/spanien/barcelona/forum/25577.aspx/spanien/barcelona/forum/25577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Killa
2005-09-11 21:33
Jag tycker Giuly bevisade idag att han bör vara med i startelvan, gjorde en kanonmatch enligt mig...3 underbara poäng...
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2005-09-11 21:22
Ämne: alex163 [Sergio Ramo....
Tack så mycket honey ;)
Barcelona emma
2005-09-11 21:19
Skön vinst. Jag tycker att Van Bommel gör ett riktigt bra inhopp, han är med och skapar mycket. Synd bara att han inte får sätta sitt stolpskott, hade nog gett honom lagom med mersmak.

Bremen kommer att sväljas helt, 0-2 är mitt tips.
Real Madrid stora_4
2005-09-11 21:14
grattis till segern det var viktigt för er att vinna idag annars hade ni fått e jälva onödigt press på er matchen mot Werder Bremen.......vi har lyon ....jag tycker att vi e det bättre laget och kan vinna............e det bara jag som tyckte att Ronaldinho var osynligt....
Barcelona La_Rambla
2005-09-11 21:13
Savve:
Klockren analys. Hade vi sluppit utvisningarna så hade det lätt kunnat rinna iväg till med flera mål för Barça. Sen får man inte glömma bort att Rijkaard och hela laget har CL i tankarna och sparar lite krut. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-11 21:10
alex163 [Sergio Ramos]:
Skojar du? Och det tror du jag orkar. :P

Hela Barça var riktigt bra i 1:a halvlek. Eto'o och Guily riktigt heta och löpte på allt. Hela laget stressar Mallorca för att återvinna boll. Såg riktigt bra ut. Den enda som såg lite tafatt ut var Dinho som inte kom in i matchen riktigt. Tror personligen att han behöver "större" matcher för att tända till ordentligt.
Sen kan du läsa vad resten av alla här skriver så får du en bra bild av matchen. ;)
Barcelona Savve
2005-09-11 21:08
Ämne: Stabil seger. Riktig....
Håller med om Ballesteros utvisning såklart, däremot tycker jag Farinos får skylla sig själv. Sedan är det synd att domaren förstör matchen lite på slutet med några tveksamma avblåsningar åt båda hållen men vi vet ju alla hurdan kvaliten på de spanska domarna är. Dock ska alla ha klart för sig att matchen redan var avgjord sedan länge när dessa beslut kom.
Barcelona Puyol 5
2005-09-11 21:06
jag tycker belleti gjorde en mycket bra match och eto'o var glödhet, synd att han inte satte en till.
Ronaldinho tycker jag inte var särskilt bra men jag hoppas han är bättre mot werder bremen.

underbart med 3p efter en fantastisk första halvlek men en dålig andra halvlek.

Forza Barca
Barcelona La_Rambla
Pelada:
Reagerade också genast på det när van Bommel kom in. Xavi flyttar ner som pivote. Att han ska vara så envis Rijkaard, han kunde iaf ge det en chans med van Bommel tycker man.
Nåja, han har nog klart för sig varför och hur han vill att laget spelar. Så låt oss utvärdera längre fram under säsongen.
Riktigt skönt med 3 poäng, och vet ni vad. Vi är före Real i tabellen nu. :D
Visca el Barça!
Barcelona Savve
Ämne: Har Maxi Lopez vara ....
Han har argentinskt och tyskt pass.

-Bra match överlag, trots en avslagen andra halvlek visar vi klart vad vi går för i första, även om jag tycker det är konstigt att Ronaldinho inte blir utbytt mot Ezquerro tidigare både med tank på att han inte var speciellt bra i första och på Bremen-matchen.
- Gio och Belletti spelade väldigt bra offensivt och förvånansvärt bra speciellt i Gios fall, problemet ligger ju dock i defensiven mot bättre lag.
- Van Bommel kommer vara till stor nytta, törs jag lova redan nu efter att ha sett honom i 3-4 matcher.
- Eto'o är igång igen, dessutom lär det vara först matchen han gör 2 mål med huvudet i.
- Marquez var lysande.
- Kvällens skönaste helt klart Puyols föraktfulla leende efter örfilen och att sedan genast hejda Dinho från att försvara honom.

3 säkra poäng och ligan har startat på riktigt. :)
2005-09-11 21:04
La_Rambla har du lust och skriva ett pm till mig om matchen? Vilka som var bra och inte bra osv. Du vet vad jag vill veta hoppas jag :p
Barcelona La_Rambla
2005-09-11 21:02
Stabil seger. Riktigt bra 1:a halvlek. Sen förstörs matchen av de 2 utvisningarna. Ballesteros utvisning var ett skämt då 1:a varningen var felaktig. Farinos utvisning, tja vad ska man säga. Han får skylla sig själv, sprang och gnällde på domaren hela matchen.
Jag håller inte med om utvisningarna, hade hellre sett Mallorca med fullt manskap. Blir en trevligare match då och vi slår dem ändå.

Maseniello:
Du säger att det är tradition för oss att smutskasta RM. Ja vadå då? Lika mycket som det är för dem att kasta skit på oss. So please, spare me. :P
Pelada
2005-09-11 20:59
Skönt med tre poäng! Tycker att vi gör över lag en bra match. Både Belletti och Gio var bra på sina kanter, Eto'o var riktigt het. Precis som kommentatorerna säger fick Marquez mycket boll, inget honom emot, men Deco och Xavi föll ur matchen. När van Bommel kom in avslutades en diskussion här på forumet, holländaren är inte tänkt som pivote, punkt slut.

Gonzalez Vasquez insats, domaren med andra ord, lär diskuteras. Två riktigt billiga utvisningar..

Visca Barça!
2005-09-11 20:59
Grabbar någon som har lust och skriva ett pm till mig om er match ikväll? Hann inte se matchen.
Barcelona Xavilicious
2005-09-11 20:58
Underbart att se att Puyol håller sig kall, även efter att han fått en klockren örfil! istället för att käfta emot försöker han hålla bort Ronaldhino för att undvika bråk.. en riktigt kapten!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-11 20:58
Kravet va 3 poäng som vi uppfyllde perfekt!
En dag på jobbet med andra ord...

Nu ser vi fram imot cl matchen på onsdag mot Werder Bremen.

Força Barça!

Spanien Maseniello
2005-09-11 20:48
Har Barcelona mutat dommaren?..Sedan att ni utgår ifrån att RM har alla dommare med sig får ni gärna tycka- ni är ändå Barcelona supportrar, det är en tradition för er att smutskasta Real Madrid. I och för sig, dommaren med Barca eller inte, laget vinner ändå välförtjänt ikväll.
Real Madrid (- -Robinho- -)
2005-09-11 20:43
DET VAR EN J*VLIG DOMARE
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-09-11 20:35
haha f-n vad jag älskar Puyol :) Han tar sitt ansvar och ser till att Dinho inte drar på sig nåt ondögt kort eller liknande
Valladolid libbe
2005-09-11 20:30
(- -Robinho- -)

Genom att skämma ut sig inför sin hemmapublik som betalat förmodligt mycka pengar för att se dom, o vad får dom? jo förlust mot nykomlingarna celta vigo?
Ni har visat nog tror jag, real har inte förändrats ett dugg!

barca till guld!
2005-09-11 20:26
skämtlag va vi ska någo vissa vem som är ett skämtlag !!
2005-09-11 20:26
Barcelona - Mallorca 2-0 båda målen av den föredetta Mallorca spelaren
Villarreal Lalat
2005-09-11 20:24
Har Maxi Lopez vara ett argentinskt pass? Eller har han spanskt eller italienskt eller något annat pass också? Om någon svarar så kan dom väll skicka ett PM som svar till mej?
Valladolid libbe
2005-09-11 20:20
Gillar verkligen barcas fotboll, vackraste i världen helt klar.
Hoppas bara ni köper en grym mitback till nästa säsong, för det kommer bli svårt att vinna cl tror jag om ni får puyol skadad.

Ni är mycket bättre än skämtlaget real, hoppas ni spöar dom igen i år och snuvar dom på ligan.
Ert största hot om ligan kommer bli valencia tror jag, de kommer förvåna folk tror jag.

Känns som att de är på g igen efter svackan förra året, så se upp.

Barca vinner ligan igen år helt klart, mina pengar är på er, gör mig inte besviken barca!!!
Real Madrid Keffoo
2005-09-11 20:10
Gabriel

Hehe jag är bara realistiskt, barca är det bättre laget spelmässigt. Inget att förneka. Real kommer behöva en säsong innan dom har spelat ihop sig. Så nästa säsong räknar jag med en jäkla strid.
Barcelona R. Koeman
2005-09-11 20:05
nu visar GIO att han har en sjuk precision i sina inlägg han är så sjukt underskattad.. behåll honom för gudsskull..

Forza Barca Deco for president :p
Barcelona Gabriel
2005-09-11 20:05
Keffo

hehe gillar din optimism broshan men året är långt och många matcher ska spelas. Det blir en strid in i det sista mellan oss ska du se ;)

Känns otroligt skönt att Eto'o gjort 2 mål (kanske fler ?) även om det var ett tabbmål och det andra inte var så svårt, men det spelar ingen roll eftersom han är måskytt så pumpas hans självförtroende upp för varje gång han sätter dit en boll oavsett hur mycket han gjort på vägen till själva målet.
Och det känns så bra eftersom han är så viktig och en Eto'o med självöftroende kan vara skillnaden mellan 0-0 eller 3-0
Barcelona La_Rambla
2005-09-11 20:02
Keffoo:
Vi fick igång sånt spel förra säsongen mot er på Camp Nou och lyckades vinna klart, för att i nästa match på Bernabéu tappa helt. Det jag menar, både ni och vi kan prestera bra spel mot varandra. Lär bli hur jämt som helst.
Men visst, när vårt spel flyter så är det underbart att skåda. Med alla som löper, gör sig spelbara i djupled tex. Får vi dessutom mål tidigt så måste moståndarna flytta upp och då öppnas det ännu mer möjligheter.
Barcelona virro
2005-09-11 20:01
känns så underbart att målskyttet kommer igång, stort + är att samuel kommer igång också.
Real Madrid Keffoo
2005-09-11 19:59
La_Rambla

Okej jag överdrev lite, men ni spelar underbart iaf. Hade ni fått i gång ett sånt där spel mot madrid så hade vi fått pisk.
Annons: