/spanien/barcelona/forum/25569.aspx/spanien/barcelona/forum/25569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vbg:arn
2005-11-01 01:22
Ämne: Vbg:arn // Jag först....
Eller så är du så enögd att du inte inser att Eto'o faktiskt inte har varit bra dom senaste matcherna. Det har inget med att han inte gjort mål egentligen, men det har märkts att han uppenbarligen är ur balans. Han missar lägen han tidigare har smällt upp i krysset, och han ser allmänt uppgiven ut på planen.

Jag vet också hur det brukar bli med anfallare som inte gör mål fast dom har lägena; Dom blir desperata och slängar iväg bollar på mål så fort dom får chansen, även när det kan vara bättre att spela bollen istället.

Det blir lätt så att en spelare som får spela nästan varje match blir ofokuserad och inte lika skärpt, för han känner inte flåset i nacken från killarna på bänken och gör kanske inte sitt yttersta i varje situation.

Att bänka honom en match eller två skadar varken honom eller Barcelona. Dom som spelar bäst för tillfället ska alltid starta, och just nu har Henke målat i två matcher i rad medan Eto'o inte har varit i balans.

Du får tycka vad du vill, men jag tycker att det riktiga vore att visa för Eto'o att ingen spelare är större än laget och att alla kan satta på bänken. Det sporrar spelarna att spela ännu bättre.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-11-01 00:43
Vbg:arn // Jag förstår hur du tänker men köper det inte, visst får alla ha sin åsikt men jag förstår inte vad det är som får dig att vilja att Eto´o står över en match, visst Henke/Maxi/Messi är bra ersättare men Eto´o har de spets kvalitér som Henke och Maxi saknar! För att Eto´o inte gjorde mål och blev lite frustrerad så ska han få sitta en match på bänken? hur f*n tänker ni igentligen? antingen gillar du inte Eto´o eller så är då så pass okunnig om fotboll att du inte ser Eto´o jobb ute på planen, Ronaldinho och Xavi står ofta för uppspelen i våra matcher men Eto´o är vår viktaste spelare frammåt och han gör sina mål och vann nästan guldskon förra säsongen, han är lojal mot klubbar, ger alltid allt och gör som sagt sina mål, så att ni vill sätta han på bänken får mig bara att småskratta faktiskt! :)
Barcelona Awinho
2005-10-31 23:31
Vem har sagt att Eto'o ska bänkas för att han inte gör mål? Det är för att han ska förstå att det handlar om att laget vinner och inte att han ska göra mål. Jag är inte säker på om han ska bänkas, men han måste bli mindre fixerad vid skytteligan - då skulle det nog gå bättre för honom också. Inte för att det är något jätteproblem kanske, men han har ju inte varit lika bra de senaste matcherna, mycket beroende på att han varit så frustrerad över att inte få göra mål (ser det ut som).
2005-10-31 23:30
Blaugrana_1899: Det handlar om vem som spelar bäst för tillfället, inte vem som gjort mest mål under säsongen. Varför ska just Eto'o känna att han kan spela dåligt och ändå alltid bli uttagen när spelare som Henke och Messi kan göra mål eller supermatcher och ändå få spendera tid på bänken.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Hade Barcelona varit ett sämre lag hade en spelare som Eto'o fått spela varje match eftersom han är en stjärna och då vore oumbärlig. Men i ett lag som Barcelona ska INGEN vara självskriven! Det finns så bra spelare på bänken att alla ska bli tvungna att göra sitt bästa i varje match för att få spela i nästa. Det är så det funkar i ett europeiskt topplag.

Det gynnar knappast Barca när Eto'o går och blir frustrerad över att inte göra mål, och därmed försöker göra mål i alla lägen. Hanbehöver få sig en tankeställare, så han blir mer fokuserad.

Det är inte för att sätta honom på plats, utan det kan vara bra för honom också.

Att Henke skulle konkurrera ut Giuly ser jag inte som en lösning. Henke gör sig in ute vid hörnflaggan, utan Henke ska spela centralt där han kan knoppa/peta in bollen.

Det känns som att många här ha sina favoriter, som att Eto'o är "mer Barcelona" än Henke t.ex. och att man därför har ett slags motvilja mot Henke och ömt försvarar Eto'o.

Båda är Barcelonas spelare och ska bedömas efter sina prestationer.

Har ni aldrig hört att en spelare aldrig är bättre än sin senaste match?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-31 22:53
Visst man kan ge Henke chansen från start men aldrig bänka vår målgörare, klart Eto´o måste ha lite kyla men som forward är det viktigt att göra mål och man kanske blir lite småfrustrerad ibland när man inte får sätta dit den, sen att Eto´o ska bli ersatt för att han inte gör mål i en match är ju löjligt när han har gjort 9 mål hittils, är det någon plats vi kan snacka om att testa forwards på är det på högerkanten där jag inte vill se Giuly som första valet utan Messi och i andra hand Henke, någon skrev att man ska inte va självskriven i ett lag som Barcelona men både vi och andra lag har ju "stommen" i laget i olika delar och då menar jag spelare som Valdés, Puyol, Xavi, Ronaldinho, Eto´o som är våra nykelspelare och ja, -stjärnor.. och är dom friska så spelar dom pungt slut.
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 22:32
AlexC//
Allvarligt talat, det var bland det dummaste jag har läst. Ursäkta, men vem försöker jag trycka till? Mig veterligen har jag inte tryckt till någon, utan skrivit min åsikt precis som andra skriver sin åsikt. Klarar man inte av att läsa annorlunda åsikter än sina egna och tar det som "kritik", om det nu ska kallas kritik, kanske man ska ta och skriva gulliga inlägg på något annat forum. :)
Barcelona AlexC
2005-10-31 22:24
Ämne: AlexC//
Du tror int....La_Rambla; Jo, jag tror att Henke kommer att starta när Eto'o spelar Afrikanska Mästerskapen :-)

Men det är ju ändå om mer än två månader och jag kan tänka mig att alla som slog huvudet i taket av ilska när Eto'o fick lite kritik kommer att avlossa salvor mot Larsson för varenda målchans som denne missar. För det verkar som bl.a. du har som mål att trycka till alla som annorlunda jämfört med dig, och sedan väldigt gärna Vbg:arn.

Det är inget krig grabbar ;-)
Barcelona stinsen
2005-10-31 22:12
marcos, hur motiverar du att oleguer e viktig för laget ? börja inte med hans lojal igen finns massor av lojalitet i barca utöver hans!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 22:11
AlexC//
Du tror inte att Henke lär få spela från start när Eto'o drar till Afrika och mästerskapen där? Vi ska se vad som kommer att skrivas om Henke går mållös 2-3 matcher i rad. Ska bli intressant. :)
Barcelona AlexC
2005-10-31 22:05
Blaugrana 1899; han ville prova Henke från start i en match, inte sätta Eto'o i frysboxen. Jag skulle också kunna tänka mig Henke från start mot grekerna och låta Eto'o vila. Han har ju spelat 75 minuter tre matcher i rad. I grundläget är dock Eto'o självskriven etta.

Tycker det är lite sorgligt att se agget mot Vbg:arn härinne. Denne har uttryckt sina "motstridiga" åsikter på ett stundtals klumpigt sätt och skribenter här inne har reagerat, milt sagt starkt. Jag tycker att VBG:arn ofta kommer med bra åsikter som ibland är lite avsklijande från de mest förekommande skribenterna och bara för att någon säger något negativt om t.ex. så går de i taket och börjar smutskasta. Försök se saker från två sidor innan ni idiotförklarar en som tycker annorlunda än ni (jag syftar inte bara på det som ältats idag). Till ert försvar skall kommer dock mina tidigare nämnda åsikterom att Vbg:arn utrrycker sig klumpigt när han kommer med ett "rebelliskt" uttalande.

Se detta som konstruktiv kritik - från en gnällspik. :-)

För ett bättre forum.
Barcelona Marcos
2005-10-31 21:58
O-O-Oleguer är en viktig pelare i dagens Barça och Eto´o är vår bästa striker.

Henke är ett skämt.

Riktigt skrattretande när ni säger att henke ska få chansen från start istället för Eto´o. Sluta tänk med ert blå-gula hjärta/hjärna och börja använda det röd-blåa.

Barcelona La_Rambla
2005-10-31 21:45
Haha! Bara för att tanken kittlade med Henry som 3:e länk i ett superanfall påstod jag knappast att han BÖR köpas in. Det kan väl knappast vara någon väl bevarad hemlighet att Laporta drömmer om att värva Henry inför nästa presidentval. Nu lär det ju säkert vara en hel del andra klubbar inblandade i budgivningen, om nu Henry bestämmer sig för att lämna. Kommer han är det bara att gilla läget, oavsett man gillar det eller inte.

Ena stunden klagar ni på Eto'o gör för få mål för att i nästa stund skriva att allt handlar ju inte om att göra mål. Helt plötsligt har ni blivit experter på kroppsspråk, hans mentala hälsa och gud vet allt.
Jag säger som tidigare, kom för tusan in i matchen. ;)
Barcelona barca_dreamteam
2005-10-31 21:33
Måste hålla med VBG:arn,när det gäller Etoos kroppsspråk.Tyckte han tog märkliga beslut och sköt ex med vänstern från 30 m.Han verkar vara besatt av att göra mål,efter att ha blivit snuvad på skytteligatiteln av Forlan.Ibland känns det som att det är viktigare för honom att göra mål istället för att tänka på laget i förstahand.Jag säger inte att vi ska bänka honom,men han måste ändra sin attytid.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-10-31 21:24
Vbg:arn // Jag snacka om okunnighet förut och du ifrågasatte det, måste faktiskt säga att det går ett högt alarm och blinkar okunnighet när man ser dina inlägg, iallafall om jag får säga vad jag tycker. Att du vill bänka Eto´o för sånna saker som du argumenterar om bekräftar det jag tycker om dig.
Barcelona stinsen
2005-10-31 21:22
Nej Eto`o ska spela från start, om henke ska in från start får han konkurera ut Guily.. blir jobbigt mot messi!
Guily och oleguer e dom som underpresterar mest i barca, tycker jag iaf!
Barcelona Lionel Andrés Messí
2005-10-31 20:49
Beautiful_ Barça

jag menade som ersättareför giuly på högerkanten om messí inte ska spela där, inte ersätta för eto'o i mitten.
Barcelona Lucho
2005-10-31 20:48
"Eto'o är självklart förstaval, men när det inte har funkat för honom dom senaste matcherna så kanske det kan göra honom gott att bli bänkad en match. Konkurrens är aldrig dålig, tyvärr känner Eto'o aldrig av den."

Håller helt med här. Det är inte frågan om vem som är bäst, det är Eto'o men det är dags för honom att komma ner på jorden. När man ser hur fokuserad han är på att göra mål så undrar jag vad som är viktigast för honom, att vinna skytteligan eller någon lagtitel? Eto'o kan ju spela boll trots allt till skillnad från andra målspottare såsom Trez eller Crespo. Han har kvalitéerna för att spela fram andra men ändå försöker han göra det på egen hand för ofta. Det är där problemet ligger tycker jag och det är något som inte var lika märkbart förra året.
hur kan ni tycka att henry är så jävla bra, vist han öser in mål men han är på nergång, sk vi bli som real och köpa spelare som redan har nått sin topp och är på väg därifrån.
Barcelona gör rätt idagens läge sattsar på unga talanger, bröderna dos Santos, Messí med många fler i barcas ungdomsakademi.
Handlar allting om mål? Eto'os kroppsspråk visar att han inte är i balans, han känner att han måste göra mål hela tiden. Det är inte bra för laget att ha en spelare som i alla lägen bara vill göra mål, eftersom det ofta finns bättre alternativ än att avsluta själv.

Han behöver få samla sig själv lite, vila en match kanske. Henke har ju visat stigande form, och han lär inte göra nån besviken om han får spela.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-31 20:47
Lionel Andrés Messí

Tycker inte alls att Zlatan passar in där. Tycker att vi ska ha en renodlad striker i mitten som inte behöver skapa så mycket lägen själv (även om han ska ha bra teknik). Räcker med Ronaldinho och Messi. Vill ha en typ som Romario där.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-31 20:45
La_Rambla

Ronaldinho - Henry - Messi kittlas faktisk mer. Inte för att jag vill ersätta Etó'o, men vilken trio :p
2005-10-31 20:43
varför köpa henry. vi har messí han kommer att bli dubbelt så bra. men om man måste köpa en anfallare tycker jag zlatan eller adriano är bättre alternativ för dom kompleterar ronaldinho och eto'o bra med sin storlek och styrka vilket vi idag saknar i vårat anfall.
Barcelona Sonde
2005-10-31 20:31
Matchrapport är på gång. Vi ber om ursäkt för att de är så sen.
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:31
Till nästa säsong kanske världen får skåda världens bästa anfall i Barcelona.

Ronaldhino - Eto'o - Henry.

Herre jösses tanken kittlar, inte för att jag anser att vi behöver köpa Henry men om det skulle bli av, vilken trio. :)
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:24
R.F 4 33//
Visst vi kan byta mot Crouch. :P
Spanien R.F 4 33
2005-10-31 20:22
Jag håller med dig La_Rambla det är lika att att ni skänker bort han till oss (Liverpool) ;-)
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 20:19
La_Rambla

Ja alltså, Eto'o har inte gjort mål på två matcher, då ska han bort! Jag menar en kille som Henry går aldrig mållös från en eller två matcher irad :S

(IRONI PÅ HÖGSTA NIVÅ)
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 20:05
Señor Cúle//
Ja precis. Men lika bra vi sätter upp Eto'o på transferlistan eller hur? Det här går ju inte, mållös 2 matcher i rad. Vilken sopa. :)
Barcelona Señor Cúle
2005-10-31 19:46
La_Rambla

Och 2 av dem där 10 målen har Eto'o gjort, båda mot Osasuna! 2 mål på 3 matcher=bänkning? NEJ FÖR I HELVETTE alla ni som säger det!!
Barcelona La_Rambla
2005-10-31 19:39
Ska vi bänka Eto'o för att det görs för lite mål?
Det finns andra som målar, antingen de som är på plan eller efter byten.

Barça-Osasuna 3-0
Barça-Malaga 2-0
Barça-R.Sociedad 5-0

10-0 på 3 matcher, vad mer begär ni?
..eh kom in i matchen va. ;)
Annons: