/spanien/barcelona/forum/25624.aspx/spanien/barcelona/forum/25624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 13:58
Ämne: Havaldinho/ Ja det s....
Helt oki men du hade rätt innan Carvalho kröp som en hund som sagt...
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 13:54
Maxi skulle göra ett sämre jobb än allas hack kyckling Giuly för han är inte ens en kantlirare...
Hur skulle de vara att ha en kille 195 på en kant?
Snälla sluta klanka på Giuly och stöd han så han kan få stöd inte bara från tränaren...
Killen kommer visa er alla hur fel ni har...
Ska bli intressant att se vad ni säger när kappan har vänt efter vinden...
Shikaka
2005-09-06 13:08
La_Rambla hellre Maxi än en fransman som e proffs på att träffa målvakten =)
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 12:54
08 Gunner:
Just det, han förlängde till 2010 så vad oroar jag mig för!
Sen när eu-passet är klart är det bara att slänga upp €150M friska för den som vill ha honom. Så Wenger, bort med tassarna! ;)

Shikaka:
Känns väl inte riktigt som rätt position för honom va? Maxi är mera av en target player ju.
Shikaka
2005-09-06 12:48
Tills Messi får sitt EU Pass borde Maxi Lopez vara höger =)
08 Gunner
2005-09-06 12:46
Får hoppas att den här affären med Messi löser sig, borde dock inte vara ngt problem iaf eftersom han valde att förlänga kontraktet.
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 12:44
Ronnie:
Läste också samma artikel, i värsta fall inte förrän i december.
Som sagt, allt hänger på eu-passet som ska dyka upp så fort som möjligt helst. ;)
Barcelona Ronnie
2005-09-06 12:36
Tror intre vi behöver oroa oss för Messis skulle, han lämnar nog inte Barça! Läste en artikel på Marca som sa att Messi lovat att inte lämna Barça trotts att han kankse inte skulle få spela a-lags fotboll förens december. Kan ju vara lugnande då Marca är en erkänt känd Real sympatisör... Men det oroar mig att han kanske inte får spela förens i december, någon som har några andra färska nyheter om Messis kontrakt??
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 12:33
Det är sant. Oroar mig nog i onödan.
Knappast att han går och gör en "Robinho" och säger: Real har alltid varit mina drömmars klubb, höhö. ;)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-06 12:28
La_Rambla

En spelare med så stor framtid tror jag vet garanterat att han kommer få speltid vart han än spelar. Sen att en sån spelare skulle lämna Barça för nån annan klubb. Ja det kan ju inte vara vilken klubb som helst. Milan är egentligen den enda jag kan tänka mig. Och de tänker inte försöka med något.
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 12:24
Beautiful_ Barça//
Litar också mycket på hans barçahjärta, och att han inget hellre vill än att spela för blaugrana.
Men som du vet, vad man vill och vad som är möjligt inte alltid går stick i stäv. För att inte tala om alla de "hemska ulvar" där ute som försöker locka bort honom med feta löner och mer speltid.
Men hoppas och tror att detta ska lösas inom kort. ;)
2005-09-06 12:20
Messis pappa dementerar alla uppgifter om att familjen skulle lämna Barça. Och att det som de skrev innan var att de missupfattade honom. Ganska gammal nyhet dock.
2005-09-06 12:17
Angående Romario så var han magisk. Han lovade 30 mål innan Barça köpte honom och han höll vad han lovade. Sen läste jag att han sa till tränaren en gång att han ska åka till Rio, tror det var på carnevalen. Och tränaren sa att det går bra om han gör hattrick i morgondagens match. Altså jag kan tänka mig att killen inte gav allt i varje match, annars hade det nog blivit många hattricks.

Angående Messi så vet jag inte vad jag skulle göra om han lämnade. Sluta titta på fotboll och sörja? Men jag litar stort på att killen har ett stort Barça hjärta. Med tanke på allt som klubben har gjort för honom och hans familj när de behövde det som mest o när ingen annan ville ställa upp. Tänker då på tillväxthormonerna. Sen behöver man ju inte oroa sig för att han inte ska få spela A-lags fotboll. CL nästa vecka och då lär han ju iallafall åtminstonde göra ett inhopp.

Barcelona La_Rambla
2005-09-06 12:15
Läser man på lite på spanska sidor så handlar det om följande:
Barça har anmält Messi som A-lagsspelare till "ligaföreningen". Men kvoten icke-euspelare upptas av Ronaldhino, Eto'o och Marquez. Som alla säkert vet så gäller max 3 icke eu-spelare. Så tekniskt sätt gäller inte det "nya" kontraket som Messi skrivit på utan det som skrevs 2004 då han var B-lagsspelare, vilket innebär att klausulen på 150 miljoner euro inte heller gäller. Problemet ökar ännu mer när nu Messi siktar på att ta en plats i argentinska vm-laget nästa sommar. Då behöver han spela A-lagsfotboll. Så nog är det oroande om inte eu-passet fixas illa kvickt. :(
Får hoppas det löser sig så fort det bara går.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-06 12:08
Jag hoppas verkligen vi fixar det här så snabbt som möjligt för det skulle va katastrof och ett grovt tjänstefel om vår underbara Messí måste lämna!.
Barcelona tarrak
2005-09-06 12:01
Havaldinho/ Ja det stämmer ju, dålig koll av mig!
Barcelona Polero
2005-09-06 11:51
Havaldinho
...jag skrev att de måste RAPPA PÅ med Eu-passet så att han FÅR spela i i A-laget, ta det lugnt och läs innan du går till personangrepp.
Jag kan nog mitt Barca...
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 11:48
Tarrak

Tvärtom han har förlåtit Carvalho för sitt uttåg men sagt att han kommer bli betsraffad.
Carvalho klarade sig för att han som en hund kröp tillbaks på alla fyra och bad om ursäkt offentligt...
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 11:46
Polero

Alltså vad snackar du om, problemet är just att han inte KAN spela för oss för att han har inte eu pass!!!
Du är har verkligen noll koll som folk påstår här inne...
De är därför de är massa problem med hans kontrakt och passet.
Läser du inget i artiklarna eller?

Snälla alla skippa skitsnacket här inne om ni inte ens bryr att ta reda på fakta eller vet vad ni pratar om!!!
Barcelona tarrak
2005-09-06 11:34
Havaldinho/ Bara så du vet så har Mourinho klart och tydligt förklarat att Carvalho har gjort sin sista match för Chelsea så länge han är manager. Däremot är jag ganska tveksam till om det är en spelare vi behöver.
Barcelona Polero
2005-09-06 11:31
enligt vad man läser så kan Messí (m kontrakt till 2010) gå gratis om han inte får spela i A-laget...innan de fixat om kontraktet/ får de väl låta honom spela lite (alltså rappa på med EU-pass och bänka fransmannen som gillar att skjuta på målvakter).
Inga problem, maränger!!!
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 10:45
Håller med om att Romario var en grym avslutare men trodde sig vara mer än själva laget. Lite trist, en otrolig fotbollspelare dock.

Angående Messi! Här dundrar den gode alex in igen, med stora VERSALER spottar han ut nyheter om Messi. Som dessutom är en AB-artikel. Ja dem ger man ju mycket för. :P
Man kan ana viss skadeglädje.
Sen gör det ju inte saken bättre att personen som sitter i ledningen där som Kharles tidigare påpekat (var det i LFP?), vad han nu heter, är en maräng, rent ut sagt pinsamt. Går han Reals ärenden tro? Jag är iaf lite orolig över detta, är inte lättad förrän Messis kontrakt är giltigt. :(
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 10:36
Romario var speciell han trodde han var större än klubben...
För mig stannade han dagar för mycket...
Det uppförande han hade med sig efter VM vinsten kan den människan köra i brasilien...
Romario var ju inte känd som en ödmjuk människa precis...
Visst var Hristo en Diva men han älskade klubben de kan man inte säga om Romario...

Hur kommer det sig att de är alltid "maränger" som kommer in hit och försöker göra oss oroliga med Messi?
Glöm de han stannar hos oss...
Litar fullt på våran styrelse i den frågan så behöver inte oroa mig...
Barcelona Kharles
2005-09-06 10:26
alex163 [Sergio Ramos]

Har följt såpan nu i spansk press och jag kan säga att länkar som den bara är madrid-onanering.

Angående Romario ska jag säga att han hade en väldigt speciellt förmåga att göra mål, större än Ronaldos faktiskt. Synd att han hade attitydproblem bara, men hans 1 ½ säsong var grym.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-09-06 10:19
GRABBAR MYCKET DÅLIGA NYHETER OM LEO MESSI!
LÄS LÄNKEN.
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 10:18
Havaldinho:
Det var just det målet jag syftade på framför allt. Bland det värsta jag sett alltså. ;)
Han gick lite väl tidigt tycker jag.
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 10:16
Hattrick första matchen...
Varav den sista en lobb nedtagning på bröstet sen lobb direkt på one touch från 25m...
Hur skulle man kunna glömma sånt ;)
Ronaldinho´s debut match mot Sevilla var annars ett annat konstmål...
han stannade en säsong och några månader in på andra innan han fick kicken billigt...
Barcelona La_Rambla
2005-09-06 10:11
Havaldinho:
Haha, jag vet att det är orealistiskt. Han stannar säkert där länge ja. Jag skojade nog mest. Hade gärna sett honom på Camp Nou bara.
Nej tack till Robben också. Han är för grinig och filmar för mycket.

Kharles:
Det ligger nog något i den teorin. ;)

På tal om gamla hjältar. Någon som minns Romarios debut i Barça? Vilka otroliga mål killen gjorde. Han stannade bara i 2 säsonger va?
Barcelona Kharles
2005-09-06 09:49
Jag tror att alla vet hur bra Del Horno hade passat i Barcelona, och Moaninho visste om detta och utnyttjade sin veckopeng från Abramowitj.
Barcelona Havaldinho
2005-09-06 09:49
Finns mycket i Chelsea man inte säger nej till...
Terry, Lampard, Del Horno, Robben, Cech, Abramovichs alla 3 brutala LYX Yacht båtar varav den största är 120 METER lång!!!
Annons: