/spanien/barcelona/forum/2555.aspx/spanien/barcelona/forum/2555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-05-11 17:49
Även om vi skulle vinna trippeln i år så ser jag inte varför vi skulle göra en dålig säsong nästa år? Det många fokuserar på är transferförbudet, men vi får trots allt värva i sommar, bara det att spelarna vi värvar inte kan registreras förens i januari. Tror inte vi kommer ha några större problem att locka till oss spelare, speciellt inte efter denna säsong. Problemet blir väl dock att spelaren inte får lira CL med sin klubb under hösten för då är han ju låst för oss under våren. Men samtidigt kanske en spelare som verkligen vill till Barca kan stå över höstens CL? Vet inte hur klubben ska lösa det, skriva in någon Anti CL klausul kanske? Om vi säger att några nyförvärv anländer i januari så kommer vi klara oss utmärkt tills dess, bara se på oss nu med samma lag. Vi behöver inte göra något galet i sommar, personligen anser jag att det enda vi behöver satsa på är mittfältet, i övrigt ser det bra ut. Visst om Alves lämnar bör man köpa någon ersättare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-05-11 17:35
Kollade på highlights från Barcelonas match borta mot Valencia. Det var verkligen en milsten i ligakampen, en förlust eller kryss där hade varit jobbig. Att inte Barcelona förlorade den matchen var snudd på mirakel, Valencia hade många lägen. Suarez miss när han sköt rakt på målvakten är jobbig att kolla på nu också, det var sjukt frustrerande.
Barcelona Davids3
2015-05-11 15:32
@B-Guden:

Precis. Tror att denna kemi de har med varandra är den hemliga ingrediensen på att det har gått så fantastiskt bra.
Man ska inte förvänta sig garanterad framgång bara för att man sätter 3 världsanfallare i samma startelva, de är inte robotar, det krävs mer än så!
Barcelona B-Guden
2015-05-11 15:29
@Davids3:

Jag är så nöjd att dom kommer överens så bra som dom gör, dom funkar inte okej med varandra utan dom är som bästa kompisar, man ser när en av dom gör mål dom andra 2 blir överlyckliga, Messi ger bort en straff mitt i skytteliga racet.
Barcelona Davids3
2015-05-11 15:26
Man läser att Pep har sagt att Barca är världens bästa kontringslag.
Sen sitter man och tänker för sig själv " Messi......Suarez....Neymar...."
Så dyker leendet fram, nöjd som fan :´D hahaha
Barcelona Erik Satie
2015-05-11 15:24
Lion24

Hej! Jag hatar inte Ronaldo, verkligen inte. Han är i mina ögon en riktigt bra målskytt. (Möjligtvis stör jag mig på att han ibland hindrar Messi från att vara bäst på allt) Det var mer Aftonbladet jag riktade kritiken till, om du läser inlägget lite noggrannare ser du att jag hyllar honom, om det nu är sant gör han verkligen en gedigen insats. Peace!
Barcelona dinho the artist
2015-05-11 15:17
Haha leomessi vi har snarlika tankegångar... ;)
2015-05-11 15:16
King puyi
Alltså va? Menar du att du vill se Kevin Prince Boateng i FC Barcelona? Hade hellre garanterat Sergi Roberto och Douglas startplatser i fyra år framöver än tagit i denna spelare med tång..
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 15:15
Jag startar hellre med Roberto varje match än att se boateng hos oss. Boatengs bollbehandling får Roberto att se ut som iniesta! Men vill vi ha någon som utmanar Alves i SWAG och Twitter så är boateng rätt person.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-11 15:05
sidney sam och prince boaten kickas från schalke!!!!. jävlar först vill jag veta orsaken. om det inte är för knas så jag hade jag absolut inte bangat. gillar boaten faktiskt
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 14:06
Målvakterna kanske borde frukta Messi isf. Med tanke på hur många mål han gör samt att han gör det på färre avslut än Ronaldo. Maradona är rädd att Messi har passerat honom och därför kommer han med såna uttalanden.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-11 13:54
Maradona: “Goalkeepers are scared of Cristiano but not so scared of Messi in those areas because he doesn't have Cristiano's power.”

maradona är så jävla pinsam och så jävla feg! t o m pele en BRASSE säger att messi är bäst. jag älskade maradona, men efter han vidriga uttalanden har har tappat allt för plastik opererade gubben...
2015-05-11 13:43
Vill lufta mig lite angående Ronaldo.
Jag tycker Ronaldo är en makalös fotbollsspelare. Han är självklar tvåa i världen och har varit det ett bra tag, under vissa perioder även bäst. Hans näsa för mål, breda avslutsregister, vilja att vinna och framför allt fullständiga professionalism kring sitt yrke är beundransvärda egenskaper.

Hans kroppsspråk på plan samt ibland överdrivna ego är egenskaper jag dock förkastar och ofta ogillar. Jag njuter av att se honom frustrerad (som vilken antagonist som helst gör) och jag är skadeglad när hans sportsliga framgångar sinar.

That being said - Ronaldo verkar, i alla fall anser jag det, vara en riktigt reko kille som är omtyckt av alla i laget. Han verkar ta hand om yngre förmågor och förstå sin roll som förebild hos de unga talangerna. Han skänker hutlösa summor till välgörenhet och det är löjligt hur vi barcasupportrar försöker hitta något negativt i en sådan aktion, PR-trick eller inte.

För mig är han en förebild som idrottsman och man förstår snabbt att det inte är en slump att han kommit så långt som han har gjort. Målmedvetenhet och ambition är egenskaper jag värdesätter otroligt högt och där har Ronaldo få övermän.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-11 13:41
Barcelonistas är inte känd för att syssla med sarkasm. Det där är en ren åsikt från hans sida, tragiskt nog. Med andra ord är det inget fel på Andresitos uppfattning. Lucho har gjort det mycket bra, men ännu inte vunnit något så man kan lugnt vänta tills säsongen är slut för att sedan göra en utvärdering och slutsummering av hans första år. Men världens bästa tränare?! Ninja please..
Barcelona Jontteee
2015-05-11 13:38
Luis Enrique gör det bästa av situationen. Barca skulle inte vinna nåt och idag så kan dom vinna trippeln. På vilket sätt gör han det jo på kontringar, finns det nåt annat sätt? Nej!
Iniesta har tappat alla fotboll och Rakitic kan ej hålla i bollen, då måste man anpassa sig en del.
Är det här nåt jag uppskattar? Nej!! Jag har sagt i flera år ifall Barca spelar på kontringar kommer dom kör över alla. Och kolla nu en Barca i "usel form" är på väg att vinna trippeln. Många gånger under matcherna ser det helt knäppt och vi får inte glömma faktorn TUR som har vart på vår sida i år. Mot mindre lag har vi lirat uselt! Vi får inte låta framgång för blinda oss. Kul att vinna mindre kul på sättet vi vinner :(

Kanske med en Pogba och Verratti hade det vart en blandning av båda? För att kontring är ett vapen som bör användas inom fotbollen med alla lag som parkerar bussen.

En till poäng! Grejen är att helt OK att lira på kontringar mot bättre lag fast alla våra borta matcher rent speltmässigt har vart heelt knas och många hemma matcher. Där brister Luis Enrique.
2015-05-11 13:33
kröjf
Jag är verkligen inte så säker..
Barcelona Kröjf
2015-05-11 13:15
Andresito

Du anar möjligtvis inte en viss sarkasm i Barcelonistas inlägg om att Lucho är världens bäste tränare, men att han bör få sparken om vi inte vinner trippeln?
Barcelona Andresito
2015-05-11 12:52
[QUOTE=Barcelonistas]Lucho är världens bästa tränare. Han fullständigt klädde av Pep för en vecka sen. Med det sagt så ska Lucho bara vara kvar ifall vi vinner trippeln. Misslyckas vi är det inte bra. [/QUOTE] Lugn med överdrifterna El P.. Barcelonistas. Lucho är definitivt inte världens bästa tränare. Barca är var de är idag tack vare dels Lucho, men också väldigt mycket tack vare hans team omkring. En trippel gör inte dig till världens generellt bästa tränare, det må ge priset årets tränare, men att bli den främsta i världen krävs det mer än så. Det handlar om att utveckla laget, om att hitta lösningar när saker inte fungerar och att ta sitt lag till seger även om stjärnorna saknas eller inte presterar. Nu har det mesta visserligen gått som på räls, åtminstone de senaste månaderna. Det har ju alltid varit "gå ut och kör som vanligt", och det har bevisligen funkat. Det är dock upp till Lucho att hålla en kontinuitet, att visa att denna säsongen inte berodde på motståndarnas skador som vår käre El Pasillo predikar om.
Barcelona Zyzz
2015-05-11 12:51
Det är inget snack om att Lucho ska vara kvar! Han har fått vårt sjunkande skepp upp till ytan igen! Har man fått Barca till att bli världens bästa lag så ska man vara kvar.
Barcelona >The Reporter<
2015-05-11 12:49
Vare sig ifall vi vinner trippeln eller inte så ska Lucho stanna! Han har visat vad detta Barca går för. Att förlora en eventuell final i Cl betyder inte att vi är mindre bra än vi hade varit ifall vi vann CL. Jag tror att vi kommer bli ännu farligare nästa säsong. "Luchos" fotboll har slagit Atletico 3/3 gånger, Psg 3/4 gånger, Real 1/2 gånger, city 2/2 gånger och Bayern 1 gång. Vi måste bygga på detta. Kontinuitet
Barcelona Barcelonistas
2015-05-11 12:42
Lucho är världens bästa tränare. Han fullständigt klädde av Pep för en vecka sen. Med det sagt så ska Lucho bara vara kvar ifall vi vinner trippeln. Misslyckas vi är det inte bra.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-11 12:13
Guardiola "Barça became the best counter attacking team in the world." [weloba]
Barcelona Cule4life
2015-05-11 11:50
Vi kommer dominera ännu ner nästa säsong, spelar ingen roll ifall vi tar trippeln.

Man behöver inte vinna trippeln varje år, vi tar ligan nästa säsong också och det är jag nöjd med.

Suarez,Neymar och Rakitic kmr vara ännu bättre och samspelta med det övriga Barca, Rafinha kanske också höjer sig och Varmealen kanske kmr igång också om han håller sig skadefri, det är viktigt också att Alves stannar så vi har täckning där tills vi kan hämta ngn.

Ser gärna att Xavi stannar också.

Messi Messi Messi hehe Barca ska vara glada att han finns.
Barcelona Lion24
2015-05-11 11:32
Erik Satie

Broder, du måste verkligen ta det lugnt med ditt Ronaldo hat. Jag skulle inte vilja vara du (ta inte illa upp) för jag kan knappt se framför mig hur du reagerar om Ronaldo gör ett mål till exempel. Jag såg det inte som en hyllning av det jag läste på Aftonbladet och om det är så att Cristiano har skänkt dessa pengar till de behövande i Nepal eller någon annanstans så har jag inga problem med att Aftonbladet eller någon annan tidning uppmärksammar det så att andra fotbollsspelare som är mindre generösa kanske tar efter. En hyllning förtjänas också och det har jag heller inga problem med. För din egen hälsas skull så uppmanar jag dig att ta det lugnt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-11 11:25
Det bästa med Luchos Barca är att de spelar som Lucho själv spelade i Barcelona. Med vilja, intensitet, aggressivitet, kreativitet och finess. Det var en fröjd att se honom spela i Barcelona. Det är möjligt att inget annat storlag hade gett honom chansen som tränare men för Barca har han alltid varit en perfect match!

Minns att jag fick försvara honom i veckor här inne när folk kallade honom för könsord... Skönt att se en förändring. Förhoppningsvis minns man det till nästa gång det går dåligt för laget. :)
Barcelona Barcelonistas
2015-05-11 11:25
Håller med Rambla. Vinner vi trippeln så offrar ja också nästa säsong. Med tanke på förutsättningarna. FIFA vill stoppa våran dominans det vet vi sen länge.
Barcelona Rambla~
2015-05-11 11:03
Jag håller med er andra att Lucho har gjort det över förväntan sett till hur det såg ut vid årsskiftet. Därför har jag inga problem nu med att han får fortsätta nästa säsong.

Med det sagt, vad händer om vi faktiskt vinner el Triplete denna säsong? Hur ska Lucho kunna matcha det nästa säsong? Inte en chans. Speciellt med tanke på vårt transferförbud och Barca B som åker ner i Segunda B. Vi kan inte förstärka vår trupp och de spelare som finns tillgängliga i sommar är talanger från Barca B, och de lär knappast förstärka truppen. De här talangerna kommer få lika lite speltid som Douglas och Montoya. Alltså är det ingen förbättring av truppen.

Fast vinner vi el Triplete är jag faktiskt beredd att offra nästan säsong och ha en lite sämre säsong. Det är det fan värt. :)
Barcelona Erik Satie
2015-05-11 11:02
Varför skriver Aftonbladet en närmast hyllningskrönika till ronaldo efter att ha snappat upp ett lösaktigt rykte om att han har donerat pengar? Snacka om Ronaldo-kåt skittidning.

Ingen attack mot Ronaldo som säkerligen är en jättefin människa utanför planen (känner honom inte), utan mer mot Aftonbladet som gör allt för att framhäva honom. Varför inte samtidigt ta upp messis alla donationer och hjälpsamma insatser för behövande?

Ronaldo, om du har donerat pengar till de behövande i Nepal, BIG UP!!! Mer sånt.

Lucho ska ingenstans!!!
Barcelona el Flaco
2015-05-11 10:24
Lion24/

Angående Luis Enrique så var han en av anledningarna till att jag hyste optimism inför säsongen. Hans energi, uttalanden och bilden av honom när han hoppade över räcket för att komma till träningarna befogade den positiva känslan man hade. Ju längre säsongen gick började Lucho tappa i mina ögon. De ständiga rotationerna, frölusten på Anoeta och dispyterna med vissa stjärnspelare ledde till att man gav upp hoppet på att det skulle bli några titlar i slutet av säsongen.

Jag trodde att den enda utvägen, för alla parter, var att Luis Enrique skulle lämna Barça under sommaren. Att situationen med bl.a. Messi och Neymar var ohållbar. Sen kom vändningen. Och bortom segrarna kunde man notera den fysiska skillnaden i spelarna jämfört med tidigare upplagor.

Nu orkar spelarna springa i 90 minuter och inte kollapsa i slutet av andra halvleken, vilket brukade hända. El Clasíco på Camp Nou och Champions-matchen mot Bayern förra veckan är två klockrena exempel på denna förvandling. Lucho må inte vara någon taktiskt geni, men spelartruppens förbättrade fysiska status är mycket tack vare tränarens och hans assistenter.

De senaste månaderna har vi sett att det är förenligt att spelare och tränare kan fokusera på fotbollen trots bristen på feeling. Att det inte behövs att en tränare gullar med sina stjärnor för att laget ska vinna matcher. Det är något som spelarna i Barça bör ha i åtanke inför framtiden. Mer intensitet under träningarna och mindre kelande. Det har varit ett fungerande recept i år.

Jag har det dock inte klart för mig att Luis Enrique kommer fortsätta nästa säsong. Tror att antingen lämnar han självmant eller så kommer nästa president att anlita en ny tränare. Har inte helt klart för mig vad som vore bäst för Barça, men det är vad jag tror kommer ske. Hade nog hellre sett att man inte byter tränare för varje säsong. Har alltid föredragit kontinuitet på tränarbänken.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-05-11 01:54
Lion24

Det går väl att sammanfatta en tränarens kompetens ur i synnerhet två olika aspekter; arbetet med laget utanför plan och matchcoachningen på plan. Det förstnämnda tycker jag Lucho skött briljant under den här säsongen, allt från att inkorporera in nya spelare i laget, hantera en handfull superstjärnor (läget i januari är svårt att sia om exakt hur det stod still, men jag är övertygad om att media spelade över situationen), att hålla spelarna fysiskt friska, vilket absolut inte ska underskattas ifall vi ska jämföra med lag som Real Madrid och Bayern München som fått sota ordentligt för dåliga "squad-management". Dessutom är harmonin i truppen på topp vilket gör att hela laget drar åt ett och samma håll, vilket vi inte minst ser på hur laget firar mål, oavsett vem som gjort det, både på planen och på spelarbänken.

Den andra aspekten gällande matchcoachningen är något som Lucho har mycket att lära sig om, vilket inte är speciellt konstigt i sig då han fortfarande är en väldigt ung tränare. Taktiken inför matcherna är sällan problemet, men det är just under matcherna som han har svårt att anpassa sig efter matchbilden eller motståndartränarens diverse taktiska förändringar. Det där är dock något jag är övertygad kommer med åren, och vi kan nog redan nästa säsong, förutsatt att vi inte gör det idiotiska valet att göra oss av med Lucho i sommar, kommer få se en förbättring kring.
Annons: