/spanien/barcelona/forum/25563.aspx/spanien/barcelona/forum/25563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 13:15
Pelada

De kasnek man inte kan men innan man förolämpar ser man till att ha info om den personen man tänker säga nåt om...
Om du läser alla mina inlägg här inne sen jag börjat skriva här så borde du förståt att jag är en inbiten Catalá...
Inte en marängerna kommer med såna respeklösa ord...

För varje säsong som går kommer Motta´s potential att bli mindre för nu är de dags för han att bli skadefri...
Annars kommer han aldrig få ut den potentialen vissa fortfarande ser i han...
Sen han kom in i A-truppen har han aldrig gjort en hel säsong utan att vara skadad mycekt...
Han är snarare känd för att gilla de "glada" livet...
Kanske där problemet ligger...
Pelada
2005-09-15 13:12
Havaldinho

Ursäkta då, det var klantigt av mig. Men det är många saker man inte kan veta över nätet.

Själv vill jag ha Marquez som pivote, så jag verkar ju få som jag vill. Ser dock fortfarande stor potential i Motta..
Barcelona Marcos
2005-09-15 13:08
Chelseamatchen lärde oss en läxa helt klart.
Igår spelade vi diciplinerat, med stabilt försvar och många man på den egna planhalvan. Gillade det starkt, det är så här man ska spela på bortaplan mot starka lag. Att köra på ultraoffensiv är trots allt självmord mot starka, kontringsstarka tyska/europiska lag.

Sedan att man kör över vilket lag som helst på hemmaplan är en annan historia :D

Bra jobbat FC Barcelona.
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 13:07
Pelada

För din info så har jag följt barca sen slutet av åttio - talet grunda ditt skitsnack på annat...
Var med på den goda tiden med Salinas, Laudrup, Hristo, Bakero, Zubi, Eusoubio, inann ens Romario kom dit...

Kung och kronprins my ass!
Killen har aldrig varit riktigt ordinarie utan fram och tillbaks spelade han, nära många gånger men aldrig tagit tillvara på chansen för alltid blivit utvisad...
En gång i tiden trodde jag på honom de kan jag erkänna men få har fått så många chanser som han...

Ronaldinho, Pyoul , Eto´O, Messi, Iniesta dessa är kronprinsar...
Kungen är Laporta grabben...
Han som är Il Padre över klubben...
Pelada
2005-09-15 13:00
Havaldinho

För att han har följt Barça i fler säsonger än en..

Motta kanske inte är kung, men han är åtminstone kronprins.
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 12:59
Kharles

Hur vet du att Motta är så grym?
Killen spelar ju aldrig...
Större glaslirare har jag inte sett...
Vi skulle sålt han till Inter när vi hade chansen...
Nä in med nån som gör nytta och som EXISTERAR i truppen inte som håller läkarna aktiva...
Barcelona R10
2005-09-15 12:57
Riktigt skön vinst igår asså. Mycket bra inhopp av Messi som ständigt var ett orosmoment för Werders backar. Den ända som inte gjorde en bra match var Xavi. Han hade många felpass och han kom aldrig riktigt in i matchen.
Barcelona Kharles
2005-09-15 12:55
Motta och Edmilson är ljusår före Kaizer i passningsspelet.
Pelada
2005-09-15 12:52
La_Rambla

Nej, Marquez är i grund och botten ingen dålig passningsspelare men har en tendens att göra det alldeles för svårt sig och spelar gärna över vissa situationer. Men han klarar ju att ta över speluppbyggnaden när Xavi eller Deco stundtals försvinner ur matcherna. Men hos "Rafa" är det väl lite väl mycket spel i sidled och det ganska ofta.
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 12:51
Han är i Corinthians nu köpt dit av agentbolaget IMS tror jag de heter, inte hundra på namnet...
Rykten säger att de är Arbramovich som äger den..
Samma bolag äger Tevez...
Ananrs är han en River spelare...
Otrolig potential på den killen och bara 20 år...

Har ej sagt att Marquez är en dålig passningspelare snarare tvärtom han är en grym passningspelare...
Vad tror ni han kallas "El Kaizer" för...
Men tycker bara att han ska bilda ett fantastisk backpar med Pyoul bara...
Barcelona La_Rambla
2005-09-15 12:44
Havaldinho//
Var håller Marscherano till?

Själv tycker jag Marquez är grym som pivote. Han är en tuffing, tar och ger smällar. Så dålig passningspelare är han väl ändå inte? Visst kanske inte världens bästa på genomskärare och avgörande passningar.
Pelada
2005-09-15 12:42
Kharles

Precis..
Barcelona Kharles
2005-09-15 12:36
Till pivote rollen är de viktigt att vi har en riktigt tuffing till pivote men som är duktig passningspelare

Låter som Motta eller Edmilson.
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 12:30
Till pivote rollen är de viktigt att vi har en riktigt tuffing till pivote men som är duktig passningspelare, inte Xavi eller nån.
Visst är Xavi bra att ha mot sämre lag i den rollen, men de är viktigare med att spelare med den uppgiften spelar för de kommer också fasta situationer som vi behöver uttnyttja bättre...
Där är Marquez grym speciellt på de stick han tar mot första stolpen...
Edmilson är en annan , men om han är nån grym pivote eller ej återstår att se...

Men i Davids hade vi den perfekta tuffa men extremt tekniska pivote´n...
Emerson, Davids, Marscherano, Demichelis, Vieira, Makelele är några av de spelare som är perfekta för den rollen med de menas de inte att vi ska köpa de utan bara ett exempel på perfekta pivote´s...
Marscherano ser jag dock som ett önskemål att köpa in...
Motta har jag alltid tyckt vara överskattad, lite Rooney syndrom på han humöret går före klubben vilket jag inte gillar...
Har man inte disciplin ska man inte spela hos oss...
Sen är han alltid skada kasnke döpa om honom till "sicknote"...
Vi kan inte bygga en pivote roll på en spelare som aldrig är hel...
Barcelona culé sueco
2005-09-15 12:28
Har ni tänkt på att Ronaldinho alltid slår straffarna på målvaktens högra sida. Jag kommer bara ihåg att han har slagit den på andra sidan vid ett tillfälle. Det var mot Celtic borta i UEFA-cupen för två år sedan tror jag, men då missade han. Motståndarmålvakterna borde ju ha uppmärksammat detta men han skjuter väl så bra att de inte hinner med ändå.
Barcelona Kharles
2005-09-15 12:25
Halvlek 2.
Barcelona Kharles
2005-09-15 12:25
Höjdpunkter. Halvlek 1.
Pelada
2005-09-15 11:45
Visst är Xavi också ett alternativ till pivote-rollen, men då mot lag som backar hem och Barça jagar mål, annars finns risken att det blir för många som vill ha bollen och vara med i speluppbyggnaden, se bara hemmamatchen mot Numancia förra hösten som ett exempel. Bättre att få igång spelet i början av matchen och sen sätta in antingen van Bommel eller Iniesta.

För övrigt är jämförelserna med Guardiola oundvikliga när det gäller Xavi (inte att förglömma med Andres Iniesta).
Barcelona Qno
2005-09-15 11:34
Messi ska spela istället för Giuly de e solklart
Barcelona Puyol 5
2005-09-15 11:32
La_Rambla//
skönt att höra att messi fick spela, jag tycker han ska peta guily.

Forza Barca
Barcelona Qno
Ämne: Havaldinho//
Om du ....
de va de ja menade skrev lite fel.. får ursäkta mig... men visst hade han varit bra där Xavi?
Barcelona Kharles
Puyol 5

För att det nya formatet "sucks balls" (ursäkta språket).

Förresten - Någon sade att Deco var född att briljera i CL. Det stämmer bra det.
Barcelona Puyol 5
2005-09-15 11:29
Redaktionen//
Varför fungerar inte länkarna inne på ELS CRACKS?

Forza Barca
Barcelona La_Rambla
2005-09-15 11:27
Pelada//
Du har rätt, han är ung och har framtiden för sig. Men jag tänker närmare hur vi ska formera oss den här säsongen. ;)

Puyol 5//
Messi bytte av Guily i 2:a halvlek. Fixade bla en straff. Spelet i sig stämde inte helt bara under vissa delar av matchen. Vi blev pressade men stod upp bra. Kämparinsats defensivt av Barça.
Barcelona La_Rambla
2005-09-15 11:21
Jag har snart gett upp att Motta ska förbli skadefri och stabil. Hur är läget för honom nu?
Sen tar det ju tid att komma in i matchtempo, timing och allt det där. Kolla bara på Henke.
Pivote är en sån viktig lagdel att det är känsligt att slänga in en spelare där för att se om han är i form osv. Riskfyllt alltså.

Ja Maxi är viktig att ha på bänken anser jag också. Men han får ju aldrig plats där av någon trist anledning.
Barcelona Puyol 5
2005-09-15 11:21
spelade messi igår?
missade tyvär matchen, hur såg spelet ut?

Forza Barca
Pelada
2005-09-15 11:18
Kharles

Håller med. I alla fall till nästa säsong kommer Motta spela pivote, om han nu, precis som du säger, får vara skadefri. Motta ser jag som framtidens pivote i Barça.
Barcelona Kharles
2005-09-15 11:12
Om Motta får förbli skadefri en längre period (typ 4-5 matcher..) så kommer han att ta pivote-platsen. Han är som klippt och skuren för den. Maxi är viktig att ha på bänken mot gnetspelande lag.
Barcelona La_Rambla
2005-09-15 11:08
Jag tycker att man kan konstatera följande nu efter ett par matcher. Belletti och Oleguer ska slåss om högerbacksplatsen. Vilket val av av de två bör motstånd för dagen och dagsform avgöra.
Edmilson ska spela brevid Puyol alternativt att han och Marquez skiftar mellan pivote och mittback, också beroende på vilka motståndarna är.
Vi har sen van Bommel, vi har även Iniesta, som båda kan avlasta Deco och Xavi i "serielunken" när de 2 behöver vila inför en tuff CL-match.

Sen Messi, Henke och Ezquerro till anfallet är fina backups. Att Maxi ej får spela verkar nu allt mer bli klart tydligt, dessvärre.

Har jag glömt någon? Ja Motta ja. Hm, det får ni här gärna vidarutveckla var han ska in. ;)
Barcelona Havaldinho
2005-09-15 11:04
Tycker bara de är för onödigt spil på diskution att prata om Van Bommel som pivote...
Han kommer ändå aldrig få spela det...
Rijkaard har sina tankar vad de är vet inte ens gud men ändå...
Tycker också att han skulle spela de för han är kraftfull men har fatta de är onödigt att prata om de för de kommer inte hända...
Just waste of time...
Annons: