/spanien/barcelona/forum/25559.aspx/spanien/barcelona/forum/25559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Nicholas (red)
2005-09-19 11:13
Havaldinho//

Är du under intrycket av att Ronaldinho gjorde dunder och brak succé under sin första tid i Europa?

Barcelona Barca82
2005-09-19 10:58
Är det någon som vet om maxi satt på bänken igår?
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 10:57
Fins ett annat lag som har problem som är långt större än våra...
De har nu spelat dåligt i alla matcher och det upphaussade köpet av Robinho leder ingenstans...
Killen är närmare att bli en ny Denilson än en ny Ronaldinho, otroligt ineffektivt spel i sig...
Denilson = Dribbla överstegsfinter 20 gånger men leder ingetstans och hela anfallet har försvunnit.
Tror att Messi kommer vinna den duellen överlägset...
De skulle tagit Joaquin istället.
Han är det närmaste "Judas" man kommer.
Otroligt vackra driblingar som alltid är för lagets bästa...
Hoppas vi tar han...
Valencia zapio
2005-09-19 10:55
tycker att Barcelona borde spela med denna startelva..

Valdes
Belletti - Olguer - Puyol - Gio
Deco - Marquez - Van Bommel
Etoó - Larsson - Ronaldinho

Larsson imponerade på mig igår.. han väckte Barca igår och han behövs i framtiden..
Barcelona Shuyin
2005-09-19 10:33
Majsan// Man klagar mer på F. Reijkard som sätter Bellti på bänken när vi möter en av ligans snabbaste spelare. Nåväl, Atlético Madrid var riktigt taggade, vilket vi inte var i samma mängd. Vi kommer trots detta, igen.
Barcelona Majsan
2005-09-19 10:20
Förvånas över att alla här inne klagar på Oleguer. Vad hade ni väntat er att han skulle prestera mot en spelare som Petrov? Oleguer är i mina ögon en klass-spelare när han spelar markerande mittback, men han är absolut ingen kantspringare. Den jag svor mest åt igår var definitivt Ronaldinho. Han skapar ju mer eller mindre inte att piss, pinsam att se när han spelar som igår. Han är den senaste som fick utmärkelsen "världens bästa fotbollsspelare", men han kommer garanterat inte bli nästa om han fortsätter som igår. Ingen spelare är större än klubben..
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 10:06
Ämne: Konstigt på TV4+ sto....
TV+ borde skärpa sig faktiskt! till exempel när det gäller reklam! som igår matchen hade börjat medans TV+ vissar fortfarande reklam, o det är inte första gången det händer så! jaja men jag hoppas att Rijkard tänker någa inför matchen mot Valencia o inte kör med samma höger back.... vi måste vinna... valencia kommer att backa mycke o sen för att kontra......
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 09:56
Konstigt på TV4+ stod de Onsdag 20:55 Valencia-Barcelona...
Barcelona Barca82
2005-09-19 09:38
varför varför varför spelar inte marquez mittback istället för oleguer???????? sätt xavi som pivote och ta in v. bommel. Och låt belleti spela!
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 09:27
Ämne: Upp till bevis dags ....
vi spelar hemma inte borta Havaldinho
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 09:22
Upp till bevis dags på Onsdag mot Valencia borta 20:55 på TV4+!!!
Barcelona Barca82
2005-09-19 09:19
Ämne: jag undrar om TV+ vi....
enligt tv4 hemsida ska de göra det!
Barcelona Barca82
2005-09-19 09:17
Jag tycker "gio" gör en helt fantastiskt dålig match men ingen verkar bry sig, hamnade i fel position gång på gång!
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 09:16
jag undrar om TV+ vissar Barcelona-Valenca på Onsdag
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 09:11
ärligt talat vad fan tänker våran Rajkard, när han sätter Oleguer fjollan på höger kanten, kan han inte inse det att Oleguera är dålig! vi förlorade inte för att A.Madrid spelade bra utan för att vi spelade dåligt! visst det är tidigt på säsongen, och vissta kan vi vinna ligan, men CL kan vi någ glömma! Oleguera, Gio och Gyli håller inte för CL! tänk Oleguera som höger back mot lag som Milan eller M.United!
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 08:49
Valdes

Tack trodde ingen skulle orka läsa mitt inläg för att de är långt men de är däremot en grundlig genomgång av problemen från min synvinkel igår...
Barcelona Valdes_1#
2005-09-19 08:41
Havaldinho

håller med dig fullt ut
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 08:38
Lite tankar efter gårdagens match...

Redan inan matchen var jag lite orolig för Atleti är ett spöke för oss och har varit de sen Cruyffs tider...
Kommer ihåg matcher på 90-talet där vi ledde med 4-0 mot de 2 gånger för att sen hämta upp de...

Angående laget tyckte jag de var som vanligt den starkaste elvan förutom Oleguer på höger.
Tyckte först att de var en bra tanke att ha en defensiv som kunde blocka Petrovs spel...
Men varför egentligen?
Vi är Barcelona vi ska inte anpassa oss utan andra lagen ska anpassa sig efter oss...
Hade vi spelat Belletti som också är svag i defensiven men stark framåt hade de inte gett Petrov samma ytor framåt på grund av att han hade fått koncentrera sig på att hjälpa till hem mer än han nu behövde med en defensiv Oleguer på sin kant.
Sen har vi det nu klart en gång för alla att Edmilson är en katastrof att ha i backlinjen...
Hans och Oleguer samspel var ett skämt där de gick bort sig för ofta tillsammans...
Båda missar markeringen på Kezman ( som jag ahde varnat för innan matchen ) och Edmilson går bort sig på Torres på första...

Vad jag inte heller förstår hos Mister är att köpen vi gör inte får spela på sina positioner...
Edmilson köptes som pivote men han spelar back, för sig är han back från början men inte där han köptes till...
Marquez köptes som mitback men får aldrig spela de...
De är för mycket rotation på backlinjen som gör att de blir som en hönsstuga som igår...
De däremot Mister gjorde bra igår var att göra tidiga byten och att ändra om till 4-4-2 med två anfallare som blev mycket bättre synd bara att de inte fick bra bollar att jobba med.
Sånt gjorde han ofta början på förra säsongen att byta tidigt om vi kom i underläge och de är skit bra för de ger laget tid.
Tyvär slutade han med det och började att vänta till sista 5min...
Så sköt att se han agera lite igår...

Men väldigt skönt att se en pigg Henke kommer göra mycket nytta i höst.
Däremot att ta ut Marquez istället för Edmilson var pinsamt riktigt pinsamt med tanke på hur usel Edmilson hade varit...

Ronaldinho är totalt ur form just nu, stannar bara upp anfallen istället för att spela snabbt.
Nej han dka dra en gubbe och göra lite finter istället för att dra ett snabbt inlägg som anfallarna har redan stuckit in på.
Istället måste de vända om varje gång och ta sats igen vilket är så jväla dumt...
Hoppas inte de är hans enorma lön på 120 mille som gör att han känner sig mätt...

Eto´O var ändå bra igår kämpade och slet som vanligt vill att Ronnie cokså ska börja med de igen...
Men Eto´O kunde sin vana troget släppt bollen några gånger istället och spela fram den till andra som kunde stuckit men men men...
Henke är bra på detta att spela på en toocuh.
Hans passning igår till Eto´O på Pablo´s utvisning är ett perfekt exepel på de...

Slutsatsen då...
Ska vi oroa oss nu för lagets dåliga spel som de öppnat säsongen med eller?
Nä de är för tidigt att börja gnälla och höja rösterna.
Atleti var bra igår och de är ingen hemlighet att vi tyvär inte kan vinna mot de...
Bremen matchen hade vi en enorm tur att de var så otroligt ineffektiva, hade vi mött Chelsea hade resultatet varit förödande.
Men de är STARKT att vinna i den matchen när vi spelar dåligt.
De som dock är oroande är att spelarna inte alls ser lika pigga ut som förra säsongen, är de mätta el är de det som jag flaggat för hela tiden som gjort att de redan är slitna?
Dem oändliga resorna mellan Amerika-Asien fram ch tillbaks på försäsongen...
Redan där var jag orolig...
Jag kräver nu en skärpning från spelarna för att återfå tryggheten i spelet och börja spela lagspelet som gjorde oss framgångsrika förra året inte göra allt inviduellt..

Vi kommer vakna och alla vet vad som händer när björnen väks ur sin koma...

PS.
Tack Espanyol för igår ;)
IVAN THE GREAT IS BACK!!!
Barcelona Valdes_1#
2005-09-19 08:37
fan gubbar sluta lipa och börja ladda inför nästa match det e inte så att vi har tappat hela ligan efter denna förlusten ni får räkna med att vi nån gång förlorar med +9 att atletico madrid borta e ingen enkel sak många storlag kommer torska där iår.serien har bara börjat gubbar det ser ganska bra ut ändå vinner vi mot valencia så e vi med där uppe igen:) så deppa inte stötta laget istället vi kommer igen det lovar jag.

FORZA BARCA
Real Madrid Figolina
2005-09-19 04:09
Fanns iaf på avbytarbänken igår (se Eurosport.com)
Barcelona Cneemästaren
2005-09-19 02:49
Finns Sylvinho tillgänglig för spel? Jag har inte sett han på ett par matcher och började undra, inte hört något om det. Dem matcher jag har sett honom spela har han imponerat offensivt, brukar få till väldigt fint väggspel med Ronaldinho. Vore roligt att se honom som vänsterback från start någon gång.
Sen hoppas jag också som jag har sagt innan, att Motta får börja som Pivote någon match. Marquez och Puyol som mittbackar med Motta framför, låter ganska bra - Det ger dessutom Motta en chans att bevisa sig själv vilket jag tycker han förtjänar. (Visst, han fick några matcher förra säsongen men inget att hurra för)

Angående dagens match, jag tyckte att Larson visade varför han kan vara en bra reserv - Han var nära att dra in en nick och våra anfallare har inte direkt gjort sig kända för att göra många mål med huvudet.

Och en sista sak, Barcelona borde träna hårt på hörnor - Mec vårat spel brukar vi få till flertalet hörnor, och det vore verkligen kul om dem tränade in några bra varianter. Jag såg en fin förut (Kommer inte ihåg vilken match) då inlägget gick mot första stolpen, där Eto'o nickskarvade vidare bollen till Marquez(Tror jag, spelar ingen större roll) vid andra stolpen och han satte in dödsstöten.
Barcelona Nemo
2005-09-19 00:55
Känns som världen gått under här. Vi förlorade mot Atl. Madrid på bortaplan. Var ligger problemet?

Står det i någon bok att vi ska köra över allt mostånd? - Nej...

Jag gillar Edmilson. Killen slösar inte bort bollen.

Fridens.
Barcelona plejmejker#7
2005-09-19 00:52
Ärligt talat tror jag att jag skulle peta Oleguer som högerback.. Fast i ungefär 5-10 minuter kanske.
Barcelona tarrak
2005-09-19 00:23
Tack Super-Barca. Då har vi chans till snabb revansch. Visca!
Barcelona Super-Barca
2005-09-19 00:18
Ämne: Någon som vet om näs....
jaaaaaa 20:55 börjar sändningarna
Barcelona tarrak
2005-09-19 00:15
Någon som vet om nästa match visas på tv4+?
Barcelona Super-Barca
2005-09-19 00:10
Lugna ner er Athletic va bättre idah så enkelt är det bara. Stötta laget i stället för att såga. Och börja ladda för valencia matchen istället den här matchen är historia..

FORCA BARCA
Barcelona Gabriel
2005-09-19 00:04
Jag som har slutat tro på en fotbollskarriär. Alltså jag ska nog börja spela fotboll igen och flytta ner till Barcelona. Jag kan ju satsa som mittback. Jag menar det är verkligen ingen chans att jag är sämre än Oleguer, han fick upp mina förhoppningar igen. Skämt å sido

EY har lösningen, varför köper vi inte Raul Bravo istället och har hono på oleguers position, inte ens han kan vara sämre !
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:53
Problemet är att de får en utvisning och det bildas en köttmur framför Franco. Det hade gått bättre om de fått vara fullt manskap. Men visst, var många som inte kom upp till sin normala standard idag, bara att inse. Nu ska jag sova på saken. Ny match på onsdag mot Valcencia, blir tufft det med. Men tror vi fixar det trots allt.
God natt!
Barcelona Ronnie
2005-09-18 23:53
Getafe leder La Liga, vad är oddsen?
Annons: