/spanien/barcelona/forum/25585.aspx/spanien/barcelona/forum/25585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Garrincha.
2/24/2006 17:28
Jag tycker att vi ska spela som Real Madrid, dvs passa runt bollen på mittfältet utan att skapa några målchanser tills matchen är slut. Om chelsea pressar högt så kontrar vi. Jag tänker fan inte gå med på att vi blir sönderkontrade när vi leder. Inte en gång till!
Barcelona el Flaco
2/24/2006 17:24
i returmötet mot det ryska oljebolaget så tycker jag att barca varken bör ta det lugnt eller anfalla som galningar, jag tycker att vi borde bara spela vårt eget spel och sakta men säkert ta över matchen ju längre tiden går. Jag tror inte att de kommer att tokanfalla heller, de vågar inte det, inte på camp nou.
Madridinho
2/24/2006 17:23
härlig fotbollskonst från ronaldinho i den där reklamen med cantona. hur gör han???????
Barcelona Garrincha.
2/24/2006 17:20
Men man måste ge Mourinho rätt i en sak, Barcelona är en kultiverad stad. Men om han utgick från sig själv så antar jag att allt och alla är kultiverade.
Barcelona -Frasse-
2/24/2006 17:20
Frazer Bass

Du är nog den ända personen på forumet som inte förstod att det var ett skämt.

He he samt en smily brukar innebära att man är ironisk.

Men med tanke på vad vi sett dig skriva innan är det nog ingen som anklagar dig för att vara speciellt begåvad.
Barcelona Garrincha.
2/24/2006 17:16
Frazer Bass:

Det var ett skämt, vilket du säkert förstod. Ta diskussionen om din ynkrygg till manager istället. Han borde ta lektioner i gentlemannamässigt uppförande av Rijkaard.
Barcelona barcelona11
2/24/2006 17:14
Ronaldinho me från start men oluguer borta
Barcelona barcelona11
2/24/2006 17:11
The squad for the game against Real Zaragoza is: Valdés, Jorquera, Iniesta, Van Bommel, Gabri, Van Boronkhorst, Puyol, Maxi, Motta, Deco, Márquez, Larsson, Sylvinho, Belletti, Eto'o, Ronaldinho, Edmílson and Messi.
Barcelona el Flaco
2/24/2006 16:43
Hala Madrid//

Det märks att du inte följt fotbollen särskilt länge. Real Madrid är det laget ur ett historiskt perspektiv som haft mest tur och hjälp från domarnas sida. Och för att inte tala om nutid. Figo får rött kort, ni går o gnäller till förbundet som plockar bort det röda medan Puyol blev skadad i tre veckor, liknande händelse med Posterboy-Beckham då han applåderar hånfullt mot domaren, blir utvisad och då kommer återigen förbundet till er hjälp. Kom inte in hit och snacka om domarhjälp din lilla nolla, tvinga mig inte att disciplinera dig ännu en gång.
Frazer Bass
2/24/2006 16:34
-Frasse-// "NÄstan så man är sugen att skicka lite mordhot till den idioten så han för smaka på sin egen medicin. "

Där snackar vi låg nivå på inlägg...hoppas du att alla muslimer ska utrotas också?
Real Madrid i Hala Madrid !
2/24/2006 16:32
10 vs 11 säger det dig något?
Barcelona Marcos
2/24/2006 16:31
Hala Madrid

Jaha det säger du... Det var något nytt som bidrar till debatten... Vi har inte hört det förut. Suck, Vi är världens bästa klubblag, detta bevisade vi genom att vinna med 2-1 över chelsea på deras hemmaplan. Punkt slut.
Real Madrid i Hala Madrid !
2/24/2006 16:26
Så sorgligt att dommaren behöver hjälpa er en gång till !! shiit ett rött kort var väll o ta i för fan .. Jag förstår när Frank Rajkard säger dommaren är min bästa vän för det e han nog med den hjälpen!
Barcelona pablo escobar
2/24/2006 16:25
marcos

själv tycker jag att barcelona ska köra full fart framåt. det är det laget är bäst på och det skulle vara så otroligt skönt att verkligen krossa chelsea och bevisa en gång för alla vilket som är europas bästa lag.
finns ingen anledning att ha överdriven respekt för chelsea, när barcelona är som bäst på nou camp kan inget lag stå emot.
Madridinho
2/24/2006 16:23
men ni får inte ta det för lugnt och underskatta dom, det vore dumt
Barcelona Marcos
2/24/2006 16:21
Oj vad man längtar till del 2 i åttondelen. Om jag vore Rijkaard skulle jag säga till grabbarna att ta det riktigt lugnt. Att spela runt bollen mer än vanligt, speciellt i backlinjen. Bara passa runt bollen så mycket som möjligt. Det är Chelsea som måste attakera inte vi. Det är de som måste göra 2 mål inte vi. Rulla, rulla och åter rulla boll. Skönt att spela utan press.

Vi tar hem det här.
Barcelona Suñol_
2/24/2006 16:00
La Rambla//ofattbart är bara förnamnet.
läste på Fcbarcelona.com att Raul har sagt att barcelona kan vinna både CL och La Liga...du kanske vet var källan till det är?
Barcelona -Frasse-
2/24/2006 16:00
//ryska dickriders//

Ha ha, fick mig att skratta gott:)
Barcelona ^ KUNG ^
2/24/2006 15:57

TRUPPEN SER UT SÅ HÄR MOT ZARAGOZA !

Målmænd: Valdés og Jorquera.

Forsvar: Belletti, Puyol, Márquez, Gio, Sylvinho og Gabri.

Midtbane: Deco, Iniesta, Edmílson, Van Bommel og Motta.

Angribere: Messi, Eto'o, Ronaldinho, Larsson og Maxi López

INGEN: OLEGUER INGEN : EZQUERRO !

nu hoppas jag Maxi för spela. :)
Barcelona -Frasse-
2/24/2006 15:57
La Rambla

Det är inte så lätt att lämna det bakom sig. Är så förbannat trött på Morinhos ynkryggsmetoder.

NÄstan så man är sugen att skicka lite mordhot till den idioten så han för smaka på sin egen medicin.
Men det är nog inte att rekomendera. Då kommer väl två ryska torpeder och slår ihjäl en, he he:)
Barcelona Agge
2/24/2006 15:55
Sorry, såg inte att ämnet var avslutat...
Barcelona el Flaco
2/24/2006 15:55
la rambla//

precis! rijkaard har alltid sagt att man ska respektera domaren och hans domslut och jag kan inte minnas att han fått nån hjärnsläpp och attackerat domaren efter en match. säg vad man vill om rijkaard men en gentleman är han åtminstone. det är såna människor jag vill se i vår klubb och inte några mediahoror/ryska dickriders som Mourinho.
Barcelona Agge
2/24/2006 15:54
Rijkaard har anledning att gnälla pga de 2 straffar som domaren ignorerade. Men gör han det? Nej! Del Hornos attack på Messis knä innan var inte speciellt hederligt det heller, jag anser att han sparade ihop utvisningen.
Barcelona Mot Nya Tider
2/24/2006 15:54
La Rambla

Var inte nervös....
Våra spelare kommer vara riktigt taggade och vi har en ENORM fördel över att vara hemma. Man kommer inte tillåta att Chelsea tar hem det här. 90.000 Barca-fans som kräver att Barca vinner! Barca-spelarna kommer att spela underhållande fotboll och göra mål på Chelsea. Helt övertygad om det.
Barcelona La Rambla
2/24/2006 15:49
-Frasse-

Som vid hemmamatchen i cupen på Camp Nou mot Zaragoza. Tycker man att del Hornos utvisning var en stöld, vad var då inte Ronaldinhos i den matchen? Rijkaard sa inte ett pip om den i media. :-)
Barcelona La Rambla
2/24/2006 15:47
Nåja, låt oss lämna detta bakom oss. Ämnet har ältats så det räcker på flera forum dessa dagar. Själv så hoppas jag att matchen på Camp Nou får spelas utan någon utvisning. Får bara Barcelona komma igång och rulla igång sitt anfallsspel när Chelsea måste gå framåt så kommer det att bli åka av. Är ganska så övertygad om att Rijkaard är fokuserad på och så även spelarna att detta inte är avgjort ännu. Det misstaget gör de inte om. Kommer bara Ronaldinho, Messi och Etóo igång ser jag inte hur Chelsea ska kunna klara av detta. Men erkänner att jag är riktigt nervös och inte alls säker på utgången.
Barcelona -Frasse-
2/24/2006 15:45
Frazer Bass

Har aldrig hört Rijkaard klaga efter en förlust. Även om domsluten varit emot eller halva laget varit skadat. Han tar förlusten helt och hållet på sitt ansvar.

Jämför det med Morinho. Frågan är om han någonsin visat något som helst tecken på ryggrad.
Frazer Bass
2/24/2006 15:40
La Rambla// Jag tror fortfarande inte att han menade så. Men jag står också fast vid att det var en onödig kommentar.

-Frasse-// Det finns det. Det är bara det att de inte får lika mycket uppmärksamhet.

Och varför skulle Rijkaard klaga, han fick ju domslutet med sig.
Barcelona La Rambla
2/24/2006 15:36
Suñol_//

Han kanske inte menar så illa angående folket och staden generellt. Utan mera att FC Barcelona som klubb, har som tradition att utbilda sina spelare i "play-acting". Det är för mig fullständigt ofattbart hur en proffisionell manager i en toppklubb kan uttala sig så nedlåtande offentligt.

Mourinho again: “How do you say ‘cheating’ in Catalan? What shall we do about Del Horno’s red card? Shall we try to get Messi suspended? The young boy has learned play-acting very well. Barcelona is a city of culture, there are many great theatres there. Maybe he has learned from them.”
Barcelona -Frasse-
2/24/2006 15:33
Frazer Bass

//klagar inte mer på domarna än någon annan//

Hoppas du skämtar. Finns nog ingen i världshistorien som klagat och skyllt ifrån sig mer än Morinho.
Alla filmar utom hans hederliga, fina spelare. Alla domare vill hans lag ont.

Skönt att Barca har en tränare som kan stå för en förlust.
Som Rijkaard sa efter matchen: Domaren tar sina beslut och jag talar aldrig om domaren.
Annons: