/spanien/barcelona/forum/25634.aspx/spanien/barcelona/forum/25634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles2
2005-08-28 18:10
Leo mEssi..

Du måste förstå...vi har 336 inloggade...-minst 150 är okunniga och kan inget om barca...resten kan men skriver tyvärr inte hahahha
Barcelona Maxi Lopez
2005-08-28 18:10
Kan inte fatta Rijkard inte ger de unga chansen.
Några unga spelare som jag vill se spela är Rodri,Pena,Damia,Messi,Maxi och Javito.

Rodri:Den killen spela skit bra på försäsongen bättre än Oleguer till och med så rijkard borde ge honom en chans.
Pena:Har aldrig sett honom spela men verkar riktigt lovande enligt många.
Damia:Damia har spelat en del matcher och gjort bra ifrån sig så han bör få chansen.
Messi:Den killen kommer att blomma ut till en värdsspelare + att han kan peta Giuly hur lätt som helst.
Javito:Har sett honom bara spela en gång och det var mot världslaget och han var riktigt bra i den matchen så han ser rätt så lovande ut.
Maxi:Maxi borde få chansen killen har potentsial att bli mycket bättre.

Rijkard ge de unga killarna chansen.
Barcelona Leo Messi
2005-08-28 18:03
asså va fan är det med er, det har fan gått en omgång, vem bryr sig om det blev 0-0. Låter som att världen ska gå under för det
Palma o21
2005-08-28 17:40
Oleguer va ju helt kass mot alaves.. bäst i matchen var Puyol.
Barcelona Kristian
2005-08-28 17:20
Vi har diskuterat olika alternativ, vill dock inte ge någon information.
Barcelona Messi
2005-08-28 17:15
Kristian

Okej, bra att veta. Men är trådforum något som skulle kunna komma i framtiden?
Barcelona Kristian
2005-08-28 17:14
Messi

Vi får stänga av vilka vi vill, behöver inte rådfråga med centralredaktionen.
Barcelona Messi
2005-08-28 17:10
Pelada

Ja, sen kan man ju precis som Juve gjort 'anställa' moderatorer som har fullmakt att radera inlägg och stänga av personer. Jag vet att redax får radera inlägg här i detta forum men jag vet inte om de får stänga av personer utan att fråga huvudledningen.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-08-28 17:09
Gabriel

vi vill nog inte kalla det Smutskastning utan inlägg med annan åsikt.
Pelada
2005-08-28 17:07
Det blir lättare för redaktionen att ha översikt när det gäller trådforum..
Barcelona Messi
2005-08-28 16:54
Någon mer än jag som tycker att vi ska följa Juves exempel och införa trådforum? Tror att allt skulle vara mycket bättre då.
Barcelona Kharles
2005-08-28 16:39
Word Gabriel. Ibland låter det nästan som om folk vill ha tillbaka Kluivert.
Pelada
2005-08-28 16:34
Gabriel

Du bidrar..
Barcelona Gabriel
2005-08-28 16:04
Herregud vad alla klagar och blir irreterade på varandra, måste ni smutkasta varandra hela tiden bara för att vi har olika åsikter eller. Det roliga är att jag själv kommer göra det här vilket kan anses som att jag säger emot mig själv. Well so be it, jag har två olika typer av känslor i mig just nu, förstå mig eller inte. Det var redan på väg nerför stupet igår kväll innan jag gick och lade mig (vilket iofs var rätt sent) men nu när jag läser allt som skrivits idag så är det otroligt, nästan som en extreme makeover(även om denna förvandlingen på forumet hållt på ett längre tag.
"Guily är för dålig, skicka honom till frankrike, Oleguer är för dåligt offensivt, Bellett är för dåligt defensivt, Ronaldinho kommer ur matcherna, Eto'o är ingen lagspelare bänka honom, Rijkaard är dum i huvet". Alltså det finns så mkt mera, ser ni själva eller ?

Det finns så mycket jag skulle kunna komentera angående dessa uttalanden men jag stör mig dock på att Eto'o kallas för självisk. Kanske har ni inte tänkt på att det är just vad vi behöver, eller varför tror ni att Eto'o gjorde 24 mål i ligan förra säsongen. Fakta är att han faktiskt är det vi efterlängtade när våra resultat inte ramlade in en sk riktig målskytt. Alla dessa är ofta "sjäviska". Kolla Crespo, Inzaghi, Shevchenko, Ronaldo osv. Så kom inte och snacka om att Eto'o borde bytas ut mot Maxi Lopez när han är en av våra viktigaste spelare bara för att han inte lyckades göra mål igår. Bara för att man är självisk betyder inte det att man inte är en lagspelare. Man kan nämnligen arbeta för laget och stressa motståndarna och vinna boll i offensiv planhalva och göra en kontring av det, vilket Eto'o ofta gör. Dessutom gör Eto'o aldrig mål för sig själv utan för laget (bortsett från när han ifjolk jagade guldbollen, men då var guldet säktrat). Ska vi byta ut Eto'o ja visst då kan vi väll lika gärna köpa ett helt nytt lag. Skulle alla bli glada och nöjda då ? Saknar egentligen kommentar till hur ironiskt irreterande det är när jag läser sånt, tur att alla inte är av samma uppfattning.

För bara några veckor sen så var vi bäst i världen, det nya "dream team" och oslagbara. Vad vill ni säga till mig ? Att vi trots 11 klara målchanser igår kväll inte kommer vinna någon titel i år bara för att vi hade oskärpa/otur(blandning) och fick 0-0 mot Alaves. Kallar ni er för riktiga fans eller ? Lär er charmen av att vara ett riktigt fans, att stötta laget i vårt och tort och alltid vara stolt över vad man står för som Barçafan. Förlåt jag brukar inte vara av att döma folk angående sånna saker men ibland undrar man faktiskt.

Igår gav jag en tillsägelse till Kharles som enligt mig klagat allt för mkt på den dåliga nivån här inne utan att bidra med mycket själv. Well Kharles, jag bugar och ber om ursäkt för. I now see what you come from !

Hoppas detta skärps till ordentligt!

Visca el Barça !
Real Madrid Figolina
2005-08-28 14:19
Nu har jag läst ikapp min långledighet och om matchen har jag inga synpunkter då jag inte såg den.Däremot reagerar jag på att många kallar Messi den nye Maradona.Hoppas innerligt att han har lite mer i ovanvåningen så att han inte torskar på en massa droger och skit och gör bort sig lika j-t som Maradona.
Barcelona Ardan
2005-08-28 14:05
Ämne: ariano

2-1 förlus....
Vi ägde matchen ... Va tycks?
2005-08-28 14:03
ariano

2-1 förlust mot Getafe vad tycks?
2005-08-28 14:03
Ämne: vem blir världens bä....
Då måste jag nog säga Tevez han är den nya maradona
Real Madrid ariano
2005-08-28 13:56
0-0
mot alaves
vad tycks?
(--MadriEntes--)
2005-08-28 13:47
La_Rambla//

Tack för ditt lycka till fast jag vet att ditt blåröda hjärta inte menar det innerst inne ;)

För det andra så hackar många barcafans på våran backlinje nu fast den inte har fått nån chans ens, ingen har sett dom spela än, tänk om det blir en succe?

Vem vet så vi får ge Pavon och CO några matcher sen kan risen eller rosen komma, men skillnaden mot er är väl att Gio och Oleguer redan fått sina chanser.
Barcelona Havaldinho
2005-08-28 13:37
Som sagt Oleguer tog hand om högerkanten för att inge ge Nene nåt utryme och de lyckades att sen skylla på killen för att de inte funkade i anfallet tycker jag ärlöjligt vi hade 20 skott på mål...
Välkomnar alla Real killar på detta Forum som vill diskutera och inte vara barnsliga för de är ju de som är kul att snacka med andra , charmen med fotbollen!!!
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 13:36
Ämne: La_Rambla//

Vad a....
Jag är absolut inte aggressiv. Personligen har jag aldrig varit inne o "hackat" på era mittbackar. Gav bara svar på något som bara är uppenbart för alla som begriper sig på något om fotboll angående vår defensiv. Sen om du tar det som tjaffs får stå för dig. Sen aspirerar jag inte på någon titel att vara den "mogna" här inne, möjligtvis sansad isf. ;)
Visst är folk inne hos er och hackar, precis folk från erat läger är här inne. Det är något som både du och jag dessvärre får leva med. Ja om inte de ansvariga "tar tag" i det lite bättre.

Lycka till ikväll, även om jag givetvis välkomnar ett oavgjort resultat. ;)
Barcelona plejmejker#7
2005-08-28 13:35
Tjena bröder!
Fan va synd att vi inte vann igår.. tycker även att det var konstigt att Rijkaard ändrar på ett vinnande koncept men vad ska man göra.. Det är bara att blicka frammåt nu!

En sak till, bry er inte om alla Real Madrid fans som hackar på oss, vi (några iaf) har säkert gjort samma sak när Real förlorat. Sånnt är livet :)
Barcelona Kharles
2005-08-28 13:34
Jag ser att råttan som mordhota hela redaktionen är tillbaka. Detta är inte Forca_Blaugranas, det är Barça_Best_Forever. Frågan är varför han tar just det namnet, för att förvirra så att Forca_Blaugranas får all skit? Hur som helst, relevant fakta:

Forca_Blaugrana
ONLINE sedan 13:33

Antal inlägg: 1
Skapad: 2005-08-28 13:17:28

Man får endast skapa en användare.
Barcelona Forca_Blaugrana
2005-08-28 13:26
Hejsan alla BArcabröder! Jag vet inte hur forumet har förändrats sen sista gången jag besökte den men den gången var det inte en trevlig syn.

Jag ser att det är fler ränder på våra tröjor än senast men det är ju för att vi har byttat tröjor.
Ni som är nya i forumet kanske inte känner igen mig men jag kan ialla fall säga att jag har varit avstängd ett antal gånger.

Gamla skribenter som Messi och Kharles har känner säkert igen mig och även Beautiful_Barca och Daniel el magnific är folk som jag känner igen.
Jag har varit borta i 2 månader och om det är en hård bestraffning för våra kära redaktionsmedlemmar vet jag inte men jag vill väldigt gärna komma tillbaka och vara delaktig.

Jag undrar väldigt gärna var Kharles är.

Angående matchen igår: Det är så fruktansvärt onödigt av Rijkaard att ändra en fungerande lagbygge osm gav oss ett ligaguld förra säsongen, och sätta Ronaldinho centralt i topp i första halveken var skandal!

Att sen Oleguer spelar högerback istället för Beletti innebär sämre offensiv vilket gav oss knappt någon högerkant igår.
Men det är 37 matcher kvar av säsongen och förhoppningsvist så hittar Rijkaard en fungerande taktik så vi vinner ligan.

Sen vill jag även säga att lottningen till Champions League blev helt perfekt.

Visca el Barca!!!
(--MadriEntes--)
2005-08-28 13:25
La_Rambla//

Vad agressiva alla blir, hur många gånger har inte barcafans kommit in till vårt forum och hackat på våra mittbackar?

Snälla ta det till en diskussion istället för ett tjaffs!

Speciellt du La_Rambla som ska vara den "mogna" här inne, du är inte bättre än dom andra verkar det som.
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 13:23
Havaldinho//
Håller med dig i allt där. Klasspelare som van Bommel och Ezquerro helt gratis. Kan det bli bättre?

Sen om du syftade på mig angående del Horno, så har jag inte nämnt honom tidigare. Var snarare mest nyfiken på om Barça var o högg på honom under sommaren men inte kunde hänga med i budgivningen pga Chelsea.
Barcelona La_Rambla
2005-08-28 13:17
(--MadriEntes--)//
Ja de flesta här inne är väl medvetna om Gios defensiva brister, ingen påstår något annat.
Behöver jag påminna er om era?
Camp Nou förra säsongen när Ronaldhino och Eto'o hade lekstuga med ert försvar, 3-0.

Nah, ni är nog fullt medvetna om dem, fast ni ibland tenderar att ej låtsas om dem. ;)
Barcelona Havaldinho
2005-08-28 13:14
Konstigt att efter en 0-0 match så vill man byta ut backlinjen???
Har ni glömt att vi hade på plan nätan exakt samma lag som spelade skjortan ur alla förra säsongen och som alla hyllade plötsligt efter en 0-0 match som vi dominerade med 4 stolpskott ska laget och backarna bytas ut???
Är ni galna???

Tjatet på Gio har nu funnits i 2 år och de är helt rätt men killen är ju inte ens back är de då hans fel egentligen?
Sen var Etoó egoistisk igår vilket han var många gånger förra året men han är våran nr 9!!!
Varför ska de finnas spelare som de ska hackas på så fort laget inge plockar 3 p???
Giuly, Gio, Oleguer???
Giuly hårda arbete och ständiga löpningar som orsakar ständiga problem för de andra lagens är ju fantastisk för oss!!!
Han kommer missa massa lägen precis som allas våran äslkling Dinho gör men han kommer också sätta massa lägen!!!

Oleguer är ett stort barca hjärta som tjänar sämst i laget men klagar inte över de han säger att han tjänar hellre sämst i laget och sitter på bänken bara han får vara kvar i laget i hans hjärta!!!
Ska vi då byta ut han mot en back på 200 mille som bara plockar hög lön och inte har nåt hjärta för laget?
När de som värst krisar vilka tror nikommer slita för klubben?
Spelare som Pyoul,Xavi, Iniesta, Oleguer eller divor som Kluivert, Rivaldo, F De Boer???
Kommer ni ihåg när Riijkaard tog över o de var som värst kris, vilka tror ni var med på plan när de vände i matcherna borta mot Sevilla och Valencia???
Vi hade 9 egna spelare på plan i dessa matcher som slet som djur för våran klubb!!!
Med hjärta kommer man längre än med plånboken...
Tycker de är helt rätt att vi inte har värvat mer för laget är grymt och Van Bommel och Ezquerro är perfekta nyförvärv som är lagspelare men också duktiga inviduellt...

Del Horno är GRYM,men han är i Chelsea nu så ge upp tjatet tack!!!

Sen allt tjat om Messi killen är 18 år!!!
Han ska inte peta Giuly för att han gör några bra matcher på försäsongen, han måste växa in i laget,i en lång säsong kommer Giuly erfarenhet vara viktigare än Messi brutala talang...

All detta amatör prat som försigår med Cicinho som redan är på g till Rean vi kommer ju ta Daniel istället vilket jag föredar!!!
Han har visat att han kan dominera sin kant i La Liga..
Evra mycket spännande men de kommer bli Maxwell för han kommer grattis medans Evra skulle kosta oss 150-200 mille som Monaco vill ha för han...
Vi ska inte hålla på värva för miljoner hela tiden de var det som gjorde att vi nästangick i konkurs under Gaspart innan Laporta tog över!!!Vi har ju fortfarande en skuld på 1 miljard!!!
Innan ni vill att klubben ska betala hit och ditt så är jag glad att de är proffs som sitter i ledningen inte amatörer som inte kan sköta klubben vi blöder för...
(--MadriEntes--)
2005-08-28 13:06
Leo Messi//

Ska du behöve be mig att få kommentera och komma med min åsikt, jag får skriva vad jag vill så länge jag inte attackerar dig som person.

För det andra så håller jag med om våran mittbackslinje och har inte heller försvarat den för den delen.
Annons: