/spanien/barcelona/forum/25554.aspx/spanien/barcelona/forum/25554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ike
2005-09-21 17:52
Måste bara få ur mig lite skit.
För det första är ja väldigt besviken på Rijkaard och hans byten förra matchen..
Så fort jag såg att Larsson skulle komma in, visste jag att vi skulle förlora matchet.
Att sätta in mer anfall, när det är försvaret som inte spelar bra, är bara helt fel.
Byt ut Oleguer/edmilson och in med belletti, vi kan satsa en hel del pengar på att vi hade vunnit då. Sammtidigt kunde larrson ha bytts in.
Varför Deco byttes ut när han spelade mycke bättre än Xavi är en annan bra fråga.
Eller varför Giuly ska ut och inte Ronaldinho när Giuly gjorde så mycket mer på plan, är även löjligt.
Dra ner på favoritiseringen Rijkaard och använd hjärnan istället.
Bara för Ronaldinho har utnämnts till världens bästa spelare, betyder det inte att man inte kan byta ut han när han spelar dåligt.
(personligen tror jag att han skulle spela mycket bättre, om han kände lite press att han inte var, obytbar, och utnämnd frälsare till laget..)
Barcelona messi_nr30
2005-09-21 17:42
Ikväll gälller det gubbar.. vi kommer ta dem!!! om inte oleguer lirar.
Barcelona Farhanio11
2005-09-21 17:33
Tjena grabbar!

För att få en seger ikväll krävs det att vi spelar mkt mer som vi gjorde stora delar under förra säsongen.
Efter att ha sett Bremen matchen hade jag en känsla att det inte skulle gå något vidare mot Atl Madrid.

Bremen pressade oss högt i banan och det skapade verkligen stora bekymmer.
Förra säsongen hade vi ett såpass högt bolltempo så det ordnade sig ändå när ett flertal lag försökte spela den typen av fotboll mot oss.

Iår har vi varit för stillastående, hittills iaf.
Som sagt jag efterlyser ett högre bolltempo och skärpa i avsluten(som vanligt).

Marquez måste flyttas ner i backlinjen samt Edmilson flyttas upp ett steg.
Jag tror inte VAlencia pressar oss lika högt i banan som Bremen men vi alla vet att valencia är ett skickligt lag och bara för att vi har hemmaplan så behövs det mer än att bara ställa ut skorna på banan.

Visca Barca!
Barcelona Kharles
2005-09-21 16:49
Abo Mteshar

Idag Grabbar i kväll

Vi SKA göra en LEAN BACK låt av valencia ha ha ha

Hehe.
Barcelona Kharles
2005-09-21 16:48
Jag hoppas att Oleguer får möta Aimar, då kommer han inte vara nådig och radera ut honom totalt ur matchen (som sist) ;-)~
Valencia Amunt!
2005-09-21 16:29
Jag hoppas att Oleguer startar som högerback, då blir det en öppen dörr där igen...
Barcelona La_Rambla
2005-09-21 16:26
Han heter iofs Lionel "Leo" Messi. :)
Majesty
2005-09-21 16:20
En Nyhet!!

Lionel Messi fick priset som bästa unga spelare på fotbollsgalan "Eurochampion". Zlatan blev bästa utlänning i Serie A!!!

La Rambla//

Nöjd?
FORZA BARCA!
Barcelona La_Rambla
2005-09-21 16:13
Robinho är bäst_//
Ja er tränare har ju verkligen klarat sig ifrån kritik så här långt. Han borde bänka Robinho till nästa match. Han hade inte många rätt sist.

Majesty//
Ja det har varit rejäla diskussioner om van Bommer här. Många som vill se honom som pivote ju. Men det blir inget av det enligt Rijkaard. Vi får hoppas att han får mer speltid som offensiv mittfältare åtminstone.

Ohhh! Spänningen stegras ju närmare matchstart vi kommer.

Välkommen Martin, ännu en skribent. Trevligt! ;)
Majesty
2005-09-21 16:05
Vill se mera utav Van Bommel, killen har imponerat mig rejält i sina inhopp.

Nån som känner det samma?
Mr X
2005-09-21 16:03
Ska bli en intressant match ikväll!
Barcelona Mot Nya Tider
2005-09-21 15:15
Ikväll Smäller Det!

Barcelona är ute efter revanscg sen förra omgången!!!

Ska bli riktigt kul att följa matchen på tv4+!

Välkommen Martin Selander
Barcelona Polero
2005-09-21 15:13
hoppas nu Rijkaard börjar rotera lite...vill se Xavi som pivote och Deco-Bommel framför. Vill se Henke köra istället för Giuly (som även förra matchen siktade på målvakten när han sköt). Vill se Belletti till höger och Marques/Puyol i mitten. Tack på förhand, Míster!
Barcelona Polero
2005-09-21 15:00
sure
Valencia _Ché_
2005-09-21 13:55
Ämne: Idag Grabbar i kväll....aa sure, det kan ni drömma om=)
Barcelona Gabriel
2005-09-21 13:51
Abo Mteshar

I give you an AMEN to that ;)
Barcelona Abo Mteshar
2005-09-21 13:50
Idag Grabbar i kväll

Vi SKA göra en LEAN BACK låt av valencia ha ha ha
Barcelona La_Rambla
2005-09-21 13:46
samdaman//
Jaså du menar förra säsongen när Henke skadades. Det var nog bara spekulationer, vi köpte ju Maxi då. Iaquinta lär knappast vara aktuell för Barça nu.
Barcelona samdaman
2005-09-21 13:44
ursäkta min dåliga formulering. jag menade att under januari när det var så gott som klart att barca skulle värva iaquinta från udinese och jag bara undrar om värvningen har fördröjts eller om det är nerlagt.
Barcelona La_Rambla
2005-09-21 13:35
samdaman//
Vadå händer? Han är utfryst ifrån truppen för att han vägrar förlänga sitt kontrakt. Till nästa onsdag då vi möte dem i CL så har det säkert löst sig.
Barcelona samdaman
2005-09-21 13:33
vad hände med Iaquinta från udinese?
det var ju "klart" om udinese kunde hitta en ersättare... någon som har fakta?
Barcelona La_Rambla
2005-09-21 13:31
Den svackan har vi nu. Det kan bara bli bättre. Som jag nyss skrev, vi har bredare trupp nu. Vänta bara när maskineriet kommer igång ordentligt. Vi såg det mot Alaves, visserligen ingen större värdemätare kanske. Vi såg även tendenser mot Mallorca, även om den match förstördes av domaren med utvisningarna.

Ni får själva bli de första att bevittna ett hungrigt Barcelona i kväll på Camp Nou, vinst med 3-1!

Visca el Barça!
Valencia _Ché_
2005-09-21 13:26
La_Rambla//

jag tycker att ni höll riktigt jämn nivå förra året. kollar man i europa så var det endast chelsea som hade jämnare nivå i sitt spel. men såna säsonger som eran förra är sällsynta, detta året räknar jag med minst en större svacka från barcas sida!
Barcelona La_Rambla
2005-09-21 13:22
Visst kan Kluivert göra en bra säsong med Valencia, hittar han bara motivationen och hungern så. Om han får vara skadefri framför allt.

Att vi skulle vara lättlästa, visst det var vi ju redan förra säsongen. Men det hjälpte oftast inte de andra lagen. För när spelet stämmer så rullar vi ut de flesta på Camp Nou. Det gäller bara att hålla den nivån kontinuerligt. Vilket vi inte alltid gjorde förra säsongen, mycket beroende på många skador på viktiga spelare och andra fick dra ett tungt lass. Truppen är bredare nu. :)
Valencia _Ché_
2005-09-21 13:18
Gabriel//

nej jag blandar inte ihop er.. ni kommer inte ha lika många chanser som förra året, förra året hade ni i princip 10 stora målchanser varje match, men nu kommer alla lag täppa till hålen...vi får väl se om ni lyckas göra lika många mål som förra säsongen..
Barcelona Gabriel
2005-09-21 13:17
_Ché_

15 mål som anfallare i Barcelona i en säsong. Godkänt ? Knappast. Är man anfallare i barcelona ska man klara av att komma upp till 20-snittet med tanke på hur offensiva vi är och hur många chanser vi skapar.

Kluivert är en målsumpare och det ställde till det för oss otroligt många gånger.
Valencia _Ché_
2005-09-21 13:16
2002-2003. 15 mål av Kluivert, är inte det godkänt??
Barcelona Gabriel
2005-09-21 13:15
_Ché

Jag tror du blandar ihop oss med Real Madrid nu ;)

Att vi inte vann mot Alaves hade inget med att vi var för lättlästa att göra. Hade vi varit mer effektiva hade vi kunnat vinna den matchen med 9-0.
Valencia _Ché_
2005-09-21 13:14
Sen har ni ett annat problem, att erat spel är lite för lättläst, det funkade förra säsongen och ni kunde rulla ut de flesta. men nu kan till och med alaves ställa till det för er:)
Barcelona Gabriel
2005-09-21 13:13
_Ché_

Isånnafall har han haft bekymmer ända sen efter säsongen 2000. Han har inte varit i bra form sens dess, möjligen 2001. Det är 2005 nu snart 2006, långt tillbaka var han som bäst och även när han var som bäst så gjorde han inte mer än 18 mål per säsong som topp i Barcelona med spelare som Rivaldo och Figo vid sin sida. Uops jadå, Guardiola också. Ehh ska jag dra upp hela laget ?

Förstår du vart jag vill komma. Kluviert tillhör inte toppeliten i fotboll.
Annons: