/spanien/barcelona/forum/2560.aspx/spanien/barcelona/forum/2560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-22 13:47
Benitez är som Ancelotti, en cuptränare men en sämre sådan än Ancelotti. Good guy Perez!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-22 13:46
@barcastuff: Luis Enrique: "Xavi will start tomorrow? Yes. Vermaelen will play? Yes." #fcblive

Äntligen får vi se Vermaelen, hoppas han får vara skadefri nu. Nästa säsong kan vi bli ännu starkare defensivt.
Barcelona Rambla~
2015-05-22 13:45
@Andresito:

Japp, när det står "According to sources...". Ska man höja varningsflagg, helt klart.
Barcelona Rambla~
2015-05-22 13:44
@Liatzo:

Rafa Fucking Benitez? Jag kan fan inte tro det. Florentino kan bara inte vara så korkad? Benitez är verkligen en högst medelmåttig tränare som dessutom kommer göra Perez galen. För Benitez vill styra över alla värvningar helt själv och han är väldigt väldigt värvningskåt. Jag har för mig att han värvade över 100 spelare under sin tid i Liverpool. 100! Galet. :=
Barcelona Andresito
2015-05-22 13:41
@Rambla~:

Saknas en trovärdig källa.

Skönt att Vermaelen får speltid imorgon!
Barcelona Rambla~
2015-05-22 13:38
@knoxxx:

Vänta nu, Barca ska alltså betala ca €30m för en spelare vars kontrakt går ut i juni 2016? Alltså ett halvår kvar bara när han får registreras för Barca i januari 2016?

Det är ju för fan vansinne.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-22 13:30
In the last 23 years Real Madrid have won 24 titels. Xavi says hi Xavi in the last 17 years have won 26 titels.
Barcelona 11-9-10
2015-05-22 13:20
@barcastuff: Luis Enrique: "Xavi will start tomorrow? Yes. Vermaelen will play? Yes." #fcblive Härligt
Barcelona Liatzo
2015-05-22 13:12
Cuadrado? Jag köper mycket hellre Celta Vigos Nolito, som dessutom är en gammal akademispelare, eller lyfter upp Adama. Om du inte kan peta Willian så har du ingenting i Barça att göra. Jag håller tummarna för att ryktena om Gündogan stämmer. En otroligt fin spelare! Jag tror dessutom att en rejäl försäsongsträning under Rafel Pols (en man som förtjänar att hyllas mer) ledning kommer göra honom mycket gott. Med Gündogan och eventuellt Samper på mittfältet så tycker jag att det ser bra ut, men helst av allt så hade jag velat behålla vår maestro Xavi. Dock är högerbackspositionen ett orosmoment. Tyvärr så finns det nästan inga högklassiga högerbackar på marknaden samtidigt som det kryllar av fina vänsterbackar, exempelvis Ricardo Rodriguez som jag är väldigt svag för. Jag vill egentligen inte se oss köpa några Arsenalspelare - men hur hade ni ställt er till ett återköp av Hector Bellerin? Men i överlag tycker jag ändå att det ser bra ut. Vi är på väg mot en trippel, det är snart dags för val, vi har en toppentrupp som enbart behöver lite småjusteringar och sist men inte minst så är vår allas Florentino (smygculé?) på väg att ersätta Carletto med Rafa Fucking Benítez. Visca el Barça!
Barcelona barca_joe
2015-05-22 13:00
Montoya skötte väl sig helt okej borta mot Paris? Montoya är inte så dålig som ni vill få han till. Carvajal är inte så mycket bättre ska ni veta. Med det sagt säger jag inte att vår käre Martin är en världshögerback för tillfället. Men är samtidigt sällan orolig då han spelar.
Barcelona LeoMessi
2015-05-22 12:53
Cuadrado? Fuck no! Vill inte ens ha den killen gratis. Sett honom i Chelsea en del gånger och han misslyckas med precis allting. Nej tack, hell no!
Barcelona koeman92
2015-05-22 12:39
Barça har enligt MD återigen påbörjat en dialog med Juan Cuadrado och hans agent. Dock uppges inte Chelsea vilja sälja honom för mindre än €35 miljoner, samma pris som man köpte honom för.
Barcelona Andresito
2015-05-22 12:09
Den där siffran på $34m tror jag inte på, det är alldeles för mycket. 20-25 låter mer rimligt för en Gündogan som har ett år kvar på kontraktet.
Barcelona Deulofeu
2015-05-22 12:09
Pogba är egentligen precis samma sorts värvning som Neymar då kostar det.

22 år och redan så bra tekniken,skottet,finterna,drivet,vickningarna,kraften och inte minst spelförståelsen mumma.

Gundogan är en tekniker och underbar men skadad ett år luktar Vermaelen all over nej tack
Barcelona Deulofeu
2015-05-22 12:05
Jag kan inte låta bli men 1000 000 000 kr för Pogba är helt galet men vi värvar ofta fel och väldigt dyrt därför köper jag hellre en dyr spelare som i min bok inte kan misslyckas.

Pogba är ju en riktigt komplett mittfältare som har en del attribut vi saknar på mittfältet han skulle passa in hur bra som helst främst på iniestas plats till vänster.

Hans samarbete med Neymar skulle bli underbart att skåda.Skulle verkligen gilla att ha hans fysik på mittfältet också.

Tänk er detta mittfältet

Pogba--------------Rakitic

---------Busquets----------

För mig skulle det vara värt en miljard.Vi har ju dessutom en del utlånade spelare som går att sälja pengar är inget problem för oss.

Skulle vi ha det mittfältet bakom vårt anfall skulle det ge mig otroligt mycket hopp inför framtiden.

Gundogan var ju en toppenspelare men allvarligt då kan man lika gärna fltta upp Samper han är mer än redo!

Pogba har en potential och är en spelartyp vi inte har i La Masia då tycker jag man får köpa.

Han är Frankrikes stora stjärna tillsammans med Benz och snart är det dessutom em i Frankrike en miljard är nästan billigt.

Han har redan vunnit u-20 vm,golden boy bästa unga spelare i vm.

I min bok all in för Pogba han har sagt ja bara att låsa affären innan Perez går bananas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-22 11:55
$34m är väl ca €30m? Hade tänkt mig en affär närmare 20 med tanke på kontraktssituationen och spelarens vilja att komma till klubben. Förhoppningsvis kan man förhandla ner priset en aning, men faktum kvarstår ändå att det är en otroligt duktig fotbollsspelare vi får för ett acceptabelt pris. Enligt mig är han både bättre och passar bättre in på vårt mittfält än Pogba, som ju ryktas gå för närmare miljarden.
Barcelona 11-9-10
2015-05-22 11:34
Det är priset tror jag inte på för 5 öre, om vi inte har haft en pre-deal innan med Dortmund dock
Barcelona Gabriel
2015-05-22 11:02
Fett mycket pengar för en spelare som man inte riktigt vet vart man har efter skadorna. Var helt okej med värvningen då jag trodde att han skulle komma för en billigare peng men om dessa uppgifter stämmer är jag inte direkt superlyrisk. Hade föredragit att ya honom helt gratis nästa sommar istället och lägga de pengarna på någon som INTE står på ett utgående kontrakt. Barcelona i ett nötskal. Sälja Thiago för 25M€ och köpa Gubdogan för dubbla summan.
Barcelona knoxxx
2015-05-22 10:53
Ser ut som att Ilkay är helt klar nu. Summan sägs ligga på 34 m $, vilket får anses vara okej med Barca-mått mätt.
Barcelona Rambla~
2015-05-22 09:09
@Coach Pep.:

Jag kan bara instämma till fullo. Hans tajming att annonsera ut detta till fotbollsvärlden är under all kritik. Hans agent och exfru förmodar jag är medskyldig till detta. Jävla idioter! Tack för allt bla bla, ta ert pick och pack och dra efter 6 juni.
Barcelona papillon
2015-05-22 08:22
Gio Style

Jag håller med dig, fan jävla pissledning att vi står där med chansen på trippeln...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Denyo ©
2015-05-22 02:41
Liunil masse Har du sett rakitic i Sevilla? Kolla igenom en highlight på honom från den tiden, så ser du vilken typ av spelare han egentligen är, precis som många har nämnt här inne så har han tagit en helt annan roll än vad han är van att ha. Jag kan garantera dig att killen klarar av att spela högre upp i banan och bemästra det, han har en riktig känslig fot.
Barcelona Sentuary
2015-05-22 02:31
Tycker alla borde sluta klaga på Alves och istället hylla killen, för allt gott och fint han gjort för denna klubben och alla titlar. Han är på väg att vinna sin andra trippel, ett perfekt avslut på karriären hos oss. Tror inte de finns bättre sätt att lämna på, nästa år kommer han nog ha noll motivation kvar så det är bäst och gå skilda vägar efter denna säsong.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-22 02:12
@LeoMessi:

Jag ser hellre Douglas som mittback i två säsonger än att Barca köper Ramsey eller någon annan spelare från Arsenal.

Kan inte finalerna flyttas fram. Man blir ju galen av allt som skrevs höger och vänster? Ja, jag vet The Sun är inget att lita på eller några övriga London tidningar. Man blir irriterad ändå att de ens förknippas med oss.

Det är tack vare Rosell så alla alibi spelare förknippas med oss. De har kört ner klubben flera nivåer. .
Barcelona LeoMessi
2015-05-22 01:15
Jag ser hellre att Sergi Roberto startar varje match än att bli blåst ännu en gång av Arsenal. Snart säljer dom mertesacker till oss för 50 mille.
Barcelona Kricko
2015-05-22 01:10
Ja det måste vara något slags skämt. The Sun skriver 70£ mil tydligen.

@barcastuff: Barcelona scouts have watched Arsenal midfielder Aaron Ramsey (24) ten times this season. Again in cup final. They plan 70+M bid. [the sun]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-22 00:59
Ramsey?

Ryktena måste komma från London.
Barcelona Kricko
2015-05-22 00:47
Kul att sitta med panik inför nästa säsong istället för att tagga inför finalerna. Xavi ut, Dani ut (?), fullständigt horribla matchtröjor och lägg till en transferban på det.

Vi har alltså transferban men trots detta så är silly season igång mer än någonsin. Vet inte om man ska skratta eller gråta över rykte om Ramsey till Barca för 50 miljoner pund... Avveckla!
Barcelona Ney
2015-05-22 00:44
@Liunil Masse:

Nu är det inte så det fungerar i elitfotbollsvärlden. Man får chanser och tar man inte chansen får man inte heller speltid. Det går hand i hand. Är du så hungrig som du är? Här har du din chans. Gå ut och visa vad du går för. Montoya är en spelare som inte tog chansen. Pedro är en spelare som tog chansen. Hade Pedro underpresterat eller varit en medelmåtta under Guardiola hade han definitivt fått nöta bänk likt Montoya och andra spelare (läs: Sergi Roberto) som inte kan skapa resultat av den tid de får.

Glöm inte att dessa spelare har ögonen på sig dagligen på träning. Det är därför naivt att tro att det INTE finns ett samband mellan träning och det faktum att man får spela match. Montoya är säkerligen en medelmåtta på träning. Varför ska han då få speltid? Om han hade varit så bra på träningarna (som många mytomaner inte kan släppa) - varför skulle han då inte få en chans vid tävlingsmatch? Han får ju regelbunden träning som alla andra, inte sant? Nej, Montoya är ingen talang längre. Han är 24 år gammal och har endast fått chansen för att Alves haft några dippar i form (vilket är naturligt för en spelare som vunnit flertalet titlar och blivit hårt matchad senaste åren då ingen god ersättare funnits). Med andra ord har Montoya aldrig fått chansen för att han själv varit spektakulär. Släpp sagan om Montoya nu, tack. Den är inte på riktigt.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-22 00:25
@the cameroonians:

Enda frågetecknet för mig är om Rakitic klarar av att ha en mer offensiv roll. Tycker han saknar den kreativiteten som man måste ha i Barca för att vara högre upp i banan. Hans roll som han har nu är den bäst lämpade för honom, där han jobbar något enormt i det defensiva och på så sätt hjälper Busquets också.

Kommer Gundogan så kan Rakitic lira till vänster där han kan täcka upp för Alba som har show med Neymar och sen Gundogan till höger som behärskar en kreativ roll mycket bättre än Rakitic?

Annons: