/spanien/barcelona/forum/25650.aspx/spanien/barcelona/forum/25650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:46
Tycker också att ledningen borde agera för Ramos men tror att han är förlorad till Real och hoppas att vi får Daniel nästa säsong...
Blir spännande sista timmar nu om hur de blir för Real men tror fan att real har gjort klart med Ramos, för oss är de lungt kommre inte hända nåt ledningen har ju sagt sitt tidigt att vi är nöjda med Bommel och Ezquerro blir inget mer...
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 13:42
Vi borde snuva marängerna på Ramos. Fast han är iofs lite väl dyr kanske. Annars hade han och Alves när han kommer suttit fint i backlinjen. ;)
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:35
Ämne: Ämne: Finns d....
Sådärja ;)

Vart brukar du kolla på matcherna?
Ålder?
Barcelona soodan
2005-08-30 13:29
Ämne: Finns de några ultra....
självklart :D
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:13
De som är dock viktigast denna säsong är att spela ihop Marquez och Pyoul så vi får ett mittbackspar av yttersta klass vill inte se "El Kaiser" som pivote vi har fullt med mittfältare...
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 11:50
Helt klart ska de ha speltid i cupen, och även i "säkra" matcher. Även om de kanske inte ska starta matcherna, men bytas in när vi har kontroll.
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 11:05
Hoppas inte Rijkaard spelar med Eto´O, Ronaldinho och Pyoul i spanska cup matcherna utan att där vi ställer upp med bänken...

Joaquera
Gabri-Oleguer-Edmilson-Pena
Iniesta-Motta-Van Bommel
Ezquerro-Maxi-Larsson

Detta borde vi spela med i spanska cuperna för att VERKLIGEN rotera med laget!!!
Måste ge dessa killar en chans att få bli varma också...

Flames
2005-08-30 10:21
Havaldinho
Håller med dig men byter gärna ut Giuly mot Messi så fort EU passet är fixat
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 10:18
Detta är de starkatste lag vi har inget snack om saken så här ska vi spela för att få ut de mesta av truppen!
Bommel ska agera PIVOTÈ!!!
Killen har spelat de sen gud vet när varför ska han plötsligt inte användas så i barca???
Tuff och hård och en grym spelförståelse har han!

Valdes
Belletti-Marquez-Pyoul-Sylvinho
Xavi-Van Bommel-Deco
Giuly-Eto´O-Ronaldinho
Barcelona Camparn på nou
2005-08-30 09:35
Ne som Rijkaard borde ha formerat laget så här istället:
Flyttat in Oleguer i mitten och belletti ut på kanten så vi får mera styrka på kantan, angående oleguer så klarar han av sämre motstånd bra som mot alaves, jag vill deremot se Puyol och Marquez i championsleauge. Sen vet vi ju att marquez på den defensiva mittfältsrollen fungerar underbart. Har lite svårt med edmilson tycker inte han är så bra hade hellre sett att Laporta köpte in en yngre defensivspelare.
Valdés
Belletti Puyol Oleguer Sylvinho
Xavi Marquez Deco
Giuly Etóo Ronaldinho
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 08:41

Figolina

Messi var brutal i Ungdoms VM visst men de är en helt annan nivå där...
Säger att han är enorm men att efter en match börja kräva att han ska vara med i lagte är löjligt...
Är en stor supporter av Messi missförstå mig inte...
Han ska spela massa matcher i år men i ett rotations system så han får komma in i laget inte bli ordinarie som 18 åring och bli divig...
Jag anser att Giuly bör få till jul på sig, sen får man inte glömma att vi har Ezquerro som är den som ska avlasta Giuly inte Messi...

De enda som riktigt stör mig från Alaves matchen är att inte Van Bommel var med de är i en sån här match han behövs, men fan sitta och gnälla när vi hade 20 skott på mål det är löjligt, säga vad man vill om startelvan som jag tror ingen tyckte om så dominerade vi men boll jäveln ville inte in bara...
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 08:33
Finns de några ultras här inne från Uppsala?
Barcelona Chileno
2005-08-30 03:08
Ämne: Chileno//
Ligger nä....
La_Rambla
ok.. Tack så mycket för det då vet jag.
Barcelona BatiGoal
2005-08-30 02:37
Taktiken Rijkaard körde med verkar fungera bra när motståndet har en grym bra center back, en Ronaldinho på spelhumör fintar av honom och serverar Giuly&Eto`o det är vad jag tycker om det hela =)
Real Madrid Figolina
2005-08-30 01:32
Ämne: Fan vilken underbar ....
Ett inhopp eller en träningsmatch?Så Madrid-fan jag är så tycker jag Messi är otrolig.Såg när han vann ungdoms-VM med sitt Argentina.Dom vann med 2-1 och Messi satte bägge målen.Han hade garanterat lyft matchen i lördags.Väntar med spänning på honom.
Barcelona Gabriel
2005-08-30 01:02
Inlägg 2.

1. Vore det inte bättre med Eto'o som anfallare och Ronaldinho på vänsterkanten ?
* Efter ligaguldet förra året så har Rijkaard valt att byta plats på dessa i en (vad jag och många andra här inne tror) argumentation om att motståndarna tvingas, pga Ronaldinhos otroliga bollskicklighet sätta fler spelare som markering på honom och detta skulle ge både Eto'o och Guily öppningar på kanterna till att löpa diagonalt innåt och skapa sig frilägen. Det må ha funkat i första matchen på bortaplan emot Betis, men efter det har det bara sagt stopp. Faktum är att Eto'o inte får ut 100 av sin kvalitet när han spelar på vänsterkanten eftersom han hamnar allt för långt ner i mittfältet, detta får sedan följden till att när han väl använder sig av sin snabbhet så minskar chansen i form av målchans. Sedan har vi även Ronaldinho som inte heller får ut 100 av sin kvalitet när han sätts som en "striker" då han inte kan utmana på samma sätt som när han får en möjlighet att från vänsterkanten springa innåt i banan och använda sig av sin teknik som när han punktmarkeras av så många spelare alldeles för långt upp. Själva saken är att faktiskt både Ronaldinho och Eto'o tvingas att anpassa sig till Rijkaards tankar och när det gäller "el juego bonito" så kommer det inte vara en likadan självklarhet ifall man spelar på detta sättet, eftersom följden av detta kommer innebära mycket missuppfattningar med Eto'o på kanten och en hundradels med frisparkar till Ronaldinho, vilket dock kommer innebära en mängd av målchanser för våran brasse. Jag förstår Rijkaards sätt att tänka men jag förstår inte hur han kan tycka att detta är det rätta sättet. Ändring här är att föreslå !

2. Oleguer eller Belletti som högerback ?
*Om Barcelonas sätt att spela på är offensivt så måste även detta tas tag i, dvs återge Belletti ordinarie platsen som högerback. Själva saken att Oleguer inte ens håller för startelvan gör mig än mer faktiskt otroligt irreterad på Rijkaard när han sätter honom som högerback. Oleguer är dock inte så dålig som många ofta påstår, offensivt är han inte ett ESS men defensivt håller han iallafall i La liga och han gjorde en bra match defensivt senast mot Alaves. Rijkaard borde ta sig en funderare över vad han vill, vinna offensivt eller defensivt dock inte för att det spelar någon roll vad han vill (eftersom folket aldrig kommer acceptera ett defensivt spel). Jag tror att Rijkaard på ett sätt vill ge Belletti en rejäl tankeställare om att han inte är på något sätt säker på sin position och att han måste skärpa till sig ordentligt defensivt om han vill starta. Detta kan trots allt vara ett smart knep av Rijkaard och Belletti anses även vara en väldigt profisionell spelare. Men enough is enough och tålamodet håller snart inte. Vi har trots allt inte vunnit en match på hela 3 matcher nu.

3. Ska Marques spela som back och Edmilson som Pivote, eller tvärtom ?
* Fjolårets ligaguldsäsong förstördes snabbt för Edmilson och kan därför anses vara som ett nyförvärv. Marques fick gå upp och spela som pivote i brist på spelare när alla skador kom upp och gjorde det som vi alla vet strålande. Detta har skapat ett visst deléma för vår tränare och Edmilson har imponerat stort på försäsongen men han har även (som mot juve) visat brister i försvarsspelet. För mig känns Marques den mest givne av dessa två på båda positioner då han är mycket säkrare bredvid Puyol än vad Edmilson är. Dessutom tar han inte åt sig lika mycket av Xavis mark som Edmilson gjorde mot Alaves. Xavi var inte alls lika dominant på mittfältet som han brukar göra och det tror jag har en hel del med att Edmilson stod på fel ställen. Detta ser jag dock inte som det mest allvarliga problemet eftersom jag tror och hoppas på att det var en engångsförteelse, Edmilson kommer lära in sig vart han ska stå desto mer matcher han spelar.

El mister har en hel del att göra, situationen är inte än allvarlig men kan mycket väll bli så ifall han inte ändrar.

Bona Nit/Buenas Noches - Visca El Barça !
Barcelona Gabriel
2005-08-30 01:02
Inlägg 1.

Jag har på senare tid skapat mig en viss orostanke när det gäller våran kommande framtid. Att laget är starkt och har en bred trupp vet vi alla om, men Rijkaards sätt att tänka på sistonde har fått mig på en viss orosnivå över vad jag själv klarar av att behärska. Dom plötsliga ändringar vad gäller positionsbyte av spelare har gjort mig anningen konfunderad och även om jag har försökt att sätta mig in Rijkaards tankeställningar så kan jag på inget sätt förstå vad han vill få ut, även om jag börjar förstå hans tankar så håller jag inte med om att dom är rätta och bästa sättet för oss.

Tre frågor i dagens (och även framtida ifall Rijkaard inte ändrar) Barça som snabbt måste lösas är:
Barcelona Catalan
2005-08-29 23:58
Med den bredd på truppen som dagens Barça har så måste Rijkaard formulera en bättre startelva än den senast mot Alavés.

Vi är alla överens om att Oleguer inte borde finnas med i startelvan. Att Eto´o ska spela på sin naturliga position som central anfallare. Att Ronnie ska hålla till på vänsterkanten då han sen kan skära in i plan för att skjuta eller sticka in bollarna på djupet. Messi SKA få en rejäl chans av Rijkaard att visa vad han går för, alla vet vi att han är en talang utöver det vanliga och att han kan bli enormt stor.

Jag ger Giuly 2-3 matcher till (högst) att bevisa om han verkligen håller som anfallare i Världens bästa klubblag. Jag är j*vligt trött på att han ska underprestera match efter match, och när han ytterst sällan gör en, två bra matcher i följd så ser vi genom fingrarna och får för oss att Giuly kommer börja prestera igen.

Nåja, vi får se hur saker och ting utvecklas, hoppas bara att Messi får det där satans EU-passet inom en snar framtid och att Rijkaard tar sitt förnuft till fånga och formerar laget så att vi tar dom där 3 viktiga poängen mot Mallorca så att vi inte hamnar på efterkälke redan efter 2 omgångar.

Visca el Barça
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-29 23:41
Los Culés: haha den va fett skön!
Barcelona Los Culés
2005-08-29 22:44
OKej! Hej! alla Barcafans följ länken för ett gott skratt....handlar inte om barca utom om chelsea och Mourinho.

p.s FETT KUL!
Barcelona Ronaldinho_2005
2005-08-29 22:15
Tack och lov äntligen. Ett fel bara, borde varit permanent avstängning.
Barcelona Kharles
2005-08-29 21:34
Vilken är det du har problem med? Har testat dom igen och båda fungerar.. Prova igen. Annars kan jag lägga ut en YSI-länk imorgon..

Fick nyss veta att killen som gör Messi-sidan har problem med webbside-utrymmet, så det kan ta någon dag tills det fungerar igen.
Barcelona Thiago
2005-08-29 21:06
går inte ladda ner från messi sidan...
Barcelona Thiago
2005-08-29 20:58
Kharles, går inte ladda ner det från den länken tyvärr :(..ingen som har den på sin dator ? som har lust att skicka den över msn ? ...tack på förhand
Barcelona Thiago
2005-08-29 20:54
tack kharles
Barcelona Kharles
2005-08-29 20:34
Valdés

Till Rijkaards försvar ska jag säga att den här taktiken med Eto'o i en Giuly-liknande roll och Ronaldinho som "fake-9:a" fick oss att krossa Betis på deras hemmaplan med 3-0. Dessutom var den framgångsrik tidigare på försäsongen, i bl.a. Trofeo Carranza. Mot Alaves var den dock ett totalt misslyckande, Ronaldinho blev alltför ofta övermannad och varken Eto'o eller Giuly fick ytor. När Rijkaard sen ändrade tillbaka erkända han dock sitt misstag och anfallsspelet blev direkt bättre. Den här ändringen borde han ha gjort innan den andra halvleken.

baarca

Messi har en inofficiell hemsida som du kan hitta på http://www.lionelmessi.tk/

Rivald0 och Thiago

Om ni tittar längre ner i forumet så hittar ni spelarpresentationen på Gamper Trophy.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-29 20:28
Vi borde starta likadant nästa ligaomgång fast ut med Oleguer och in med Belletti, för vi gjorde ju typ allt rätt mot Alaves förutom just mål.
Barcelona La_Rambla
2005-08-29 20:04
Chileno//
Ligger nära Hagakyrkan, vid Göteborgs Universitet. Haga kyrkogata, forsätt ner efter Vasagatan så ligger baren på Bellmansgatan som kommer direkt efter.
Barcelona Chileno
2005-08-29 19:38
Ämne: Jag snackade med kil....
Vart exakt ligger den sportbaren Score nånstans i GBG?
Barcelona baarca
2005-08-29 17:45
asså kan nån SVARA vad heter messis hemsida?
Annons: