/spanien/barcelona/forum/25663.aspx/spanien/barcelona/forum/25663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2005-09-18 11:32
La_Rambla

Messi skrev väl på till 2014?

Dessutom skrev Chrissan "Inte för att jag håller på Real." Med det menar han väl att han håller på Real, men han bortsåg det för stunden när diskussionen gällde Messis chanser att komma med i VM-truppen eller inte.
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 11:19
Beautiful_ Barça//
Messi registrerades som A-lagspelare, han ingick alltså i den trupp som lämnades in till serieorganisationen. Sen vad det gäller kontraktet så har han skrivit på ett nytt nu ju så alla tvivel om det är borta. Han tillhör Barça till 2010 med en klausul på 150 miljoner euro. Det kontraktet gäller nu, basta! ;)
Sen att han måste ha ett pass för att spela i ligan är en annan femma.

Crissan//
Om du inte håller på Real, vilket lag håller du då på? Fick du fel tröja av misstag?
Och Messis mål är att komma med i VM-truppen först och främst, sen vem som tas ut i startelvan är en senare fråga han säkert ej ororar sig för just nu.
Barcelona Dobermann
2005-09-18 10:21
TV4 plus visar enligt www.dagenstv.com,
Onsdag 20:55 Fotboll: Barcelona-Valencia
La Liga. Kommentatorer: Ola Wenström, Magnus Hedman. Direkt [5960131]
Real Madrid Chrissan
2005-09-18 09:00
Ämne: Altså när ja gnu tän....
Beautiful_ Barça: Messis kontrakt var inte giltigt efter som han hade registrerats som en spelare i barcelona då det redan fans 3 spelare utan eu-pass. Därför gilldes inte kontraktet.
Real Madrid Chrissan
2005-09-18 08:58
Ämne: Pelada

Ja, det st....
Kharles: Inte för att jag håller på real men jag tror inte att messi går in i den argentinska startelvan. Tevez är ju en bättre spelare som borde få chansen från start. Men det är klart att messi är iallafall med i matchtruppen.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-18 06:49
Altså när ja gnu tänker efter på Messi(as) ny kontrakt. Om det ska vara giltigt så måste han ha skrivit på som b-lag spelare. Och om han nu är registrerad som b-lag spelare så borde han få spela i ligan. Fast Rijkaard har sagt att b-lags etappen är över för Messi och att han kommer aldrig vara b-lags spelare igen. Jag är inte så insatt i kontrakt grejen men jag antar att ingen av oss är det. Om man tänker på rättskunskap så borde man egentligen skriva in vad som helst i kontraktet. Så länge båda parterna är överens och skriver på så ska kontraktet gälla.

Ja.. alla cules. Här har man haft fest o alla brudarna har dratt nyss och man kan inte sova. Hoppas man får lite sömn så man är utvilad och koncentrerad inför ikväll. Bästa kvällen på länge. Vilka matcher altså. Om real x:ar vilket jag oddsat på så blir det kris för dem. Luxes taktik kommer bli helt sågad. Jag tycker att han är jävligt grym som tränare men han är för fast i Brasiliens taktik. Europa är annorlunda. Utan kantspel så klarar man inte sig mot deffensiva lag. Visst kan man lyckas vinna vissa gånger men man kommer att förlora ganska ofta eller spela lika. Säsongen är lång och det håller inte i längden. För att vinna ligan så måste man vinna nästan alla sina matcher. Jag är säker att Real kommer igång med det materialet man har. Men det kommer att ta tid och man har inte råd att förlora så många poäng. Inte nu när Barça är ännu starkare än de var förra året. Jag förväntar mig mer av laget, och jag är säker att de kommer att leverera bättre och smartare fotboll. Jag förväntar mig också att våran Rijkaard har mognat och blivit smartare och bättre tränare. Det är laget och spelarna som vinner ligan. Det gäller att ha bra spelare i kombination med bred trupp och hyfsad manager. Men det är tränaren som vinner CL. Det gäller att ha bäst och smartast taktik. För här är det bara 2 alt. en matcher som gäller.
Barcelona Valdes_1#
2005-09-18 01:19
FC Barcelona
Valdés
Oleguer – Puyol – Márquez – Gio
Xavi – Edmilson – Deco
Giuly – Eto´o - Ronaldinho

snälla säg inte att oleguer spelar som högerback???????????????????????+++
Barcelona Gabriel
2005-09-18 00:44
Skönt att baraja blev utvisad, missar matchen mot oss.
Barcelona Messi
2005-09-18 00:05
Daniel Lopez

Ett litet fel i din inför-rapport.

"Viktigt att påpeka är att Atlético Madrid vann båda matcherna mot Barcelona förra året."

Matchen i Madrid slutade oavgjort, 1-1. Ingen förlust alltså. ;-)
Barcelona Messi
2005-09-17 23:36
Ämne: Kharles

Att han k....
Vet inte hur det är med det, men även om Messi skulle få spela i Copa del Rey så är det inte förrens i vår vi spelar vår första match. Har läst att lagen i CL kliver in i cupen först i kvartsfinalen, allt för att göra schemat för CL-lagen lite lättare.

Vid den tidpunkten kommer Messi ha ett EU-pass.
Barcelona _Barca
2005-09-17 23:12
jag har hängt med men vatt borta ett tag...så jag hörde att han skrivti kontrakt...
Barcelona La_Rambla
2005-09-17 23:02
Beautiful_ Barça//
Nu när jag tänker närmare på det så får du inte italienskt pass om du inte kan visa upp att du har rötter från landet. Även om det ibland kan vara vaga släktskap så som en farfars kusin. Det gäller även de brasilianska spelarna.

Klart 3 mån suger, jag vill kunna se honom i varje ligamatch.;)
I bästa fall så ger de honom tillstånd den 26:e sept, men vi ska nog inte räkna med det. Hela affären stinker.

_Barca//
Försök att hänga med lite bland inläggen. Han får fortfarande bara spela i CL och Canteran.
För la liga krävs det att han har ett eu-pass, italienskt eller spanskt.
Barcelona _Barca
2005-09-17 22:50
Får messi spela nu eftersom han har skrivit nytt kontrakt??
Barcelona Gabriel
2005-09-17 22:49
Kharles

Ja det vore något det, even possible men jag tycker att Aimar gått ner otroligt mycket.
Pelada
2005-09-17 22:27
Kharles

Att han kommer med i Argentinas VM-trupp är klart. Tänk bara att han gör succé i Champions League..

Förresten hur är det med Copa del Rey. Borde gälla samma som i La Liga va?
Barcelona Kharles
2005-09-17 22:24
Pelada

Ja, det stämmer, men det är tre långa månader och hans chanser att komma med i Argentinas VM-trupp försämras. Nu tror jag att han gör det ändå, och kanske till och med startar. Tänk er Argentina med:

----------Crespo----------
Aimar-----Riquelme---Messi

Eller något liknande ;-)~ Pekerman har hursomhelst stort förtroende för honom.
Pelada
2005-09-17 22:19
Kharles

Självklart är det så. Men man får inte glömma att Messi bara är 18 år. Ofta låter det som om han är Ronaldinho (misstro mig inte, han är bra). Kan nog va bra för honom och ta det lite lungt i canteran tre månader till. Tänk på det, det är bara tre månader...
Barcelona Kharles
2005-09-17 22:16
Pelada

Tänk på Messi. Är Messi glad, så blir Barça starkare. Dessutom svider det att se att en av våra egna på läktaren varje ligamatch..
2005-09-17 22:15
Messi

Just det, såg fel. Men då ska de visa vår match. Är ganska säker på det.
Pelada
2005-09-17 22:10
Ämne: Messi

Vår match ....
Enligt "Messis" länk så börjar sändningen 20.55. Alltså kan dom mycket väl visa vår match, blir förvånad om dom inte gör det.

Är väl inte så farligt att Messi inte får spela i La Liga förrän i december? Truppen är bred nog..
Barcelona Messi
2005-09-17 22:08
Beautiful_ Barça

Nej. Det står ju "2055 Fotboll: La liga". Precis som vanligt. :-/
Barcelona Kharles
2005-09-17 22:04
La_Rambla har helt rätt, Messi har italienska rötter. Samma sak med Thiago Motta. Motta är ett italienskt namn, Thiago är brasilianskt/portugisiskt.
2005-09-17 22:02
Messi

Vår match börjar 21.00 och den där sändnignen på tv4+ börjar 20.00. Finns dock inga matcher som börjar senare än 20.00 på onsdag så jag antar att de visar andra halvleken av våran match.
2005-09-17 21:59
La_Rambla
Tror inte det har något med det att göra. Det är många Brassar som har italienskt också. Det måste vara nåt annat, fast jag har undrat över det också.

Valencia matchen var het. Jag hade oddsat 1 på Valencia så jag hoppade till i 83:e när dom gjorde mål och så släpepr dom in ett typ 2 min. senare. Men det var tufft för Valencia eftersom de fick Baraja utvisad i typ 40:e min. Deportivos Sergio blev utvisad i slutet.
Barcelona Messi
2005-09-17 21:53
Jag kommer med något som kan vara goda nyheter mina vänner. På tv4.se kan man se att dom på onsdag nästa vecka visar en La Liga-match kl 21.00, när vi möter Valencia. Det står inte vilken match det är, men kanske är det vår match? Se länk.
Barcelona La_Rambla
2005-09-17 21:42
monumental//
Många argentinare är av italienskt ursprung, så det är nog så med Messi också.
Barcelona Barca Barca
2005-09-17 21:39
Synd att dom inte visa matchen mellan Valencia-Depor. Det verkar vara en het match, 2 röda kort och runt 7 gula kort om man ska tro livescore.

Synd=(
Las Palmas monumental
2005-09-17 21:38
en kanske dum fråga...men varför italienskt pass? jag är medveten att fler spelare har italienska pass. är det lättare att få italienskt pass än spanskt eller?
Barcelona La_Rambla
2005-09-17 21:31
Messi får italienskt pass i december. Det blir först då han får spela i ligan. Värsta scenariot iaf.
Barcelona Kharles
2005-09-17 21:12
Messi var aldrig kontraktslös. Tro inte på tribalfootball.
Annons: