/spanien/barcelona/forum/25651.aspx/spanien/barcelona/forum/25651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona - FcB 20 -
2/10/2006 20:09
Ämne: Woods// Jag kan håll....
LME du skrev att eto tar avslut själv spelar när det finns motståndare i bättre lägen vadå

vadå motståndare det heter medspelare
Barcelona Woods
2/10/2006 20:05
LME//

Men vem ska ta avsluten? Strikern eller den defensiva mittfältaren/backen ? Ser mkt hellre att Etoo tar avsluten än Puyol, det är ju hans huvudsakliga uppgift på planen. Sen tycker jag att bara det faktum att jag sett Etoo ett x antal gånger vara nere och bryta i området kring det egna straffområdet, gör honom till en utmärkt lagspelare.
Sevilla LME
2/10/2006 20:01
Woods// Jag kan hålla med om att Eto'o är en hyfsad lagspelare, visst. Men jag tycker forfarande han i många fall kan verka egoistisk och ta avslut själv när det finns motståndare i bättre lägen. Men jag beundrar Eto'o även om jag inte så ofta sett den fina moral och inställning som ni här inne verkar få det till att han har
Barcelona Woods
2/10/2006 19:59
LME
Håller med det gjorde du inte, men det jag vill säga är.. Att Etoo är absolut ingen sämre lagspelare än vad Drogba är, han är grym som lagspelare. Och vad är bäst??.. att Drogba låter andra ta avsluten, eller att etoo tar avsluten själv? Är det inte bättre då att forwarden tar chansen och gör mål? Än att en "sämre" målgörare kommer och skjuter tre meter över?
Sevilla LME
2/10/2006 19:56
Woods//
Läs det jag skrev noga och kolla om du någonstans ser att jag skriver att Eto'o är en dålig lagspelare.
Barcelona Woods
2/10/2006 19:49
LME//

Skulle Etoo vara en dålig lagspelare?? Bah var ju dagens mest utopiska sanning. Etoo springer mer än de flesta! Har du sett ngn match med Etoo?? Visst, Drogba är säkert en bra lagspelare, men det är i sanningens namn Etoo också. Han har tagit efter Henke en del.
Barcelona Jussinho
2/10/2006 19:48
Drogba missa straff mot Egypten...den första straffen, hehe ;P
Barcelona Backstrom
2/10/2006 19:44
Ett stort grattis till vår Eto'o hursomhelst, iochmed straffavgörande i finalen så är Eto'o skyttekung.
Sevilla LME
2/10/2006 19:29
Rambo~//
Du må tycka vad du vill men jag tror inte Mourinho skulle byta Drogba mot Eto'o. Drogba springer och löper hela tiden för laget och skapar många lägen för andra. Han är mycket mer än lagspelare än Eto'o och sånt ser Mourinho som mycket viktigt!
Barcelona Ride_The_big_one
2/10/2006 18:53
Fedorov

Smakfråga egentligen, Drogba bidrar så mycket till sina lagkamrater det är väl hans största styrka att han skapar så mycket oreda och serverar sina lagkamrater men han är ingen anfallare som gör över 20 mål per säsong vilket Eto´o gör med sin irrationella spelstil som även han kan servera sina lagkamrater men som sagt smakfråga
Real Madrid Fedorov
2/10/2006 18:49
Jag heter Fedorov inte Fedorovsky...sky kan ni hoppa över.

Jag menar allvar ang Drogba/Etoo.
Etoo är ju underbar men Drogba är också underbar.
Det är ju inte bara mål som räknas,i så fall skulle ju t.ex. Ibra vara helt värdelös ( 4mål) utan spelare har ju även andra kvalitéer.

Missförstå mig inte,Etoo är underbar men jag föredrar Drogba som spelare.
Och klaga inte på platttången, då får du hela Västafrika i hasorna.
Barcelona Mot Nya Tider
2/10/2006 18:28
SÅ VAR DET DÅ HELT KLART ATT RONALDINHO INTE KOMMER SPELA PÅ SÄNDAG KVÄLL MOT VALENCIA....
Länktips: www.marca.es
Barcelona Rambo~
2/10/2006 18:20
Ämne: ey fedorovski

e d....
haha han hade byt drogba plus crespo för eto'o 18 mål på 19 matcher jävligt bra....
Barcelona pat-w
2/10/2006 18:02
ey fedorovski

e du allvarlig när du menar menar att drogba är bättre (mer allround) än eto´o??

tror själv mourinho hade bytt platttångsdrogba mot sammy alla dar i veckan!

luego

Barcelona Suñol_
2/10/2006 16:23
Paco Buyo// jo det är ju en väsentlig skillnad...men större under har hänt...
Real Madrid Fedorov
2/10/2006 16:07
Jag tycker man kan säga att Oleguer är er Helguera.Dvs han är trogen laget och ses av många som klubbens hjärrta.
Men att jämföra honom med Raul tycker jag är lite fel.Rauls kapacitet och status ( iaf tidigare) ligger på en annan nivå.

Men om vi säger så här;
Helguera och Oleguer delar väl nästan säng i samma rum om båda våra lag åker på semester.
Helguera är ju den ojämnare av de två och får då duscha sist på morgonen.

Paco Buyo//

Jag håller inte med dig.Tycker Drogba är mer allround och klarar sig bättre i olika lagkonstellationer än Etoo.
Men Etoo är ju helt suverän i Barca.
Real Madrid Paco Buyo
2/10/2006 16:05
Jag hade valt Etoo farmför Drogba. Givet. Jag tror dock som jag skriver att Drogba passar på att försöka strö lite salt i såren hon Etoo.
Alltså: att det mer är tuppfäktning från Drogbas sida än det har att göra med vem han verkligen tycker han bäst.

Suñol:
Förstår vad du menar.
Framför allt har Zaragoza en femmålsledning och det lär väga tyngre än såväl revanschlusta som metala övertag.
Barcelona Marcos
2/10/2006 15:59
Oleguer är inte direkt en lysande stjärna på transfersmarknaden så se det som att vi är solidariska som behåller honom :) Dessutom har han ett stort hjärta för klubben och för katalonien i allmänhet, även om han vissa matcher gör bort sig, är en säkerhetsrisk osv så har han Barca i hjärtat. Ungefär som Raul för Real.
Barcelona Suñol_
2/10/2006 15:38
oleguer är barcelona i hjärtat därav så sågar man inte honom vid fotknölarna tycker jag.
Barcelona Suñol_
2/10/2006 15:36
Rafael// visst har oluguer gjort några plattmatcher men han förtjänar inte alls den kritik som du ger honom.
Barcelona Rafael
2/10/2006 15:36
Om någon skulle känna för att ta ett kopp kaffe och utveckla situationen skulle jag vänligen hänvisa till min hotmail: rafael.bykowski@home.se!!!
Barcelona II Barça II
2/10/2006 15:35
En kompis sände mig denna film. Ganska rolig.
Länktips.

http://www.grapheine.com/bombaytv/play_uk.php?id=709981

En annan film...
Barcelona Rafael
2/10/2006 15:34
Om någon kan svara gör det för jag behöver det svaret!!!
Barcelona Rafael
2/10/2006 15:33
Barcelona med mig vid rodet hade inte ens sett skugga av den killen. En säkerhetsrisk, passar dåligt, är rädd, brist på utveckling och bla bla bla. Allvarligt!!! Jag skulle även fundera på att se honom i b-laget! Kan Barcafans inte bara skicka in massor av protester till ledningen och få bort killen vars öde kan påverka barcelona framgångar och nyuppsatta mål! VEM ÄR DET SOM SER TILL ATT Oleguer SPELAR???

Barcelona Suñol_
2/10/2006 15:32
Paco Buyo// madrid föll ju mot zaragoza och står mot en svår match hemma för att vända det. man skulle kunna säga att zaragoza har ett mentalt övertag eller så är revanchlustan större...så det behöver inte vara någon fördel för drogba och chelsea.
lite konstig jämförelse men du fattar vad jag menar
Barcelona La Rambla
2/10/2006 15:29
Paco Buyo:

Visserligen är det nog så. Men jag skulle gissa att 9 av 10 coacher av europas toppklubbar hade valt Etóo framför ivorianen.

Det var Kameruns slappa inställning till de sämre nationerna i vm-kvalet som fällde dem. De hade avgörandet i egna händer mot Egypten i sista matchen. Kamerun är annars ett bättre och mer tempofyllt lag än Elfenbenskusten. Även om den senaste kvartsfinalen i ANC var ett sömnpiller och avgjordes på straffar. Det krävdes 23st straffar att skilja lagen åt. Typiskt nog var det Etóo som missade sin andra straff. Någon stensäker straffskytt verkar han då inte vara. :-)
Barcelona Rafael
2/10/2006 15:27
Oleguer, Oleguer och Oleguer! Har varit rätt upptagen på sistånde men kan någon göra mig en tjänst o ge en förklaring till hur Oleguer får vara i starelvan? Jag vet att Rijkard inte ser honom där, medspelarna, publiken, jag, mina polare och säkerligen han själv!!! Min fråga lyder: Vilka övernaturliga krafter får Oleguer att spela?
Real Madrid Paco Buyo
2/10/2006 15:25
Ämne: kemerun vann båda mö....
Tack. Väntade på att få bli rättad.
Barcelona Suñol_
2/10/2006 15:23
the new galacticos// det där nicket är inte presentabelt på ett barcelona forum...
Barcelona Suñol_
2/10/2006 15:22
kemerun vann båda mötena mot elfenbenskusten i kvalet till vm, det var deras spel mot mindre nationer som gick dåligt.
Annons: