/spanien/barcelona/forum/25558.aspx/spanien/barcelona/forum/25558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abo Mteshar
2005-09-19 12:06
HEJ ALLA

Det fiXar sig grabbar, gör inget igår. Sånt händer
och Vi ska Ge er FUCKING ATLETICO GAY LAGET.
Barcelona Kharles
2005-09-19 12:04
Andra halvlek.
Barcelona Kharles
2005-09-19 12:02
greeneyes_x

Vi har hämnd att utkräva, och vi kommer återställa ordningen när ni besöker Camp Nou.

Havaldinho

Bra skrivet i ditt tidigare inlägg - men Robinho är det bästa Real Madrid har just nu. Han har öppnat mycket bra, det är inte hans fel att resten av laget inte fungerar.

Majsan

Håller med, Oleguer gör i alla fall inte misstag som Edmilson. Jag saknar Motta så att Marquez kan ta steget ner. Belletti får också spela upp sig rejält, tror inte att någon högerback i hela världen faktiskt hade kunnat springa ifatt Petrov dock. Hela laget spelade uselt, de såg trötta och omotiverade ut och alla väljer att hacka på Oleguer - såg de matchen? Dessutom föranleddes båda deras mål av tveksamma situationer, Petrovs spark mot Oleguer (innan 1-1) och Luccins hands, och visst, de fick en tveksam utvisning men å andra sidan blåste domaren av matchen för tidigt. Och jag tänker inte gnälla som en viss patetisk vit klubb gör. Baptista borde för övrigt inte få spela fotboll på en månad eller sådär.

Jag förväntar mig att Valencia sotar för det här. Laget måste reagera och det är Rijkaards ansvar att ingjuta den rätta mentaliteten i dom, speciellt Ronaldinho och Deco som spelade långt under sin kapacitet igår.

Höjdpunkter i länktipset. Första halvlek.
Barcelona Barca82
2005-09-19 12:01
Ämne: Barca82//

låt han....
Det är inte en fråga om att få vara glad, han kan vara glad i sitt eget forum och snacka hur mycket skit som helst om barca, men han ska inte komma in i vårat forum och spela häftig, tror du att han hade gått in i en sportbar där barcasupporters håller till och hånat folk där? jag tror inte det! Desutom var det en generel upmaning till folk som håller på och larvar sig!
Real Madrid Nicholas (red)
2005-09-19 11:54
Havaldinho//
Efter ditt sista inlägg ger jag kanske inte så där jättemycket för ”din koll”…

Jämförelsen med Denilson får stå för dig, då du verkar ha tillräckligt mycket kött på benen för att så akribiskt förutspå en 21 årig fotbollsspelare fortsatta utveckling – och det redan efter någon månad i Europa.

Det kallar jag för att ”ha koll”.

Och varför skall parallellerna dras med Ronaldinhos (om nu några överhuvudtaget skall dras) Barcelona debut, och INTE dennes PSG dito? Acklimatiseringen (världsdel, land, liga) är ofta det som fäller avgörandet huruvida en spelare gör succé eller inte – talang har de flesta av spelare i överflöd på den här nivån.

Själv väljer jag att ligga lågt när det gäller att fälla avgöranden, men för all del – raljera vidare du (som har koll).

Barcelona Etoó_9#
2005-09-19 11:54
Barca82//

låt han vara glad.. dem har slagit mästarna och det händer aldrig mer ;)
Barcelona Barca82
2005-09-19 11:50
Ämne: det e bara att inse,....
Var du så här kaxig de två första omgångarna också? Hur gammal är du? kommer in i vårt forum och spelar häftig. En fråga till alla i forumet, är det många från barca forumet som håller på och fjantar sig i andra lags forum eftersom det är som många från andra lag i vårt forum som är så jävla barnsliga!
Barcelona Etoó_9#
2005-09-19 11:50
en sak är klar.. så länge Oleguer och edmilson spelar tillsamans kommer vi förlora.. nån som vet när motta är tillbaka ? så här tycker ja barca ska spela

Valdes
Belleti marquez puyol Gio
...........Motta
...Deco...............Xavi
..........Ronaldinho
.....etoo...... Larsson

ja tyckte faktist henke va riktigt bra igår.. det va väl så här barca spelade sista 20 elr ?
Atlético greeneyes_x
2005-09-19 11:44
det e bara att inse, ni tar inga poäng eller 1 poäng mot Atleti i år också, Kan ni skylla på att ni spelade dåligt båda matcherna förra säsongen också och den här matchen och kanske nästa match mot oss.

Atleti var på gång och hade bra press, dom va mycket närmare 3 - 1 än att ni skulle göra 2 - 2 innan Pablo blev (utvisad, vilket skämt, även avblåsningen 1 min in på stopptiden).

Men men, ursäkter att ni spela dåligt går ju alltid att komma med, just dom 3 senaste matcherna mot Atleti eller?

nåt att tänka på
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 11:24
Nicholas

Ronadlinho gjorde ingen succé i början i PSG sant men där var de andra saker som spelade in som kontrakt bråket mellan PSG och Gremio som gjorde att de tog ett par månader inann han ens fick spela...
Sen så var han inte i ett lag med harmoni hans anfalls partner var tex Anelka de kasnke säger dig lite..
Jämför hans första säsong hos oss vilket var en succe från förstas matchen...

Robinho är en duktig spelare inget snack om saken men hela hans spel stannar upp laget.
Titta igår t e x han gör stående på plats överstigter som öerstiger 10 till antalet....
Men rör sig inte fram en enda meter...
Inte ett dugg effektivt...
Plötsligt igår dök Denilson upp i mina tankar när jag såg Robinho spela...
Samma ineffektivitet...
Men de kan bara vart en match i för sig så inget snack om saken...
Nästa match kasnke han gör 5 assistans men de är de jag menar med jämförelse med Denilson att han dribblar inte för lagets bästa...
Titta på Figo när han var som bäst eller Joaquin...
Deras dribblingar leder alltid till något och alltid för laget...

Har mer koll än du tror Nicholas men bra att du försökte rätta till mig och försvara din Robinho synd att de inte gick så bra bara...
Barcelona Af Ericius
2005-09-19 11:17
Ni är fan helgay som bara gnäller som cpn! Inse att vi mötte ett av ligans bästa lag och dom var bättre ju längre matchen led.
Real Madrid Nicholas (red)
2005-09-19 11:13
Havaldinho//

Är du under intrycket av att Ronaldinho gjorde dunder och brak succé under sin första tid i Europa?

Barcelona Barca82
2005-09-19 10:58
Är det någon som vet om maxi satt på bänken igår?
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 10:57
Fins ett annat lag som har problem som är långt större än våra...
De har nu spelat dåligt i alla matcher och det upphaussade köpet av Robinho leder ingenstans...
Killen är närmare att bli en ny Denilson än en ny Ronaldinho, otroligt ineffektivt spel i sig...
Denilson = Dribbla överstegsfinter 20 gånger men leder ingetstans och hela anfallet har försvunnit.
Tror att Messi kommer vinna den duellen överlägset...
De skulle tagit Joaquin istället.
Han är det närmaste "Judas" man kommer.
Otroligt vackra driblingar som alltid är för lagets bästa...
Hoppas vi tar han...
Valencia zapio
2005-09-19 10:55
tycker att Barcelona borde spela med denna startelva..

Valdes
Belletti - Olguer - Puyol - Gio
Deco - Marquez - Van Bommel
Etoó - Larsson - Ronaldinho

Larsson imponerade på mig igår.. han väckte Barca igår och han behövs i framtiden..
Barcelona Shuyin
2005-09-19 10:33
Majsan// Man klagar mer på F. Reijkard som sätter Bellti på bänken när vi möter en av ligans snabbaste spelare. Nåväl, Atlético Madrid var riktigt taggade, vilket vi inte var i samma mängd. Vi kommer trots detta, igen.
Barcelona Majsan
2005-09-19 10:20
Förvånas över att alla här inne klagar på Oleguer. Vad hade ni väntat er att han skulle prestera mot en spelare som Petrov? Oleguer är i mina ögon en klass-spelare när han spelar markerande mittback, men han är absolut ingen kantspringare. Den jag svor mest åt igår var definitivt Ronaldinho. Han skapar ju mer eller mindre inte att piss, pinsam att se när han spelar som igår. Han är den senaste som fick utmärkelsen "världens bästa fotbollsspelare", men han kommer garanterat inte bli nästa om han fortsätter som igår. Ingen spelare är större än klubben..
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 10:06
Ämne: Konstigt på TV4+ sto....
TV+ borde skärpa sig faktiskt! till exempel när det gäller reklam! som igår matchen hade börjat medans TV+ vissar fortfarande reklam, o det är inte första gången det händer så! jaja men jag hoppas att Rijkard tänker någa inför matchen mot Valencia o inte kör med samma höger back.... vi måste vinna... valencia kommer att backa mycke o sen för att kontra......
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 09:56
Konstigt på TV4+ stod de Onsdag 20:55 Valencia-Barcelona...
Barcelona Barca82
2005-09-19 09:38
varför varför varför spelar inte marquez mittback istället för oleguer???????? sätt xavi som pivote och ta in v. bommel. Och låt belleti spela!
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 09:27
Ämne: Upp till bevis dags ....
vi spelar hemma inte borta Havaldinho
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 09:22
Upp till bevis dags på Onsdag mot Valencia borta 20:55 på TV4+!!!
Barcelona Barca82
2005-09-19 09:19
Ämne: jag undrar om TV+ vi....
enligt tv4 hemsida ska de göra det!
Barcelona Barca82
2005-09-19 09:17
Jag tycker "gio" gör en helt fantastiskt dålig match men ingen verkar bry sig, hamnade i fel position gång på gång!
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 09:16
jag undrar om TV+ vissar Barcelona-Valenca på Onsdag
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 09:11
ärligt talat vad fan tänker våran Rajkard, när han sätter Oleguer fjollan på höger kanten, kan han inte inse det att Oleguera är dålig! vi förlorade inte för att A.Madrid spelade bra utan för att vi spelade dåligt! visst det är tidigt på säsongen, och vissta kan vi vinna ligan, men CL kan vi någ glömma! Oleguera, Gio och Gyli håller inte för CL! tänk Oleguera som höger back mot lag som Milan eller M.United!
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 08:49
Valdes

Tack trodde ingen skulle orka läsa mitt inläg för att de är långt men de är däremot en grundlig genomgång av problemen från min synvinkel igår...
Barcelona Valdes_1#
2005-09-19 08:41
Havaldinho

håller med dig fullt ut
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 08:38
Lite tankar efter gårdagens match...

Redan inan matchen var jag lite orolig för Atleti är ett spöke för oss och har varit de sen Cruyffs tider...
Kommer ihåg matcher på 90-talet där vi ledde med 4-0 mot de 2 gånger för att sen hämta upp de...

Angående laget tyckte jag de var som vanligt den starkaste elvan förutom Oleguer på höger.
Tyckte först att de var en bra tanke att ha en defensiv som kunde blocka Petrovs spel...
Men varför egentligen?
Vi är Barcelona vi ska inte anpassa oss utan andra lagen ska anpassa sig efter oss...
Hade vi spelat Belletti som också är svag i defensiven men stark framåt hade de inte gett Petrov samma ytor framåt på grund av att han hade fått koncentrera sig på att hjälpa till hem mer än han nu behövde med en defensiv Oleguer på sin kant.
Sen har vi det nu klart en gång för alla att Edmilson är en katastrof att ha i backlinjen...
Hans och Oleguer samspel var ett skämt där de gick bort sig för ofta tillsammans...
Båda missar markeringen på Kezman ( som jag ahde varnat för innan matchen ) och Edmilson går bort sig på Torres på första...

Vad jag inte heller förstår hos Mister är att köpen vi gör inte får spela på sina positioner...
Edmilson köptes som pivote men han spelar back, för sig är han back från början men inte där han köptes till...
Marquez köptes som mitback men får aldrig spela de...
De är för mycket rotation på backlinjen som gör att de blir som en hönsstuga som igår...
De däremot Mister gjorde bra igår var att göra tidiga byten och att ändra om till 4-4-2 med två anfallare som blev mycket bättre synd bara att de inte fick bra bollar att jobba med.
Sånt gjorde han ofta början på förra säsongen att byta tidigt om vi kom i underläge och de är skit bra för de ger laget tid.
Tyvär slutade han med det och började att vänta till sista 5min...
Så sköt att se han agera lite igår...

Men väldigt skönt att se en pigg Henke kommer göra mycket nytta i höst.
Däremot att ta ut Marquez istället för Edmilson var pinsamt riktigt pinsamt med tanke på hur usel Edmilson hade varit...

Ronaldinho är totalt ur form just nu, stannar bara upp anfallen istället för att spela snabbt.
Nej han dka dra en gubbe och göra lite finter istället för att dra ett snabbt inlägg som anfallarna har redan stuckit in på.
Istället måste de vända om varje gång och ta sats igen vilket är så jväla dumt...
Hoppas inte de är hans enorma lön på 120 mille som gör att han känner sig mätt...

Eto´O var ändå bra igår kämpade och slet som vanligt vill att Ronnie cokså ska börja med de igen...
Men Eto´O kunde sin vana troget släppt bollen några gånger istället och spela fram den till andra som kunde stuckit men men men...
Henke är bra på detta att spela på en toocuh.
Hans passning igår till Eto´O på Pablo´s utvisning är ett perfekt exepel på de...

Slutsatsen då...
Ska vi oroa oss nu för lagets dåliga spel som de öppnat säsongen med eller?
Nä de är för tidigt att börja gnälla och höja rösterna.
Atleti var bra igår och de är ingen hemlighet att vi tyvär inte kan vinna mot de...
Bremen matchen hade vi en enorm tur att de var så otroligt ineffektiva, hade vi mött Chelsea hade resultatet varit förödande.
Men de är STARKT att vinna i den matchen när vi spelar dåligt.
De som dock är oroande är att spelarna inte alls ser lika pigga ut som förra säsongen, är de mätta el är de det som jag flaggat för hela tiden som gjort att de redan är slitna?
Dem oändliga resorna mellan Amerika-Asien fram ch tillbaks på försäsongen...
Redan där var jag orolig...
Jag kräver nu en skärpning från spelarna för att återfå tryggheten i spelet och börja spela lagspelet som gjorde oss framgångsrika förra året inte göra allt inviduellt..

Vi kommer vakna och alla vet vad som händer när björnen väks ur sin koma...

PS.
Tack Espanyol för igår ;)
IVAN THE GREAT IS BACK!!!
Barcelona Valdes_1#
2005-09-19 08:37
fan gubbar sluta lipa och börja ladda inför nästa match det e inte så att vi har tappat hela ligan efter denna förlusten ni får räkna med att vi nån gång förlorar med +9 att atletico madrid borta e ingen enkel sak många storlag kommer torska där iår.serien har bara börjat gubbar det ser ganska bra ut ändå vinner vi mot valencia så e vi med där uppe igen:) så deppa inte stötta laget istället vi kommer igen det lovar jag.

FORZA BARCA
Annons: