/spanien/barcelona/forum/25648.aspx/spanien/barcelona/forum/25648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2005-08-28 10:25
Angående Giuly

Hans insats var både ris och ros. Han sprang rätt, hittade ytor i djupet, men när det gällde avsluten var det katastrofalt!
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 10:17
Havaldinho

Precis Havaldinho.
Det många så kallade Barca supportrar verkar ha glömt är att även om man har världens bästa lag.
Så kan man inte vinna alla matcher.
Barcelona Havaldinho
2005-08-28 09:50
Seriöst kids här inne som kllar sig Barcelona fans stick över till Real forumet ni äcklar mig...
Man klagar inte över spelet igår, vi skapade ju minst 10 bra mål chanser men bollen ville helt enkelt inte in eller så stod Bonano där...
Sen varför skulle Rijkard blivit en idiot?
För att han spelade med en defensiv back på höger t e x?
Belletti är för offensiv och svag i markeringsspelet vilket hade kunnat blottat oss bakåtoch då hade Nene visat mer än när han nu blev utmarkerad av Oleguer.
Giuly var väldit ojämn igår men så länge han är med så skapar vi chasner med alla hans löpningar vilket inte får glömmas, han kämpar för laget de ska aldrig nedvärderas!
Sen att han ahde en dålig dag framför mål är självklart dåligt så inge bra betyg till han men nästa match han är grym så slicka inte hans röv tack!
Giuly ska vara med från start BASTA!!!
De är snaraer Eto´o man blir sur på för sitt egoistiska spel,håller i bollen för länge spelar inte andra när de har bättre lägen villni gnälla gnäll där men samma sak hylla inte nästa match närhan gör hattrick...

Larsson är en grym LAG spelare som spelar på one touch och sliter för laget, åldern spelar noll roll i detta fall med tanke på att han har bättre värden än alla i laget fysiskt!!!

Så Snälla detta var bara en match tror ni vi kommer vinna alla 38 matcher??

Jag är nöjd med spelet igår vi spelade bra och skapade massor av chanser,i en underhållande match...
En gång Blaugrauna alltid BLAUGRANA!!!
Atlético andersito
2005-08-28 09:47
enda jag kan konstatera med tv4 sändningarna är att expertkommentatorerna saknar all möjlig eftertanke och att allt är svart eller vitt för dessa två. Skrämmande dåligt och de gjorde mig till Alaves supporter igår. Let's face it, det finns inga enkla tre poängare speciellt inte på borta plan.Trots 0-0 så var det underhållning sen var Nene bättreän Ronaldinho:P
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 09:25
God morgon!
Har bara en sak till alla som tjatar om superköp på olika positioner. Man kan inte köpa världens bästa spelare på varje plats. Fotboll funkar inte så, möjligtvis i FM men knappast i det verkliga livet. Det finns fler klubbar där ute som också vill köpa just den spelare som vi vill ha, de kostar rejäla pengar osv.
Utan man får helt enkelt nöja sig med "mindre bra" lösningar på vissa platser. Det är lite av charmen med denna underbara sport.
Fotboll är ett lagspel, där taktik, kyla, finess, individuella prestationer fäller avgörandet. Och som igår då mot Alaves, oflyt, sämre taktiska dispositioner och en målvakt som just igår var en världsspelare.
Om vi nu är äkta barçasupporters, så snälla stötta laget i vått o tort, istället för att kalla tränaren för dumhuvud, Henke en gammal gubbe, skicka Guily med första bästa plan till Frankrike osv osv. Det kallar iaf då inte jag att vara en äkta culo. Så på den punkten, skärp till er! ;)

Och alla ni skadeglada RM-supporters, kom gärna in o diskutera. Men för tusan gör det sakligt och med respekt, så att vi kan föra en vettig och givande diskussion här inne. Det samma vill jag säga till barçasupporters som går in på RM's forum och häver ur sig pinsamma inlägg om dittan o dattan. Skärp till er och väx upp!

Visça el Barça!
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 09:14
Några saker att konstatera efter matchen

En sak är säker Alaves målvakt är värd högsta betyg efter denna match.

Vårat spel funkar inte så bra på planer som har mindre bredd en Camp Nou/Nou Camp?

Etoo funkar bäst på mitten.

Vi är ute ur Guldstriden(IRONI)
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-08-28 07:15
Bara för att Barca bara fick 0-0 igår så betyder det absolut inte att dem har förlorat ligan. Kom igen! Det var ju bara första matchen. Alla vet att första matchen är viktig men det känns som om att den inte var så viktig igår. Vänta och se!

FORZA
Barcelona Gabriel
2005-08-28 04:17
Kharles

Och det du skrev nu ska antas som "vettigt" då eller. Du brukar ändå vara en av dom som skriver bra saker här inne. Ifall du är missnöjd och klagar på att det är för mycket skitprat här så borde du iallafall försöka komma upp med en egen diskution istället för att bara konstatera den låga nivån här. Vi vet redan om vilken nivå som detta forum ofta besitter men bidra istället med något eget "vettigt" då istället för att bara klaga för det hjälper ingenting !
Barcelona Kharles
2005-08-28 03:11
Man förundras aldrig över hur mycket skit som skrivs här. De enda som har skrivit något vettigt är Patrik och La_Rambla, och kanske någon mer. "Om det hade blivit stolpe in istället på någon av chanserna så hade INGEN klagat" - klockrent av Patrik. Sen är det alltid kul att se självsäkra madridistas som tror att de kommer vinna ligan med Pavon-Helguera som mittbackar.

Och "Kharles2", riktigt originellt. Vad är du ute efter? Lågliv.
Real Madrid J.Woodgate
2005-08-28 02:14
Robinho är den nya Pele

Du har Madrid-tröjan vid ditt namn men säger att "vår unge Maradona Messi ska få blomstra ut" i Barcelonas forum. Sist jag kollade så tillhörde Messi Barcelona och sist jag kollade så höll du på Madrid...
Barcelona Holländaren
2005-08-28 02:09
Onödigt att ha Gio på plan om han inte ska slå frisparkar. Gio är en bra spelare men han har aldrig klarat av en fast position i sina lag, han blir för bekväm då.
Real Madrid Robinho är den nya pele
2005-08-28 01:55
Giuly borde få en kunglig plats på bänken,så att vår unge maradona messi ka få blomstra ut.
Barcelona Nemo
2005-08-28 01:51
Vilka här mer än jag tycker att vi borde lägga ihop våra pengar för att skaffa Giuly en flygbiljett tillbaka till Frankrike?

Robinho är den nya pele

Han har inget eu-pass. - Klassiskt uttala-sig-men-inte-ha-någon-grund.

Som att bygga ett hus, men glömma tegel.
Real Madrid Don_Kulan
2005-08-28 01:41
jälva fint klapp klapp spel ni hade idag, vart var maxi lopes då, han borde hoppa in istället för henke larsson, barca ser riktig heta iår om rijkaard lägger gubbarna rätt.
Real Madrid The Beast
2005-08-28 01:28
Tycker det är fullkomligt absurdt att läsa vissa inlägg här ikväll, folk som redan pratar om att köpa Torres, Evra osv. Väx upp för f-n! Ligan avgörs inte i premiären, Barcelona kommer att vara med och göra upp om guldet till slut.
Real o Barça kommer att kriga hårt i år tror jag.
Real Madrid The Beast
2005-08-28 00:59
Tycker att eran "förlust" av poäng i premiären kan skyllas på Reijkard (stavning?).
Att sätta Ronaldinho i mitten o Etoo till vänster måste varit det sämsta draget hittills!
Ronnie fick knappt röra bollen i första halvlek!
Som Real Madrid-fan hoppas jag givetvis att Etoo fortsätter som kantspelare där han inte gör nån som helst nytta, släpp inte in han som toppforward bara för då är han en av världens bästa.
Hoppas Reijkard inte fattat det!
Barcelona Patrik
2005-08-28 00:46
La Bestia [RealMadrid]
"bara för barca bara fick en poäng mot nykomlingarna så är dom inte ute ur fighten om första platsen!"

Behöver du ens påpeka det? Efter en match? Givetvis inte.

Kände konstigt nog på mig att det kunde bli så här efter första halvlek. Samma känsla man hade förra året mot Espanyol hemma. Storspelade målvakt och en drös otur. Hade vi haft stolpe in hade ingen klagat på någonting, nu hade vi inte det och givetvis ropar folk efter den ena "FM-värvningen" efter den andra. Ärligt talat är jag väldigt trött på detta ständiga tjat.

Vi vinner ligan ändå.
Barcelona Scorpius_Cx
2005-08-28 00:14
jag förstår inte varför folk ska skriva om att vi ska köpa spelare inför nästa år,skärpning där.

denna säsong har bara börjat och det vi såg idag mot alaves var inte bra, speciellt av spelare som ska fixa allt själv. etoo var för stor ego idag och han borde gjort mål minst en av chanserna om han ska vinna skytte ligan. för giluy är det samma problem som gäller från förra året, chanserna finns men ingen bra avslutare trots allt och slarvar bort chanser för ofta.

det fanns mer att skylla på idag, men dessa två var de största problemen vi hade och jag sågar dagens match med all rätt, för om det ska vinnas titlar ska man vinna dessa matcher även om man spelar dåligt, ett exempel är chelski som vann mot nykomlingarna wigan, de hade problem och spelade dåligt också men de vann matchen.

säsongen är lång, men grabbarna måste hitta till förra årets spel igen.

Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-27 23:57
Sylvinho - Marquez - Puyol - Belletti vill jag se som backlinje från start nästa match.
Hoppas på det, Rijkaard måste inse att hans landsman är för ostabil och att Oleguer inte ens ska ha en plats i startelvan!
Barcelona catalonia barca
2005-08-27 23:40
varför är så många madrid fans inne idag här i forumet.men ni är välkommna när ni sköter er.men det finns några som kommer in och bara snakcar skit.tex REAL FAN###1 .men sånna som
Barcelona Gabriel
2005-08-27 23:38
Det känns tungt att vi efter matchens övertag både chansmessigt och spelmessigt inte kunde vinna. Men så känns det iofs alltid när vi inte vinner just eftersom vi ALLTID är bättre målmessigt och spelmessigt, så på det sättet är man rätt van när det inte går som man hoppats på.

Rijkaards tanke var antagligen att få Eto'o att springa in i guilylöpningar bakom backlinjen (det som fungerade så bra emot Betis) men precis som någon innan här sa så passar inte Eto'os spelstil in till att användas på vänsterkanten pga att han kommer för långt ner i banan, han kan då inte utnyttja sin snabbhet och teknik lika effektivt som han får(skapar sig själv) flera gånger under en match som han får när han spelar som en renodlad anfallare. Detta var så klart en "prövning" av el mister, ett så kallat taktiskt drag som inte gick så bra som man hoppades på. Det positiva i det negativa är iallafall att även Rijkaard uppmärksammade sig på felet och korrigierade det genom att byta position på Eto'o och Dinho till andra halvleken, kanske får vi se honom där han hör hemma hedanefter för att inte använda Eto'o längst upp i anfallet är verkligen som att kasta stjärnkvaliter i sandlådan och göra han till spaden.

Var det någon annan än jag som tyckte att Edmilson tog åt sig för mkt av Xavis yta idag ?
Xavi brukar storregera på mittfältet men jag la märke till att Edmilson "tog för sig" allt för mkt av hans mark.

Dagens kurriosa: Roberto Bonano (som spelat för oss innan som de flesta vet)har aldrig som Barçaspelare nånsin gjort en sån bra match innan. Sen kommer han och gör den mot oss. Är faktiskt ändå "glad" för hans skull. Och Nej missförstå inte detta nu för ni vet vad jag menar.

Inget att hänga huvud över, vi vinner nästa match nu har vi 2 veckor på oss att lära oss av våra misstag. Som el mister sa, idag gav vi bilden av vårat spel, det enda som saknades var målen.

Bona Nit/Buenas Noches --- Visca El Barça, Visca El Catalunya
Barcelona Blaugrana_1899
2005-08-27 23:32
Jobbig match, fick en riktigt dålig känsla av den! Segt att komma till avslut och när vi väl kom till avslut så va vi helt ineffektiva! Sen att vissa blev ego och försökta avgöra på egen hand vill jag aldrig mer se, det är inte det blaugrana jag känner igen, Alaves hade inte mycket frammåt men när det kom så såg både gio och oleguer darriga ut! För lätta att tag sig förbi och gör för mycket misstag, Oleguer som högerback? vart fan kom den idén ifrån.

Visst vi spelade bra stundtals och skapade chanser, men att vi inte vann matchen va vårat eget fel och jag tycker vi kastar bort 2 poäng i den här matchen + en bra start på säsongen, det negativa från den här matchen hoppas jag va en engångsföreteelse, för om vi ska försvara ligan så måste vi kunna göra mål när vi skapar så många chanser!

Nu gör vi en perfekt match hemma mot Mallorca nästa helg och tar 3 poäng!

Força Barça!
Real Madrid la madridistas
2005-08-27 23:26
Ska man vara ärlig så hade ni fruktansvärt otur idag. Ert spel såg rätt så lovande ut tycker jag, främst första 20 i andra halvlek.

Real kommer säkert också få det tufft imorgon.
Real Madrid Gato Blanco
2005-08-27 23:21
Allora !!!

Då börjar kampen. Det vi väntat på sedan den 28/5!! Barca får gälla som knapp favorit på bättre lagsammansättning men vi visade under andra halvan av säsongen hur man skall spela för att vinna ligan så vi hoppas på bra säsong.

Jag får önska er lycka till. Må bästa lag vinna !!

Real fan //

Humor B-)

Barcelona Sersari
2005-08-27 23:17
Första vuxna inlägget från Real Madrid fansen: J.Woodgate
Real Madrid J.Woodgate
2005-08-27 23:15
Jag ber om ursäkt för vissa "fans" från vår sida.

Bättre lycka nästa vecka (även om jag inte önskar er det på riktigt, det hade ju nästan dödat rivalitetskänslan) ;)

Ni som säger att ligan är körd, att er ledning är dum som inte köpt spelare för miljarder är ju tröga. Ligan startade för 3 timmar sen och ni drar redan såna slutsatser.
Tedi
2005-08-27 22:59
Mogna Madrid fans här ..

Tungt, men jag tror att ni tar hem La Liga igen.
Se bara till att inte Madrid tar den.

Mvh

Chi non saltá Madrilenio ey ey!
Barcelona Barcafan1
2005-08-27 22:54
Alla som säger Real Madrid vinner La Liga va inte säkra en match avgör inte laliga för laliga är den kanske jämnaste ligan enligt mig.Om Real förlorar imorgon vad kommer vi barca fans säga hahha ni är sämst.va inte barnsliga.Om vi skulle spela med vårt ordinare starelva skulle det gå bättre kanske om vi vinner mot Mallorca och ni får 1poäng på två matcher vad ska ni säga lää vi vinner inget i år och barca fansen börjar fira det är ca 36 nåt sånt kvar av tunering skulle laliga kunna avgöras på 2matcher ni har fin fantasi om hoppas det bästa laget vinner och champions league vi ska hjälpa varandra att slå andra lag men om vi möts så säger jag må den bästa laget vi

ViVa Barca
Barcelona Tompa
2005-08-27 22:53
Ingen seger, desvärre. Tyvärr var innefektiviteten framför mål påtaglig liksom fallet var många gånger förra säsongen
Barcelona MrDeco20
2005-08-27 22:46
sersari....

bra sagt ...håller med dig fullt där..
Man får hoppas på en vinst..nästa match...
Annons: