/spanien/barcelona/forum/25602.aspx/spanien/barcelona/forum/25602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gustaf
2005-09-09 16:07
Lucho har helt rätt i att vi måste ta det lugnt när det gäller Messi. Att ge han en för viktig roll och lägga för mycket press på honom redan som 18-åring vore oklokt. Se på Owen som inte utvecklats speciellt mycket sedan han var 20 år. Messi ska långsamt spelas in i laget och även om han är en bättre spelare än Giuly så hoppas jag att Rijkaard skyndar långsamt. Han visade i Joan Gamper att han är mogen att starta en hel del matcher och det hoppas jag även att han får göra.

Saviola är väll inte rätt att jämföra med Maradonna. Saviola är en anfallare och Maradonna en mittfältare. Aimar tror jag fortfarande väldigt mycket på. Han har haft otur med skador och fått konstiga roller av tränare. Målet mot Betis var helt underbart och världsklass. Om Valencia går bra i år och Aimar får vara skadefri tror jag han kan gå om Riquelme. Han har speeden som Riquelme saknar.
Barcelona Lucho
2005-09-09 15:36
Jag tror också på Messi och ser gärna att han spelar istället för Giuly i år men folk borde ta och lugna sig. Messi har haft en kometkarriär och gjort bra ifrån sig på en rad olika nivåer men han har ju trots allt bara gjort några få matcher med A-laget ännu. Innan jag säger "han kommer att bli världens bästa en dag" så vill jag se honom prestera på hög nivå, exempelvis Barças A-lag, under en längre period.

Det finns ju mer än ett exempel på argentinare som varit den "nye Maradona" men som inte levt upp till förväntningarna utan stannat i utvecklingen. Saviola är ju kanske det mest aktuella exemplet. Vägen var öppen och det fanns inte ett moln på himlen men ändå så tog han aldrig det slutgiltiga steget. Samma sak kan sägas om spelare som Aimar och Riquelme även om dom, trots några om och men, lyckats bättre..
Barcelona catalonia barca
2005-09-09 15:15
inom 5 år är messi den bäste men man måste nu lösa hans problem.
Barcelona _Barca
2005-09-09 15:07
Messi...Världens bästa inom 5 år...de kan jag Garantera er
Pelada
2005-09-09 14:47
La Rambla

Det finns ju en mängd målvakter som kommit till Barça och testat. På senare år, förutom Enke och Dutruel, finns ju Bonano, Ruud Hesp, Vitor Baia och senast Rustu.

Förresten någon som kommer ihåg Ronaldos straffmål mot Paris SG i finalen av Cupvinnarcupen 97? För övrigt var Baia riktigt bra i den matchen..
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 14:29
Havaldinho:
Perdone!
Hehe, nu får jag skämmas hela helgen. ;)
Barcelona El Comandante
2005-09-09 14:26
Glöm inte bort heller att fast vi inte vunnit nån europa titel de senaste åren så är vi ändå rankade 2a enligt Uefas Koefficienter. Plus att vi är det enda laget som aldrig missat europa spel.
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 14:17
La Ramba

Fan vad smart av dig att ta upp en match man glömt bort totalt till slut...
Nu är den i minnet igen tack för den förstörda dagen hahaha ;)
Vänta du bara ska förstöra din dag en vacker dag också ska du se ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 14:10
Havaldinho:
Helt rätt. Och så har vi förlorat en final mot Milan, 0-4. Som svider in i själen än idag. ;)
Men visst räknas vi nog som lite "större" ute i Europa historiskt sätt än vad Arse gör, inget snack om saken.
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 13:54
La Ramba
Sant de har vi inte men vi har ått längre trots all turbulens som funnits i vår klubb sneaste åren...
Kvart occh semi ett antal gånger sen en vinst för 13 år sen...
Arsenal har ALDRIG gått längre än kvarten...
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 13:48
Hehe! Det Cruyff säger stämmer, det vet vi alla! :D
Barcelona El Comandante
2005-09-09 13:43
Jag säger som Cruyff

"Chelsea har betalat €300.000.000 för att spela som Numancia" ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 13:43
Havaldinho:
Nu har ju iofs Arse tränats av en fransman de senaste 10 åren. Och de har spelat väldigt underhållande fotboll i många av dem. ;)
Men som du säger, de har inte riktigt räckt till ute i CL. Men och andra sidan, det har ju inte vi heller om vi ska vara ärliga. Inte när det gäller att gå till final och vinna hela "skiten".
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 13:25
Patrik

Läs min egna sammanställning om våra skulder...

Angående Arsenal så spelar de fin fotboll som, men de är inge stor lag.
Floppar jämt i Europa.
Skiter fullständigt hur mycket de har vunnit i England där de finns så mycket dåliga lag och så få bra...
Fortfarande gäller sparka och spring i 75& av lagen...
Eller alla lag som tränas av Engelsmän spelar den fotbollen...
Barcelona Patrik
2005-09-09 12:59
Nyberg
Arsenal? Det var några år sedan dom spelade riktigt bra anfallsfotboll. Jag tycker snarare att United i dagsläget är mer sevärt än Arsenal, även fast dom inte kommer upp i Barcelonas klass.
Barcelona Patrik
2005-09-09 12:56
Havaldinho
Håller fullständigt med. Laporta har gjort ett otroligt bra jobb för Barcelona! Det är lätt att beskylla honom för saker och ting (ibland befogat) men samtidigt måste man komma ihåg att vi satt väldigt långt ned i skiten för bara några år sedan. Var är vi nu?
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 11:56
Kommer ihåg Gaspart tiden för bra, för de var länge sen jag mådde så dåligt alltså...
Därför kommer jag vara Laporta förevigt tacksam över de han gjort i klubben...
HAn fick oss att le igen...
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 11:43
Helt okej förklaring. Blev själv paff över hur många "nerköp" vi gjort på transfermarknaden. Helt horribelt tammefan. :/

Jag läste lite om Richard DUTRUEL nu. Det stämmer som du skrev. Gjorde inte många matcher i Barça.
00-01 FC Barcelone 15 Matchs 5 + 1 Matchs (C1 + C3). Gick till Alavés sen ja, och året efter till Strasbourg där han verkar vara kvar. Han är ju fransman.
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 11:33
La Ramba

Han kom på free tansfer från Celta en målis som är oki tills han kom till oss...
Precis som andra målvakter så fes han...
Gick till Alaves sen har jag för mig säsongen efter...
Stod en halv säsong...
Mycket skit spelare hade vi ett tag alltså...
Nån som kommer ihåg Enke som var en av de mest lovande i Europa???
Han kom , tränade och försvan som alla andra under Van Gaal...

Vad tyckte du om min förklaring på våra skulder till alla här inne?
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 11:25
Havaldinho:
Hehe, menade inte så utan blev bara nyfiken. Har fullt förtroende för din kunskap. Du har så rätt angående kronans kurs då, tänkte inte på det. :P

Förresten, Overmars nämner bla RICHARD DUTRUEL som en lagkamrat, målvakt i Barça då. Knappt hört om honom, har du lite info om honom måntro?
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 11:22
La Ramba

Varför leta upp tror du inte på min kunskap eller ;)
kronan var starkare då därför bara 337 ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-09 11:20
Letade upp info om Overmars nyss, han gick för £25M tom (ca 350 milj från Arsenal. För en nära nog avdankad spelare. Sorgligt!
Har dragit sig tillbaka nu pga alla skador.
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 11:00
Kharles

Den fotbollen de visade upp mot oss var GRYM, så om de var kontring eler inte spelar inge roll anfall av högsta klass var de...
Sa bara PANG PANG PANG!!!
Chlesea är ÄCKLIGT bra när de känner för att spela ut...
Men bisst med tanke på vad deras trupp kostar så borde man få ut mer underhållning, de förtår jag vad du menar med.
Men alla lag spelar inte offensivt barra acceptera de, alla vill inte vinna på samma sätt...
Juve är ett annat som tråkar ut sina lag...
Sevilla Nyberg
2005-09-09 10:55
Kharles//
Chelsea slog poängrekordet, mycket rätt.

Lägg detta på minnet, Chelsea spelar ALDRIG och då menar jag ALDRIG bländande anfallsfotboll. Arsenal och Barcelona är de enda två lagen i världen som bemästrar bländande anfallsfotboll. Spelar ingen roll om Chelsea vinner med 4-0, det är likförbannat drygt att se på. Hela laget backar hem och går på kontringar.

Kort och gott är det bara Arsenal och Barca som bemästrar anfallsfotbollen fullt ut, lag som Chelsea har offensiva spelare som har det i sig men de spelar likförbannat tråkig fotboll.
Och självklart pratar jag i nutid då det var Holländarna som lade grunden för den fotboll vi spelar (vi syftar då på alla anfallsglada lag).

Att jag inte lägger till Sevilla som ett lag som kan bemästra anfallsfotbollen är simpelt, vi har inte lyckats tillräckligt bra än. Men vi kommer ;)
Barcelona Havaldinho
2005-09-09 10:54
HÄR FÅR NI EN RAPPORT AV MIG OM VÅRA SKULDER...

Skulderna vi har som många undrar vart de kommer firån så är de Gaspart som satte klubben i miljard skulder efter alla sina affärer och höga löner...

De höga övergångs summorna blandat med fantasi lönerpå b.l.a. Petit 110, Overmars 337 mille, Saviola 225 mille, Giovanni 207 mille, Christanval 190 mille, Rochemback 110 mille, Alfonso 95 mille, P Andersson 75 mille, Roman 90.
En underpreseterande Kluivert tjänade en otrolig hög lön, vilket var skälet till att de var så svårt att bli av med han...
Rivaldo sjukt HÖGA lön plus att sen köpa ut honom så han fick gå grattis vilket kostade oss enorma summor...

Rivaldo kostade oss själv med övergång och lön 800 mille för att sen bara dra gratis...
Jag har aldig varit en större fan av Rivaldom som var en av mest mest giriga människorna som nånsin satt sin fot på en fotbolls plan...
T e x kommenterade han om varför han ibland inte kämpade eller spelade bättre med att ja om han inte får den lön han förtjänar varför ska han då ge sitt bästa då ger han bara 70% vilket lönen bara täcker vill de att jag spelar bra och kämpar då får de betala för hela Rivaldo...
Jag skäms över att ha haft han i våran klubb trots att de var en gudabenådad spelare...
Ett annat ex är när han redan tjänade nästan bäst i världen med 75 mille då krävde han en dubbling av sin lön inom 10 dar annars skulle han lämna klubben, dettatrots att klubben redan dubblat han lön säsongen innan...
Vad gjorde Gaspart jo dubblade den igen till 150, för att sen säsongen efter köpa ut honom!!!
Vet inte vem man ska tycka mest illa om Rivaldo eller idiot Gaspart...

De 500 vi fick för Figo satte vi sprätt på en gång på Overmars och Petit...
Som ni ser så är de höga summor vi betalat ut för spelare som inte ens vi har kvar eller.
Vi betalade ut fantasi summor för spelare som inte ens gick in i laget utan blev utlåndae eller bortskänskta gratis...
Den enda som gjort nåt skäl av lönen var Saviola, medans P Andersson var tyvär mest skadad medans han spelade var duktig men de var inte mycket han gjorde de...
Roman fick tyvär aldrig chansen av Van gaal men var ändå en spelare som fansen ville se mer av...

Hoppas detta gör att ni förstår vart skulderna kommer ifrån och de har inget med att göra med fjolårets spelar köp eller med Laporta att gör...
Senor Laporta har tvärtom fått klubben att gå plus igen, genom att skära ner löner och fått in sponsor pengar...
Under Gaspart gick vi ENORMT mycket MINUS varje år utan att de gjordes nåt åt saken...
Hur kunde vi lägga ut så mycket pengar på spelare förra säsongen tänker ni när vi har så mycket skulder, jo Laporta ordnade fram en kredit på 700 mille som skulle användas enbart till spelar köp så att man kudne bygga upp laget igen. Denna kredit var på en massa år så att den kunde inte sätta klubben i fara.

De var allt för denna gång...
Barcelona FCB MORRO
2005-09-09 10:34
Vill se Valencia med, vill se Kluivert=)
Barcelona FCB MORRO
2005-09-09 10:33
Polero

Amigos!
Barcelona Kharles
2005-09-09 10:20
Inget snack om att de vann rättvist, både Arsenal och United var ju besvikelser, men jag har för mig att de gjorde som oss och slog poängrekord.

Sen håller jag inte med om att de spelade en "bländande anfallsfotboll mot oss", vi pressade tillbaka dom på deras egen hemmaplan och de gjorde sina mål på 3 kontringar och en hörna. Chavsen kör väldigt sällan med hög press, utan de backar hem och hugger på kontringar.
Barcelona Camparn på nou
2005-09-09 10:01
Längtar till matchen mot Mallorca på söndag vill se att barca gör mål och spelar ut de, funderar på att spela på 4-0. Ska också bli kul att se Valencia borta mot Zaragoza kl 21 där kommer man få en idikation om hur långt senor Flores lagbygge kommer nå.
Ska bli kul att se hur bra motstånd champions league laget för två år sedan Celta Vigo kan bjuda Real Madrid och om Robinho kommer imponera lika mycket som mot Cadiz sist.
Vad underbart att spanska ligan är igång igen, kändes lite konstigt att den tog uppehåll precis när den hade börjat.

Barcelona Camparn på nou
2005-09-09 09:58
Ja håller med Havaldinho att Chelsea också visar upp bra anfallsfotboll, Särskilt med Robben i laget.
De vann premierleauge rättvist förra säsongen
Annons: