/spanien/barcelona/forum/25623.aspx/spanien/barcelona/forum/25623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcelona-z
2005-09-23 09:43
Bopi jag tycker samma sak jag fattar int riktigt va rijkaard håller på med man kan ju int sätta oleguer som högerback han e bara för dåligt där sätt häldre belletti som högerback o fast oleguer me puyol men han kan int bara spela som högerbach rijkard måst börja fatta det
Barcelona Aubri
2005-09-23 09:27
Hahhaha en del här är för roliga
Det är lätt och va efterklok numera
-
Förra året ville alla se, Edmilson tillsammans
men puyol, när det nu visa sig killen är KASS
så gnäller vissa på rijkaard, och undrar
varför inte Oleguer spelar som mittback

Och för er som tjatar om Baletti kan jag säga
Engligt mina spanska källor, det hänger lite med
att Baletti inte så fullt på allvar sköter det
defensiva, och att Mr Puyol lider av att folk
strömmar in från Baletti's kant

Men visst är han bättre än oleguer, fast åt andra hållet (offensiva)
Barcelona La_Rambla
2005-09-23 08:53
Ja det är lite märkligt. van Bommel har spelat 70 min på 7 matcher nu. Nu om något är det verkligen dags att börja rotera lite på materialet och ge van Bommel, Iniesta, Ezquerro, Larsson, Sylvinho och Maxi lite speltid.

Det verkar som van Bommel går in på Decos plats. Han dras med en skada sen matchen mot W. Bremen.
Känns som om det är bättre att låta Deco få kurera sig ordentligt istället för att spela halvskadad, hemska tanke om han skulle förvärra sin skada och vara borta en längre tid.

PS. Bra artikel Thomas. Vi är nog många som undrar vad som händer vårt kära Barcelona. Intressant läsning. PS.
Barcelona Gabriel
2005-09-23 07:48
Kanske en positiv sak från Rijkaard finally. Ryktas från Elmundodeportivo att han tänker spela med Van Bommel från start. Jag har dock inte vaknat riktigt så jag har inte pallat av att läsa hela artikeln alltså vet jag inte vem han tänker att peta. Men avsett vem av mittfältarna det blir så är det positivt så det spelar ingen roll enligt mig då jag tror att Van Bommel kommer visa så mycket mer beroende på hans vilja att lyckas och få en ordinarie plats.
Barcelona Barcafan1
2005-09-23 07:04
dem måste få vila några av våra stjärnor
Barcelona Barcafan1
2005-09-23 07:04
-----------Valdes-------------
Belletti---Edmilson----Oleguer----Gio--

---Deco----Marquez-----Bommel

---Giuly---Larsson-----Ezquerro

nästa match ska vi spela så mot betis
Barcelona Señor Cúle
2005-09-22 22:13
Alltså bara en kul grej: Den roligaste spelaren man kan se filma när han får en smäll, är ingen utespelare, utan jag menar Victor Valdés. Våran målvakt är bedrövlig på att filma och han ser så himla rolig ut när han får en smäll. Exempel: Mot Chealsea i CL hemma, i situationen där Drogba blev utvisad. Hahha jag garvar bara jag ser det där.
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 22:09
Det är bara att ignorera vissa barcafans-inlägg här också. Sparka tränaren bla bla. Därför det vände när han kom säsongen 2003/2004 och vi kom 2 i ligan. Förra säsongen vann vi. Ja sparka tränaren för tusan. :P

Camparn//
Maxwell går säkert som bosman nästa säsong, spekuleras att han lär anlända hit.
Barcelona Camparn på nou
2005-09-22 22:04
Pelada
Nej visst det är sant att det är bra att ignorera dessa idiotiska inlägg

Vi behöver förstärka ytterbackarna helst i vinter varken Belltti eller Oleguer är tillräckligt bra förstår inte vad Rijkaard håller på med när han spelar Oleguer och vad har hänt med Gabri och Damia?
Det pratas om att vi har en förköpsklausul på Daniel Alves i Sevilla han skulle vara en perfekt förstärkning på högerbacken.
Van Bronckhorst är inte tillräckligt bra defensivt, Sylvinho skulle jag vilja se att Rijkaard gav chansen fler gånger men än förstärkning där skulle också behövas Evra,Maxwell,Clichy är alternativ
Barcelona Jontteee
2005-09-22 21:55
Señor Cúle.. fattar inte hur du vågar ha.. Giuly med i laget han fan sämst hela förra sesongen han e sämst nu.. han tillför inte laget nåt..
Jag tycker att Iniesta borede spela där.. han funkar mkt mkt bättre med Eto'o.. Sen när Messi har fått Spanskmedborgarskap ska man låta Messi spela.... Och bort med tränaren har aldrig gillat honom.. han gör alltid Skit bytten!!!!
Shikaka
2005-09-22 21:43
Ja fattar inte varför Rijkaard lägger oleguer som högerback o inte mittback istället för Edmilson... Puyol-Oleguer funkade ju ganska bra, bättre än med Edmilson iallafall... Skulle helst vilja att barca kör så här mot betis

-----------Valdes-------------
Belletti---Puyol----Oleguer----Gio--

---Deco----Marquez-----Xavi

---Giuly---Etoo-----Ronaldinho
Barcelona Señor Cúle
2005-09-22 21:42
Deco har väll typ 3 varningar redan? Nån som är helt säker? Han drar på sig lite onödiga varningar ibland, men han är väldigt bra enligt mig.
Barcelona Sersari
2005-09-22 21:24
La_Rambla
Du behöver inte förklara dig förstod precis vad du menade från början.=)
Hur mycket slutar Betis-Barcelona då? Tippar på 1-2, Ronaldinho målskytt två gånger om.
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 21:21
Sersari//
Hehe, jag håller med dig. Fick jag bestämma så skulle jag vilja ha en tidning som Gazzetta dello sport på svenska som bara handlar om Barcelona. Menade bara att det är bara att gilla läget när det gäller Aftonbladet.

Menade så klart sport.es.

Ja nog om den saken nu. ;)
Barcelona Sersari
2005-09-22 21:16
Sport.es är väl vad du menar? Den är typ den första sidan som jag går in på när jag startar datorn..Sen vet jag att svenska tidningar bara skriver om vad som berör dom. Skulle ändå vilja att dom skrev lite annat än bara sina svenska stjärnor, lite mer om klubben men det är inget jag förväntar mig att dom kommer göra.Slutsnackat om den saken.
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 21:07
Aftonbladet är en SVENSK tidning. Hur svårt är det att fatta att svenskar över lag är intresserade av sånt som berör dem, som tex Elitserien i hockey, Allsvenskan i fotboll. Hur det går för våra svenska utlandsproffs i deras klubbar, som Henke och Zlatan. Det är bara att acceptera.

Vill man läsa om Barcelona så läser man tex sport.com. Eller vad som skribenterna här skriver om laget. :)
Barcelona Ohoo
2005-09-22 21:06
Någon/några här som vet några ställen i Borås/Gbg trakten som säljer Barças hemmatröja i vuxenstorlekar. Har endast hittat barnstorlekar i Borås så jag hoppas det finns i någon affär i Gbg. Och snälla undvik att skicka internetsidor, litar inte 100% på sådana "businesssidor"
Barcelona Sersari
2005-09-22 20:54
Aftonblaskan är så dåliga att det inte är sant alltså dom ``skriver om Barcelona´´ men 95% av innehållet handlar om Henke, om att det finns risk att han kanske missar VM pga sin lilla speltid som han får..OCH? Vem fan bryr sig förutom tv4+ redaktionen? Är det för mkt begärt av de att nångång skriva något vettigt? ..... Sen till madridfansen som är så glada över Valdes prestation igår, undrar hur många baljor KASSillas släpper in idag..Men Giuly alltså! Skön spelare som inte visar sin kvalitet allt för ofta, vill sen honom spela lika bra mot Real Betis och Rijkaard måste börja våga rotera lite (snälla!)
Barcelona Barçaredaktionen
2005-09-22 20:10
Abo Mteshar: Vi har både varnat och stängt av dig tidigare för ditt upprepade användande av skällsord. Du får en veckas avstängning, igen.
Barcelona Gabriel
2005-09-22 19:48
Los Culés

Det kanske du har rätt i men hoppet är det sista som överger en. Skulle faktiskt vara trevligt med en madridfan som har lite vett i skallen nån gång. Tror jag kommer ihåg en person vid namn av "Max" som jag blev chokad över att han verkade normal. haha men aja då gillade han ju trots allt Barcelona också efter Real Madrid, så det kanske inte räknas ;)
Barcelona Kharles
2005-09-22 19:47
För övrigt gör rasisten Woody sin hett efterlängtade comeback idag..

Visca Euskadi!
Barcelona Los Culés
2005-09-22 19:44
Gabriel///

Jag tror de flesta Real fan är exakt som REAL FAN###1, om jag säger så här min kompis låter så också :)

p.s Varför tror alla Realfan de va först att heja! på Real när vi alla vet sanningen.
Pelada
2005-09-22 19:43
Saknas bara en startelva och lite matchstatistik.

Välkommen till "gemenskapen" Martin!
Barcelona Kharles
2005-09-22 19:40
Bra debutartikel av Martin!

Klockren.
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 19:33
Undrar om Real skräller och verkligen vinner i kväll? :)

Nog är de under press nu. Ska bli intressant och se hur de löser det mot ett Athletic som alltid är supertaggade mot Real.
Barcelona Gabriel
2005-09-22 19:25
hmm plus jag tror jag vet vem REAL FAN###1 är. Men vart skulle det leda till att säga vem det är eftersom han bara skulle förneka att det är han som jag påstår honom för att vara. Det enda jag kan säga är att min bästa kompis låter precis som denna gör när vi diskuterar Barça - Real.M.

Yeah well, det är oviktigt. Oavsett vem det är så skrattar jag åt honom !
Barcelona Gabriel
2005-09-22 19:17
En tuff början på säsongen har det varit men se det på detta sättet. Vi har haft väldigt svåra matcher på kort tid (Bremen, At.Madrid och Valencia) och det tar på krafterna att vinna alla dessa matcher som vi kräver och förväntar oss (med all rätt också). Det kommer också vara svåra matcher nu framöver med Betis borta, Zaragosa hemma och Depor borta och det kommer vara jobbigt och tufft men jag tvekar inte att alla spelarna kommer igång väldigt snart. Det är lack of confidence som gäller bl.a men vi såg ju själva hur otroligt bra vi spelade förra säsongen och vi har samma spelare i år, tom förstärkt så vi vet vad vi är kapabla till. Dont panick det kommer ordna sig.

Efter Deportivo borta blir schemat dessutom genast "lättare" om man kan säga så. Keep the faith och drabbas inte av panik. För en vecka sen så var allt lugnt här inne och likaså lovar jag er att om 1 vecka kommer ställningen att återgå till lugn.
Pelada
2005-09-22 19:08
Camparn på Nou

Tror dock inte det är möjligt, men jag är ingen expert på det ämnet. Fast det är väldigt dumt att svara på de "dumma", "idiotiska" inlägg (eller vad du nu vill) som Realfansen skriver. Det precis vad de vill. Ignorera dem i stället så tar redaktionen bort dem..
Barcelona Camparn på nou
2005-09-22 18:48
Kan inte redaktionen spärra Real fans från att skriva inlägg här på forumet förutom precis efter matcher som kan vara intressanta att diskutera, så slipper man dessa omogna små realfans som kommer in och säger puckade saker
Barcelona Camparn på nou
2005-09-22 18:46
RealFAN###1

Vilken omogen idiot du är en del av passionen i fotboll som har bidragit till att göra sporten till den den är att regioner och särskilt städer möter varandra och gör upp om vem som är bäst så var det speciellt från början i Italien och Spanien.
En katalansk liga skulle inte hålla en speciellt hög kvalité och då menar du att barca ska spela i den. Det är självklart att inte några katalaner vill starta en proffesionell liga, det finns ju såklart dock sådana för de lägre divisionerna.
Real, Atletico, Getafe och Rayo kan väl starta en madrid liga med ideliga derbyn.
Annons: