/spanien/barcelona/forum/256.aspx/spanien/barcelona/forum/256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2017-07-21 12:41
@Katalano:

Håller med dig. Men TROR han menar att staten Qatar skulle skänka pengarna, inte klubben . Nåt sånt scenario har man ju aldrig varit med om tidigare. Tidigare har ju ffp slagit ner på överdriven sponsring från Qatar airways till psg, men då har ju pengarna gått till klubben . Nu är ju klubben egentligen inte inblandad (På pappret alltså).

Vem kan hindra någon/ett land att skänka pengar till vem de vill? Att sen Neymar "råkade" skriva på för psg är inte Qatars problem.

Säkerligen inte alls troligt, men intressant rent teoretiskt.
Barcelona Kookoo
2017-07-21 12:32
Mina nyförvärv för Neymars pengar, Ousmane Dembele, Alaba och Manolas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-21 12:30
I'am a fanboy, fanboy really, really fanboy!
Barcelona Mauwie
2017-07-21 12:29
Neymar, Neymar, Neymar...

... Vad ska man säga om allt det här? Det finns så många olika sätt att se på det här att jag inte vet var jag ska börja.

1. Om det nu skulle vara att PSG eller Qatar eller att någon på något sätt löser Neymars klausul så var det droppen som fick bägaren att rinna över för mig! 2 miljarder! Det är en helt sjuk summa i en fotbollsvärld där ekonomin helt har ballat ur! Det som är hemskt är att 2 miljarder är en summa som för många också är för litem, och även om jag hatar dessa stora summor så förstår jag. Som ett varumärke är Neymar värd så otroligt mycket pengar, vilket tar oss till punkt 2.

2. Instagram och allt på sociala medier. Märker att folk lackar ur på hur han beter sig och bilderna han nu lägger upp på social medier men detta är en av anledningarna som gör hans varumärke så stort. Sociala medier är stjärnors primära plattform nu för tiden och pengarna som finns där är enorma. Neymar är inte beroende av tidningar och tv som andra stjärnor var för i tiden. Han la upp bilden där han låg i gräset och "tänkte" och hela fotbollsvärlden går bananas på internet. Alla pratar om det vilket gör honom ännu större. Det är så här det är och så här det kommer fortsätta vara om Neymar stannar i Barca.

3. En ersättare om han lämnar... Det här kommer jag få skit för det räknar jag med, men jag anser att ersättaren redan finns i truppen. Jag är partisk nu eftersom jag har haft ett gott öga till den här spelaren länge och har en turkisk landslagtröja i garderoben med Arda och nummer 14 på ryggen. Jag tycker han har fått oförtjänt mycket skit och folk kanske dömer honom på hans insats som central mittfältare och där håller jag med, där håller han inte. Men jag tycker samtidigt att han gör det bra ute på vänsterkanten när han spelat där i Neymars frånvaro. Samtidigt är han inte en långsiktig lösning till vänsterkanten men om ledningen skulle få 2 miljarder att handla för skulle de sätta sprätt på dom direkt och det skulle bli så fel enligt mig! Mbappe eller Dembele är inte värda de summor det snackas om. Hazard eller Dybala är fel spelare att köpa enligt mig. Vem vi borde köpa? Ärligt talat vet jag inte men det är därför jag säger spela med Arda tills vi verkligen vet vad vi behöver. Marknaden är sjuk just nu! Betala inte dessa enorma summor för ett namn som är hett just nu (även om spelare också sitter på grymma egenskaper) utan scouta och köp den spelare som kommer passa in bäst i det laget och med den filosofin som Valverde skapar.

Sorry om det blev en negativ text men just nu är jag bara så trött på alla pengar som helt och hållet har tagit över fotbollsvärlden. Det är inte bara transfers utan vi har det korrupta FIFA och VM som väntar i Ryssland och Qatar. Jag orkar snart i med det längre, blir till att börja följa badminton eller innebandy istället.
Barcelona Katalano
2017-07-21 12:29
@Treyh:

Utan att ha koll på detaljerna så kan det omöjligt vara så enkelt. Då skulle klubbar ge pengar direkt till spelarna hela tiden så att de kan köpa ur sig från sina kontrakt.
Barcelona Davids3
2017-07-21 12:07
Enligt sport har Barca stoppat alla förhandlingar för att istället ha fokus på Neymar. Jag får ont i magen av hur mesig min klubb är. Tycker Barca ska ställa krav på Neymar att bestämma sin framtid innan x dag. Vad hände med att klubben är större än spelaren. Hade det varit Messi hade man tänkt okej det är ett undantag. Föreställ er hur Bayern eller Real hade agerat.
Barcelona Fcb88
2017-07-21 12:00
@Rambla~:

Klockrent!
Barcelona MessiyoyO 10
2017-07-21 12:00
När det har gått så långt att en av de mest uppskattade spelarna i FCB ska köpa ut sig med smutsiga pengar från Qatar då har det gått alldeles för långt.
Neymar trasslar in sig i så in i helvete att frågan är vilken tillit man som klubb och fans kommer att ha för honom om han nu stannar.
Dessa jävla brassar och deras giriga farsor.
Allt som FCB har gjort för honom, och detta får man tillbaka...

Jag tror själv att det pågår förhandlingar. Varför skulle det ryktas så mycket som det gör annars? Sen om det blir av eller inte det återstår att se.
Så mycket pengar har aldrig varit involverade i en transfer så det ska ändå mycket till för att det ska klicka för alla parter.

Messi Messi Messi, vilken kung! Vilken fotbollsspelare! Vilken människa! Vilken lojalitet!
Barcelona Treyh
2017-07-21 11:57
Wow! Qatar kan alltså "skänka" Neymar dessa pengar för att köpa ut sig själv, för att sedan bli "fri" och skriva på för PSG? Teoretiskt kan de göra det och ändå komma undan FFP antar jag? Oh snap. Är det sant att Brasiliens skatteverket har fryst Neymars tillgångar för 50 mijoner euro? Det är en jävla massa pengar. Om det nu är sant att Qatar är villiga att betala denna summa så finns det tyvärr stor möjlighet att Neymar lämnar oss.
Barcelona Soko
2017-07-21 11:49
Bartomeu säger till Associaded press att Neymar är inte till salu. Att ingen klubb kan köpa honom för 2.2 miljard och hålla sig till financial fair play. Så enligt Bartomeu är det omöjligt att köpa Neymar.
Nästa är höjs Neymar klausul till 2.5 miljard.
Barcelona Rambla~
2017-07-21 11:39
Holá! Snälla, bara packa och dra så fort det bara går säger även jag om de två senaste dagarnas cirkus verkligen stämmer, alltså att han själv vill dra. Till vad dessutom? En andra klassens klubb som desperat försöker köpa sig storklubbs-status med pengar från en diktatur. Jag vet, vi var/är förknippade med Qatar vi också så det kan låta lite motsägelsefullt. Fast storklubb var Barca långt innan Qatar kom in bilden. Så bara stick Neymar om nu allt detta stämmer. Lycka till med att harva i den skitligan. Oavsett vilket, juntan ska under inga omständigheter börja förhandla med aset Nasser (avskyr fanskapet, har typisk nyrik aura omkring sig) utan hänvisa till Neymars klausul. De ska plockas på varenda euro det bara går, för förr eller senare så kommer raset för den klubben, antingen genom FFP eller något annat. Jag måste tro på det faktum, för det ska inte att driva en fotbollsklubb på det viset, åtminstone för min sinnesfrid skull.
Barcelona Cule4life
2017-07-21 11:31
Men är ni goa lr. Neymar dementerar nyss flytt rykten o sa att han trivs och ser fram emot nästa säsong. Han är på försäsong med laget, knappast att han står o gör intervjuer om Alves och hur mkt han vill flytta dit. Skitsnack. Han stannar 100 %.
Barcelona Soko
2017-07-21 11:21
Tror ni att Qatar hämnas mot oss för att vi valde bort de för Rakuten?
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-21 11:21
Jag förstår i ärlighetens namn inte vad som lockar så jävla mycket med att spela med Dani Alves. Om det nu är så. Låter lite för osannolikt att det skulle vara något som får bägaren att rinna över. Vafan, dom har all tid i världen att umgås. Nej, det är nog bara ett + i kanten för honom snarare än en avgörande faktor.

Allt som spelar roll för Neymar och hans pappa är pengar och uppmärksamhet. Vilken normal person som helst som omges av dessa rykten och vill spela kvar i Barca hade vid detta laget gått ut och sagt något - inte betett sig som Neymar.

Dags att packa väskorna. Jag har fått nog. Vi vann inte ett skit förra året egentligen och klubben behöver förstärka - istället tillåter Neymar denna cirkus och skadar klubben och truppen mer än vad han gör nytta just nu.

OM han stannar så har jag fått mina känslor sårade och jag vet inte hur man skall ställa sig till det. Kan han prestera sportsligt 1-2 säsonger till isåfall efter allt detta?

I övrigt så får vi ju se Bartros rätta virke i denna sagan. NOLL cojones på den råttan. Gömmer sig. I detta läge önskar man nästan att vi hade en kaxig president som Nasser istället.

Barcelona LennyRomario
2017-07-21 11:20
@Loco Lucho:
Det är så klausulerna i Spanien funkar. Därför de finns från början - det ska alltid finnas en chans för spelaren att kunna köpa ut sig själv från kontraktet. I praktiken är det ju dock oftast så att det är en ny klubb som står för degen. Pengarna kommer ju oavsett från Qatar. Men kanske ett smart sätt att undvika ffp-problem? Dock är det ju inte alla som även slänger in 80 millar extra ;)
Barcelona Loco Lucho
2017-07-21 11:18
Om detta stämmer så är det bara sjukt. Och det här är PSG fansen borta på deras forum stolta över... QATAR kommer alltså betala 300 miljoner € till Neymar som då ska köpa ut sig själv från Barca och behålla 80 miljoner € i egen ficka, PSG betalar med andra ord ingenting!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-21 11:17
Grabbar och tjejer! Kan nån hjälpa mig ang Seri som ofta nämns kring barca? Jag har noll koll på killen, hör bara att han har ett hjärta för barca och att han skulle kunna gå att lösa billigt. Vad besitter han på? Vad eller vilken spelare skulle man kunna jämföra honom med i dagsläget? Fina fötter? Passningsskicklig? Hjälp! :)
Barcelona Soko
2017-07-21 11:03
Av allt att döma så vill Neymar flytta till Paris. Även om Nasser har obegränsat med pengar så tvivlar jag ändå på att PSG är villiga att hosta upp nästan 4 miljarder för affären. 2.2 till Barca, 500 miljoner till farsan och över 1 miljard i lön till Neymar. Jag hade varit glad om vi fick de 2.2 miljard men som sagt tvivlar på att affären blir av trots att Neymar och hans farsa vill det.
Barcelona Soko
2017-07-21 10:55
"Neymar skulle kunna tänka sig en flytt till PSG dels för att nära vännen, och tidigare lagkamraten,Dani Alves nyss flyttat dit."
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-21 10:52
Valverde är känd för att använda två pivote i sin elva och enligt mig skulle det vara väldigt intressant om vi får in Hazard, Dybala och Verratti/Seri. Dybala bakom en trio är himmel. Hans snabbhet av och på bollen är underbar, han är bra på att näta och bra på framspelningar också. Hazard enligt mig är den ända yttern som är i närheten av neymar och även han är kvick på och av bollen, bra spelfördelare och klinisk.
Sedan de två defensiva mittfältarna skulle vara Verratti/Seri och Busquets. Busquets vinner nickduellerna och visar flärd medans Verratti/Seri visar mer av en bulldog mentalitet som Kante.
Snabba reaktioner, bra på att läsa passningar, pressar motståndaren och kan även kontrollera tempot som Busquets kan.
Formationen skulle vara 4-3-3 men med två pivote istället.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-21 10:51
Jag hade faktiskt svårt att sova inatt. Jag hade oroliga och oklara drömmar om Twitterflöden, detta forumet, siffrorna 222 och olika ersättare. Helt sjukt.

Det här må vara till hälften ren försvarsmekanism och till häften riktiga känslor, men jag hoppas att Neymar lämnar. Hans senaste instagrambild är ÄNNU värre än den förra och jag spyr på att se hur mycket han gillar all uppståndelse. Stick bara till pengarna i PSG, ta med dig din farsa och ha så kul tillsammans med Dani. Först då kan jag släppa det här, det kommer jag inte kunna göra om han stannar och framförallt inte om han dessutom får ett nytt kontrakt.

Vi kommer överleva. Det går visserligen inte att rakt av ERSÄTTA Neymar då han är bäst i världen på just det som han gör. Men med lite tur och bra scoutning kan vi få in en antingen liknande eller en annan spelartyp och ändå få LAGET att funka lika bra eller till och med bättre. Jag vet inte hur eller vem det kan vara som lyfter oss som lag, allt är fortfarande ganska snurrigt och oklart i mitt huvud just nu. Men vi bör nog hålla oss ifrån ordet ersättare iallafall.

Jag hoppas att vi får in Dembele nu. Inte för vänsterkanten men för framtiden. Vänsterkanten vet jag ännu inte som sagt. Jag slänger spontant ut mig Insigne som namn för att se om ni reagerar på det. Sen hoppas jag även att vi går för en tikitaka-mittfältare. Seri kanske? Eller Jorginho? Eller kanske bita i det sura äpplet och säga hej till Thiago igen? Han kan ju få tillbaka sin nummer 11 igen ;)

Hursom så håller jag på att landa rejält i att jag inte vill ha kvar Neymar. Säkert en hel del försvarsmekanism i det men hans beteende just nu är inte ok mot oss fans. Barnrumpa! Och som sagt, vi överlever. Vi går emot en spännande och grymt spännande sommar!
Barcelona Soko
2017-07-21 10:46
Om Neymar till slut stannar kommer folk att hylla honom och hävda att han tackade nej till pengar , att hans hjärta för Barca är stor bla bla.
Barcelona Kröjjff
2017-07-21 10:45
LennyRomario Dina ord om Neymar har jag haft på "tungan" hela tiden, men avstått från att ge uttryck åt känslan för att inte bli sågad jäms med fotknölarna av "fanboys". Så tack så oerhört mycket för att du tog orden ur mun på mig en gång för alla. 100 procent.
Barcelona Boti Boti Boti
2017-07-21 10:34
Bytte nickname direkt från "BotiBoti" till superkreativa "Boti Boti Boti".

Kolla in länktips för att se Abidals sjuka mål i Star Sixes. Framspelad av ingen mindre än Youri Djorkaeff. Kul att se Baptista också som gjorde sitt livs misstag och lämnade en cementerad anfallsposition i Sevilla för spel som bland annat defensiv mittfältare i Real Madrid.
Barcelona Gabriel
2017-07-21 10:30
Problemet för min del är inte att Neymar sticker (om han gör det), problemet är att det blir väldigt svårt att hitta någon naturlig ersättare för honom och oavsett vem det blir så är det en sämre spelare än Neymar. Vilka spelare har vi då? - Dembélé - M'Bappe - Alexis Sanchez - Hazard - Gabriel Jesus - Coutinho - Carrasco - Sané - Dybala - Reus - Aubameyang - Pedro - Martial Det blir ett helvete att välja rätt spelare. Dembélé är för mig redan en självklarhet men jag ser honom som bättre på högerkanten och att man isånnafall flyttar ner Messi än vad jag ser honom på Neymars position. Det är därför kag hade velat se både Dembélé och M'Bappe värvas om Neymar gick. Tyvärr är inte 222M€ tillräckligt för det. Dybala och Hazard vill jag verkligen inte ha. Hazard är en playmaker likt Messi som älskar att ha bollen vid sina fötter, han går aldrig i djupled som Neymar gör. Och Dybala? Hur ska Dybala spela på vänsterkanten? Vi kommer vara tvungna att ändra formation rejält med honom.
Barcelona Soko
2017-07-21 10:28
Idag lottas La liga, äntligen. Hoppas vi slipper tuff början som ifjol med alla svåra bortamatcher . En annan viktig period är att slippa svår motstånd i januari då det spelas cup matcher . EL clasico är önsketänkande att spelas första match på Camp Nou.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-21 10:26
Jag älskar Neymar som fotbollsspelare och kommer fortsätta göra det. Men hans beteende senaste 24-48 timmarna är under all kritik och jag kunde aldrig föreställa mig att han var såpass pengakåt och självcentrerad. Jag tycker inte heller om hans fruktansvärt fula fjortisstil och nya frisyrer varje vecka men har väl tänkt - What the heck, han är brasse och det är 2017. Låt honom se ut som Bieber så länge han är på träningen och tar hand om sin kropp. Men all denna cirkus runt honom blir för mycket och det är bara han själv som kan sätta stopp för det. Vad gör han? Tvärtom. Är ju knappast så att han inte får vara frontfigur i Barca eller att han spelar med självaste C. Ronaldo bredvid sig. Visst, Messi är större och bättre men Messi ger ju för fan Neymar så mycket fame och ansvar han bara kan. Straffar, frisparkar etc etc. Han har tydligt visat att han vill lämna över tröja nummer 10 så småningom. Men Neymar nöjer sig ändå inte.
Barcelona LennyRomario
2017-07-21 10:15
Neymars tänkande instagram post måste vara det pinsammaste jag sett på länge. Aldrig gillat karln och det känns oerhört lämpligt att han lämnar. Skillnaden mellan min post och många andra fans är att jag inte försöker intala mig själv att jag ogillar Neymar, för att inte börja gråta om han lämnar. Jag har bokstavligen ALDRIG gillat honom (nu pratar jag som människa). Tycker att han är en stor symbol för hur Barcelonas tänk förändrats. Ingen skulle ens i sin vildaste fantasi föreställa sig våra tidigare galjonsfigurer, Messi, Iniesta, Xavi göra något sådant. Han är som en Beckham och Ronaldo-light. Yta, image, jag och jag. Han har så många reklamkontrakt i Brasilien att det knappt går att veta om alla. Visst, jag älskar Romario som var en sjuk diva. Men Romario påminde mer om Zlatan, du visste att allt han sa var med ett klurigt smile på läpparna. Neymar är ingen diva på så sätt. Han vill ju framställa sig som lika troende som Kaka, skänker 10% till lokala kyrkan, medan han och hans entourage ständigt jagar mammon. Vore bättre om de betalade sina skatter och höll sig till vita affärer. Rent symboliskt vore det ju väldigt fint att han lämnade, Barcelonas smutsigaste affär någonsin, där ledningen trodde att de skulle lura systemet. Istället blev de själva lurade ifrån alla möjliga håll.
Barcelona gozo1
2017-07-21 10:06
En annan sak också är den att neymar pappa försöker självklart få upp neymar lön i Barca och körde en bluff om psg och så . Men när våran president gick upp o sa att neymar inte kommer och få högre lön så känns det som att denna bluff kan bli verkligt. Tycker att det va fel av våran president han borde ha gett neymar en ny kontrakt och högt hans lön och efteråt satt neymar på transfer och då hade vi haft övertaget och samtidigt värvat smart ersättare till neymar hur ska dom lösa en ersättare för neymar nu?
Barcelona gozo1
2017-07-21 09:59
Måste säga att neymar är oerhört talangfull men i Barca får inte ut Max av han han missar för mycket om man ser senaste året så har neymar inte alls varit bra. Missförstå mig inte han är en grym dribbler men är han en avgörare? Kmr han någonsin och bli en Messi el dinho det återstår och se. Hur som helst drar han så är 1 spelare som jag ser som hans ersättare och det är Williams i Chelsea . Tror att man kan få ut mer av honom än vad vi har fått från neymar.
Annons: