/spanien/barcelona/forum/2562.aspx/spanien/barcelona/forum/2562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-19 19:30
Väldigt orättvist att bedeömma Henrys tid i Barca eftersom han hade gått ner sig ganska rejält Henry va sjukt långt från sin högsta nivå när han kom till Barca! Henry hade tapp sitt driv med bollen och snabbheten väldigt mycket. Typ som Dhinho när han gick till Milan var långt ifrån som Dhinho i Barca.. Väldigt orättvist att berömma Henrys säsong i Barca eftersom han hade gött ner sig ganska rejält
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-19 18:37
@Vampíro:

Tycker det är lite orättvist mot Henry. Han var inte i sin peak när han kom till Barcelona och hade mycket skadebekymmer under slutet hos Arsenal. Trots det var han ju en viktig spelare för Barca 08/09.
Barcelona NeymarJ11
2015-12-19 18:05
Alena gör mål i sin debut från start för B-laget ! Där har vi en kille me potential och som kan blomma ut ordentligt , 17 år är han bara !
Barcelona Junta Dimision
2015-12-19 17:19
@enkos:

Bild på Messi från dagens träning.
Barcelona enkos
2015-12-19 17:14
Stämmer det att Messi och Neymar intr tränade idag och att de är osäkra till spel imorgon?
Barcelona enkos
2015-12-19 17:13
United ligger med 0-2 hemma
Mourinho ny tränare för United imorgon
Barcelona Smogen
2015-12-19 16:39
@Gabriel:

Du menar om dom skulle få en andra Messi? ;)
Barcelona Davids3
2015-12-19 16:37
Barca har två matcher på sig att göra 6 mål och slå Real's rekord på 178 mål under ett kalenderår.

Finalen imorgon mot River Plate och en hemmamatch mot Betis.

Fullt möjligt säger jag!
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-19 16:28
Hur fan kunde vi tappa mot detta Valencia. ligger under hemma mot Getafe nu. men när det är Barca som är på besök wow då är det liv eller död som gäller blir så arg på visa lag.
Barcelona Ali G
2015-12-19 16:01
Barcelonistas

Har du levt under en sten? När Fabregas spelade i Arsenal var han den bästa mittfältaren i PL. När han väl kom till Barca fick han spela ur position i en falsk nia roll vilket inte passade honom. Hade han spelat i sin favorit position hade han kunnat gjort det bra, fast inte på Xavi nivå.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-19 15:30
Folk här inne trodde på allvar att Fabregas skulle ta över efter Xavi. Hur fan tänkte ni där egentligen? Xavi är ljusår bättre än Fabregas.
Barcelona Amo.38
2015-12-19 15:22
Goda nyheter från Gabriel hoppas man slänger ut FabreKASS med huvudet före. Finns nog få spelare som rör upp lika mycket känslor hos mig som den karln gör. Jag fullständigt lider av att se honom spela fotboll, och var verkligen aldrig sett hans storhet.
Barcelona Vampíro
2015-12-19 14:50
Henry är Arsenals bästa spelare genom tiderna och han hade problem att acklimatisera sig. Säger völ det mesta där. Det räcker med sopor som Hleb, Song och Vermaelen(spelat 5-6 matcher på 1,5 säsong). Floppvärvningar hela bunten som aldrig ens ska sätta sin fot i Barcelona.
Barcelona Gabriel
2015-12-19 13:56
Jag äter hellre rotmos blandat med blodpudding än att se oss göra en endaste värvning av Arsenal ever again. Skiter i om de lyckas få fram en hybrid spelare av Maradona, Ronaldinho och Cruyff, nej tack till Arsenal spelare!
Barcelona Gabriel
2015-12-19 13:53
Tydligen ska Chelseas trupp (spelarna) krävt av Abramovic att man gör sig av med Fabregas. Nu vet jag inte hur mycket sanning det ska ligga i detta men det hade verkligen inte förvånat mig. Haha, skadeglädje när den är som bäst. Suck it din looser!
Fuerza
2015-12-19 13:49
Bellerin har mer potential och karaktär än Lord Montoya. Ja, Lord Douglas är mer underhållande att kolla på än triste Montoya. Kycklingen Montoya. Fan ... jag tål inte Montoya och alla chanser han fick som han sumpade om och om igen.

Ha en skön lördag nu. =)
Barcelona Deulofeu
2015-12-19 13:41
Bellerin blir alltså trea i golden boy som back bästa u-21 blev Masrtial sedan Coman och Bellerin.

Bellerin är snart en startman i landslaget också.
Barcelona Deulofeu
2015-12-19 13:40
Bellerin skulle jag ta emot med öppna armar europas mest lovande högerback och en av de spelare i PL som skapar mest målchanser.

Tror dock inte han vill tillbaka tyvärr.

Snart kommer ju Vidal men i min värld skulle jag helst av alla backar se Laporte först och sedan Bellerin!
Barcelona Barca4life98
2015-12-19 13:29
Straight outta Barca Han menar säkert om han får starta mot Barca för Arsenal, på Camp Nou.
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-19 13:21
Bellerin (Arsenal): "When you’re a young Barça player you want to play at Camp Nou. If I get the chance, it will be a special moment." [dm] Nej tack ingen mer arsenal spelare
Barcelona Mdawg
2015-12-19 11:22
Bra nyheter, Messi tränar med gruppen idag. Det ryktades redan igår om att ifall han tränar med gruppen idag så kommer han spela finalen imorgon. https://twitter.com/DianaKristinne/status/677900436737794049 Neymar var med på träningen redan igår vilket gör att vi troligtvis får se MSN på topp i finalen!
Barcelona neymar JR
2015-12-19 01:38
Utvecklad*
Barcelona neymar JR
2015-12-19 01:11
Angående laporte så har jag blivit mer tveksam för varje match som jag har sett med honom. Dock så är det priset som skrämmer mig mest, ifall vi värvar honom så blir han den dyraste backvärvningen (?) Sen blivit lite väl svag för bailly i villareal, samma ålder, billigare, inte lika utveckla men har attributen vi snackar bland mittbackar Snabb, aggressiv, bra bollbehandling, fysisk. Lite vilse ibland men han är ung och kan bli ett riktigt monster
Barcelona Junta Dimision
2015-12-19 00:50
Sport la upp en ganska rolig artikel där de benämnde olika personer inom fotbollen och vilken Star Wars karaktär de är. Ganska rolig artikel ifall man tycker om Star Wars iallafall :).
Barcelona Gabriel
2015-12-18 22:19
The Octopus of Badia

Tack för videon. Jag får nog helt enkelt börja följa Athletics matcher hedanefter, ogillar att bilda mig en uppfattning kring en spelare via youtube videos där man sammanfattar bra prestationer men totalt struntar i att visa blunders etc.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-12-18 22:12
Gabriel

Det är för mig ganska självklart att vi behöver en vänsterfotad mittback, som trivs bäst till vänster (då Piqué spelar till höger), är relativt snabb, teknisk och framförallt bra i luftrummet (så att Piqué inte behöver göra allt). Laporte uppfyller samtliga dessa krav och är dessutom född 94 och har en enorm potential av det jag sett. Dessutom är han ganska aggressiv av sig, vilket kompletterar Piqués mer följsamma attityd väldigt bra.

Jag gillar inte att använda Youtube-videos för att lyfta fram en spelare, men den här videon accentuerar hans spelstil ganska bra. Varit väldigt bra i Athletic under hösten förresten.
Barcelona Gabriel
2015-12-18 22:06
Det här är till alla er som vill se Laporte i Barcelona.

Jag måste fråga er, vad är det som gör att ni så otroligt gärna vill ha honom hos oss? För så som det pratas här inne skulle man kunna tro att han är nästa Maldini. Och missförstå inte, jag kritiserar varken honom eller er, utan jag undrar geniuint för jag har inte sett tillräckligt mycket med honom. Jag skulle uppskatta om någon som sett honom flera gånger skulle kunna förklara vilka hans egenskaper som fotbollsspelare är och varför just han skulle bli en sådan perfekt värvning för oss.
Barcelona Ali G
2015-12-18 21:42
@Neymar N11:

Fast då har vi fortfarande Pique, Batra, Mascerano och Vermaelen som mittbackar. Sen har vi mittbackstalangen Rodrigo Tarin som knackar på dörren. Laporte är långsam och gör väldigt många misstag, som bäst kommer han upp på Vermaelen nivå och Hans utköpsklausul ligger på 50M. Nej tack till honom!
Barcelona the cameroonians
2015-12-18 21:27
Ja, det var vad som sas då. Det senaste är att parterna närmat sig och att ett fyraårigt avtal om €60 miljoner/år plus en sign-on bonus på ytterligare €15 miljoner ligger klart för underskrift. Bartomeu vill gärna ha det klart innan transferfönstret stänger i januari så att se kan använda bonusen för att agera med köp om en eventuell lånedeal inte kan genomföras. Angående Nike säger mer insatta personer att de kan producera fram nästa säsongs tröjor så sent som mars, så det är ingen avgörande faktor längre.
Barcelona Den vise mannen
2015-12-18 21:01
The Cam Hur går det med vårt sponsoravtal? Jag har för mig att du nämnde att Nike gav respit till sista november. Där efter var det tvunget att vara klart pga att Nike skulle kunna hinna producera fram nästa års tröjor i tid.
Annons: