaard sattes på prov förra säsongen, många nyckelspelare blev tidigt skadade men Barça levererade trots det. Så helt oäven är han nog inte trots allt. Lite tjurskallig bara kanske. ;)
Barcelona Gabriel
2005-09-14 12:57
Alltså vad är det jag hör ? Vi är Barcelona och vi ska alltid gå ut för att vinna. Allt annat än en vinst är en besvikelse y punto.

Vi vinner idag, you'll see !
Barcelona hammabarça
2005-09-14 12:07
Jag kan på något sett inte känna mig orolig när jag tänker på vilka spelare vi igentligen har. Då ryser man bara till.. Så seger ser jag som en självklarhet!
Barcelona Etoó_9#
2005-09-14 12:06
hammabarça//

ja ska spela på 3-1 ikväll ..

ja kommer vinna känner det på mig
Barcelona hammabarça
2005-09-14 12:04
Jag tror faktiskt Ronaldinho leder oss till seger ikväll. Han gör sig stor varje viktig och stor match! Kommer spela fram Eto'o och göra ett själv! Sen gör Deco ett klassiskt Deco mål, dvs via en annan spelare :P
Barcelona Etoó_9#
2005-09-14 12:02
vi vinner med 3-1 ikväll..

Etoo
Etoo
Deco
Barcelona Havaldinho
2005-09-14 11:56
Japp de är han...
Fan Roman oh Roman, vad jag inte hade gett för att han skulle bära våran tröja...

Tillbaks till detta med Rijkaard...

Är oroad över hans mobbing på de argentiska spelarna...
Roman, Saviola, Maxi...
Vet inte vad de ska krävas för att t e x Maxi ska ens få sätta sig på våran bänk...
Varför är de så svårt att ge spelare chansen så att de växer med uppgiften...
Nu är de tidigt på säsongen men ser ändå ett oroligt tecken som man såg förra såsängen...
Speciellt i Maxi fallet...
Ville ju se vad killen går för ordenligt, om vi nu kastade iväg Saviola med motiveringen att Maxi erbjuder oss mer än Saviola med sin tyngd och styrka så känns de som Rijkaard bara snackar en massa skit när killen inte ens är med på bänken...
Men så länge Mister leverar så skiter jag i vem fan som spelar för då finsn de inget att klaga på, Ronaldinho får sitta på läktaren om de ska behövas bara vi vinner och gör de med stil...
På ett villkor att vi alltid bygger laget på våra Catalaner, inte på en koloni som Van Gaal gjorde...

Utan stolthet är titlarna bara luft...
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 11:44
Tror faktiskt Villareal får svårt ikväll. Riquelme är väl småskadad också?
Barcelona Havaldinho
2005-09-14 11:43
Forlan sänker Fergie ikväll?
Barcelona Klint
2005-09-14 11:38
In med Van Bommel ikväll!

Ett stort minus till ZTV som har valt att visa Europas tråkigaste storlag, Chelsea och Juventus. Okej, visst kan det vara kul att se våra svenskar spela då och då, men tycker ändå att stormatcher borde prioriteras. Hur kul är det att se belgiska ligans etta respektive tvåa dagarna efter varandra?

Idag hade jag förutom vår egen match, gärna sett att ZTV visade Villareal - Man Utd. Tror det kan bli en riktigt bra match!

Vinst ikväll med 2-1.

Forza Barca!
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 11:30
Japp, är också oerhörd imponerad av Rafa och vad han får ut av sina spelare, som i vissa fall är lite mediokra till och med.
Så måste även Rijkaard börja agera precis som du skriver, våga vila Eto'o, Dinho tex. På vår bänk sitter det inte dussinlirare precis, utan riktigt bra spelare som måste få lite ansvar och spela.

Eller som det stod på Sport.es bla:

..y los merengues salieron con el rabo entre las piernas. (..and merengues left with the tail between the legs.)
Man kan bara le. :D

PS. Jag kollade så klart Lyon-Real matchen, zappade bara över till Chelseas match emellanåt i förhoppningen att Anderlecht hade kvitterat. DS.
Barcelona Havaldinho
2005-09-14 11:20
Jo tyvär är de så och de visar att sverige är fortfarande ett U-land i fotbollstänkade...
Alltså matchen de visade igår va ju fn i mig ett sömnpiller...
Jag somnade framför tv och missade nästa hela andra tur att jag vaknade precis lagom till highlightsen så jag såg Lyon klappa till Real ;)
För en gångs skull ser jag inte fram emot en fotbolls match och de är Brugge-Juventus jag pratar om...

Sen hoppas jag att Rijkaard kommer visa mer "cojones" i framtiden genom att använda alla i truppen och våga vila spelare som Eto´O och Ronaldinho ibland...
Titta på Benitez han vilade GERRARD igår mot BETIS borta de var jävligt snyggt...
Varför?
Jo många var trötta Gerrard en av de så han vågade vila dem och de gick vägen de är så en tränare ska agera, VISA HELA truppen förtroende inte 4 spelare som våran mister verkar göra...
De är det som gör Rafa till världens bästa Manager...

KOLLA IN DENNA RUBRIK FRÅN PLANETFOOTBALL.COM

MADRID MURDERED IN LYON!!!
Fucking beautiful...
Barcelona La_Rambla
2005-09-14 11:09
Havaldinho//
Det må vara så att folket resonerar som du där. Men de som är ansvariga tror jag inte gör det. Och de är övertygade om att svenska folket vill se svenska utlandsproffs. De tänker tittarsiffror och reklamintäkter, ingenting annat. Ta sen en sväng in på Juves forum och du ska se att det kryllar av Zlatanister. De vill se Zlatan. Varför vill de det tror du. Jo för att Zlatan är Zlatan. Haha. ;)
Real Madrid Figolina
2005-09-14 11:06
Nu har jag läst ikapp 4 dagars långledighet och ställer mig lite frågande till debatten Messi-Robinho?Varför jämföra två så olika spelartyper?Robinho tycker jag(OBS!okunnigt fruntimmer)är av samma typ som Zizou och Ronaldinho, dvs kvicka teckniska fötter.Enda felet med honom bortsett från hans ungdom är ju hans vikt.Ge grabben ett årskort på gym.Messi är ju mer robust och går fram som en respektlös ångvält på plan, typ Adriano eller Cisse.Absolut fantastisk att se.Nu hatar jag varken Barcelona eller nåt annat lag och ser fram emot matchen ikväll.Hoppas det går bättre för er.
Barcelona Havaldinho
2005-09-14 11:03
Vi ska gå in i varje match med 3p i sikte.
Så bra är inte Bremen att de kan rubba oss...
Om jag inte ens accepterar förluster mot stora lag som B Munchen, Milan då gör jag de knappast mot Bremen...
Inga snack vinner Bremen är det en knall men ett kryss bör de lätt kunna mäkta med mot oss...
Vi är Kataloniens stolhet och så ska vi presenteras.
Hur kan vi annat bättre representera vårt land än med segrar...

La Ramba

För en gång skull håller jag inte med dig...
Tror faktist fler vill se lag som Barcelona, Real, B Munchen än att titta på svenskar i Anderlecht eller Brugge-Juventus...
Svenskar eller inte alla människor vill se en toppmatch...
Tack vare Canal+ som alltid sänder Juventus så har många svenkar lärt sig att de är frustrerande att titta på upphossade Juve...
De finns inget att titta på inge lir, inge finesser förutom en fint nån gång av Zlatan, sen blippar de över till Tv4+ och tittar på spanska och får bara underhhållning...
Den duellen tror jag har gynnat oss Primera anhängare att många hellre vill nu se Spanska för att de sett nå nytt nåt de inte kan få nog av...
Lirare som Ronaldinho, Zidane, Ronaldo, Joaquin, Aimar, A.Bilbao...
Barcelona Polero
2005-09-14 10:57
Måste säga att jag inte känner mej nervös inför kvällens drabbning:
1. Hemmamatcherna är de som ska vinnas och vi lär ta minst 7 poäng i gruppspelet (hemmamatcherna alltså).
2. Tack vare detta räcket det antagligen med någon enstaka poäng från bortamatcherna. Blir det ingen ikväll lär det komma i någon av de 2 senare matcherna: Barca kommer helt enkelt inte att förlora alla 3 bortamatcherna.

Det enda som känns jobbigt är när alla glinen från Real Madrid kommer hit och tråkar vid eventuell förlust ikväll. Men man kan ju låta bli att läsa i forumet då;)
Barcelona S.W.A.T
2005-09-14 10:32
ikväll möter vi ett starkt lag Werde bremen! förlorar vi mot bremen ska vi inte göra så stor grej av det för bremen ett bra lag! hoppas vi vinner, men ja tror att det blir 1-1
Annons: