/spanien/barcelona/forum/25617.aspx/spanien/barcelona/forum/25617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-09-01 11:32
Havaldinho

Jaha, om du då kan så mycket om vår käre Laporta kan du då berätta för mig varför han jagade bort Rosell som fixade Ronaldinho och Deco, och istället anställer sin facha-nostalgiska släkting? När han blev frågad om detta sa han att han inte visste om det, det har visat sig att han ljög och har fortfarande inte gjort något åt det. Angående "catalinismen" är det hyckleri sålänge som han har Echevarria som vicepresident.

Sen håller jag med dig ang. det du skrev till signaturen "JAG".

La_Rambla

Visca, inte Visça.
Barcelona JAG
2005-09-01 11:30
Kharles: Visst att de betalar överpriser för vissa spelare eller att de spelar Baptista i fel position men det är för tillfället är inte poängen. De vita har förstärkt sina positioner där de var sårbara förra säsongen med det har inte vi. Vi har istället breddat truppen. De kommer helt klart bli större hot mot oss denna säsong än förra.

Vår värvning är att vi är mer ihopspelade och underbarnet Messi men en skada på Etoó kan kosta oss dyrt. Valdés har rätt när han säger att med Sergio Ramos hade vi aldrig släppt in fyra mot Chelsea. Visst kan det hända att Xavi halkar men bara en gång. Att Gio gör fel händer flera gånger..
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 11:27
Klart vi ska hålla ihop! Vi älskar ju alla samma lag, världens bästa klubb, som spelar i världens vackraste tröja. Glöm inte det! ;)

Visça el Barça!
Barcelona Havaldinho
2005-09-01 11:21
Kharles

Seriöst vad menar du med att hans systers man är med i Franco Foundation?
Säger mig inget, för de är ju inte så att de är Laporta själv som är med...
Vad är nästa att Laporta är Franco anhängare?
Finns väl ingen som stridit för att Barcelona ska hitta tillbaks till sina rötter som Senór Laporta...
De är tack vare honom som halva truppen består av Catalaner...

Jag kan inte spanska så har ej läst artikeln, behöver inte de heller för att jag ska darra över minska lilla rykte...
Är inte en 12 årig kille som tror på allt...

Av 1000 rykten kasnke de är MAX 10 som stämmer...
Ibland är de så löjligt med teorierna och ryktena att jag är mer orolig över att folk tror på de än själva ryktet som man bara skrattar åt..
Vet inte vad du vill få ut av detta bara skapa inre intriger vilket förbryllar mig...
Har läst många av dina inlägg du blandar mycket bra med mycket smuts....
Med dina påståenden har jag inte mycket över till dig, men vägrar att vända ryggen mot mina egna...
Vi supportrar bör hålla ihop...
Jag respekterar t o m de kunniga i "Marängernas" fans...

La_Ramba

Du har min respect har inget att hetsa upp mig för på dig, har följt mycket av dina inlägg du är kunnig...

JAG

Klart de är skillnad på Reals värvningar och våra, för de måste ju bygga nåt nytt medans vi har ett grymt lag men behöver bara täppa tll där de finns luft...
Vi har gjort fantastiska nyförvärv så oroa dig inte...
Om Eto´O går sönder har vi ju Larsson och Maxi...
Litar du inte på våra spelare eller?
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 11:16
JAG//
Jag (vad komiskt det blev nu) håller med dig, de värvningarna hade passat på Camp Nou istället. Åtminstone 1 av dem borde gått hit. Och ja, tror också att vi lär få se ett tungt namn tills nästa säsong av Laporta. Henry har det ju snackats och ryktats länge om, han skulle sitta fint. Mycket handlar nog också om hur de där 3 spelarnas lag du nämde går denna säsong. Hur villiga de då är för en flytt till Barça. Hoppet är det sista om överger en iaf. ;)
Barcelona Kharles
2005-09-01 11:10
Det är en principsak..
Barcelona hammabarça
2005-09-01 11:09
Ämne: Det handlar inte om ....
Skulle det på något sett påverka Laporta eller vad menar du?
Barcelona Kharles
2005-09-01 11:08
JAG

Med tanke på att de alltid får betala överpriser (utköpsklausuler) så är jag inte särskilt oroad. Dessutom spelar de Baptista i helt fel positoin, Cicinho är defensivt svagare än Salgado, Robinho var inget vi kunde göra åt och dessutom föredrar jag vår egna Messi.
Barcelona Kharles
2005-09-01 11:06
Det handlar inte om att få ett bättre kontrakt, hans farsa vill se att Messi spelar, mest så att han är med i Argentinas VM-trupp. Angående Echevarria så är han alltså med i en minnesfond för fascist-diktatorn som hjälpte Real Madrid.
Barcelona JAG
2005-09-01 11:04
De tre fantastiska värvningarna av Real Madrid går tyvärr inte att undgå. Baptista, Robinho och Ramos är inte riktigt som Woodgate, Owen och Gravesen. Real Mdrid har helt klart börjat ta efter oss. Baptista, Robinho, Cicinho är ju typiska Barça värvningar, underhållare vars hem ska vara Camp Nou. Nu satsar Real på de här spelare och släpper sin galaticofilosofi. Enligt en artikel ska de direkt plocka de allra bästa från Brasilianska ligan till Madrid. Det är ju vi, det är Sandro Rosells.

Vad gör Barça? Ingenting. Visserligen har vi fått två bosmanfall, alla skadade spelare tillbaka + Messi som kan bli något riktigt stort. Truppen tycker jag är tillräckligt bred förutom i anfallet. Vad händer om Etoó får en långtidsskada? Tror då att vi kan både glömma ligan och CL. Det är värt och lägga ut så mycket pengar på en riktigt talangfull mittback. Det kostar ju så mycket nu för tiden och köpa de "egna".

Det är val nästa år och med Sandro Rosell som kandidat sparar utan tvekan Laporta sina värvningar till nästa sommar. Henry, Adriano, Torres är bland namnen som måste komma hit som ett svar till de vita.
Barcelona hammabarça
2005-09-01 11:02
Ämne: Jag tror inte det är....
vilket skulle innebära? förklara lite..
Barcelona Kharles
2005-09-01 11:01
Jag tror inte det är så enkelt, ärligt talat tror jag inte ens du läste artikeln.

När det gäller Laporta-regimen så finns det en sak eller två du bör veta. Som att hans systers man, Alexander Echevarria är medlem i Franco Foundation. Behöver jag fortsätta?
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 10:59
Nej! Det ryktet att Real skulle jaga honom har jag väldigt svårt o tro. Dessutom så får han inte plats i deras 11a nu. Läser man artikeln så inser man att killen vill ju spela, och det nu!

Nu är jag lugnad Havaldinho. Det där löser sig nog till det bästa. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 10:57
Lugn o fin nu! Det är ingen som har sagt att Laporta är kass, ska bytas ut. Åtminstone inte jag iaf. Vi disskuterar, spekulerar är väl det som ska göras på ett forum? Klart man blir orolig när ens älskade lag och en ny het stjärna inte är kontrakterad, hans eu-pass fixat. Det förstår du väl ändå Havaldinho?
Barcelona Havaldinho
2005-09-01 10:57
La Ramba

De jag menade med rykten hade inget med passet att göra utan övergång...

Sen när var Ramos till Real bara ett rykte?
De har väl vart den sämst bevarde hemligheten att han ville ditt och att de ville köpa honom...
Barcelona Havaldinho
2005-09-01 10:54
Kharles

Man ska inte tro på allt som står i tidningarna...
Vem säger att de inte är ett trick från hans far att få upp lönen med tanke på hur han imponerat på försäsongen...
De är ganska vanligt med muntliga avtal under sommaren, sen är säkert Laporta & Co fullt upptagna med att fixa fram EU passet för han...
Farsor brukar vara amatör mässiga agenter bara giriga jävlar...

Gnäll inte på Laporta, han är de bästa som hänt oss...
Vem säger att Rossel är bättre varför för att han har kontakt med brassar?
Sorry men vill inte ha nån ny koloni i barca, denna gång av brassar...
På grund av Rossel som vi betalde ett överpris på Emilson för 90 mille...
Killen är inte ens värd en plats i ett värdlsag som FCB...

Spotta framför din egen port istället för att snacka skit om VÅRAN president otacksama amatör...
Ring Gaspart eller Nunez då om Laporta är så jävla dålig...
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 10:50
Kharles//
Nog för att det finns problem med hans pass och kontrakt som behöver fixas. Men där till att Real är ute efter honom är steget lite väl långt va?

Havaldinho//
Vadå alla lösa rykten som har med oss o dem att göra. Detta är mer än rykten, det är fakta att passet ej är klart. Att kanske kontraktet ej är påskrivet osv.

Dessutom, ingen eld utan glöd som det heter. Ramos till Real tex. startade som ett rykte. Se vad som skedde i den 11e timmen. ;)
Barcelona Kharles
2005-09-01 10:33
Havaldinho

Amatörmässiga? Hur förklarar du Messis fars citat, längst ner på framsidan (länken)? Att om problemen kvarstår ska han söka efter alternativ?

Frågan är om han skrivit på eller om det var ett muntligt avtal, för om han inte har skrivit på bör han ju kunna spela då han är kvar på sitt B-lagskontrakt. Men ända sen Rosell stack har Laporta-regimen varit vag och mystisk..
Barcelona hammabarça
2005-09-01 10:30
Ämne: Hmm, finns en konspi....
Det är väl upp till spelaren själv om han skriver på eller inte? Tror nog att han har ett Barça hjärta av guld!
Barcelona Havaldinho
2005-09-01 09:54
Ska man tro allt skit snack i världen om allt rykten som har med oss och Real att göra?
Seriöst folk hur amatör mässiga är ni?
Lite kan ni väl tänka själva...
Barcelona Havaldinho
2005-09-01 09:53
Hur mycket fick vi för "Rocky" nån som vet?
Lite synd ändå killen är duktig och visade upp en brutal vilja när han var hos oss synd bara att vi hade skit tränare en en del år...
Synd att vi inte fick Ramos, men till de priset var de lika bra...
Ska inte slösa så mycket pengar...
Maxwell är säkert klar för oss så han kommer nästa år på Free...
Då har vi en vänsterback så då behövs bara en ny höger back om inte Belletti gör en fin säsong...
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 09:38
Jag har läst nu. Men vad är eg problematiken med hans pass? Har inte förstått det riktigt. Förstår att han ej har behövt ha ett tidigare pga åldern. Men vad är problemet nu?
Och hur kopplar du det med att Real försöker sno åt sig Messi?
Barcelona Kharles
2005-09-01 09:33
Det sägs att "förlängingen" av hans kontrakt var muntligt tills vidare.. Läs mitt inlägg i El Vestuario.
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 09:28
Kharles//
Hur i h-e skulle det gå till (ursäkta även här språket men blir förbannad om det stämmer). Vadå, hans klausul är väl på nivå som Ronaldhino, ca 125 mille?
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 09:27
Tack! Slå en signal till mr. Rijkaard också så att han vet. ;)
Barcelona Kharles
2005-09-01 09:26
Hmm, finns en konspiration nu om att facha-marängerna försöker stjäla Messi från oss, Jaime Lissavetzky är en smutsig jäkla cabrónjävel.. (ursäkta inte språket)

Oavsett vem som styr klubben händer detta alltid FCB.. :-/
Barcelona RobinhoBeast_89
2005-09-01 09:24
Så¨här borde ni spela:
-----------------------------Valdes---------------
-------Belletti------Puyol-----Marquez----Syl-----
----------------------------Edmilson--------------
---------Deco--------------------------Xavi-------
---------------Giuly-------Eto--------Ronaldinho--
Barcelona La_Rambla
2005-09-01 08:49
Det var som f-n! Hade han så hög lön?
Trevligt med ännu en besparing.

Härligt med Ezquerro friskförklarad i veckan.
Ser fram emot ett inhopp mot Mallorca vid nästa hemmamatch. ;)
Barcelona Kharles
2005-09-01 08:32
Genom att släppa Rochemback till Boro slipper vi hans lön kring 3.6 miljoner euro..
Barcelona Kharles
2005-09-01 08:22
alex163

Jag har alltid sagt att ni kommer ha problem att hålla bollen inom laget och vinna mittfältsduellerna med Beckham-Gravesen-Baptista. Det är inget spelande mittfält, det är ett kraftpaket som bara ska erövra bollen och sparka upp den till Ronaldo eller Robinho så att de gör något med den. Tål inte ditt lag lite kritik? Nåja, om det hjälper dig sova lättare om nätterna så kan du väl inbilla dig om att allt är frid och fröjd. Lycka till och jag föreslår medicinsk expertis för att ta itu med dina utbrott. Väl mött.
Annons: