/spanien/barcelona/forum/25657.aspx/spanien/barcelona/forum/25657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-27 23:32
Jobbig match, fick en riktigt dålig känsla av den! Segt att komma till avslut och när vi väl kom till avslut så va vi helt ineffektiva! Sen att vissa blev ego och försökta avgöra på egen hand vill jag aldrig mer se, det är inte det blaugrana jag känner igen, Alaves hade inte mycket frammåt men när det kom så såg både gio och oleguer darriga ut! För lätta att tag sig förbi och gör för mycket misstag, Oleguer som högerback? vart fan kom den idén ifrån.

Visst vi spelade bra stundtals och skapade chanser, men att vi inte vann matchen va vårat eget fel och jag tycker vi kastar bort 2 poäng i den här matchen + en bra start på säsongen, det negativa från den här matchen hoppas jag va en engångsföreteelse, för om vi ska försvara ligan så måste vi kunna göra mål när vi skapar så många chanser!

Nu gör vi en perfekt match hemma mot Mallorca nästa helg och tar 3 poäng!

Força Barça!
Real Madrid la madridistas
2005-08-27 23:26
Ska man vara ärlig så hade ni fruktansvärt otur idag. Ert spel såg rätt så lovande ut tycker jag, främst första 20 i andra halvlek.

Real kommer säkert också få det tufft imorgon.
Real Madrid Gato Blanco
2005-08-27 23:21
Allora !!!

Då börjar kampen. Det vi väntat på sedan den 28/5!! Barca får gälla som knapp favorit på bättre lagsammansättning men vi visade under andra halvan av säsongen hur man skall spela för att vinna ligan så vi hoppas på bra säsong.

Jag får önska er lycka till. Må bästa lag vinna !!

Real fan //

Humor B-)

Barcelona Sersari
2005-08-27 23:17
Första vuxna inlägget från Real Madrid fansen: J.Woodgate
Real Madrid J.Woodgate
2005-08-27 23:15
Jag ber om ursäkt för vissa "fans" från vår sida.

Bättre lycka nästa vecka (även om jag inte önskar er det på riktigt, det hade ju nästan dödat rivalitetskänslan) ;)

Ni som säger att ligan är körd, att er ledning är dum som inte köpt spelare för miljarder är ju tröga. Ligan startade för 3 timmar sen och ni drar redan såna slutsatser.
Tedi
2005-08-27 22:59
Mogna Madrid fans här ..

Tungt, men jag tror att ni tar hem La Liga igen.
Se bara till att inte Madrid tar den.

Mvh

Chi non saltá Madrilenio ey ey!
Barcelona Barcafan1
2005-08-27 22:54
Alla som säger Real Madrid vinner La Liga va inte säkra en match avgör inte laliga för laliga är den kanske jämnaste ligan enligt mig.Om Real förlorar imorgon vad kommer vi barca fans säga hahha ni är sämst.va inte barnsliga.Om vi skulle spela med vårt ordinare starelva skulle det gå bättre kanske om vi vinner mot Mallorca och ni får 1poäng på två matcher vad ska ni säga lää vi vinner inget i år och barca fansen börjar fira det är ca 36 nåt sånt kvar av tunering skulle laliga kunna avgöras på 2matcher ni har fin fantasi om hoppas det bästa laget vinner och champions league vi ska hjälpa varandra att slå andra lag men om vi möts så säger jag må den bästa laget vi

ViVa Barca
Barcelona Tompa
2005-08-27 22:53
Ingen seger, desvärre. Tyvärr var innefektiviteten framför mål påtaglig liksom fallet var många gånger förra säsongen
Barcelona MrDeco20
2005-08-27 22:46
sersari....

bra sagt ...håller med dig fullt där..
Man får hoppas på en vinst..nästa match...
Barcelona Sersari
2005-08-27 22:44
Jag tror att Rijkaard satte in Eto'o på vänstern för att han ska skulle hjälpa Gio med defensiven eftersom att holländaren är för dålig i försvarsspelet och Ronaldinho hjälper knappast till lika mycket i defensiven (och är lika effektiv i defensiven)som Eto'o. Sen drar ju vår brasse till sig 3 spelare när han spelar i mitten då kan Eto'o ta vara på ytan som finns på vänstern och bryta sig in framför backarna och använda sitt hårda skott som han besitter,det kanske vara Rijkaards tanke? Men Samuel trivs i mina ögon centralt han sjunker ibland alldeles för långt ner på egen planhalva och Rijkaard signalerade väl med armarna två gånger har jag för mig att han skulle upp.. Men men nästa match ska Belletti in och den ska vi vinna då det är på hemmaplan.
Spanien Maseniello
2005-08-27 22:43
Jahopp...Här radas det upp korkade inlägg, jag undrar bara hur ni hade reagerat om denna match slutade med en förlust- man kanske borde byta president då?
Ni som klagar låter som medgångare..
La_Rambla är nog den ende som har skrivit vettigt..
Villarreal Sarajlija
2005-08-27 22:40
Erat lag skulle må bra om Messi fick speltid ...men det verkar som Rijkaard har fastnat gör Giuly...det e tråkigt ...era ytterbackar...jag e tveksam om dom hade platsat i Zaragoza......dessutom tycker jag Deco borde ersättas av Iniesta ...och till slut ....vilket ljushuvud sålde Sorin?...hans löpningar hade gjort mycket idag ....
Barcelona Marcos
2005-08-27 22:40
Vi spelade bra, hade bara inte marginalerna på vår sida. Och Olueger som högerback måste vara ett skämt, men så illa var det inte. Belletti nästa iaf. Nej, Eto`o ska spela centralt och inte till vänster som i första halvlek.

Och Henke Larsson är bara ett enda stort skämt, vad gör killen i laget? Han tappar boll efterboll och får inte ett enda skott på mål, 34årig gubbe bort med honom.

Som sagt vi hade inte marginalerna på vår sida och Bonano storspelade. Bara o samla krafterna, fortfarande 37 matcher kvar...

Spanien J stile
2005-08-27 22:32
Äh kom igen, det var ju storspel av Bonano och några stolpträffar ifrån att det skulle stå minst 0-3. Alla har ju sådana här matcher då och då, även Barcelona. Så ni kan ju vänta med kölhalningen några matcher till. :P
Barcelona taysinho
2005-08-27 22:31
Nauticus med den truppen Barca kan jag garantera dig att det inte vore många tränare som misslyckats med att vinna La liga!!!
Barcelona Killa
2005-08-27 22:31
Jag fattar helt ärligt inte varför inte Barca öppnade plånboken. För mig är det en gåta.
Barcelona taysinho
2005-08-27 22:29
La_Rambla Barca har inte lagt ut en Euro den här sommaren så va fan ska vi vinna nåt så vi ju satsa eller? Storlag eller inte?
Barcelona Killa
2005-08-27 22:28
Jag tycker att Gio är bajs. Jag hoppas verkligen att trännaren och Laporta inser det. Jag trodde att det var en självklarhet att vi skulle värva nya backar, men men.
Barcelona Nauticus
2005-08-27 22:28
Ämne: Visca Riikjarrd att ....
Stor respekt för den tränare som lett Barça till ligavinst ... så du menar att en idiot skulle kunna det?

Lär dig nåt om fotboll innan du öser ur dig dumheter
Barcelona taysinho
2005-08-27 22:25
Visca Riikjarrd att ett lag som Barca kan ha ett sånt dumhuvud till tränare och ett stort tack till Laporta dina värvningar kom verkligen till sin rätt den här matchen...varför köra med Henke och Oleguer på topp dem är ju så bra enligt Dumhuvudet(Rikjaard)!!!!!
Barcelona Kamelen
2005-08-27 22:24
Rijkaard är en man med många frågetecken. Oleguer som högerback går bara inte, han är alldeles för stel i spelet.
Sen att han startar med Giuly varenda match men ändå byter ut honom nästan varenda match, så borde han ju vara medveten om att han är jävligt ojämn?
Barcelona La_Rambla
2005-08-27 22:23
Kamelen//
Som sagt, jag ställer mig lika frågande till det valet. Var det första jag reagerade på när jag såg laguppställningen. :/
Barcelona Kamelen
2005-08-27 22:21
Men även om Belletti nu var halvskadad så sätter man inte Oleguer där, Gabri finns ju tillänglig. Han kan åtminstonde slå ett någorlunda bra inlägg.
Barcelona La_Rambla
2005-08-27 22:21
Ämne: Varför tror alla att....
Patrik//
Kunde inte sagt det bättre själv. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-08-27 22:20
Ämne: La_Rambla//
FM? Att....
Nej jag föredrar också Belletti där. Men nu kanske det fanns en anledning till det som vi ej känner till?

taysinho//
Men snälla, tror du det bara är att åka ner till Sevilla och ta sig med Joaquin hem till Barcelona?
Barcelona Patrik Andersson
2005-08-27 22:19
Varför tror alla att detta är ett forum där man kan skriva med 17 utropstecken och stora bokstäver.
Snälla försök skriva normalt.
Barcelona Kamelen
2005-08-27 22:19
La_Rambla//
FM? Att sätta Oleguer som högerback och att bänka Belletti... kunskap? Favorisering snarare.
Barcelona taysinho
2005-08-27 22:18
Med spelare som Gio,Oleguer och Giuly i startelvan kan jag inte äns drömma om att vi ska kunna vinna nån titel..!!!
Gio är på tok för långsam, Varför värvade vi inte Evra(Monaco).?
Oleguer är långsam och en stor säkerhetsrisk i försvaret varför inte låta Marquez spela där eller värva en ny snabb mittback..?
Giuly är helt fel spelartyp, eftersom Barca allt som oftas för matcherna så får han ej utrymme för sina löpningar, detta fick han i Monaco då laget spelade på kontringar och han kunnde på så sätt utnyttja sin snabbhet till max, Men då han ej har förmågan att dribbla sig förbi sin försvarare eller slå dem här avgörande passningarna så går det ej...Varför värvade ledningen inte Joaquin..?
Barcelona La_Rambla
2005-08-27 22:17
Alltså snälla! Alla ni med patentlösningar, ni som dömmer ut laget efter en match. Detta är inte FM utan fotboll på riktigt. Skulle tro att Rijkaard har liite mer kunskap om hur fotboll ska spelas, trots att han säkert inte praktiserar det vid datorn och FM. Suck!
Barcelona bubbe
2005-08-27 22:16
Ämne: HAHHAAHAH...Barca fa....
Räknas verkligen en Real Madrid-seger av ligan som en skräll?
Annons: