/spanien/barcelona/forum/25647.aspx/spanien/barcelona/forum/25647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-08-28 12:49
Man såg tydligt i 0-0 matchen att Etoó är för fixerad med sina egna prestationer. Det var flera gånger han borde ha gjort ett inlägg, men då börjar han alltid att dribbla istället som ledde många gånger till att han tappade bollen.
Barcelona Kharles
2005-08-28 12:47
Håller med Maseniello. Varför klagar alla på backlinjen när vi inte släppte till något för Alaves? Vi höll nollan och de hade ETT skott på målramen. Snack som "3 nya backar behövs" och sånt hör inte hit. Skärpning.
Barcelona Camparn på nou
2005-08-28 12:46
SWAT

Du kan vara 100% barca fan och ändå vara sur över att du torska en massa pengar, sen att barca förlorade på ett orättvist sätt gör ju det inte bättre
Spanien Maseniello
2005-08-28 12:42
Barca Arriba

Vad klantigt av mig, självklart flyttades han från mittbackspositionen. I det stora hela var Barcelona laget lite ringrostig, ändå hade man ett bra tempo i den första och mestadels i den andra halvleken. Självklart är inte Ronaldinhos uppgift att få bollen och glänsa, men jag menar att efter de första 10 minutrarna av den andra halvleken så försvann han och de gångerna han fick bollen blev det ett par felpassar..Fast han var inte den ende som inte nådde upp till sitt status igår.
De som är här inne och sågar Barcelona för sin insats igår ska nog ta sig en funderare. Jag nämner inga namn, men det var exakt samma personer som skrev "Barcelona har världens bästa lag", "Vi vinner La Liga och CL" - som 'grinade' igår, medgånssupportrar kanske? Det är ingen fara med Barcelona, laget kommer att nå upp till förväntningarna.
Barcelona Leo Messi
2005-08-28 12:41
Ämne: Leo Messi//

Du gl....Madrientes har jag bett om din åsikt? dra till reals forum istället och sen hmm. dags att du börjar titta på eran backlinje istället som är mkt mkt svagare än våran
(--MadriEntes--)
2005-08-28 12:38
Leo Messi//

Du glömde Gio också, kommer du inte ihåg när Beckham snurrade upp honom på läktaren senast?

Jepp du hörde rätt "BECKHAM" utan teknik snurrade upp honom.

Inte för att hacka men tycker att vi har sett tillräckligt med bevis på att era vänster och högerbackar inte håller måttet.

Barcelona-Real Betis 1-2 (Camp nou)

Barcelona-Juventus 2-2 (vinst på str) Camp Nou.

Alaves-Barcelona 0-0 Backarna hjälpte inte till i offensiven.

Och lite från förra säsongen:

Barcelona-Real Betis 3-3 (Camp Nou)

Chelsea-Barcelona 4-2 (Stamford Bridge)

Dags att börja ta åtgärder!
Barcelona Younies
2005-08-28 12:35
Det enda som måste förbättras i försvaret är vänsterbacksplatsen. Det vet alla här inne, + att Rijkaard med vet det men ändå har han inte gjort något åt det.

En till sak som irriterade mig igår var att Etoo är så jävla självisk. Låt bollen göra jobbet och släpp den tidigare till Ronaldinho !

Nästa vecka ser jag gärna Maxi spela på Etoos bekostnad om han fortsätter vara såhär självisk.
Maxi måste få speltid för att kunna utvecklas.
Då blir han underbar !

Sen ser jag gärna att Ezquerro hoppar in på Giulys plats varje gång det inte kommer fungera hör honom. Tror att Ezquerro kan göra jävligt bra ifrån sig där.

Är det bara jag som tycker att Ronaldinho gör skjuta mer ?
Särskilt när han närmar sig straffområdet.
Han har ju ett ruggigt skott.
Barcelona S.W.A.T
2005-08-28 12:34
det här är bara ett bevis vilka fans vårt barcelona har här inne! så fort barcelona inte vinner, så ska man köpa nya spelare! skärp er för fan, det var första matchen! hade barcelona vunnit i går så hade ja vunnit 6600 kr, det gör mig ingeting för att ja inte vann dom pengaran, för ja är 100% Barca fans! vi spelade bra, Alaves får tacka Banano, han var över allt!!!
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2005-08-28 12:34
grabbar vi gjorde en dålig match igår och hoppas vi inte fortsätter så här. problemet med oss är vår baklinje 3 nya bakar behövs det och va faan gör tränaren sätter eto vänster de va väldigt dumt av honom. och ronaldinho va inte bra första halvleken röde han knappt bollen men andra halvlekn kom han igång och eto och guly missade väldigt många läge vi hade väldigt otur
Barcelona Leo Messi
2005-08-28 12:25
asså kan alla sluta gnälla på vårar försvar, vårt försvar är inte så dåligt som alla ni säger hela tiden, ok Oleguer han platsar inte men sen att ni klagar på resten, skärp er va fan
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 12:09
Ämne: dream team

Valdez....Just det. Cicinho har RM köpt option på, så han är deras till 50% och lär med 100% säkerhet hamna där. Så honom kan du lägga ner. Tycker att Belletti duger på högerbacken.

J stile//
Jo om Tevez har man sagt "den nya Maradona" länge nu. Tycker inte han lever upp till det och kommer aldrig att göra enligt mig. Visst är han bra, men nya Maradona knappast! Tevez är en snabb och bra anfallare med bra avslut, men det är också allt. Maradona hade allt.
Och som många säger om Messi, vadå nya Maradona, det är inte rättvist att kalla någon spelare för det eg. Maradona var unik, precis som Messi säkert kommer att bli en fantastisk spelare om han får fortsätta utvecklas.
Men den nya Maradona, den nya Pelé osv. sånt är bara att lägga ner. ;)
Barcelona Barca Arriba
2005-08-28 12:05
Maseniello

Det är inget ovanligt att Ronaldinho brukar försvinna under långa perioder i matcher. Marques flyttade inte TILL mittbackspos. utan FRÅN denna. Man bytte in Belleti som tog Oleguers plats till höger. Han i sin tur gick in bredvid Puyol. Marques blev pivote då (def. mittf.) där han är stark och bra. Backlinjen är darrig med eller utan Puyol när de ställs på prov....i Barca gäller verkligen uttrycket "anfall är bästa försvar".;) ...tyvärr. De flesta lag är väl så i Spanien.
Spanien J stile
2005-08-28 12:03
Cicinho var väl klar för Real om jag inte är ute och cyklar.
Och sälja så många spelare? är det verkligen så smart? Barcelona har ju just nu en ganska perfekt bredd på truppen, med olika spelartyper.
Spanien Maseniello
2005-08-28 11:56
Ni får se hur det går med laget under de nästkommande matcherna, sedan kan man diskutera om vad som behövs och inte behövs.
Personligen tycker jag att Guily gjorde en bra match men skärpan framför mål hade han inte men det kommer, sånt brukar lösa sig och då blir det helt plötsligt en ketchup - effekt. Larsson fick väl inte så mycket uträttad när han kom in men han gjorde det bra när han väl fick bollen, tyvärr kom inte lägena för honom- vissa gånger pga av en självisk Eto'o som verkade ha sina tankar hos guldskon än lagets bästa..
Ronaldinho var ojämn igår. Han var en av de bättre i första halvlek. De första tio minutrarna av den andra halvleken var det en njutning av att se hans cirkus- konster. Sedan försvann han från matchen- Vad hände? Blev han trött, som de flesta i laget? Mittfältet gjorde det bra i Barcelona, man kanske borde ha bytt ut Deco senare under andra halvlek.
Backlinjen var lite smått skakig de gångerna Alaves väl kom till Barcas straffområde. När Puyol inte hann med fanns en blek Oleguer och en Gio- i sitt vanliga jag. Det blev mycket bättre när Marquez flyttades till mittbacks positionen. Frågan är om Barcas försvar kan klara sig i viktiga matcher om Puyol är borta?
Egentligen ska det inte vara en 'skräll' att det blev 0-0 igår, detta är La Liga och då brukar smålagen sticka upp, det gör att ligan är underhållande bortsett från det sköna fotbollsspel som lagen bjuder till- La Liga är därför världens bästa liga enligt mitt tycke. Finns det någon här inne som delar sin åsikt med mig?
Spanien J stile
2005-08-28 11:51
Ämne: vem blir världens bä....Carlos Tevez!

Damn, DET är den riktiga "nya Maradona". Ser fram emot då han hamnar i någon av världens största klubbar.

Tror för övrigt att han hade platsat väldigt bra på högerplatsen där Giuly spelar. Man måste ju få drömma :)
Barcelona Barca Arriba
2005-08-28 11:50
Självklart får man klaga på Barcas spel igår...alla förstår självklart att man inte kan vinna alla matcher men mot Alavés kan man kräva det...Giuly var ex. i stort sätt fri med målvakten ett par gånger och sköt rakt på honom...när Ronnie eller Etoó fick bollen blev spelet segt osv. ...en del sakar att klaga på. Det värsta var som sagt att köra med Etoó till vänster och Ronnie i mitten första 30.
Mycket blek insats. Man behöver absolut inte gå in på Real Madrids forum om man vill gnälla...det går bra här också!! Speciellt efter matchen igår. (Barca Arriba, 30 år)
Atlético rawkus
2005-08-28 11:50
Hallå!

Nån som har länk till highlightsen från match 2 i cup finalen mot Betis??

Barcafan1:
Hoppas verkligen Messi :)
Men Real lyckas väl köpa några röster här o var... Usch...

Barcelona Barcafan1
2005-08-28 11:47
vem blir världens bästa spelare först

Messi eller Robinho

kommentarer tack
Real Betis Joaquin_JR
2005-08-28 11:43
Inte imponerad av ert spel igår
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 11:34
Om man fick drömma och vrida tillbaka tiden några månader. del Horno hade blivit den perfekta värvningen på vänsterbacken. Varför värvade vi inte honom eller var vi ens med i kampen? Kamp o kamp, kanske inte blev någon kamp när Chelsea är med i budgivningen iofs. Han imponerar verkligen av det jag sett av honom så här långt i PL. Bra defensivt, snabb och ett härligt steg i offensiven. Bra tekniskt och fina inlägg med sin vänsterfot. Ack ja, vilken värvning det hade varit. :)
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 11:11
Måste säga att jag tycker Marquez spelar bäst som pivote(Defensivamittfältarn)
Pelada
2005-08-28 11:02
Tankar om premiären..

Det kändes helt rätt att spela med Marquez som mittback och låta Edmilson ta platsen som defensiv mittfältare, pivote. I Marquez får försvaret den nickstarke mittbacken som efterlystes många gånger under förra säsongen. Och Edmilsons hårdföra spelstil passar perfekt som pivote. Inte för att Marquez är mycket sämre på den fronten, snarare bättre, är det Edmilsons teknik som gör honom bättre lämpad som pivote. Hur många passningar slog Edmilson bort igår?

Inga nyförvärv på ytterbacksfronten gör ytterbackarna fortsatt till Barças svaga punkt. Gio skötte sig bra, gjorde inga nämnvärda misstag, men saknar trycket i steget som Real Madrid har, eller hade, i Roberto Carlos. Inte heller Oleguer gjorde bort sig, men ska han spela högerback ska han inte göra det mot Alavés. 8 utav 10 anfall under gårdagen innebar en krossboll från vänsterkanten över till Giuly på högerkanten. Oleguer kommer upp alldeles för få gånger och med Belletti får man en spelare som kommer på överlapp, väggspel och inlägg.
Villarreal Sarajlija
2005-08-28 11:00
konstigt...för så bra var han absolut inte i Barca ...väldigt osäker...men det kanske hade med lagets i helhet prestationer att göra...
Barcelona Patrik Andersson
2005-08-28 10:54
Sarajlija// Stämmer

2002-03 Spelade han 24 matcher för Barcelona
2001-02 Spelade han 27 matcher för Barcelona.
Pelada
2005-08-28 10:53
Ämne: jag har för mig att....
Under några säsonger under Gaspart..
Villarreal Sarajlija
2005-08-28 10:49
jag har för mig att Bonano har vaktat Nou Camps stolpar, stämmer inte det?
Pelada
2005-08-28 10:25
Angående Giuly

Hans insats var både ris och ros. Han sprang rätt, hittade ytor i djupet, men när det gällde avsluten var det katastrofalt!
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 10:17
Havaldinho

Precis Havaldinho.
Det många så kallade Barca supportrar verkar ha glömt är att även om man har världens bästa lag.
Så kan man inte vinna alla matcher.
Barcelona Havaldinho
2005-08-28 09:50
Seriöst kids här inne som kllar sig Barcelona fans stick över till Real forumet ni äcklar mig...
Man klagar inte över spelet igår, vi skapade ju minst 10 bra mål chanser men bollen ville helt enkelt inte in eller så stod Bonano där...
Sen varför skulle Rijkard blivit en idiot?
För att han spelade med en defensiv back på höger t e x?
Belletti är för offensiv och svag i markeringsspelet vilket hade kunnat blottat oss bakåtoch då hade Nene visat mer än när han nu blev utmarkerad av Oleguer.
Giuly var väldit ojämn igår men så länge han är med så skapar vi chasner med alla hans löpningar vilket inte får glömmas, han kämpar för laget de ska aldrig nedvärderas!
Sen att han ahde en dålig dag framför mål är självklart dåligt så inge bra betyg till han men nästa match han är grym så slicka inte hans röv tack!
Giuly ska vara med från start BASTA!!!
De är snaraer Eto´o man blir sur på för sitt egoistiska spel,håller i bollen för länge spelar inte andra när de har bättre lägen villni gnälla gnäll där men samma sak hylla inte nästa match närhan gör hattrick...

Larsson är en grym LAG spelare som spelar på one touch och sliter för laget, åldern spelar noll roll i detta fall med tanke på att han har bättre värden än alla i laget fysiskt!!!

Så Snälla detta var bara en match tror ni vi kommer vinna alla 38 matcher??

Jag är nöjd med spelet igår vi spelade bra och skapade massor av chanser,i en underhållande match...
En gång Blaugrauna alltid BLAUGRANA!!!
Atlético andersito
2005-08-28 09:47
enda jag kan konstatera med tv4 sändningarna är att expertkommentatorerna saknar all möjlig eftertanke och att allt är svart eller vitt för dessa två. Skrämmande dåligt och de gjorde mig till Alaves supporter igår. Let's face it, det finns inga enkla tre poängare speciellt inte på borta plan.Trots 0-0 så var det underhållning sen var Nene bättreän Ronaldinho:P
Annons: