/spanien/barcelona/forum/25654.aspx/spanien/barcelona/forum/25654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-08-26 15:12
Det kan bli fint väder imorgon.
Barcelona jawa
2005-08-26 15:08
casillas
ramos
puyol
marcherano
delhorno

joaquin
xavi
alonso
vicente/garcia

torres
reyes
Barcelona exxet
2005-08-26 14:55
Ämne: Min spanska uppställ....
Aimar är väl Argentinare och Guti känns väl inte så aktuell.
Ser hellre denna uppställning......

M- Casillas

HB- Ramos
MB- Puyol
MB- Marchena
VB- Del Horno

HM- Joaquin
CM- Xavi
CM- Xabi Alonso
VM- Vicente

A- Torres
A- Raul
Real Madrid Robinho_17
2005-08-26 14:48
heheh sorryy glömde :P
Barcelona Kharles
2005-08-26 14:46
Byt ut Ramos mot Salgado, och ta in Pablo bredvid Puyol. Ta bort Guti och Aimar (argentinare..) och ta in Xavi och Xabi. Ta bort Raul och ta in David Villa. Vicente given till vänster.
Barcelona Moridin
2005-08-26 14:39
Ämne: Min spanska uppställ....
Ptja, för det första så kanske inte Aimar har så mycket att göra i ett spanskt landslag.. Sen när jag ser att du har Guti med orkar jag inte bry mig längre.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-26 14:34
Robinho_17: Torres ska in i startelvan där sen Luque som vänsterytter.
Real Madrid Robinho_17
2005-08-26 14:30
Min spanska uppställning

--------------------Casillas------------------
----------Ramos----------------Puyol--------
-Salgado----------------------------Del Horno--

---------------------Guti------------------

--Joaquin------------------------?---------

-------------------Aimar------------------

----------Moro-------------Raul
Barcelona Blanco10
2005-08-26 14:23
Gios mål mot juve var snyggt, men han e tyvärr för långsam på denna nivå, det såg vi mot chealskis i CL i våras då j.cole snurra upp han ett par gånger. tur för han att robben var skadad då. vi såg det även mot juve.
Vad tror ni andra om att spela poyol på v.backen mot såna lag och köra marq-oleguer i mitten. visserligen är poyol kung i mitten och vi kommer tappa där, men kanske ändå bättre mot lag med snabba skickliga yttermittfältare?!?!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-26 14:22
THOMAS JUNEBORG

"Ronaldinho som inte deltig i matchen mot Juventus"...???
Antar att du missade matchen :)
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 13:40
Kommer Henry lär inte Eto'o stanna. Bara en känsla jag har iaf. :(
Barcelona Barca Arriba
2005-08-26 13:33
Henry är väl 29-30 nästa år...bättre att satsa på unge Messí. Backlinjen kan vi ju byta ut...bortsett från Puyol och kanske Marques.
Barcelona Kharles
2005-08-26 13:32
Spelchemat.
Barcelona Kharles
2005-08-26 13:31
Lite för offensivt kanske.
Barcelona Havaldinho
2005-08-26 12:42
Valdes
Daniel-Kaizer-Pyoul-Maxwell
Iniesta-Deco-Xavi
Henry-Eto´O-Ronaldinho

Nästa säsong elva?
Valencia borjeboy
2005-08-26 12:32
nån som har spelschemat för nästa säsong?
Barcelona Damiá.
2005-08-26 12:26
D.Alves-Puyol-Márquez-Maxwell

Grym backlinje som jag tror att vi kommer att få, om ledningen visar intresse för Maxwell. Alves kommer vi att få inom 2 år iaf, vi har ju redan köpoptionen på honom ;)
Barcelona Damiá.
2005-08-26 12:18
.
Barcelona Havaldinho
2005-08-26 11:52
Kharles

Just de jo men fan Daniel är grym glömde bort han totalt skulle inte säga nej till honom men då kommer nästa sak, hur många brassar ska vi ha i laget?
Maxwell,Edmilson,Belletti,Daniel,Motta,Deco(halvt), Ronaldinho...
Luktar Van Gaal koloni varning, skillnaden är väl att klassen på dessa är mycket bättre än de som Van Gal dumpade hos oss Bogarde, Hesp, Reiziger, Kluivert, Overmars som jag alla tyckte var mega FLOPPAR!!!
Damia förtår jag inte är de bara jag som tycker att han är överskattad...
Henry kommer vi få billigt nästa år för då har han bara ett år kvar plus att han kommer vara 29 så 150 mille är billigt för en spelare av hans klass sen håller han då 4 säsonger till...
Så kommer kanppast att vara en Perez köp Zizou 29 år 700 mille...

Navarro hoppas jag kommer tillbaks för har gärna han som barcelona hjärta i truppen men att man ger han en mer ärlig chans...
Vi får se hur han utvecklas under Cuper tror de kan bli riktigt bra faktist.

Motta mår nog bäst av att bli utlånad ett år, om han som sagt inte slår in i år...

Fattar inte varför Van Bommel inte kommer lira
pivote för de var ju en hård arbetande mittfältroll han hade i PSV...
Sen är Gio inge back heller blev de i Barcelona så fattar inte varför Riijkaard ska leka så jävla envis...
Barcelona Kharles
2005-08-26 11:29
Havaldinho

Din trupp såg väl bra ut, men Rijkaard har gång på gång sagt att Van Bommel inte kommer agera pivote, alltså def.mittfältare. Vill gärna också se Ramos till nästa säsong, ung, spansk, mångsidig, påminner mycket om Puyol. Men optionen vi fick från Saviola-dealen är på Daniel Alves, enligt mig den riktiga "nästa Cafu". Bara 22 år gammal, beprövad i laliga och stark både i offensiven och defensiven. Tror han är vår inom två år (då är Belletti 31). Tror inte så mycket på Damia, känns som han skulle passa bättre som innermittfältare.

Angående Motta skulle jag vilja se honom skadefri i allafall minst 2-3 månader för en gångs skull. Killen har hur mycket potential som helst, men kommer aldrig att bli en storspelare om han inte kan spela regelbundet. Tycker vi ska ha lite tålamod, de senaste skadorna har varit mest otur (knät..) och tårna är sista gången han opererar. Dessutom är han ju bara 22-23. Men kanske en utlåning i en halv säsong skulle göra honom gott? Sen tror jag inte Navarro återvänder och att vi får Henry. Han närmar sig 30, det skulle påminna om något av Florentinos smarta köp.

Visca el Barça.
Barcelona Havaldinho
2005-08-26 11:14
Kharles

Precis tror att både Gio, Sylvinho kommer ha gjort sitt till nästa säsong för de är väldigt duktiga spelare bägge två men ska inte vara ordinarie i ett världslag som Barcelona...
Trabelsi vet jag inte, han är grym det är han. Ett tag tyckte jag han dominerade i Champions Leauge men tycker att de skulle vara smartare med Ramos som är spanjor yngre plus kan bli smart byte mot Saviola...
Trabelsi börjar närma sig 30...
Sen lura Madrid på honom skulle vara ännu sexigare...
Maxwell tror jag definitivt vi kommer få som jag skrev tidigare grattis...
Men vad tycker du om min trupp till nästa säsong ;)
Tycker också att detta är säsongen då Motta måste också börja visa nåt antingen är han skadad eller avstängd så blir de inge mognare spel från han i år om han är skadefri så tycker jag vi lånar ut han eller säljer han...
Barcelona Kharles
2005-08-26 11:03
Någon som har sett spelschemat? Vi har bland annat 5-7 matcher (beror på Copa) i ligan + CL på 16 dagar i september. Tror det blir bra med speltid för alla. I ett VM-år blir schemat mer komprimerat och sammapackat. Rijkaard blir tvungen att rotera nu, när han knappt har några skador i truppen också. Motta och Ezquerro lär vara spelklara. Força!
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 10:59
Hehe Kluivert#9, gottegris. :)
Hm, känns som om även jag får åka en tur efter jobbet och inhandla diverse intag.
Barcelona La_Rambla
2005-08-26 10:56
Nej det ska gudarna veta, CL promenerar man inte bara igenom. Vi har endast 1 vinst, mot Sampdoria, där den gode Koeman stänkte in en frisspark. Sen minns man ju mardrömsfinalen mot Milan där vi torska med 0-4. :(
Men visst, med flyt, få skador och spelare på topp så kan vi gå hela vägen, inget snack om den saken. ;)
Kluivert#9
2005-08-26 10:54
Ja, nu har man handlat San Miguel och nachochips tills matchen imon. Det är två mycket viktiga saker när man ska kolla på spansk fotboll =)
Barcelona Kharles
2005-08-26 10:54
Havaldinho

Jag tror faktiskt det är sista sägonen för firma Gio-Sylvinho på vänstern. Efter kommande säsong är det dags att skaffa in en ung och pålitlig vänsterback. Gio har ju kontrakt till 2007, men han får nog agera backup då. Sylvnihos kontrakt kommer nog inte att förnyas. Man håller nog ögonen öppna på båda Maxwell och Trabelsi, vars kontrakt går ut efter kommande säsong. Till nästa säsong skulle jag inte ha något emot att snuva marängerna på Ramos dock. Han sade för övrigt att han njöt av att skjuta bort dom från guldet förra året.. ;-)~
Barcelona Klint
2005-08-26 10:50
Är det bara jag som sitter och börjar bli lite smått nervös inför morgondagens match?
Barcelona Havaldinho
2005-08-26 10:43
Vi sak nog ta en match i taegt Champions League är inget man promenerar hem precis och våran historia är ite så starkt i Champions League så vi ska ta gruppspelet först...
Men Självklart ska vårt mål vara att ta hem hela skiten våre ju på tiden nu!
Barcelona Killa
2005-08-26 10:39
Jag tycker att det var en bra lottning för våran älskade Barca. Jag hoppas verkligen att vi tar hem CL i år. I finalen ska vi möta Real/Chelsea och krossa dem med 4-0.
Barcelona Thiago
2005-08-26 08:57
Tja, är det någon som har en länk till presentationen, när du släcker ner och presenterar en för en ?
Annons: