/spanien/barcelona/forum/25545.aspx/spanien/barcelona/forum/25545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vbg:arn
2005-10-12 15:42
La_Rambla: Det är nog mer naivt att tro att Eto'o INTE har sagt det.

Egentligen är jag inte juventino heller, jag är bandysupporter! ;)

Att Essien inte roterar just nu är ett spel för gallerierna. Mourinho måste visa fansen och Abramovitj att pengar inte var bortkastade och då vågar inte ens Mourinho att sätta en så dyr spelare på bänken i början. Vänta bra, snart är även Essien en av dom som roterar. Herregud, Chelsea har Makelele! Hur länge tror ni Essien kan hålla honom och alla andra stjärnor vid sidan av planen om han inte överträffar sig själv?
Barcelona Kharles
2005-10-12 15:39
Eto'o är ett lejon, det hörs när han ryter.
Barcelona La_Rambla
2005-10-12 15:37
Havaldhino//
Anytime! Rätt ska vara rätt. ;)

Säger som du, vill inte byta ut Eto'o mot någon 9:a i världen.
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 15:36
Rambo & Kharles

Brödraskapet har talat...
Detta är vad äkta Cules gör täcker varandras rygg...
Barcelona La_Rambla
2005-10-12 15:35
Se där, just den Eto'o jag känner igen. Han är säkert bedrövad över att Wome har tagit så illa vid sig och allt vad han sagt om den där straffen. Fattar inte alla som klankar ner på Eto'o alltså, en spelare som alltid uppträder korrekt och peppar sina medspelare.
Barcelona La_Rambla
2005-10-12 15:33
Äsch då, det är bara intressant att diskutera. Alla har rätt att ha sin åsikt. Men man får också vara beredd på att den bemötes med kritik. Det ska man kunna ta.

Vbg:arn//
Ja du är juventino, fattar väl vem som helst. :P
Ännu en gång har du halvkoll. Mourinho låter även Essien vara en av dem som INTE roterar. Faktiskt så har tom Cech roterat, om än inte lika ofta som de andra i laget. ;)
Barcelona Kharles
2005-10-12 15:32
Då var den historian klar.

O Fenomeno

Han skämmer i alla fall inte ut sig genom att arrangera fake-bröllop för att sen skada sig och komma försent till träningen. Pissa i ölflaskor framför en massa folk gör han inte heller. Dessutom sade you're boy idag att han hellre spelar med Adriano än Robinho, vad sänder det för signaler till 21-åringen?
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 15:30
De som skulle vara ett inlägg som bara får igång lite diskution med kommentarer om nästa års trupp, har tyvär eskalerat och blivit till fel nivå här inne tråkigt...
Barcelona La_Rambla
2005-10-12 15:25
Det vissa inte verkar ha fattat är att Essiens marknadsvärde låg på ca 15-16 miljoner pund, inte de 25 Chelsea betalade. Lyons president ville till att börja med ha 35 miljoner och Tiago. Hur realistiskt var det utgångspriset?
Bra, där dödade vid en diskussionen huruvida Tevez och Mascherano ligger i samma prisnivå som Essien eller inte.

Vbg:arn, i detta har du fel, Essien kan med lätthet spela mittback. Vilket han också gjort.

Sen vad du tycker om Eto'o är upp till dig. Men om du är så naiv att du tror att det där är faktiska citat från Eto'o själv.
2005-10-12 15:24
Irakkriget var många år sedan, och dollarn var ju på uppgång när kriget slutade. Om ni inte missat det så tog kriget slut för ganska länge sedan.

Jag har sett både Essien och Vieira spela, och i mina ögon är Vieira den ultimata pivoten. Bra på huvud, brytningssäker, stark och en riktig elegant som är målfarlig och passar bra. Essien har mycket att bevisa innan han är i Vieiras klass, nu får han ju chansen i VM.

Vieira har lett Frankrike till VM-guld och EM-guld, Essiens enda bedrift hittills är att han varit bra i Franska ligan och blivit värvad av Chelsea som köper alla spelare som utmärker sig.

För övrigt är inte Essien helt given i Chelsea heller eftersom dom använder sig av ett rotationssystem där i stort sett bara Cech, Terry och Lampard är ordinarie.
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 15:17
Ämne: Ämne: O Fenom....Gud vet inte ens vad du syftade på efter en sån kommentar...

Vad är de som Eto´O gör lätt för sig när motståndar fansen gör ap ljud eller kastar bananer efter han?
Förstå att du sägre nåt så oerhört korkat när marängernas fans är kända för sina nazi´s sympatier...
2005-10-12 15:16
Jag sa ungefär det som Camparn på Nou sa, men inte exakt. Det han lagt till får det att låta som att jag är en medgångssupporter som hejar på det laget som är bäst för tillfället. Men så är det inte.

Och jag kan nog mer fotboll än många andra här, du behöver inte vara ett fan till en speciell klubb för att kunna din fotboll.

För övrigt är jag här för att jag är ett riktigt fan till en annan klubb, så då borde jag väl ha lika stor rätt som alla andra att hänga här?
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 15:15
Camparn

Jag skrev att de är bara Chelsea som lägger ut de summorna...
Wright-Phillips är en gryyym spelare som kommer växa under Mourinho...
Han är inte köpt för bänken...
Frågan är om inte han ska ha Beckhams plats redan nu i landslaget...

Robinho köptes för den dyra summan för han är en talang av sällan skådad slag...
Samma sak med Ramos...

Finns självklart undatag, men en defensiv mittfältare kostar inte 300 mille...

Vbg

Essien är och förblir en bättre spelare än Vieira nånsin vart...
Med detta menas inte att Vieira är en dålig spelare snarare en av världens bästa...
De säger då vilken klass Essien har...
Tror du Mourinho slåss så mycket för en amatör spelare?
De är nog snarare du som dålig koll på han än jag...
Varför skulle annars världens bästa tränare betala så mycket för honom?

Tevez och Mascherano är inte helt givna i argentinas landslag då Pekerman använder sig alltid av 2 olika lag...
Ett lag med finess och ett lag med styrka på borta matcher på hög höjd...

Vad har du för ekonomi koll?
Glömt bort Irak kriget?
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-10-12 15:11
Vbg:arn
En sådan person är dock inte tillräckligt insatt för att snacka om ved man ska sälja och köpa. Och vad gör sedan en sån person här inne. Sidan heter Svenska"FANS", inte Svenska Medgångssupportrar!
Sedan har du personligen sagt exalt allt som Camparn på nou sa. För någon vecka sedan.
2005-10-12 15:05
Nej, om mitt engagemang i klubben och att jag är en medgångssupporter som "just nu hejar på Barca". Jag är fullt kapabel att uttala mig om mig själv och behöver inte att du gör det åt mig, speciellt eftersom du har fel.

Jag är ingen medgångssupporter, jag är ingen supporter alls, inte till nåt lag.

Jag är en fotbollsälskare, och ni borde vara nöjda att någon som enbart ser på fotboll för att han älskar det gillar just ert lags sätt att spela fotboll.
2005-10-12 15:05
Woody Scores Another Own Goal
heheheh
Barcelona O Fenômeno
2005-10-12 15:04
Ämne: O Fenomeno

Vet in....
Var det verkligen det jag syftade på, snillet?

Givetvis är det för att Eto'o ska göra något enkelt och lätt och samtidigt tjäna en status på det.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-12 14:57
Pratar du om dollarn nu?
2005-10-12 14:55
Camparn på Nou: Jag tror nog att du gör bäst i att hålla tyst om saker du inte vet nåt om, annars gör du ju samma saker som du beskyller mig för.
Barcelona Camparn på nou
2005-10-12 14:54
Zzz så mycket okunskap

Vbg:arn
Carlos Tevez köptes till Corinthians i december förra året då låg inte dollarkursen på 9 kroner snarare 6.50 7 kr (minns kriget i Irak rasade då).

Aubri: Det är inga som "hoppar på Vbg:arn men han skriver ofta befängda saker med konstiga fakta och sen det faktum att han själv säger att han är en medgångssupporter som just nu hejar på barca för att de spelar roligast fotboll men inte bryr sig nämvärt om de förlorar och skulle byta lag om han tyckte något annat var mer attraktivt gör inte heller att man mer tar honom på allvar.
Sen har vi hans idiotiska inlägg tidigare om Samuel Etóo.
Är helt enkelt irriterad på honom.

Havaldinho
Du skriver att i dagens fotboll så köper man inte spelare som är relativt internationellt erfarna för 300 miljoner. Läs Chelseas köp av Wright Philips för 270 miljoner, en bänknötare.
Sen Real Madrids köp av Robinho inte heller han en speciellt känd och erfaren spelare så visst händer det fortfarande men de summorna är mer sällan förekommande än tidigare.
Båda köpen i år
2005-10-12 14:53
Och Tevez och Mascherano som är ordinarie i Argentina är inte etablerade spelare då, bara för att dom inte spelar i Europa? Jag känner doften av ett litet sydamerikaförakt här..

Dollarn låg mellan 8 och 9 kronor för ett år sedan, åtminstone runt åtta.

Men vi säger att den låg på runt åtta kronor då, priset för Tevez skulle ändå bli knappt 150 miljoner. Och alla vet att en fotbollsspelare som är 20 år gammal aldrig säljs BILLIGARE än han köptes för. Hade Barcelona värvat honom direkt från Boca hade man kunnat få honom billigt, nu kommer han kosta skjortan och Mascherano likaså. Corinthians är ju knappast intresserade av att gå med förlust när dom säljer två av världens största talanger.

Att Essien kan spela back betvivlar jag, men visst, du har kanske rätt då. Och bättre än Vieira? Snälla.. Essien är inte ens i närheten av Vieiras klass än, att påstå det är rätt mysko, speciellt eftersom han bara har gjort en bra säsong i Lyon hittills, medan Vieira dominerat i flera år i Arsenal och nu i Juventus och även i Frankrike.

Jag skiter fullständigt i vad Eto'o har gjort, det rättfärdigar inte han idiotiska uttalanden om Wome och straffen.
Real Madrid soliman
2005-10-12 14:51
Trösta han honom or what?
2005-10-12 14:47
Etó'o ringde ett samtal till Wome.
Real Madrid soliman
2005-10-12 14:44
Eto´o säger ju att han ville ta straffen (om inte media lägger in lite extra ord eller någe såklart), men jag tror knappast att han var säker på att gå fram och slå den. Alla Kamerun spelare var skiträdda och ingen vågade ta den, det kan jag svära på.
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 14:40
O Fenomeno

Vet inte vad du kommer ifrån, men de är aldrig ett spel för gallerian att bli kallad för apa...
Barcelona O Fenômeno
2005-10-12 14:37
"Har du glömt bort Eto´O kamp för rasism eller hans kamp för att hedra Foé när han dog?"
I mina ögon är det endast "spel för gallerian".
Real Madrid soliman
2005-10-12 14:36
Havaldinho:

Sant att media kanske fel citerat bara för att få rubriker, eller så kanske dom förstorat det jävligt mycket.
Real Madrid soliman
2005-10-12 14:35
Har Eto´o verkligen klagat på spelaren som missade straffen? Allså för att han själv ville skjuta den. Fyfan vad uselt gjort av honom isåfall, snacka om ego. Man borde snarare försvara honom isåfall.
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 14:34
Media kan ha citerat Eto´O fel bara för att de ska bli kaos så att de får nåt att skriva om...
När de är lung och ro tjänar media inget på de , när de är kaos då dem säljer...
Barcelona Havaldinho
2005-10-12 14:33
Essien är en etablerad spelare som visat sin klass och som förra året blev vald till årets spelare i franska ligan!!!
Galen jämförelse!
Essien är redan nu bätter än Vieira och killen är 22år!!!
Han kan spela back, defensiv mittfältare offensiv mittfältare , ytter!!!
Han har spelat överlallt utom i mål hos Lyon och vart bäst på alla platser!
Le Guen sa att han skulle inte ha nåt emot att han en elva av Essien i laget...

Dollar har inte vart på 9 kr på åratal!!!
När han köptes av MSI var dolar så långt ner som på 7kr...
Var mindre än ett år sen han köptes av MSI...
Din dåliga koll lurar inte mig...
De pengarna finns inte bara längre, bara hos chelsea, men inte ens Chelsea skulle lägga ut de pengarna på Tevez och Masche för de är unga o ej etablerade internationellt än...

Har du glömt bort Eto´O kamp för rasism eller hans kamp för att hedra Foé när han dog?
Annons: