/spanien/barcelona/forum/25542.aspx/spanien/barcelona/forum/25542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 13:15
vad vad??
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 13:03
Haha! Godnatt yxskaft. Dröm vidare. :)

Nej Puyol, la ligas bästa mittback skulle inte platsa i Real. För ni har ju så bra mittbackar. *host*
Och sen tro att han ens skulle vilja ta på sig den vita tröjan. :O
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 12:55
joaquin har alltid sagt att hans dröm e att spela för real, alla spelare vill spela för real.
till och med puyol skulle vilja spela för oss, men han skulle inte platsa tyvärr.
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 12:43
Truman//
Ska du bänka Xavi då eller? Sen föredrar jag nog Messi framför Maxi alla dagar i veckan. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 12:42
REAL FAN###1//
Joaquin håller mest till på högerkanten, så då lär han nog stöta på Gio snarare än Oleguer eller hur? Sen så vet du inte om Rijkaard spelar Oleguer som högerback. Ingen kan längre veta hur mister tar ut laget inför varje match. Ändrar och har sig väldigt ofta nu.

"Joaquin, han älskar real?" Haha, dröm vidare. Är det därför han är uppväxt i Sevilla och alltid älskat Betis? Bara att inse, alla ogillar Real utanför Madrid. :)
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 12:35
_Ché_//
Ingen idé att diskutera vidare. Vi ser inte på spelet på samma sätt. Vi hade en jäkligt dålig dag, säger inget annat. Men det vi presterade var så mycket mer och bättre än vad ni gjorde trots det.

Har du redan glömt att ni fick 2 mål till skänks då? Så där kan man hålla på och älta i det oändliga. Jag är nöjd med 1 poäng och går vidare helt enkelt. Snart lossnar det för Barça och be till gudarna att ni inte står på andra sidan plan då, för ni lär bli överkörda. :)
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2005-09-22 12:27
faaan va dålig ronaldinho Oleguer va igår va har hänt med VÄRLDENS BÄSTA SPELARE han måste ändra sig faan hur många miss lyckade pass jorde han igår jag tycker att rejkad borde bänka ronaldinho så han kan känna sig hotad av sin plats så han kämpar lite på matcherna
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 12:22
hehe joaquin kommer ju att leka me oleguer på högerkanten. han älskar real och han kommer vinna matchen åt oss.
Valencia _Ché_
2005-09-22 12:20
La_Rambla//

Jag tycker inte på något sätt Barca var dominerande. Visst ni satte press på slutet och hade spelet då, men annars var ni jävligt ineffektiva. även om ni hade större bollinnehav så handlade det mest på sidledspass, alltså ett spel som inte leder nånvart.

Och självklart är vi inte missnöjda med 1p på camp nou, men däremot så kan du inte påstå att vi spelade på kryss. ni hade också ett slumpmål, so? har du redan glömt att det var pga canizares ni fick 1 p??
Barcelona messi_nr30
2005-09-22 12:20
Ämne: asså firma joaquin/o....
firma Etxeberria/Javier Yeste kommer ha lekstuga med er ikväll!!!
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 12:13
asså firma joaquin/oliveira kommer ju ha lekstuga me er på lördag!!!
Barcelona messi_nr30
2005-09-22 12:13
Giuly gjorde sin bästa match på mycke länge tycker jag, han löpte bättre, inte lika mycke offside,, skapade än del själv genom utmaningar och liknande, plus ett snyggt mål,,, hoppas han försätter, och blir ännu bättre, nu när vi måste vänta på messi.!
Barcelona Kharlesans
2005-09-22 11:56
Domaren igår var katastrofalt dålig!!! Men det var inte tack vare honom vi förlorade utan det finns fler orsaker. Oleguer var ju knappt över egen planhalva i första halvleken som högerback och Ronaldinho verkar inte ha vaknat ur semestern.

Försvaret var heller inte så bra igår även om straffen inte var någon straff. Valdez tabbe var också skandal!
Vi borde vara nöjda med en poäng då Canizares tabbade sig och hade inte han tabbat sig hade vi förlorat.
Barcelona Barca82
2005-09-22 11:54
Ämne: Nivån på domaren igå....
Det är klart att spelarna väljer the easy way när det tydligen funkar, det är här domaren måste visa vad som gäller. Så fort det blir en kontring så ligger en spelare i motståndarlaget. En annan sak, det här med gult kort för filmning borde slopas. Det är ju aldrig nån domare som vågar ta fram det!
Barcelona Kharlesans
2005-09-22 11:53
k
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 11:40
_Ché_//
Visst det handlar om effektivitet, att ta vara på sina målchanser. Men du kan ju inte på fullaste allvar mena att Valencia var det laget som försökte spela fotboll igår? Allt gick ut på att vara så destruktivt som möjligt och rädda 1 poäng, eventuellt sno 3 poäng på något slumpmål. Och se, ni fick tom 2 slumpmål. :)
Valencia _Ché_
2005-09-22 11:36
Ardan//

Jaha, men om ni är så mycket bättre, varför har ni inte vunnit över oss på camp nou de senaste åren? varför har vi varit campeones och tagit fler titlar än er på 2000-talet?

"Säg mig hur många chanser hade Valencia mot oss, hur många hörnor eller hur många "farliga" frisparkar hade dom?"

Jag ska informera dig om en sak, fotboll handlar om att göra mål på de chanser man får...

Och en sak till. Det var inte bara Valdes som gjorde bort sig i målet....
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 11:36
Nivån på domaren igår var horribel. Tillät ju inte minsta lilla närkamp. Sen till domarnas försvar måste man ju ändå tillägga. Spelarna väljer verkligen "the easy way" allt som oftast, lägger sig ner vid minsta lilla beröring. Pinsamt att se.

Sen en undran, varför envias Rijkaard med att byta ut Marquez hela tiden? Som igår, han var ju knappast dålig. Marques är mittback i mexicanska landslaget, skulle inte han kunna klara av mittbacken istället när Rijkaard ska byta. Ta ut Edmilson istället när han flyttar ner Xavi som pivote. Eller är Marquez kanske inte helt fit, halvskadad?
Real Madrid King_raul
2005-09-22 11:28
Jo, och generellt i en match så gillar jag när dom släpper mer än dom blåser, även hårda offsidebeslut är extremt dryga för fotbollsglädjen, är den hårfin är det väl på lika villkor matchen ut och en back som släpper hårfin har väl ben att springa med han också? Blir mkt roligare än alla dryga avbrott hela tiden.

Barcelona Kharles
2005-09-22 11:28
Markus Merk och Collina är pajaser.

King_raul

Jag har alltid sagt det, den usla domarnivån drabbar alla. I nästa match får säkert Valencias backar "riva ner" en annan spelare och kanske är det så att både domaren och den nerrivna spelaren är från samma region? I detta fallet Asturia.
Stojkan
2005-09-22 11:26
Ronnie: jo det är Oleguer som petar van bommel . . eftersom Marquez kan spela mittback på oleguers position , och där kan rijkaard välja att antingen ha van bommel eller xavi som pivote. ja förstår inte varför dom inte skulle klara av den rollen?
Barcelona Barca82
2005-09-22 11:24
Ämne: även Urs Meier gilla....
Ok, alla har olika smak men jag tycker generellt sett, inte bara i europa men över hela världen att standarden på domare är alldeles för låg.
Barcelona Polero
2005-09-22 11:22
glädjeämnet igår var att se Gio springa som en tok på sin vänsterkant. Slöe Ronnie passade honom dock sällan. Eller blev han chockad?
För första gången var Gio en av Top-3-spelarna. Man förstår varför han är med i ett av världens bästa landslag.
Skriv det i matchrapporten ;)
Barcelona Sonde
2005-09-22 11:09
Matchrapport kommer senare idag...
Real Madrid King_raul
2005-09-22 11:08
även Urs Meier gillar jag.
Real Madrid King_raul
2005-09-22 11:06
Manuel González och Markus Mark tycker jag just nu är bättre domare än Collina.

Barcelona Ardan
2005-09-22 11:06
Aja, alla här vet att Barça är bättre än Valencia. Säg mig hur många chanser hade Valencia mot oss, hur många hörnor eller hur många "farliga" frisparkar hade dom?

Mmm just det, men skitsamma. Det är inte domarens fel att vi tappade poäng lr oleguer/edmilson. Det var Valdes! Han e så j-a nonchalant så de e sjuuuuuuukt... Men han e grym

Dinho är på gång.. alla vet hur han va på inledningen och hur han va på slutet av säsongen. Nån som är orolig över hans form? Nej, inte jag.

"Moralisk seger för Valencia" snällaaa!
Lacus Clyne
2005-09-22 10:49
Nån som vet en sida där man kan se alla målen i Barca-Valencia ???
Barcelona Barca82
2005-09-22 10:18
Ämne: Nja inte Colina, han....
Det finns ingen domare som håller samma klass och jämnhet som colina, visst alla domare gör misstag men det gäller att försöka håller nere misstagen så gott det går.
Barcelona PepS
2005-09-22 10:11
Är det någon som kan lägga upp målen från igår på tex. "yousentit" ?

Visca el Barca
Annons: