/spanien/barcelona/forum/25587.aspx/spanien/barcelona/forum/25587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Polero
2005-09-13 18:33
skönt att Klose är avstängd mañana !!
Vi kanske inte ska vara nöjda med 1 poäng...;)
Barcelona Polero
2005-09-13 18:24
De flesta tycker nog det. Någon klass iallafall. Även Rijkaard skulle jag tro.
Barcelona Koeman!!
2005-09-13 18:18
Stämmer. Iniesta är mycket bra men han är fortfarande flera klasser sämre än vad Deco m.fl är, iaf enligt mig :)
Barcelona Polero
2005-09-13 18:01
Koeman:
jag talar om de 2 platserna framför pivoten...där Xavi och Deco lirade hela förra säsongen. Och här är Iniesta (som är mycket bra och EGEN talang) samt Bommel alternativen, inte Marquez. Dessutom rörde diskussionen en kille som ville att vi köpte Ballack vilket vore onödigt då vi har Xavi, Deco, bommel och Iniesta som alternativ där framför pivoten.
Barcelona Polero
2005-09-13 18:00
Bommel är inte ämnad som pivote har Míster sagt. Och då lär de inte bli så;) Motta eller Edmilsón kanske. Eller så är Marquez pivote och Edmilsón mittback. Tycker iofs att Oleguer är helt ok. Vi får se!
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 17:42
Ämne: Rafael: Det är sant.....
Eller Edmilson. ;)
Barcelona Koeman!!
2005-09-13 17:23
Rafael: Det är sant. Oleguer ska inte vara med i Startelvan. Marquez behövs som mittback i försvaret. Sen har vi ju olika alternativ till defensiv central mittfältare (Xavi, Van Bommel eller Motta)
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 17:20
Rafael//
Jag är den förste att hålla med. Kan tom sträcka mig så långt att vi borde kunna ställa om till annan taktik om vi kör fast. Varför tex inte prova 4-4-2 mot "rätt" mostånd?
Barcelona Koeman!!
2005-09-13 17:18
Polero: Ja men Iniesta är en inhoppare.Tycker han inte håller samma klass som Deco, Xavi, Van Bommel och Marquez.
Barcelona La_Rambla
Havaldinho//
Hehe, just det.
Säger bara, talk to the hand!
Vi skrattar åt sånt där. ;)
Barcelona Rafael
Jag respekterar Frank Rijkaard som spelare och även som tränare men det finns ett visst tankesätt hos honom som inte överstämmer riktigt med min logik.
Som t.ex Oleguer som är Rijkaards första val på Márquez bekostnad. Och här krävs det inte heller några vidare kommentarer.
Anfallformationen med Ronaldinho i spetsen blir ständigt ändrad ¨vilket är ibland nödvändigt men samtidigt så måste Rijkaard förstå att vissa spelare måste spela på sina favoritpositioner.
Dessutom måste han förbättra sina taktiska idéer för laget. Barcelona ska inte spela likadant mot alla lag de möter. Det är väldigt viktigt att anpassa taktiken till det motståndet man möter i dagens fotboll.
Kom med åsikter och kommentarer!!!
Barcelona _Barca
2005-09-13 17:02
Vet någon var man kan se real - lyon ..förutom på Viasat sport 1...
Pelada
2005-09-13 16:54
Ämne: hoppas vi får se:
-....
Anfallet känns på något sätt lite uddlöst, visst någon utav dem kan få vila (Eto'o, Ronaldinho eller Giuly) men knappast alla tre. Rijkaard är ju inte känd för att vara variationens talesman.

Visca
Barcelona Havaldinho
2005-09-13 15:54
Har för mig att R.Carlos & Casillas klantighet var större som bäddade för 3-0 seger...
Real Madrid Ivanzamorano
2005-09-13 15:52
hahahaha klantarsle

http://www.anti-barcelona.com/Humor/fetooo.gif
Barcelona Havaldinho
2005-09-13 15:46
Porto vinner, Adriaanse har fått de att spela bra igen efter fiaskot förra året...

Lyon vinner med 2-1

PSV-Schalke blir nog kryss...
Barcelona Barca_nr1
2005-09-13 15:40
vikka tror ni vinner??

Glasgow R - porto

lyon - real

psv - schalke

sj tror jag att lyon kommer krossa real....

Barcelona Havaldinho
2005-09-13 15:21
Tyska ligan är en grymt bra liga Europas 3 bästa.

1.Primera
2.Serie A
3.Bundesliga
4.Le Championat
5.Premier League

japp ni läste rätt Premier League kommer inte först på femte plats för mig...
Skulle de inte vart för Chelsea hade de vart ett skämt ute i europa....
Visst Liverpool gick nu och gjorde en grym prestation senast men det gör dem inte om...
De behöver mer tid för att nu bygga upp ett bra lag men de kommer de göra med världens bästa på bänken tror jag hårt på de...
Arsenal är ett skämt ute i europa där deras största prestation är en kvartsfinal...
man United är inte sama lag som de var för 5 år sen...
Titta på resten vilken enorm skillnad de är på de engleska bottenlagen och de andra lgornas bottenlag...
I England klarar sig nästan ett uppflyttningslag aldrig kvar..
Varför?
På grund av att de är så dåliga och att de inte har en spelidé utan de kör bara sparka och spring...
Kontroversiellt uttalanda javist men står också för de...
Deras resultat säger allt i europa...
Barcelona Polero
2005-09-13 15:10
vi får vara nöjda med en poäng. Bremen är bra och tyska ligan underskattad.
Huvudsaken är att vi vinner hemmamatcherna + snor någon poäng borta. Då är vi helt säkert vidare.
Barcelona Havaldinho
2005-09-13 15:05
Barca82

De jag menade var att de är lättare att ersätta Xavi än Deco med det menar jag inte att jag VILL ersätta XAVI...
Läs ordenligt...
Iniesta är en kopia av Xavi medans i Deco har vi inge riktig ersättare till han och hans betyldese...
Tycker Xavi är världens kasnke bästa passningspelare en stor favorit hos mig men Iniesta är en lika passningssäker spelare...
Trots att man gillar spelare måste man kunna argumentera emot honom utan att de betyder att man klankar ner på han...

Däremot gillar jag din kommentar till Robinho, snygg kontring...

Robinho snubben

Tror inte vi vill ha råd av en kille som skriver att Robinho dominerade i sydamerikanska mäserskapet, när Robinho inte ens var uttagen till den turneringen...
Ballack är grym men han tar inte plats på vårat mittfält...

KILLA

Werder Bremen är duktiga men de gillar inte möta lag som pressar de högt och spelar offensivt mot de som Barcelona gör...
De har en grym trio på topp i Klasnic-Klose-Micoud men deras backlinje har tappat mycket i att Ismael som kanske var bundesligas bästa back förra året gick till B Munchen...
De hade 3 nya backar att spela in och såg verkligen inte samspelta ut där bak vilket jag tror kan skapa kaos för bremen när Ronni, Eto´O & CO kommer stormande...

1-2 till oss kasnke?
Barcelona Polero
2005-09-13 14:51
hoppas vi får se:
---Ezquerro---Larsson---Messi
där framme mot Bremen.
Vila Eto´o. 8/10 stannar Ronnie upp spelet med sina lekar. Annars blir han nedsparkad och bränner sen frisparken. Giuly skjuter på målvakten allt som oftast.
Variation är bra. Och att alla spelare känner att de måste KÄMPA om sin plats.
Barcelona Killa
2005-09-13 14:45
Ni måste förstå att W. Bremen inte är något dåligt lag och att det kommer att bli väldigt svårt för oss att ta alla 3poäng...men jag tror endå att vi kommer att vinna (0-1).
Jag hoppas att Messi får spela.

Men måste oxså säga att jag tycker att Guily är en väldigt bra spelare och jag förstår inte varför han får så mycket kritik i denna forum. Han snabb och smidig. Förövrigt tror jag att han kommer göra runt 15-20mål i ligan om han inte blir skadad och om han får bra med speltid. Alltså seriöst det är nästan alltid farligt när han får bollen, eller när han springer i djupled.
Även om han kanske inte kan dribbla förbi sin försvare så är han svår att få tag på. Andra målet mot Mallorca var hans, ett underbart skott som målvakten inte kunde hålla.
Barcelona Polero
2005-09-13 14:25
Tror Lyon kan gå långt i CL...Real får se upp.
Barcelona Polero
2005-09-13 14:24
Xavi är som speluppläggare en av Barcas viktigaste spelare tillsammans med bl.a. Puyol. Att hans hjärta dessutom brinner för klubben gör inte saken sämre.
Ballack? Han börjar bli gammal och vi har 4 fantastiska mittfältare i form av Xavi, Deco, Van Bommel och Iniesta. Dessa slåss i stort sett om 2 platser...så: nein danke!
Barcelona Barca82
2005-09-13 14:18
Ämne: tycker ni borde köpa....
tycker ni borde köpa ett helt nytt lag
Barcelona Barca82
2005-09-13 14:15
Havaldinho! menar du på fullt allvar att du hellre ser deco på plan än xavi om du var tvungen att välja?
Barcelona La_Rambla
2005-09-13 14:04
Ballack är en grym spelare men tycker personligen inte att vi behöver honom. Förstärker hellre vänsterflanken i försvaret. Och får man sen drömma, en stabil och snabb mittback också. Sen är jag nöjd. ;)
Real Madrid Robinho är bäst
2005-09-13 13:40
tycker ni borde köpa ballack
Barcelona Adaminho
2005-09-13 13:34
Ni kan ju även kolla på den länken med rankingen från la saeta rubia.
Barcelona Adaminho
2005-09-13 13:28
Tja alla cules. Tänkte bara fråga vad ni tycker om Sportbladets CL guide. Ni som inte läst den, gör det så vi får många med i diskussionen. Barca får (bara) 4+ med defensiven i baktanke då kanske? Annars så skriver dom att Barca har "få övermän" om dom har en bra dag. Stämmer?

Tack!
Annons: