/spanien/barcelona/forum/25555.aspx/spanien/barcelona/forum/25555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-09-17 22:16
Pelada

Tänk på Messi. Är Messi glad, så blir Barça starkare. Dessutom svider det att se att en av våra egna på läktaren varje ligamatch..
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-17 22:15
Messi

Just det, såg fel. Men då ska de visa vår match. Är ganska säker på det.
Pelada
2005-09-17 22:10
Ämne: Messi

Vår match ....
Enligt "Messis" länk så börjar sändningen 20.55. Alltså kan dom mycket väl visa vår match, blir förvånad om dom inte gör det.

Är väl inte så farligt att Messi inte får spela i La Liga förrän i december? Truppen är bred nog..
Barcelona Messi
2005-09-17 22:08
Beautiful_ Barça

Nej. Det står ju "2055 Fotboll: La liga". Precis som vanligt. :-/
Barcelona Kharles
2005-09-17 22:04
La_Rambla har helt rätt, Messi har italienska rötter. Samma sak med Thiago Motta. Motta är ett italienskt namn, Thiago är brasilianskt/portugisiskt.
2005-09-17 22:02
Messi

Vår match börjar 21.00 och den där sändnignen på tv4+ börjar 20.00. Finns dock inga matcher som börjar senare än 20.00 på onsdag så jag antar att de visar andra halvleken av våran match.
2005-09-17 21:59
La_Rambla
Tror inte det har något med det att göra. Det är många Brassar som har italienskt också. Det måste vara nåt annat, fast jag har undrat över det också.

Valencia matchen var het. Jag hade oddsat 1 på Valencia så jag hoppade till i 83:e när dom gjorde mål och så släpepr dom in ett typ 2 min. senare. Men det var tufft för Valencia eftersom de fick Baraja utvisad i typ 40:e min. Deportivos Sergio blev utvisad i slutet.
Barcelona Messi
2005-09-17 21:53
Jag kommer med något som kan vara goda nyheter mina vänner. På tv4.se kan man se att dom på onsdag nästa vecka visar en La Liga-match kl 21.00, när vi möter Valencia. Det står inte vilken match det är, men kanske är det vår match? Se länk.
Barcelona La_Rambla
2005-09-17 21:42
monumental//
Många argentinare är av italienskt ursprung, så det är nog så med Messi också.
Barcelona Barca Barca
2005-09-17 21:39
Synd att dom inte visa matchen mellan Valencia-Depor. Det verkar vara en het match, 2 röda kort och runt 7 gula kort om man ska tro livescore.

Synd=(
Las Palmas monumental
2005-09-17 21:38
en kanske dum fråga...men varför italienskt pass? jag är medveten att fler spelare har italienska pass. är det lättare att få italienskt pass än spanskt eller?
Barcelona La_Rambla
2005-09-17 21:31
Messi får italienskt pass i december. Det blir först då han får spela i ligan. Värsta scenariot iaf.
Barcelona Kharles
2005-09-17 21:12
Messi var aldrig kontraktslös. Tro inte på tribalfootball.
Barcelona Gio Style
2005-09-17 21:05
Ok men han e inte kontraktlös som förr? Dvs att han skrev väl in som b-lagsspelare som det borde ha gjorts?
Pelada
2005-09-17 20:44
Nej. Han har fortfarande inget eu-pass, det är det, det hela handlar om.
Barcelona Gio Style
2005-09-17 20:42
Hmm, Får messi lira nu i ligan? I och emd det nya kontraktet alltså
Las Palmas monumental
2005-09-17 20:04
hymen som ringsignal om det är någon som är intresserad..

Visca el Barça
Pelada
2005-09-17 19:58
Messi känns alldeles för liten för att spela som center. Men jag har för mig att han gjorde det under ett inhopp förra säsongen. Platserna känns annars ganska uppdelade när det gäller anfallet och Rijkaard verkar ha ganska klart för sig om vem som ska spela på vilken "plats".
2005-09-17 19:51
Kharles

Jo jag förstår hur Rijkaard tänker. Tycker iofs. att Oleguer har spelat mycket bra deffensivt varje gång han har spelat på högerkanten. Men om vi ska köra vårt spel så behöver vi Belettis offensiva kraft på högerkanten. Hans löpningar är guld värda.
Sen tycker jag inte att Oleguer duger alls som mittback till CL. Står han en mot en mot någon klass forward så får jag panik. Inte så man känner om det är Puyol som står där precis. Inte Marquez heller.

Tänkte också på att det måste bli Ezquerro som blir utanför då men jag har för mig att Messi också kan spela som center, även om vi aldrig har sett honom där.

Jag skulle vilja se att Maxi spelade in sig lite mer i laget. Sist jag såg honom så var hans passningsspel väldigt dåligt och han hamnade lite väl långt ute på kanten. Men passningsspelet borde ju förbättrats tills nu tycker man
Pelada
2005-09-17 19:47
Barça mot Atletico

Valdes

Någon som är förvånad?

Oleguer - Puyol - Edmilson - Gio

Så lär backlinjen se ut i morgon. Oleguer är betydligt bättre defensivt än en ganska ojämn Belletti. Precis som "Kharles" säger kan Oleguer trots allt slå inlägg och är inte så dålig. Sen tror jag att Rijkaard hellre vill ha kvar Marquez som pivote och Edmilson får alltså spela bredvid Puyol i mittlåset. Gio är nog ganska säker som vänsterback numera, Sylvinho känns mil ifrån startelvan just nu.

Deco - Marquez - Xavi

Finns väl egentligen ingen anledning att ändra något? Möjligen då om van Bommel får starta för ännu mer tyngd på mittfältet. Då lär Deco få spela i anfallet.

Giuly - Eto'o - Ronaldinho

Ärligt talat tror jag inte Rijkaard väljer att ändra något i anfallet heller, men som sagt, Deco kanske möjligen får starta i anfallet, men personligen tror jag att den chansen är väldigt liten. Henke känns för stunden som lite hetare än Ezquerro när det börjar diskturas eventuella byten på bänken i andra halvlek.

---

Men självklart kan startelvan bli helt annorlunda. Den som lever får se..
Barcelona Kharles
2005-09-17 19:41
Bra artikel om Messi.

Barcelona Kharles
2005-09-17 19:36
Beautiful_ Barça

Jag tror att Rijkaard vill ha defensiv stabilitet mot en spelare som Petrov. Jag håller med om att vi normalt borde köra vårt eget spel, men Belletti har varit horribel och Gabri är skadad. Damia är inte bra nog, och Oleguer är inte så hemsk som folk vill få det till (kommer ihåg honom mot Valencia borta förra säsongen, han raderade ut Aimar totalt och spelade även bra till höger sen och slog 2 inlägg som Eto'o borde nätat på). Men man vet aldrig, Rijkaard är konservativ som tränare.

När det gäller Messi tror jag helt klart det är Ezquerro som får stiga åt sidan. Messi räknas mer som ytterforward medan Larsson och Maxi är tänkta som centers. Utan båda har vi ju ingen backup till Eto'o, även om det sägs att Ezquerro kan spela bra där tack vare sitt fina huvudspel.

Ska bli kul att se mittfältsduellen; Xavi-Deco vs Gabi-Luccin.
Barcelona La_Rambla
2005-09-17 19:33
Blir lite irriterad varför han inte tas med och ges lite chanser. Ja om han nu är helt kurrant vill säga. Gillar Maxi, lite annorlunda spelartyp jämfört med de vi har. In med Max por favor. ;)
2005-09-17 19:31
Nu undrar man hur Rijkaard komemr att ställa upp i backlinjen. Mest troliga är att han kör med Marquez-Puyye som mittlås och Oleguer till höger. Sylvinho tror jag startar på vänstern imorgon. Tycker dock att det skulle vara synd att starta utan Beletti. Han bidrar med extremt mycket i offensiven på sin högerkant. Bänka för en gångs skulle Oleguer så har vi ett bra mittlås som kan täcka upp när beletti är på sina offensiva utflykter.
Sen undrar jag vem mer som blir utanför truppen när Messi får klartecken för spel. Blir det Larsson som gör Maxi sällskap på läktaren då?
Pelada
2005-09-17 19:16
Måste väl säga att det är det väntade truppen ändå, även om Maxi kanske är perfekt för inhopp mot ett sådant här motstånd..
Barcelona Kharles
2005-09-17 19:13
Truppen mot Atleti:

Porteros: Valdés y Jorquera

Defensas: Belletti, Puyol, Oleguer, Gio, Edmílson, Sylvinho

Centrocampistas: Xavi, Márquez, Deco, Iniesta, Van Bommel

Delanteros: Giuly, Eto'o, Ronaldinho, Larsson y Ezquerro

Ingen Maxi den här gången heller. Nu förstår jag varför Frank inte ville ha kvar Saviola. Skulle han lämnas utanför truppen match efter match skulle det bli ett ramaskri, men en blyg Maxi säger inget. Förstår inte vad det handlar om nu -varför lånade vi inte ut honom, åtminstone till Januari om vi inte tänker använda oss av honom. Eller kanske är foten inte 100% än? Han kostade i varje fall 6 miljoner euro.
Barcelona Qno
2005-09-17 18:41
säger bara de att för fan riijkard peta oleguer om du vill vinna ligan o CL in med edmilson där eller ner med marquez och in med van bommel på xavis plats och ner med xavi som playmaker.. gött att messi skrivit på nytt kontrakt igen
Barcelona #7 Larsson
2005-09-17 18:24
Relay_ skrev:

Saken är den att leder Barcelona med 4-0 och 15 minuter kvar då släpps henke in som avbytare, annars inte.
--------------------------------------------------

Det var att ta i tycker jag, för Henke kom ju faktiskt in med 20 minuter kvar i premiären när det stod 0-0, så det är nog mer fråga om formen och vilket lag Barca möter när det handlar om inhopp för hans del...

För nog är jag, trots att jag är en Henke-diggare, så pass mycket realist att jag förstår att han inte petar någon av trion Giuly/Eto´o/Ronaldinho när man spelar 4-3-3, även om jag tycker Giuly är något överskattad som högeranfallare...

I ett 4-4-2 och med formen innan skadan hade han dock mycket väl kunnat gått in på topp tillsammans med Eto´o, med Ronaldinho som vänsterytter med fria tyglar att gå in i plan och med Giuly som högerytter.

Med dagens form hade han säkerligen varit petad även i en 4-4-2 uppställning, så han lär jobba sig uppåt till den kapacitet vi alla vet han besitter!
Men en korsbandsskada sätter som bekant sina spår.
Barcelona Hermanzone_89
2005-09-17 18:24
Ämne: Skönt att Messí har ....
kan inte annat än att hålla med
Real Madrid Robinho10/Baptista8/R9
2005-09-17 18:23
Bli medlemmar o skicka gratis sms
Annons: