/spanien/barcelona/forum/25601.aspx/spanien/barcelona/forum/25601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-09-08 21:57
Ämne: alex163:
Det finns ....
Ne jag håller med. Ses grabbar drar nu. GL i nästa match!
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 21:55
alex163:
Det finns en bra utarbetad avbetalningsplan för de skulderna skulle jag tro, så det är nog ingen risk. Bara det att vi får ta det lite lugnare på värvningsfronten bara, vi kan inte punga ut med €27M för varje talang som dyker upp. ;)
Pelada
2005-09-08 21:52
Marquez dålig - haha.

Jag tror nog att du (FcB_Yeah) har blandat ihop Marquez med Thiago Motta som ibland är övertaggad och drar på sig många kort med sitt heta temperament och sitt "klumpiga" spel.

Hacka inte ner på Rafael Marquez! Han är precis som "La Rambla" skriver, oerhört värdefull med tanke på att han kan spela bredvid Puyol i mittlåset samt kliva upp som pivote, något han gjorde riktigt bra förra säsongen.

*Skulderna som det talas om här, titt som tätt, är kvar sen Joan Gasparts dagar, Roman, Saviola och Rochembacks löner för att bara ta några exempel.

Asta la vista!
2005-09-08 21:52
Ämne: Ämne: Ämne....
Nja men man vill ju inte att ni ska bli tvångsnedflyttade osv, driver bara men det är ju inte roligt om ni behöver sälja t.ex er träningsfacalitet (stavning) som Madrid behövde göra.
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 21:51
Ämne: Ämne: alex163....
Hehe, förstår inte hur du skulle behöva oroa dig över Barças skulder? Snarare positivt för er ju, hehe. :P
2005-09-08 21:50
Ämne: alex163:
Nej, det ä....
Aha okey, men inga man behöver oroa sig för?
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 21:49
alex163:
Nej, det är äldre skulder före Laportas tid.
Har för mig det rörde sig om någon miljard. :(

FcB_Yeah:
Ok, ja det är ju upp till dig att tycka.
Barcelona Kamelen
2005-09-08 21:49
alex163 [Sergio Ramos]//
Vad jag vet så är det gamla skulder, men se om Kharles kan svara på detta, han vet det säkert =)
Barcelona FcB_Yeah
2005-09-08 21:48
Jag tycker att han inte platsar i barcelona
2005-09-08 21:47
Grabbar vad har ni för skulder som många här inne pratar om? Har ni fortfarande lite kvar att betala av spelarna ni köpte förra året eller? Är skulderna stora?
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 21:47
FcB_Yeah:
Konstigt inlägg måste jag säga. Varför dra upp Marquez vs Messi. Något sådant har dessutom aldrig varit på tal att välja mellan de 2.
Marquez är ju grym, bollvinnare och hur värdefull som helst då han både kan spela brevid Puyol eller som pivote. Förstår faktiskt inte hur du resonerar där.
Pelada
2005-09-08 21:46
Sonde

Något klokare blev man kanske, men det är fortfarande några frågetecken som ska rätas ut. Får nog ta och läsa det som Laporta har sagt..
Barcelona FcB_Yeah
2005-09-08 21:44
Jag förstår inte hur folk här inne tycker att Marquez är bra. Själv tycker jag att han är seg o klumpig och tacklar alldeles för bryskt vilket leder till gula o röda kort. Jag skulle gärna vilja offra Marquez för Messis skull
Barcelona Sonde
2005-09-08 21:43
Kharles: Som sagt, jag hade inte riktigt greppat historien fullt ut.

Var också lite otydlig kring vad som var spekulation och vad som var/är bekräftat. Ber om ursäkt för det.

Huvudsaken var i alla fall att läsaren fick en någorlunda överblick kring den här historien.
Barcelona Kharles
2005-09-08 21:43
Bra skrivet ronnie10 och även CaPu_5. Kudos.
Barcelona La_Rambla
2005-09-08 21:41
ronnie10:
Håller med dig fullt ut. Bara för att Laporta säger att han inte ville ha Robinho innebär det väl knappast att han menar Robinho är kass. Utan man bedömde att nu när man har Messi, och sen även Ronaldinho som du säger säkert kostar en del i lön, inte anser sig ha råd med en spelare som Robinho. Just pga av Barças skulder. Som sagt detta innebär väl inte att Laporta tycker Robinho suger som spelare utan bara sunt förnuft råder.
Det resulterar iofs i att gråtfärdiga realfans kommer in hit häver ur sig olika förbannelser över Laporta och barcafans överlag. :P

Slutsats: Jag är så glad över Messi, anser att vi därför ej behöver Robinho. Men tycker fortfarande att han är en spännade spelare och en otrolig talang som kommer att ge oss mycket underhållning framför tv-apparaterna trots att han spelar i Real. ;)
Barcelona ronnie10
2005-09-08 21:26
vill försöka reda ut saker för real-fans som inte ens försöker tänka själva utan bara lyssnar på kommentarer.

Robinhos favoritklubb var Barcelona, han är en otroligt hypad talang och riktigt bra. Självklart hade Laporta viljat ha honom om det inte vore för vissa små detaljer.

1. Den jag tror spelade in mest:Han har inget eu-pass
2. Vi skulle inte ha råd att spendera 25 miljoner euro på en spelare som inte är en självklar succé (som t.ex eto'o var då han värvades efter flera säsonger i rad med bra facit i SPANSKA ligan). Detta med tanke på våra skulder.
3. Robinhos löneanspråk skulle kanske vara tunga för klubben, också detta med tanke på våra skulder.
4. Vill inte hämma utvecklingen för _egenproducerade_ talanger. Hur många i reals startelva har gått hela vägen genom ungdomslagen jämfört med våra 5: valdés, puyol, motta, xavi, messí (och då och då iniesta och oleguer)

Detta sammantaget: Klart amn vill ha en så bra spelare med tiden framför sej, men dessa faktorer gjorde honom ointressant + messís otroliga sommar 2005.

Edit: det här är ju såklart bara vad jag tror, men tänker ni efter en stund så verkar detta ganska rimligt, eller?
Barcelona CaPu_5
2005-09-08 21:20
Ämne: Havaldinho :

Van ....Morro

Måste du va så kritisk hela tiden...
Marquez är det väl inget fel på och vad menar du med flaxa med armarna på belletti???
Gick ju bra förra året
så varför skulle det inte funka i år....och vårt försvar fumla ju inte mot alaves
Barcelona CaPu_5
2005-09-08 21:17
Ämne: robinho sj har sagt ....
Luis_Fig0

Vafan vad skulle vi ha robinho egentligen...ven ska han slå ut ur laget, vi har ju messi också..
Och varför cementblocket baptista
Barcelona FCB MORRO
2005-09-08 21:05
Gallas,Evra dom 2 skulle sitta helt fint.
Barcelona FCB MORRO
2005-09-08 21:04
Havaldinho :

Van Bommel,Deco,Eto'o håller jag med om.
MEN!? Om vi verkligen vill vinna C.L och vara dominerande i ligan så måste vi ha dom där riktigt etablerade spelarna och jag syftar såklart på back positioner.

Marquez är långt ifrån världstjärna ville bara påpeka det. Han fumlar med bollen jämt o ständigt och oroar mig faktiskt när han står och håller i bollen i backlinjen. Gio ingen kommentar, Oleguer ingen alls..Belletti han är en rejvare i högsta grad,ser du hur han flaxar med sina långa armar ser ut som om kille aldrig har spelat fotboll 1 dag i sitt liv.
Barcelona FCB MORRO
2005-09-08 21:00
Luis_Fig0 : Lugna ner dig! Sänk inte nivån i forumet med ditt skitsnack...Ni i real forumet kanske svär hi o dit men i detta forum så är vi vänliga och respekterar varandra oavsett händelse.
Laporta ska väl inte stå och ljuga för världspress om nåt sånt. Messi är minst lika talangfull som robinho ( messi 87a, robinho 85a, lite skillnad).
Barcelona Havaldinho
2005-09-08 20:59
Morro

Vad är de du säger???
Varför skulle vi behöva 10 världsstjärnor när vi har en grym trupp redan?
Skillanden är att Real behöver nya spelare till truppen, för att starta om medans vi behöver bara spetsa till truppen...
Deco, Eto`O, Marquez, Van Bommel är inag dåliga köp...
Skulle inte kunna komma på nåt annat ord än VÄRLDSSTJÄRNOR på dessa spelare...
Barcelona Kamelen
2005-09-08 20:58
Vadå fuck Laporta? Laporta sade här själv att dem inte har försökt att få honom, hur kan han då ha fått en högre lön hos oss?

Källa föresten?
Real Madrid Luis_Fig0
2005-09-08 20:57
robinho sj har sagt att han hade blivit mkt högre lön i barca än i real...men han valde real...såååå f**k laporta..
Barcelona Kamelen
2005-09-08 20:56
Luis_Fig0//
Vad fan vet du om vad som är sant?
Idiot! Om du ska komma med något sådant får du fan ha en pålitlig källa.
Barcelona Kharles
2005-09-08 20:55
Haha.
Real Madrid Luis_Fig0
2005-09-08 20:52
Jävla Laporta..hatar såna män som beter sig som kvinnor....jävla skit...om han hade fått Robinho o Baptista skulle han ha varit stolt över dem nu, men när han inte fick de så säger han att Robiho ville till barca elle barca ville ha robinho...so falsk han eee
Barcelona FCB MORRO
2005-09-08 20:49
Barca är dom keffaste på spelarköp!rakt av..
Kolla Real, dom hämtar vilka dom vill ( robinho,baptista,beckham,zidane,ronaldo m.m) asså det e pinsamt att säga varenda j*vla säsong att "vi har redan en stark trupp osv " .
Nu har vi ju värvat bra spelare men vi är endå inte på den nivån som dom riktigt stora. Ok ledningen o tränaren säger att vi har talanger hit o dit men det e ju skitsnack. I mina ögon är den riktigt stora talangen Messi och Messi endast.
Oleguer hej då.
Damia,hm..
Xavi,UTMÄRKT
Puyol,-"-

asså Rodri o dom hära grabbarna, Pitu m.m är inte bra asså, dom håller inte,dom har åldern inne nu oxå, 84or och 85 lixom, 20,21 år då ska man vara dära i a-laget o ha kvalite!
Barca värvar inte stora spelare med undantag Ronaldinho, ( och jag menar då att dom inte värvar stora stjärnor världsstjärnor!)
Barcelona FcB_Yeah
2005-09-08 20:43
så här tror jag barca spelar nästa år

VAldes
Alves Puyol Marquez Maxwell
Xavi Motte Deco
Messi Eto dinho
Annons: