/spanien/barcelona/forum/25641.aspx/spanien/barcelona/forum/25641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Arriba
2005-08-28 23:09
Nä backlinjen var lite darrig...tycker dock inte att Real har sämre backlinje än Barca. "Anfall är bästa försvar" kanske resonemanget går även om bättre backar än Pavon, Oleguer mfl. inte kan vara dyra att köpa in.
Robinho och Messi är nog lite svåra att jämföra kvalitetsmässigt ännu;) Robinho var ju grym för Real ikväll....man måste ju inte ogilla allt som har med Real att göra...eller hur Dunnie Brasco?!
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 22:59
Abo Mteshar//
Som barçasupporter så skäms jag över att ha en sån som dig här inne. Har du inget vettigare att häva ur dig än omogna pubertetsstinna förolämpningar borde du vara "tyst". Känns som om lunarstorm och liknande är mera ditt rätta forum att husera på. :/

Ja vad ska man säga om marängerna, de var illa ute ett tag men som vanligt så reder de ut det.
Man kan kalla det flyt, otur för Cadiz osv. Men man måste ändå erkänna att de är ruskigt effektiva när det krävs av dem. Måste också berömma Cadiz för en härlig comeback i högsta serien, de var allt värda en poäng. Flera lag som kommer att få vända hemåt efter besök hos dem med tappade poäng.

Nu ser man bara fram emot nästa hemmamatch mot Mallorca. Då ska det bli 3 poäng!
God natt!
Barcelona Dunnie Brasco
2005-08-28 22:56
Messi Är Mycket Bättre Än Robinho. Det kan du vara Jävligt Säkert på!
Mycket bättre t.o.m
Barcelona Ronnie
2005-08-28 22:51
Inte mycket som skrämmer mig hos Real förutom Robinho, usch han var snuskigt bra... Där har Real en rigkt guldklimp, tror dock att Messi kan växa ut och bli minst lika bra inom nått år! Men vad är det för ful text Real har på ryggen? Ta in en ny pr-ansvarig, tack!
Barcelona Abo Mteshar
2005-08-28 22:27
Chileno

Du har helt rätt angående gårdagens match mot Alaves, vi kommer vinna nästa match. Du låter logisk, det är bra det.
Jag tror att Rijkard tror på Oleguer, egentligen han skulle platsa i dagens Reals backlinje. Jag tror inte att Rijkard har tryck på sig.
Barcelona Chileno
2005-08-28 22:17
Tycker att det var ganska så bra spel igår, men att vi inte hade turen och marginalerna på vår sida. Men det fanns ju även negativa saker t.ex. Guily (stavning)som missar chans på chans. Hoppas han skärper till sig och tränar på avsluten mer. Eto´o måste även släppa bollen tidigare i vissa lägen. Verkade vara lite självisk igår men han är ju ivrig på göra mål som alla andra anfallare.

Ronaldinho är ju ett geni som vanligt och spelade bra hela matchen igår. Det här med oleguer så förstår jag inte varför Rijkaard vill ha han på startelvan eller i truppen ens. (Viss tryck på att det måste finnas katalaner i elvan?)
för Marquez är en världsback och även Edmilson gör ett bättre jobb än Oleguer. Hoppas Rijkaard fattar att han inte är bra nog mot dom riktigt stora lagen.

Hoppas på att man löser det här med Messi för han kommer ta en ordinarie plats om han e tillgänglig. Men nu tar vi nästa match och siktar mot toppen. Visca Barca!
Barcelona Señor Cúle
2005-08-28 21:27
Alltså jag tror att Rijkaards snack med Eto'o handlar om att Samuel inte riktigt visste vad och var han skulle spela hela tiden, något förvirrande kanske.
Barcelona Señor Cúle
2005-08-28 21:26
Shena grabbar. Har bytt namn från Damiá- till Señor Cúle.
Barcelona Kamelen
2005-08-28 21:25
REAL FAN###1
Jaha?

Beautiful_Barça
Belletti var, enligt TV4+ småskadad och blev placerad på bänken... men att ersätta honom med Oleguer är ju absurt, Gabri!
Eto'o verkade göra lite som han ville igår, Rijkaard snackade med honom ett flertal gånger. Han behövs i boxen.

Bara jag som tycker Real Madrid's "spelarnamn" & nr är ruggigt fula?
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-28 21:21
Bara jag som tyckte att uppställningen var ganska galen igår? Etó'o ska spela centralt längst framme och få bollarna för att sedan komma till avslut. Han var ju ute på kanten hela tiden, ja han spelade stundtals nästan mittfältare. Sen att man inte ställde upp med Beletti mot ett så offensivt svagt lag, det förstår jag inte. Hans offensiva löpningar är guld värda, och dessutom gör han Giuly bättre. Det börjar bli jobbigt med såna här matcher där man äger hela matchen men inte kan göra ett mål. Vist behöver vår bästa avslutare slipa till sig lite grann, men man måste också utnyja honom på rätt sätt.
Sen ska man inte glömma att nämna att Bonano storspelade igår.
Barcelona Barçaredaktionen
2005-08-28 20:11
Ni får förstås jättegärna dra igång omröstningar i forumet, men vi vill inte ha några korta inlägg där bara en spelares namn står. Ska ni delta i omröstningen får ni alltså göra det antingen genom att inkludera er röst i ett inlägg som egentligen berör något annat, alternativt ha med en motivering.
Barcelona Leo Messi
2005-08-28 19:52
Ämne: Håller på att kolla ....
tch va snackar du om, dom lirar ju fan skit dåligt bara petrov som varit bra i matchen
Barcelona Gabriel
2005-08-28 19:51
Guess what time it is ;) ? Hehe, nu kommer ni alla hoppa av glädje :D ne skämtåsido, men jag hade tänkt att lägga upp en omröstning av la ligas bästa start 11 i form av 5 olika kandidader (dock 10 på dom 2 mittbackspositionerna). Det kan anses vara anningen tidigt in i säsongen för detta men jag tänkte att det skulle vara roligt. Alla åsikter är välkomna, ni FÅR bara rösta en gång var(snälla ta detta i hänsyn om det roliga inte ska förstöras) och det gör ni genom att skicka ett medelande till mig här på svenskafans.

För övrigt är det helt varlfritt i vilken formation ni vill göra laget(och den formation som används mest kommer jag att använda som slut 11), MEN ni får bara använda er utav spelare som jag gett som kandidater. Dock, om ni tycker att mina val utav spelare varit helt otroligt dumma så kan ni skriva in ett sk önskemål av en extraspelare och förmedla argumentation till att han ska vara med som en kandidat. Ifall jag anser han vara värdig en plats kommer jag att förmedla detta mitt under omröstningen och då har ni möjlighet att göra en sk 2röst, alltså ni får byta ut en spelare mot en annan.

Kandidaterna kommer att läggas upp nu efter detta medelande.

Jag kommer att skicka detta inlägget till alla forumssidor från spanska ligan, så omröstningen blir helt rättvis.

Hoppas vi alla kan se detta som en rolig sak och inget personligt :)

Röstningen kommer att pågå från och med det att jag lagt upp kandidaterna till kl 24-00 imorgon kväll.

Viva España y Visca El Barça !
Barcelona AliiKemal
2005-08-28 19:51
Ingen som har Hihglights från matchen som var igår?
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-28 19:46
Håller på att kolla matchen mellan Atl.Madrid och Zaragoza. Atl.Madrid ser väldigt vassa ut den här säsongen med Petrov,Maxi och Kezman som nyförvärv.
Barcelona Gabriel
2005-08-28 19:28
Kharles

Så rätt så. Nej vem vet det förutom honom men även om det är klart att han försöker provocera dig så låt det inte komma till dig. Som jag sa, jag förstår dig jag hade reagerat på samma sätt. Men vad som också är helt klart är att alla vet vem den "riktiga" Kharles är ;) Inte sant ?

Angående om nisse är en förolämpning eller inte tänker jag inte gå in på eftersom olika personer uppfattar det på olika sätt men jag tror nog vi kan hållas med om att det inte var något bra du menade med det.
Barcelona Kharles
2005-08-28 19:24
Gabriel

Nissar finns det gott om. Vad killen är ute efter vet jag inte, men helt klart är det att han försöker provocera mig genom smutskastning. Dessutom är inte nisse nödvändigtvis en förolämpning.
Barcelona Gabriel
2005-08-28 19:19
Kharles

Kan förstå din "frustration" men är det nödvändigt att kalla honom för en nisse ? Det är lätt att allt går överstyr om någon tar åt sig och det är just sånna småsaker som sedan gör att hela denna sidan sjunker drasiskt.

Du klagar på nivån, sänk den inte själv ;)

Dessutom undrar jag varför det finns så otroligt många inloggade dock utan att skriva något. Man kan ju läsa inläggen utan att logga in sig själv, just därför loggar jag bara in mig själv ifall jag ska skriva något. Inte för att detta stör mig bara det att jag är anningen konfunderad över detta.
Barcelona Kharles
2005-08-28 19:10
Kharles2

Vem är du? Varför har du snott mitt nick? ;-)~

Kan någon i redax göra en IP-check på den här nissen.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 18:23
Kharles2

All heder till Grekerna men jag tror nog vi tar dom vi har ju Messi=)
Barcelona Savve
2005-08-28 18:20
Ämne: Kan inte fatta Rijka....
Visst kan man tycka det, framför allt när det gäller Maxi. Messi kommer säkerligen få chanser men eftersom han inte kan spela i nuläget kan du inte räkna in honom. Reijkaard är en typisk "tråkig" coach som gillar att skynda långsamt, dock får spelarna oftast chansen att visa upp sig tids nog även om det tyvärr tar lite längre tid än det behöver i vissa fall.

Sedan ska man också ha klart för sig att det är en helt annan sak att som lovande talang få chansen att gå in och spela för ett topplag som Barcelona och att få spela för ett mittenlag med sämre spelare generellt sett.
Barcelona Kharles2
2005-08-28 18:19
daniel el magnific...

jag skulle kunna göra det..men panathinaikos..borta den e tuff asså
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 18:17
Hur mycket skulle någon här vilja satsa på att Barcelona kommer att ta full pot i CL-Gruppspelet?
Barcelona Savve
2005-08-28 18:15
Oleguer var lång ifrån kass, defensivt spelade han utmärkt som högerback, men han fick ju inte direkt uträtta något speciellt avgörande då Alaves knappt kom över mittplan de första 70 minuterna av matchen. Offensivt spelade han klart över mina förväntningar även om Belletti är bättre och mer naturlig på högerbacksplatsen så visade Oleguer att han är ett alternativ enligt mig. När han flyttade in í mitten uppträdde han relativt osäkert men överlag gjorde han en klart godkänd insats.

Klart att man är besviken över tappade poäng mot Alaves i första omgången och allt men faktum är att vi stundtals spelade riktigt bra och lika gärna kunde vunnit med 3-0 med lite bättre flyt. Lite agressivare spel och snabbare bolltempo är de enda förbättringar man skulle kunna önska sig. Ibland får man helt enkelt inte in bollen så enkelt är det, även om det kan få en att känna sig lite orolig inför nästa match så är det ändå ingen mening att bli allt för oroad. Mot Mallorca på hemmaplan lär vi kunna trycka in en del mål om vi spelar med ett högre passningstempo.
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-28 18:12
Ska inte nån av de 337 inloggade börja skriva lite
Barcelona Kharles2
2005-08-28 18:10
Leo mEssi..

Du måste förstå...vi har 336 inloggade...-minst 150 är okunniga och kan inget om barca...resten kan men skriver tyvärr inte hahahha
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-28 18:10
Kan inte fatta Rijkard inte ger de unga chansen.
Några unga spelare som jag vill se spela är Rodri,Pena,Damia,Messi,Maxi och Javito.

Rodri:Den killen spela skit bra på försäsongen bättre än Oleguer till och med så rijkard borde ge honom en chans.
Pena:Har aldrig sett honom spela men verkar riktigt lovande enligt många.
Damia:Damia har spelat en del matcher och gjort bra ifrån sig så han bör få chansen.
Messi:Den killen kommer att blomma ut till en värdsspelare + att han kan peta Giuly hur lätt som helst.
Javito:Har sett honom bara spela en gång och det var mot världslaget och han var riktigt bra i den matchen så han ser rätt så lovande ut.
Maxi:Maxi borde få chansen killen har potentsial att bli mycket bättre.

Rijkard ge de unga killarna chansen.
Barcelona Leo Messi
2005-08-28 18:03
asså va fan är det med er, det har fan gått en omgång, vem bryr sig om det blev 0-0. Låter som att världen ska gå under för det
Palma o21
2005-08-28 17:40
Oleguer va ju helt kass mot alaves.. bäst i matchen var Puyol.
Barcelona Kristian
2005-08-28 17:20
Vi har diskuterat olika alternativ, vill dock inte ge någon information.
Annons: