/spanien/barcelona/forum/25632.aspx/spanien/barcelona/forum/25632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-09-01 00:00
Känner lukten av avund ;)
Spanien Adriano=Inter
2005-08-31 23:59
Synd att ni missa Ramos, ni behöver verkligen värva en partner till Puyol. FORZA INTER!!
Real Madrid J.Woodgate
2005-08-31 23:59
Kharles

Haha, du är rolig, först var backlinjen katastrofal, Cicinho blir "inhandlad" och därefter Ramos som alla här inne ville ha till Barcelona. Nu är mittfältet skit, aja, inte min ensak om hur blind du är.

Det är väl inte officiellt att Dinho skrivit på nytt?
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:58
Ah! Världens bästa fotbollsspelare är vår ytterligare några år. Härligt. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:56
-=Robinhos PadaLadaS=-//
Det lustiga är ju att man inte behöver leta så värst länge. ;)
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-08-31 23:55
Kharles //

Roligt att leta fel på vårt lag va?
Barcelona Kharles
Nu till gladare nyheter.

Ronaldinho förnyar! ;-D~
-=Robinhos PadaLadaS=-
Njyt grabbar!
Barcelona Kharles
2005-08-31 23:53
Ni har fortfarande inget mittfält värt namnet ;-)~
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:53
Haha! Vad han skyndade sig in hit för att få skriva det. :P
Real Madrid J.Woodgate
2005-08-31 23:51
Ramos klar för Madrid. 8årskontrakt!

Officiellt!
Barcelona Valdés
2005-08-31 23:50
La_Rambla; att värva spelare som håller högsta klass på flera positioner borde ses som högst önskvärt. S. Ramos är en sådan spelare då han skulle gå rakt in i på högerbacksplatsen samt kunna täcka upp för Puyol (eftersom han är samma spelartyp) vid skada.

Svagaste spelaren i dagens Barcelona är utan tvekan Gio. Men (för att bli tjatig) den enda 100%igt säkra defensiva spelaren är Puyol och vi behöver därför ha en liknande spelartyp i truppen och det är i dagsläget (enligt mig) minst lika viktigt som att hitta en ersättare till Gio.
Barcelona Kharles
Ja. Eller..? ;-)~

10 min kvar. Men jag känner på mig att Ramos kommer bli blanco på något sätt ändå..
Barcelona Beautiful_ Barça
Ja... som sagt.Om Sevilla är ett sånt lag som sviker alla sina fans så kommer Ramos att lämna. Annars stannar han.

Det är ju inte första gångeen RM och MARCA snackar skit :D
Barcelona Polero
2005-08-31 23:49
Kharles
....jag behöver inte fråga Puyol, känner till de tidigare tokerierna. Jag försökte få slut på allt snack om dåliga Gio/Sylvinho med hjälp av lite humor;)
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:46
Börjar snart misstänka att Kharles profetia om att Sevilla inte släpper Ramos förän de gjort klart med ersättare stämmer gansks bra. Ska mycket till att hitta någon så här i 11:e timmen. Man kan ju alltid hoppas. Perez försöker väl pruta några mille också. ;)
Barcelona Kharles
2005-08-31 23:45
Polero

Trebackslinje? Fråga Puyol (och alla culés) vad de tycker om det. Van Gaalens galenskaper.
Barcelona Kharles
2005-08-31 23:44
Valdés

Hade Marquez varit frisk.. Hade Rijkaard spelat Sylvinho... Hade Motta och Edmilson aldrig slitit av korsbanden.. Hade Collina dömt bort deras sista mål som den assisterande domaren hade velat..

Så många parametrar att överväga.
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:43
Som sagt. Jag hade inte gråtit blod om vi snodde Ramos framför näsan på marängerna. Hade varit mer än nöjd. Blir mer och mer kluven, hehe. ;)
Barcelona Polero
2005-08-31 23:42
3-1-4-3...så slipper vi snacka om de där taffliga ytterbackarna..hehe. Vicente till vänster och Zambrotta till höger på mittfältet. Xavi/Deco emellan, Motta pivote. Där bak: Puyol-Marques-Lucio el. Nesta (!). Skojar bara...;)... eller...
2005-08-31 23:41
Jo vänsterbacken är AKUT. Därför skulle jag gäna röta bort Laporta (har befogenheten eftersom jag är med i Penya) Anledningen är att Rijkaard spelar på Gio bara för att han är holländare. JAG VILL INTE HA NÅGON HOLLÄNDARINVASITION IGEN! Gärna Brasse invasition dock. Ramos vill jag inte bara värva för att han är bra som sagt. Anledningen är att han skulle dubbla våra chanser att kamma hem La Liga igen. Sen skulle vi dessutom ha spaniens mest lovande back. Visst är det värt det?
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:40
Valdés//
Angående Chelsea-matchen kan jag hålla med dig i allt, det hade nog inte hänt med Ramos. ;)

Sen tycker jag av vad jag såg av van Bommel i CL förra året, att vi har en spelare som kan förändra matchbilden om Xavi och Deco kör fast. Han var ju dominant på PSVs mittfält i CL. Tyngd, enorm arbetskapacitet, ett jäkla bra skott. Så nog har vi spelare som kan ändra en matchbild.
Barcelona Valdés
2005-08-31 23:38
Kharles; vi behöver inte skuldsätta oss mer för att värva nya spelare eftersom vi redovisade en vinst på över 300 miljoner kr föregående spelår. Det är här blir väldigt hypotetiskt men ok, hade S. Ramos varit på planen i bortamatchen mot Chelsea hade vi (med säkerhet) inte släppt in 4 mål eftersom han inte är en spelare som står på hälarna vilket Belletti, Oleguer och Gio gjorde (och gör).
Barcelona Ronnie
2005-08-31 23:37
Godnatt alla Cules!! Hoppas att man imorgon kan läsa att Ramos stannar i Sevilla!
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:35
Valdés//
När vi har Marquez, är Ramos för €27M ett vettigt köp tycker du? Då är det väl mera akut att fixa en vänsterback?
Barcelona Kharles
2005-08-31 23:34
Polero

Jag tror vi har lite olika infallsvinkel på det. Hur vet vi om Ramos kommer att stoppa Shevchenko, Ronaldo eller Adriano? Hade det varit Nesta..

Valdés

Så att vi ska köpa en mittfältare som inte halkar på en grästuva mitt på plan och låter dem starta en kontring (Xavi)? Förövrigt; Hade Ramos varit vänsterback hade jag köpt honom för 40, inte 30 miljoner..
Barcelona Valdés
2005-08-31 23:33
La_Rambla; skulle S. Ramos vara ett panikköp? Han kommer att vara en av dominaterna i den spanska ligan under väldigt många år.
Barcelona Polero
2005-08-31 23:31
Ramos-Puyol som mittlås de närmsta 8 åren eller nåt vore en klockren investering.
2005-08-31 23:31
Men va fan. Jag skiter egentligen i RAMOS. Enda anledningen jag vill vi ska värva honom är att Real ska ha svag backlinje. Men va fan. Värva en ny VÄNSTEBACK i stället. Skiter sen i om Real värvar vem fan som hellst. Då har vi komplett lag. Och snacka inte skit. Beletti är kung enligt mig. Så myclet som han bidrar med offensivt kompenserar han med 10 ggr om mot sina deffensiva svagheter.
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 23:30
Jag har inte sagt att Puyol är för gammal iaf. :P
Det jag säger ju, Ramos hade gjort sig bra brevid Puyol. Bättre läromästare kan han inte få. :)
Annons: