/spanien/barcelona/forum/25562.aspx/spanien/barcelona/forum/25562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-09-20 20:47
Marquez insats var ivf ljusår bättre än Edmilsons. Ner med han i backlinjen och Edmilson på mittfältet nu mot Valencia Rijkaard!

Annars vill jag se Van Bommel istället för Deco eller Xavi som säkert är trötta. Om inte det så ska han iaf bytas in när det är minst 30-40 min kvar. Rijkaard måste våga rotera nu när spelschemat är så tätt.

A Por Todos, Visca el Barça!
Real Madrid Ezquerro
2005-09-20 20:45
Marquez har inte varit så bra de senaste matcherna coh tycker att man kan skippa han en match och lira me messi istället.
Barcelona Farhanio11
2005-09-20 20:34
Helt allvarligt människor!

Marquez var helt bedrövlig senaste matchen.
Mot Bremen hade han inte en lyckad match heller även om den insatsen inte kan jämföras överhuvudtaget med vad han åstadkom senast.

Hursomhelst.
Marquez=Mittback, eller Marquez=Bänk!

Visca Barca!
Barcelona Kharles
2005-09-20 20:27
Förresten, bara jag som märkte att Van Bommel skrev "Vamos!" till sina lagkamrater efter sitt inhopp häromdagen? Han spelade även bra och jag skulle vilja se honom spela mer, minst en halvlek mot Valencia. Även i matchen mot Werder Bremen gick Ronaldinho fram till Oleguer och hjälpte honom upp efter att han blivit fälld. Skulle Zidane göra något liknande `till exempelvis Pavon?

Vamos Azulgrana!
Barcelona Messi
2005-09-20 20:18
Sonde

Truppen inför morgondagen är visst fastställd. Här är den: Valdés, Jorquera; Puyol, Belletti, Márquez, Sylvinho, Oleguer, Gio; van Bommel, Deco, Xavi, Edmílson, Iniesta; Eto'o, Giuly, Larsson, Ronaldinho och Ezquerro.

Ingen Maxi imorgon heller... varför lånade vi inte ut honom?
Barcelona Kharles
2005-09-20 20:12
Något att trösta sig med tills Valencia-matchen :'-)~

Gå längst ner, tryck på "Free" och vänta 40 sekunder.
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 19:48
Jag gillar Motta. Men ska vi vara ärliga, så måste han börja prestera lite. Framför allt så måste han ju börja vara lite hel också, otroligt skadebenägen ju.
Vi har inte råd att vänta i all evighet. Eller vad tycker ni?
Barcelona Cneemästaren
2005-09-20 19:35
Ni som pratar om nya mittbackar, om vi värvar en tycker ni då att Marquez ska spela som Pivote? Och ifall han gör det, vad händer med Motta?
Barcelona Messi
2005-09-20 19:08
La_Rambla

Jaså, där ser man. Hade för mig att han var några år yngre. Visar min kunskap om Juve... ;-P
Valencia Aimarinho
2005-09-20 19:04
Ämne: Kharles//
Haha ja, ....
tror han har haft små känningar men efter ett tag håller det ju bara inte, det hade verkligen varit roligt att se en 200%igt taggad Kluivert

Men som du sa blir det nog Villa och Mista eller Villa - Aimar på topp och släpande, jag ser verkligen fram emot matchen.

och ett Lycka till, det kan behövas

Någon som har andra tankar om matchen ? Det är alltid roligt att snacka fotboll
Barcelona Sonde
2005-09-20 18:58
Perea är en våt dröm även här. Fantastiskt bra mittback som förmodligen är snabbast i la liga på sin position. Huvudspelet är måhända inte lika imponerande som markeringsspelet och snabbheten, men absolut i klass med Oleguer's. Milito är även han ett givet alternativ. Edmilson är det inte i alla fall.
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 18:57
Messi//
Cannavaro är en favorit, men är över 30 nu. Borde satsa på yngre förmåga anser jag.

Edit: Han är tom 32 såg jag nu.
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 18:56
Lucho//
Håller med. Men själv tycker jag att vi även behöver en bra ytterback till, eller faktiskt på båda kanter. Perea är dock en drömvärvning men inget sk "crack" som Reals och Barças ledningar tydligen alltid måste stoltsera med i valtider.
Zambrotta är 28 år nu och kanske på sin topp. Lär nog kosta allt för mycket. Perea i all ära, honom ser jag gära brevid Puyol. Annars finns det en lovande mittback i Anderlecht, 19 år, men honom jagar säkert Chelsea nu och lär därför kosta allt för mycket.
Barcelona Messi
2005-09-20 18:56
Lucho

Jo, det stämmer att vi behöver några förstärkningar där bak. Håller med dig om att Milito eller Perea skulle vara utmärkta som mittbackspartners till Puyol. Min personliga favorit är utan tvekan Perea. Snabb, stark och bra i luften. Men jag vet inte om han har ett EU-pass?

Sen så tror jag att Laporta nog kommer att värva ett stort namn inför valet kommande sommar. Och då menar jag ett riktigt stort namn. Henry verkar ju vara en favorit, tyvärr. Men jag hoppas att han chockar oss alla och värvar Cannavaro, även fast det är i stort sett omöjligt.
Barcelona Lucho
2005-09-20 18:49
Offensiva dragplåster behövs i ett lag av olika skäl, främst sportsligt men kanske också ekonomiskt då dom gör laget mer intressant vilket leder till större publicitet vilket i sin tur leder till mer sponsorpengar, ökad tröjförsälning osv. Men, tycker jag, Barcelona har tillräckligt med sådana (åtminstone för tillfället). Nu blir jag inte direkt ledsen om det skulle anlända någon till men nästa säsong ser jag gärna att ledningen visar lite Mourinho-takter. Med det menar jag att man köper den spelare man verkligen vill ha. Kosta vad det kostar.

Vad är det då vi behöver? En vänsterback vore trevligt men stavas inte nyckeln till framgång i defensiven i större grad Puyol egentligen? Vi kan lägga pengar på Zambrotta eller Del Horno men jag skulle inte känna mig trygg om Puyol var skadad och Oleguer och Edmilson spelade centralt.

Alltså, vad vi behöver är en back som gör oss mindre beroende av vår kapten. Två klockrena alternativ, i mina ögon, är Milito och Perea. Dessa två är inga stjärnor men skulle förmodligen ändå kosta en rejäl slant. Och det är där vi kommer till problemet. Laporta vill nog inte lägga några större pengar där tyvärr.

Jag tycker dock, hellre Perea för 200 miljoner än Henry!
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 18:37
Kharles//
Haha ja, vi skickar in en skrivelse med en massa underskrifter och försöker få till ett omspel. Sorry Atleti men rättvisa måste skipas. ;)

Aimarinho//
Inflammation bara så där? Han spelade väl sist? Kunde man inte ha sett det komma menar jag, inget som sker över en natt väl. Trist, hade varit trevligt att se Kluivert på Camp Nou hos moståndarna. Annars tror jag på ett taggat Barcelona som brinner av revanschlusta.
Start med Villa på topp nu då?
Valencia Aimarinho
2005-09-20 18:24
Ämne: Ingen Puyol med i vä....
förstår inte riktigt hur du kan sätta in marquez i ett världslag ? men annars duger det väll, tycker inte direkt att Xavi går in heller

Men det var inte därför jag kom till detta forum
utan jag undrar vad ni tror om matchen imorrn,

Tyvärr så kommer vi/ni inte få se Kluivert lira eftersom han har fått en benhinneimflammation i höger ben...tråkigt för honom men tror inte han skulle ha ändrat match bilden så mycket.

Några tankar ?
Barcelona Kharles
2005-09-20 18:10
Ronaldinhos fint mot Atleti. Som GIF.

Skulle vart frispark.. Jag tycker vi försöker driva igenom ett omspel av matchen.
Barcelona Barca forever
2005-09-20 17:54
Ingen Puyol med i världslaget :( illa illa
Han är given. Även Xavi borde varit med tycker jag.

Ett fint värdslag enligt mig :

Dida
-------
Perea
Puyol
Carvahlo
-------
Marquez
Xavi
Kaká
Lampard
-------
Ronaldinho
Henry
Sjevtjenko
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 17:45
Försök att förstå. Jag ropar inte på Henry. Utan det är spekulationer som funnits tidigare om det cracks Laporta vill ta hit vid nästa presidentval. Och vad säger att vi inte kan ha både Messi och Henry. Messi är 18år nyss fyllda, han får nog sina chanser vad det lider. Ni förväntar väl er inte att han ska gå in och dominera en hel säsong i både ligan och CL i match efter match?
Barcelona Señor Cúle
2005-09-20 17:35
Varför kan vi inte, istället för Henry, värva en klassback, antingen vänster (där jag tror vi får Maxwell, så det e väll onödigt) eller högerback där vi har Belletti och jag gillar honom men han börjar bli gammal, DAniel Alves som vi har köpoption på ett alternativ. Eller en snabb mittback som är bra på huvudet?
Pelada
2005-09-20 17:32
Henry går inte in i vårt spelsystem och precis som "Messi" säger är det onödigt att värva Henry när vi har just Messi. Och det borde de flesta förstå, så som alla tjatar om denne...
Barcelona Messi
2005-09-20 17:27
Jag tar Messi framför både Henry och Torres vilken dag som helst. Skulle vi köpa in nån av dessa så måste vi, precis som La_Rambla säger, ändra spelsystem. Men jag säger, behåll pengarna, satsa på Messi och köp en ny [vänster]back. Messi kommer bli stor, riktigt stor.
Barcelona Kung Dinho
2005-09-20 17:27
Verkar tvivelaktigt att Henry skulle gå till barca, onekligen intressant, men det låter inte så trovärdigt... Beror på vart man fått det tipset?
Forza Barca!
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 17:20
Ronaldinho, Eto'o & Henry! Herregud vilket anfall om det blev så. En våt dröm för tusan. :D
Real Madrid iHala Robinho!
2005-09-20 17:20
Puta Madrid

Byt namn det bevisar bara att du är en brunstig lite fjortis.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-20 17:14
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,701244,00.html

kolla länken.
Barcelona Havaldinho
2005-09-20 17:14
Messi bör vara första backup till Ronaldinho, Eto´O & Henry om de blir så...
Han är fortfarande ung och ska spelas in i laget, säsongerna är långa så han kommer få sina matcher trots att han inte kommer vara ordinarie, titta på iniesta...
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 17:12
Kul att läsa om dockussåpan Real. Deras advokater försöker få till ett case och få matchen mot Espanyol att spelas om. Skandal om det går igenom alltså.
Barcelona La_Rambla
2005-09-20 17:11
Torres-Eto'o hade ju varit ett giftigt par. Måste innebära att vi ändrar spelsystem. Aldrig att man kan låta de 2 rotera. Nej du har säkert rätt angående Henry. Tänk dig en nytänd sådan i Barça, men glöm inte bort Messi. Ska han nöta bänk då eller? Men visst, han är ju bara 18år och har tiden för sig.
Annons: