/spanien/barcelona/forum/25581.aspx/spanien/barcelona/forum/25581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vbg:arn
2005-10-01 19:00
Gabriel: Ingen av klubbarna i världen hade klarat av hans utköpsklausul, men som jag sa; Utköpsklausulen är ett tvång och för att ha en försäkring om att spelaren inte ska kunna gå til en annan klubb utan att Barca får nåt att säga till om, sätter man utköpsklausulen löjligt högt.

Sen har inte snabbhet med tempot att göra. Du ska kunna tänka snabbt och springa över hela planen en hel match. Jag tror inte jag har sett Eto'o nere vid egna hörnflaggan och jobba som man ser anfallare i Premier League vara.

kharles: Du är ju bara konstig, att du får skriva vidare här är ett under. Aggressiv som fan är du och helt meningslösa påhopp sysslar du med, skärp dig. Alla har rätt till en åsikt.

Dessutom, Ronaldinho hade spelat i Man Utd idag om det inte varit att Barcelona bjöd över och Manchester vägrade att betala mer.

Och som sagt, i Eto'os fall självbevarelsedrift. har man spelat sen man var 15-16 år i spanska ligan är det nog inget vidare bra val att byta till den tuffa Premier League där det smäller på på ett helt annat sätt än i Spanien.

Tror nog mer att Eto'os rådgivare ligger bakom valet av Barca snarare än Eto'o själv. Speciellt eftersom en spelare som tillhört Real Madrid sedan tonåren knappast kan känna någon större känsla eller samhörighet för Barcelona innan han spelat där ett tag.
Spanien flyglarm
2005-10-01 18:59
Hur kommer elvan se ut för ikväll? Verkar oklart om Rijkaard kommer rotera eller inte.
Barcelona Gabriel
2005-10-01 18:46
Ronaldinho_barca

Eto'o har inte gjort mål på "länge" nu. Och jag lovar dig att han kommer vara grovt tänd idag. Han kan självklart inte spela alla matcher. Men idag gör han 2 mål som jag sa innan ;)

Remember that !
Barcelona Bopi
2005-10-01 18:41
Någon som vet hur vi startar idag???....

Tack för svar!
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-10-01 18:38
Gabriel; Stackars Eto'o kan inte heller spela alla matcher du vet. ;) mål kommer han gör men man måste ändå ge spelare chansen!
Barcelona Kharles
2005-10-01 18:25
Gabriel

Si claro, porque tranquilidad es muy importante. Y gracias por sus palabras, amigo ;-)~
Barcelona Gabriel
2005-10-01 18:16
Ronaldinho_barca

Det är en bra stil av Rijkaard att ge lite rotation till laget och inte dålig stil. Detta var efterlängtat.

Maxi Lopez borde få mer speltid än vad han får, speciellt med tanke på att han var orsaken till att man inte ville ta hem Saviola. Hur stor Maxi kan bli vet ingen av oss förän han får mera speltid men att han har potentiall till att bli stor ser man tydligt. Har sagt det tidigare och säger det igen. Han påminner mig mycket om "Batigoal".

"Varför inte testa o spela så här ikväll?"
Svar: För att Eto'o kommer att göra 2 mål ikväll ;)
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-10-01 18:11
Tjenare alla barca bröder! Det var ett tag sen jag skrev här inne..

Jag tycker att det är en väldig dålig stil av barcelona att byta på laget. Ska man byta på laget lite då och då så ska man ge en av världens bästa talanger spela från start - Maxi Lopez. För mig är Maxi Lopez en komplett anfallare och kan bli väldigt stor. Det jag oroar mig över är om han inte får spela. Talanger som honom behöver verkligen speltid. Jag vet att vissa tänker att det finns andra i laget också. Men jag tror Maxi e bland dem bästa. Varför inte testa o spela så här ikväll?

- Messí Maxi Ronaldinho - ?

Jag vet att en del tänker att det är ett ungt annfall men det kan nog skapa oro i Zaragozas försvar!

Kommentera gärna! / Ibbos
Barcelona Gabriel
2005-10-01 18:05
Koeman

Inte för att jag personligen har något emot att du delar med dig av ditt tips, jag vågar dock tippa på att du kommer få en tillsägelse av redaktionen. Men anyway good luck to ya amigo trots att det kanske inte direkt är några semseterpengar ;)

Kharles

hehe dios tio, calmate eh ;) Pero tienes razón, estoy totalmente de acuerdo contigo ! :)
Spanien flyglarm
2005-10-01 17:59
Vad är den troligaste startelvan? Läste "inför" men det verkade som att skribenten inte hade så mycket på fötterna.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-01 17:38
Sonde

U-17 VM är inte slut och Dos Santos spelar för Mexico.
Spinbad
2005-10-01 17:35
Beautiful_ Barça:
Tackar!

Jag funderade också på om det är ett 5 års-kontrakt med en (tvingande?) 4 års option eller något.

Enligt de nya fifa reglerna ska man väl kunna lämna sin klubb, mot en skälig summa, om det är mer än 3 år sedan kontraktet skrevs oavsett hur långt det är kvar. Det pratades om att Henry skulle lösas på det sättet till sommaren om han inte bestämmer sig att stanna i Arsenal och skriva ett nytt kontrakt. Fast jag undrar om Laporta verkligen kan vara intresserad av Henry efter Messis genombrott nu?

Och ang. presidentvalet till sommaren. Nu minns jag inte riktigt hur det varit tidigare men visst kan väl inte den sittande presidenten värva veckorna före? Han får väl ge löften på samma sätt som övriga kandiater vad han ska göra om han vinner valet.
Barcelona Kharles
2005-10-01 17:33
Åh nej, smyganglofilen som låtsas som om han kan något om fotboll i allmänhet och FC Barcelona i synnerhet är tillbaka.

Vbg:arn

Deco avböjde ett stort bud från både Chelsea och Real Madrid och innan han skrev det nya kontraktet till 2010 ryktades det om att "en klubb med stora resurser" tänkte betala hans utköpsklausul och ge honom en megalön. Ronaldinho tjänar bra just nu, självklart och han förtjänar det också (host Beckham host). Men när han kom till klubben var den inte i det bästa ekonomiska och sportsliga tillståndet, han kunde bland annat ha spelat Champions League med Man Utd. Eto'o hade också väldigt många olika erbjudanden, i Barcelona var hans första lön 25miljoner om året, medan han hade fått 54 miljoner om året i Liverpool. Just nu ligger hans lön på 40m.

Sen din kommentar om att de inte hade klarat av tempot i EPL är skrattretande. Vi har nu en utveckling som visar att många EPL-klubbar värvar Laliga-klubbarnas avskrap på bänken som går rakt in i deras startelvor. Här visar du återigen att du är en pinsam smyganglofil. Du är för falsk för den tröjan, gör oss alla en tjänst och bege dig.

Spinbad

Har inte den bästa kollen på just det mer än att Fifa är skit. Tror inte det är några problem, Madrid skrev ju också 8-års kontrakt med Ramos bl.a.

Sonde

U17-VM är inte över än, finalen spelas imorgon. Se länk.
2005-10-01 17:25
Spinbad

Vet inga detaljer om kontraktet men jag antar att det är 5 år med option på ytterligare 4.
2005-10-01 17:24
Det handlar väl mer om att klara det fysiska och det tråkiga spelet med långbollarna.

Spinbad

du har länken där
Barcelona Gabriel
2005-10-01 17:18
Vbg:arn

Kan du vara vänlig nog att berätta för mig vem av dessa andra rika klubbar som skulle klara av ekonomiskt sätt att betala Messis utköpsklasul då ?

Sen tror jag defenitivt att Eto'o hade klarat av tempot i England så snabb som han är. Det argumentet räcker inte till för mig iallafall.
Spinbad
2005-10-01 17:14
Någon som har någon internetsida som sänder matchen ikväll? Vore uppskattat!

Edit:
Jag fattar förövrigt inte hur Barcelona lyckats skriva kontrakt med Messi till 2014. Fifa tillåter inte längre att kontrakt skrivs för mer än 5 år framåt. Någon som kan förklara?
Barcelona Vbg:arn
2005-10-01 17:12
La_Rambla: Just Chelsea skulle han kanske inte gå till. Men det finns andra rika klubbar som kan lägga upp liknande summoroch då kanske läget är annorlunda. Fast han skulle inte gå någonstans i dagsläget såklart, men efter ett tag kanske han vill ha nya utmaningar. Det har hänt förr.

kharles: Hur kan du prata om klubbkänsla när du nämner vissa av dessa spelare? Ronaldinho har klubbkänsla, även Xavi och Puyol troligtvis. Messi har de tnågo också eftersom han är fostrad i Barca. Men Eto'o och Deco, vad säger att dom har klubbkänsla? Dom kommer ju utifrån och har bara spelat en säsong i Barca hittills.

Sen tror jag inte att Ronaldinho tjänar dåligt i Barcelona heller, han tjänar nog snarare så mycket som det går att tjäna i en storklubb. Men så är han värd varje slant också.

Att sen Eto'o och Deco stannar tror jag har mer med självbevarelsedrift att göra än klubbkänsla. Dom vet att deras spelstil inte hade passat i England och då säger dom nej för att inte deras karriär ska ligga i farozonen att förstöras. FInns flera exempel där klubbar från Spanien och Italiten flyttat till England och inte klarat av tempot där.
Barcelona Gabriel
2005-10-01 17:04
Kharles

Vi är inne på samma spår angående ifall man ska tro på dessa rykten allt för mycket eller inte. Själv tänker jag precis som du avvakta. Att göra sig flintskallig i onödan är bara pointless. Men det skulle inte förvåna mig ett dyg ifall vi tappade honom också !
Barcelona Kharles
2005-10-01 17:01
Gabriel

Angående Dos Santos är det bäst att avvakta. Han sade ju för några dagar sen att han trivs i Barcelona och inte tänker lämna, men det har man å andra sidan hört förut.. Dessutom verkar hans far vara riktigt girig.

Hoppas inte Maxicos Tjuvas snor honom. ;-)~

Barcelona betalade både hans och hans lillebror Jonathans skolgång och framtid..
Barcelona Gabriel
2005-10-01 16:56
tarrak

Va fan säger du, lita inte på dom jävla nissarna från Aftonblaskan. Dom är ju så jävla patetiskt oprofisionella så det inte är sant. Xavi har aldrig sagt nått sånt. Det är ju fan ren bullshit !

Angående våra talanger så hävdas det nu enligt mexikanska källor att "el proximo Messi" Dos Santos är helt klar för Chivas.

Camparn på nou

Ehm haha, han heter Merida inte "Meirda" som Kharles valt att kalla det för. Mierda betyder skit på spanska ;)
Barcelona Kharles
2005-10-01 16:45
Skitsnack.
Barcelona tarrak
2005-10-01 16:44
Jag läste i Aftonbladet om dagens match och där fanns en kort mening som har gjort mig väldigt irriterad om den stämmer. Det stod att Xavi hade gnällt över rotationssystemet. Är det inte lite väl tidigt att börja gnälla bara för att man får stå över någon enstaka match? Jag tycker att han ska vara glad över att inte blivit bänkad tidigare med tanke på sen här säsongens insatser. Nu behöver det inte vara sant för att AB skrev det. Någon som hört nåt?
Barcelona Rejinho
2005-10-01 16:35
Puyolinho

Var har du läst de ?
Spinbad
2005-10-01 16:23
Cruyff om fotboll om fotboll, Barcelona och Chelsea.

Hur många spanska talanger ska försvinna "utomlands" innan lagstifningen ändras kan man ju fråga sig. Dock bör man väl ha klart för sig att Barcelona värvar spelare på ett liknande sätt. Läste en artikel för några veckor sedan om att Barcelonas scouter hittat 20 13:åringar, från hela världen, bland annat en svensk kille som var på väg att "värvas" till klubben. De med sämre teknik skulle skickas till Zicos fotbollsakademi i Brasilien under ett eller två år för att förbättra tekniken.

Och de flesta från canteran är ju värvade på ett eller annat sätt.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-01 15:52
La_Rambla och Kharles

Det spanska fotbollsförbundet måste göra något åt regeln att man inte får skriva kontrakt med spelare under 18. De ser måste ju själva se att flera av landets största talanger som Fabregas,Pique och nu den här Mierda som ska vara lovande köps upp av engelska klubbar för att antingen stå på tillväxt i deras ungdomslag eller spela i deras skitliga.
Man vill ju inte se en situation i framtiden där halva spanska landslaget spelar i Premier leauge.

Det bästa skulle såklart vara om Uefa skrev en lag som förbjöd länder inom europa att skriva proffskontrakt med spelare under 18, då den här utvecklingen är negativ med mer pengar ner åldrarna.
Barcelona Puyolinho
2005-10-01 15:19
Rafa Benitez fick fråga, Är Chelsea bäst i världen?

Även Barcelona och Milan är spännande att titta på och de lagen spelar mycket bättre fotboll. De är underhållande och vinner sina matcher, så hur skulle man kunna säga att Chelsea är bäst i världen?"
Barcelona R10
2005-10-01 15:09
bogan /

Dem va inte dåliga!
Real Madrid bogan
2005-10-01 14:45
Inga dåliga skor Ronaldinho ska ha
Barcelona La_Rambla
2005-10-01 14:41
Real har inte köpt Robinho. Han är ju marengue sen barsben, det vet ju alla. :-|

Host, så även Raul.
Annons: