/spanien/barcelona/forum/25537.aspx/spanien/barcelona/forum/25537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawa
2005-09-25 11:44
_barca
tisdag: ajax-arsenal
onsdag:pool-chelsea
Barcelona _Barca
2005-09-25 11:32
Vet någon vilka matcher Ztv sänder tis/ons ...

tacksam för svar
Deportivo lowrider
2005-09-25 11:23
På tal om ingenting så undrar jag vad Geovanni och Rochemback kostade när dom köptes och vad ni fick när ni sålde.
Barcelona R10
2005-09-25 11:11
Måste bara passa på att berömma Ezquerros inhopp. Han hade en målgivande passning och så gjorde han snyggt 1 - 4 målet. Bättre kan det inte bli.
Sen det här med att Eto'o "tog" Maxis mål, jag tycker det var rätt av honom att avsluta. Han hade dessutom bättre vinkel. Spelar ju egentligen ingen roll vem som gör mål... bara nån gör det.
Pelada
2005-09-25 10:42
Tycker att vårt försvarsspel är fortsatt dåligt. Markeringen är i stort sätt obefintlig och vi släpper in många billiga mål. Tycker inte vi övertygade igår heller om man ser till matchen som helhet. Vi har en bra sekvens fram till första målet, då vi spelar riktigt bra, men när vi blir en man mer lägger vi av och spelare. I stället för att avgöra matchen direkt så bjuder vi in Betis i matchen genom att sluta pressa och mittfältet går och trampar boll på mitten. När vi är som bäst är ju de sista tjugo, då Betis spelare kryper på knä.

Men det finns en del saker jag vill lyfta fram som var bra igår.

* Mark van Bommel - Jag saknade inte Deco igår. Med van Bommel fick Barça en ny dimention på mittfältet, en djupledslöpande och nickstark mittfältare. Tro mig när jag säger att van Bommel får förnyat förtroende mot Udinese.

* Oleguer - Som fick spela mittback igen gjorde det riktigt bra. Han har bevisat att han är en nödlösning när det gäller högerbacksplatsen.

* Ezquerro, Maxi och Larsson - Gör alla tre en bra match. Larssons saknad av matchsspel lös dock igenom i vissa situationer.

Och tillsist; Edmilson har inte övertygat på mig i Barça.

Visca
Shikaka
2005-09-25 10:10
Henke Borde fan inte få spela längre när de har Maxi Lopez, Ezquerro + Messi snart ;)
Barcelona CaPu__5
2005-09-25 10:08
tycker det va lite ''zlatan'' varning(ungern matchen) på eto'os första mål i krysset....

Ezquerro och maxi gjorde mycket bra inhopp...och visst va maxi också värd ett mål...
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-25 09:23
Kan snacket om att Eto´o snodde målet från Maxi läggas ner i år eller? för det första så såg det ut som att Maxi höll på komma ur balans och Eto´o kom med fart mot bollen och gjorde rätt som avslutade säkert, sen blev det mål och då spelar det ju igentligen ingen roll vem som gör det utan det är bara ett litet + ifall vår riktiga målskytt gör mål som dessutom hade missat en straff. (Eto´o ska bli skyttekung, men är ingen straffläggare)

För övrigt gjorde vi en bra match och det av kul att se alla reserver ta sin chans när den kom och visade framfötterna och fixade 3 jä*ligt nödvändig poäng och en bra känsla i laget inför cl matchen mot Udinese på tisdag.

Força Barça!
Barcelona Kamelen
2005-09-25 08:41
Ruskigt bra genomförd match igår, trots 'endast' 1-1 i halvlek så vinner vi med 4-1. Hur grymt som helst. Tycker Henke var kass, även om han fixade en straff.

Sylvinho's fint var läcker =)
Real Madrid Figolina
2005-09-25 06:45
Bra match!Grattis!Bästa öset denna säsongen.Skulle vilja se mer av Maxi L.Har varit jättebra de få ggr jag sett honom, tyckte synd om honom igår när Eto "snodde" målet.Ezquerro blir nog också en hit.Saknade faktiskt inte Ronaldinho igår, tyvärr, eftersom han ju är fantastisk när han e på rätt humör.
Barcelona BatiGoal
2005-09-25 03:49
Jag sa för nåra 100 postar sen Frank Rijkaard geni drag eller galenskap?

Bara att konstatera att killen har en hel del taktik inom sig!

Sjukt många som han valde att slänga in i mixen och jag tycker mittfältet trampade på bra och stabilt.

Van bommel kommer konkurrera med Deco den saken är helt klar.

Jag hoppas alla förstår att vi klarar oss med de spelarmaterialet vi har i bänken alla såg hungriga ut när de fick chansen kolla bara på den tyske tanken *Maxi Lopez* han måste ha tränat hårt med Puyol =)

Eto'o gjorde 2 mål vilket jag blev glad över men hårdträna på straffar eller låt Xavi ta straffsparkarna när Dinho inte är med på plan

Frank Rijkaard forsätt med friska spelare på rotationen så blir det nog bra
Barcelona Gabriel
2005-09-25 03:41
Ämne: Saminos
håller fakt....Glöm inte Villa för guds skull. Den största talangen med mest förutsättningar att lyckas för spanska landslaget ? Möjligen !
Barcelona Gabriel
2005-09-25 03:37
Etoo må vara en bra anfallare visserligen så kan han bli ännu bättre vad gäller effektiviteten av hans mållägen vilket jag också tror det blir. Men någon bra straffsparksskytt är han inte !

Varje gång jag ser Eto'o vid straffpunkten så biter jag av varje nagelband jag har på mina 10 fingrar. Det är inte bra för mig, det förstör faktiskt för det blir fult :P

Den bästa straffsparksskytten enligt mig skulle vara Deco eller möjligen Xavi. Skulle tycka det var tvärcoolt om våran kapten tog straffarna. Har sett honom skjuta en straff och det var i en träningsmatch emot Juventus. Tvärkallt var det ;) Go Puyol :D
Barcelona Rickiboy
2005-09-25 01:41
tryck på länken för målen..FORZA barca
saminos
2005-09-25 01:38
Mycket överraskad över att inte van bommel tog den. Han är sjukt säker, iaf i psv..
Barcelona jawa
2005-09-25 01:35
asså seriöst borde barca inte ha en annan 2:a straff skytt istället för etoo har sett honom skjuta 4 varav han missat 3 inget bra facit faktist
Barcelona Polero
2005-09-25 01:34
hehe....domare kan man diskutera i en evighet.
Vi får nog vara glada att Ollie blev utvisad. Hade blivit lite jobbigare annars. Hoppas vi är ur vår inledningssvacka nu och att skenet inte bara bedrog med en man mer på plan. Vi får se på tisdag! Viva Barca! Buenos Noches Amigos!!
Barcelona jawa
2005-09-25 01:31
trots att iniesta o xavi e lika varann s sitt spelsätt så e dem grymma tilsammans va tycker ni?
saminos
2005-09-25 01:30
Ppfft.. ja, kanske, tycker dock att det är fel.. Du säger inget grovt, du visar bara var du tycker.. men men.. :)
Barcelona Polero
2005-09-25 01:28
du skulle nog åka ut 9/10.
I Spanien 10/10 med sina aningen "heta" domare;)....som tyvärr blåser sönder en otrolig massa matcher.
Barcelona Polero
2005-09-25 01:26
jo, såg lite taskigt ut och Maxi slog förtvivlat ut med armarna. Tycker synd om honom.
saminos
2005-09-25 01:24
Är det varning om man säger till domaren "Thank you very much, i think you're doing a good job.. keep up the good work!" efter att man fått gult?
saminos
2005-09-25 01:23
Hehe, joo, men att vara en team-player tycker jag går före skytteligan. Vill han vinna skytteligan kan han sätta sina frilägen och straffar istället för att sno ett mål från en pojkspoling när matchen är avgjord :)
Barcelona Polero
2005-09-25 01:22
vad gäller varningen håller jag dock inte med dej!
Barcelona Polero
2005-09-25 01:21
Saminos
håller faktiskt med dej!
För självförtroendet hos pojken Maxi kunde han exempelvis låtit bollen vara. Samtidigt är han nog sugen på att vinna skytteliga i år. Och det ser ju lovande ut...speciellt om Oliveira applåderar domaren och Forlan i Villareal fortsätter sin kräftgång. Ronaldo kanske blir det stora hotet i år?
saminos
2005-09-25 01:20
En grej till, det är en otroligt dum regel att man varnar någon som applåderar åt domaren. Det är precis lika dåligt som att varna någon som sliter av sig tröjan av glädje då han gör mål - varför får man inte visa känslor inom fotbollen? Att sarkastiskt applådera är inte någonting FULT, som att peka finger eller grovt svära åt domaren. Jag tycker man har rätt att visa sina känslor, även till domaren, så länge man inte går över gränsen..
saminos
2005-09-25 01:17
Tycker inte att Et'oo gjorde någon bra match. Har han någon gång försökt att undvika skjuta längs marken, rakt på målvakten när han kommer fri? Han gjorde 1-3målet efter att han missat ett dussin lägen och en straff. Tacka vet jag Ezquerro som hoppar in, en chans, ett mål. Fint mål också. Et'oos andra mål är ju att han tar Maxis läge. En otroligt självisk spelare, värre än adriano. Visst, han får gärna vara det då han gör mål på sina lägen, men det gör han inte. Han kunde ha försök att passa i något friläge?

Nae, ingen bra uppvisning av Etoo..
Barcelona Lamiah
2005-09-25 01:04
ingen mer än mig somtyckte att Maxi imponerade ?

påminde lite om zlatan gjorde han också med sin storhet o teknik samtidigt =)

Barcelona carlos_18
2005-09-25 00:57
någon som har målen från matchen??+
Barcelona Polero
2005-09-25 00:56
En par andra viktiga grejer med Bommel är:
*killen har grym rutin av liga- och cupspel.
*han är inte speciellt skadebenägen. Som en del andra av grabbarna i vår trupp (Gabri, Motta framför andra)
Annons: