/spanien/barcelona/forum/25649.aspx/spanien/barcelona/forum/25649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 14:17
För Motta har det tydligen tillstött lite komplikationer. Guily kör fystränning står det.
"Italobrasileño undergoes physical annoyances whereas the French forward has made work of fisioterapia."

Nja, Larsson är ingen ytter. Möjligt att han sätter ut Eto'o dit, vilket jag inte gillar. Eller så startar Ezquerro. Hoppas på det sista, han är värd en chans nu. ;)
Barcelona Lucho
2005-09-16 14:14
Ska ner till Barcelona på onsdag och som en skänk från ovan så möter ju Barça Valencia. Någon som vet om och i så fall hur man kan kika vilken tid matchen börjar? Tacksam för svar..
Barcelona Polero
2005-09-16 14:11
Motta...igen? Killen får snart kontakta Försäkringskassan och få lön därifrån istället. Synd, Motta är ju mycket bra pivote. Marquez och han tycker jag fungerat bäst i denna position. Edmílson tycker jag i första hand ska spela bredvid El Rey där bak.
ps. skönt att Belletti har självförtroende iaf;)
Med Giuly skadad får vi hoppas att de snabbt fixar Messís pass....men det fixar sig nog inte innan söndag. Ronnie----Eto´o---Larsson på söndag?
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 14:06
Finns bara 1 spelare i ligan som gör det lika bra eller bättre som han enligt honom själv, och det är R Carlos.

Tydligen så fick Deco några rejäla smällar på sin högerfot mot Bremen, och har inte kunnat träna som vanligt med laget. Det gäller även Guily och Motta. Men Deco ska tydligen vara fit for fight nu mot Atléti på söndag. Han har röntgats och det fanns inga allvarliga skador. Det ser bättre ut nu efter lite specialbehandling. Skönt. ;)
Barcelona Polero
2005-09-16 13:49
mm...kanske är det killarna bakom som täcker upp en aning svagt vid Bellettis "tjurrusningar"...men om man som back springer upp måste man i ett lag som Barca springa hem MINST lika fort.
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 13:44
Polero//
Ha ha! Ja det kanske vore något yttermittfältare.
Han försvarar sig mot kritik i Sport med, prova själv att rusa upp 80m i var och var annat anfall för att i nästa skede rusa tillbaka vid en omställning. Jag tycker han är en frisk fläkt när han kommer rusande på kanten iaf. Gillar killen. ;)
Barcelona Polero
2005-09-16 13:35
stämmer det...försvaret har inte ställts på några större prov tycker jag. Mot Bremen kanske, där det lika gärna kunnat bli 1-1 som 0-2.
Tycker försvaret (inkl. kung Puyol) strulat lite trots 0 insläppta mål. Belletti kanske borde skola om sig till högermittfältare och byta klubb...hoppsan, det bara slank ur mej;) killen kommer nog igång snart.
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 13:09
Klint//
Inte dålig kanske. Men du kan inte förneka att hjärtat har varit på väg upp i halsen ett flertal gånger, senast mot W. Bremen tex. Det ser lite osäkert och slarvigt ut på sina håll. Men mot lag som Bremen, Mallorca så reder vi ut såna matcher ändå, just för att vi är bättre i slutändan än dem offensivt. Jag fasar mer när vi möter riktigt tufft motstånd, som har giftig offensiv, som ställer om blixtsnabbt och har kliniska avslut. Det är där vi lär få problem.

Kharles//
Ah just det, nu när du säger det så.
Bah, who are they to talk kan man ju undra. :P
Barcelona Klint
2005-09-16 12:47
Blir nervöst nu till helgen igen. Men vi får inte glömma. På 3 tävlingsmatcher denna säsongen har vi inte släppt in ett enda mål och gjort 4. Defensiven kanske inte är så dålig ändå som alla hävdar.

Forza Barca!
Barcelona Kharles
2005-09-16 12:45
Det är på grund av att Eto'o anklagade någon från Chavskis bänk för att ha kallat honom just "monkey of shit".
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 12:26
Varför de kallar honom för "Monkey of shit" begriper jag inte heller. Om det nu är något rasistisk kan man ju betvivla då de själva har några färgade spelare själva i truppen.
Aja, what ever. De får kalla honom vad de vill. Alla vet vi här hur pass hängiven Eto'o är och vilken lagspelare han allt mer visar att han blivit.
Barcelona Kharles
2005-09-16 12:09
La_Rambla

Ja, tror han skolle gilla deras ramsa om honom, vem vet - kanske skulle de utveckla "Monkey of shit" som de kallar honom.

Nä skämt åsido, sky sports är skräp som man inte kan lita på. De kom med en massa sådana här citat innan vårt möte med chavsen i CL förra året, citat som aldrig var sagda. Samma sak gjorde de för Liverpool mot Betis och för Everton mot Villarreal.

Deras biljettpriser förstår jag inte däremot. Är de rädda att Roman drar?
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 12:05
Kharles//
Misstänkte något sånt jag med. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 12:05
Troligt att Eto'o går till Chelsea tack vare deras publik. De lyckas ju inte få fullt hus längre ens.
Några menar att det beror på att biljettpriserna är för höga, andra på "underhållningen" som bjuds där.
Barcelona Kharles
2005-09-16 12:01
La_Rambla

Deras ungdomar är inte bra nog att putsa Messis skor - därför motsätter de sig lagen ;-)~
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 11:54
Precis! Och det lustiga i sammanhanget är ju att flertalet klubbar har utländska ungdomar som ej fyllt 20 år och skulle kunna gynnas av den här nya regeln, bla Real Madrid. Men nej, detta är en favör för endast Barcelona säger belackarna.
Man häpnar fan. Ursäkta språket.
Barcelona Kharles
2005-09-16 11:48
Bra artikel om det senaste i ElMundoDeportivo.
Barcelona Kharles
2005-09-16 11:47
La_Rambla

Ja, det sägs nu att flera klubbar (2-3) med Real Mierdid i spetsen kommer att försöka stoppa lagen och att LFP:s ordförande (Astiazaran - känd madridista han med) ändrat sig och motsätter sig alltså nu möjligheten för Messi att få spela i ligan. Florentinos fingrar är långa, undrar vad han försöker härnäst om de förlorar mot Espanyol (som förra året) - anklaga Barcelona för att ha betalat Espanyol att spela bra? ;-P
Barcelona Polero
2005-09-16 11:45
Precis som United satsar på problempojken Rooney tycker jag att Rijkaard inte ska vara rädd för att bänka Giuly lite oftare till förmån för ynglingen Messí. Han och Eto´o är ettriga och hala som ålar...motståndarna ser skraja ut som fan. Ronaldinho verkar bli på ett fantastiskt humör varje gång El Barca Niño kommer in, ungefär som Ronnie flinade när Motta gjorde comeback förra säsongen. Nu får Laporta dra i sina snören ordentligt och hämta ut Messís EU-pass på posten.
Barcelona Killa
2005-09-16 11:41
Tackar
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 11:38
Se cuece un boicot anti-Messi! Rubrik på Sport.

Vilken härva det verkar vara den här soppan.
Av det jag kunde begripa av det hela så ser det ut ungefär så här.
AFE tillåter ju 3 icke eu-spelare, och vill låta "utlänningar" som är yngre än 20 år och varit i sin klubb i 5 år räknas som assimilerade spelare.
I bästa fall så är Messi spelklar i ligan den 26 sept om CSD ger klartecken för spanskt pass.

I värsta fall så kan då vissa klubbar hävda, med bla Real i spetsen, att tillåta unga spelare och räkna dem som assimilerade bara gynnar Barça i det här läget.
Då kanske Messi måste invänta sitt italienska pass som han får i december och kan då räknas som eu-spelare.

Jisses, att byråkrati ska få förstöra fotbollskonst. Man blir så trött på sånt här. :/
Barcelona Polero
2005-09-16 11:35
Grattis Killa till vinsten. Man kanske ska kolla in Oddset lite oftare...såg ju ut som ruggigt lättförtjänta pengar.
Barcelona Killa
2005-09-16 11:33
Vi har en svår period framför oss både i ligan och i CL med Udinese på hemma plan.
Tar vi full pott på dessa matcher så mår jag jävligt bra.
Barcelona La_Rambla
2005-09-16 10:05
Fernando Torres: "El Barça es el mejor equipo de España"
Man tackar, det verkar som om El Niño’ har koll på vilket som är spaniens bästa lag. :)

Det som man är lite orolig för är att han ej har gjort mål ännu i ligan. Bara det inte lossnar alltför mycket för honom på söndag.
Barcelona messi_nr30
2005-09-16 09:43
nån som kan översätta, det där,, fattade typ ingeting!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-16 08:32
Blaugrana_1899

Senaste om Messi. Kan vara lite jobbigt med Danskan dock.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-15 23:45
killa: nice att sätta en femling men det va ju inte direkt supersvåra lag du tippade på, synd att du inte köttade in 500 insats :)

någon som har fått mer info om Messi tvisten?
Barcelona Aubri
2005-09-15 23:25
Har ni märk, hur bra min vän Gio alltid startar på säsongen, men killen verkar aldrig palla en hel säsong, det är synd det, för han är grym
så länge hans ben och kropp är fräsh och ny inför säsongen..
Barcelona Killa
2005-09-15 23:13
Kommer ni ihåg när jag sa hur jag skulle spela oddset...och vad ni tyckte om det??
Låt mig påminna er...
C. Brugge - Juventus 2 (1.60)
R Wein - Bayern 2 (1.60)
W. Bremen - Barcelon 2 (2.10)
Udinese - Panathinakos 1 (1.70)
Hamstad - S. Lissabon 2 (1.55)
Instats 500kr...
Fast jag fegade ut i sista stund och spela istället för endast 100kr...
Total vinnst 1500kr
Who's tha man?
Barcelona KirSteN_sVavieYeaah
2005-09-15 23:00
Valencia skämmer ut sig för andra gången. Första gången var i Cl-matchen mot W.Bremen
Annons: