/spanien/barcelona/forum/25533.aspx/spanien/barcelona/forum/25533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lucho
2005-11-09 16:32
Robinho: Deco menar att Eto'o är en bättre spelare än Ronaldo för tillfället..
Barcelona Ronnie
2005-11-09 16:30
Schubert, visst är Ze Roberto en duktigt spelare men vem skulle han peta? Dessutom var han väll på väg till Athletico inför dett året, men skrev på ett nytt kontrakt om inte jag mins fel.
Barcelona Schubert
2005-11-09 16:28
Ze Roberto, kunde han vara nåt för Barca? Han är en av få spelare i världen vars passningsspel skulle göra skillnad även i Barca. Dessutom borde han inte vara helt omöjlig att lösa. Bayern har som policy att spela med tyska spelare så långt som möjligt, och Ze Roberto spelar på deras bästa talangs, Schweinsteigers, plats. Dessutom är Ze Roberto ordinarie i brasilianska landslaget, det borde säga nåt. Enda nackdelen är att han är över 30. Vet inte hur det står till med EU-pass.
Flames
2005-11-09 16:28
Lucho
Tack för ett gott skratt - på din info =)
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-09 16:27
Lucho, håller med fullständigt det där med Messi. Tycker också att spelet fungerar bättre med Messi. Jag tycker inte att Giuly har imponerat så mycket.

Jag hoppas att de flesta skadade spelarna är med i sormatchen den 19:de. Det kommer bli en riktig bra match. Jag tror inte att någon vet vilket lag som kommer att vinna.
Barcelona Lucho
2005-11-09 16:24
Van Bommel dominera? Det håller jag inte med om att han gjort. Det beror kanske på hur man definierar dominera men enligt mitt sätt att se så är det när man deltar i spelet och det tycker jag inte att Van Bommel gör alla gånger. Han kan blixtra till lite då och då men ofta märks han inte. Jämför med exempelvis Xavi, Iniesta eller Deco.

Giuly vs Messi är visserligen ett ämne som är söndertjatat men jag måste bara få kommentera det MD skriver idag (se länk). Dom spekulerar över vem som kommer att spela högerytter mot Real Madrid. Argentinaren bidrar till en starkare offensiv menar dom medan fransmannen är ett bättre val rent taktiskt. Förstår verkligen inte. Vad blir bättre med Giuly på planen? Dom gånger Messi varit på planen har allt fungerat bättre tycker jag. Är det någon som håller med dom i den frågan och kan förklara?
Real Madrid #10 Robinho
2005-11-09 16:22
Någon som skulle kunna översätta?

Deco: "Eto'o, más decisivo que Ronaldo"

Tack, kan ej spanska tyvär.
Barcelona el Flaco
2005-11-09 16:14
Chancho//

Jag tror att Rijkaard kommer formera laget så här: Valdés - Oleguer, Puyol, Marquez, Sylvinho - Motta, Xavi, Deco - Guily, Eto'o och Ronaldinho
Barcelona el Flaco
2005-11-09 16:12
Det är klart trist att Van Bommel blev skadad, särskilt då han just nu är i bättre form än Deco men Barca ska kunna vinna el clasico oavsett om en eller två spelare är skadade. Oavsett vilka två elvor som kommer starta matchen så kommer Barcelona att vinna.
Barcelona Chancho
2005-11-09 15:52
El classico är alltid svårt. Minns förra året. Hatar då topplagen, när man möts, ibland bara ställer ut sina skor och tror det ska hända något. Liksom Chelsea gjorde mot Man United. Tror verkligen inte att det finns någon risk i detta derby men endå. Man vinner mycket på att spela 100% med hjärtat! Go barca men hur ser laget ut tror ni härinne?
Flames
2005-11-09 15:50
Fan vad tråkigt med van Bommel. Tycker han bara blir bättre och bättre. Grymt bra i djupledsspelet som är så viktigt för att trasa sönder en backlinje. Kunde inte kommit mycket olägligare
Barcelona La_Rambla
2005-11-09 15:46
Den 19:e är rätt datum! Barça spelar hemma mot Werder Bremen i CL den 22:e. Så det är nog flyttat tack vare det.
Barcelona messi_nr30
2005-11-09 15:34
är el calsico den 19:e eller 20:e,, har läst och hört lite olika,, så är det nån här inne som vet helt säkert vilken dag den spelas?
Barcelona Havaldinho
2005-11-09 14:54
Den bleke kommer nog aldrig solbränd men spelar som man gör han redan nu tycker jag :)
Tror stenhårt på honom!
Barcelona Abo Mteshar
2005-11-09 14:44
VAN BOMMEL varför just nu, när man behöver dig.
Suckar o suckar om, vi måste vinna mötet mot real madrid.
Barcelona La_Rambla
2005-11-09 14:41
Havaldinho//
Några här hävdar att han inte pallar pressen?
Jag tror på att ge honom chansen, det är i matcher som el clasico pojkar blir män. :)
Barcelona Havaldinho
2005-11-09 14:24
NEJ NEJ NEJ!!!
Varför skulle Bommbie skada sig nu!
Han skulle ha dominerat i El Clasico annars!!!

Får hoppas verkligen på ordspråket den ennes död är den andres bröd...

Är de nu Iniesta kommer fylla luckan som den framtida superstjärnan?
Let us all hope so!!!
Barcelona La_Rambla
2005-11-09 10:56
Länktips visar hur det gått sedan 1978/79.
Procenten får du räkna ut själv. :)
Barcelona Daninho_7
2005-11-09 09:47
Van Bommel skadad, borta 8 veckor..

hoppas deco prickar formen till el clasico nu.
Barcelona BARCA BLOD
2005-11-09 09:44
Men Gabriella: du får mig bara att skratta! brist på själv respekt! Jag har läst nu alla dina senaste inlägg. Du måste vara mobbad (bokstavligen talat)!! Att man kan trycka ner folk. revancherar sig på forumet.
Du måste skilja på åsikt och att kränka!
Barcelona La_Rambla
2005-11-09 07:20
Spinbad//
Nej, jag skrev heller inte det var oerhört roande, utan ganska roande. Viss skillnad. Och ja, alla har rätt att tycka som de vill, precis som alla har rätt att säga emot eller hålla med som de vill. No more, no less. :)

Figolina//
Prova länken, under Liga hittar du Messis mål mot Albacete. Kanske är den sekvensen med i videon.

http://www.fcb-videos.com/saison0405.html
Real Madrid Figolina
2005-11-09 04:24
Förstår inte varför man ska "spara" på Messi?Han vill ju spela och gör det bättre än de flesta.Såg honom första gången 1/5 mot Albacete, kan tyvärr inte hitta bilden där han rider på Ronaldinhos rygg men det händer sekunden efter att bilden på länken är tagen.R.passar bollen 2 ggr och Messi sätter den bägge gångerna men den första är han offside.Sedan såg jag honom i U21-VM och han dominerade planen.Han klarar redan idag att spela en hel match.
Nu skäller jag ju mot fel träd, men han är så rolig att se, enda felet är ju att han spelar i fel lag ;o)
Jag får hoppas på Sergio Ramos, tycker han e Reals
bäste för tillfället.
Barcelona -Kjell-
2005-11-09 02:38
Spelanalys:

Forumregler:
reklam, eller icke-fotbollsrelaterade ämnen accepteras inte och kommer därför raderas.

Edit - Insåg att mitt inlägg inte var så mycket bättre då jag inte bidrog så mycket till någon diskussion själv. ;-)
Tänkte fråga, är det någon som vet en sportbar som kommer visa Real - Barcelona, och Betis - Sevilla? Funtar på att gå på någon sportbar med 2 polare och se båda matcherna (Ena polaren är Real fan, andra är Betis fan - Så det kan bli underhållning att se matcherna tillsammans) Och med detta kommer en följdfråga - Vet någon om O'Learys visar matcherna? Hittar inget på deras hemsida, men någon här kanske är stammis och har bra koll?

Och sist, personligen ser jag helst Marquez - Puyol som mittlås med Motta som pivote mot Real. Deco och Xavi bör bilda ett bra mittfälspar och förhoppningsvis startar Ezquerro istället för Giuly på kant. Dessutom hoppas jag att om Eto'o inte gjort bra ifrån sig vid 60'e minuten att han kan bytas ut mot Henke, och om Real sett skakiga ut i mittförsvaret kanske Henke kan bytas ut mot Giuly/Ezquerro och så kan han gå upp mot mitten så kör vi mer centralt anfall och Xavi kanske får gå upp lite mot kanten.
Barcelona Catalan
2005-11-09 00:55
Jag känner till 2 spelare som heter Boateng, den ene kommer från Ghana och lovordades av den störste (Maradnona förstås) som sa att denne spelare skulle/kunde bli en världsstjärna. Dock så har jag i alla fall inte blivit så värst imponerad av denne afrikan.

Nåja, den andre och lite kändare kanske, spelar i Middlesbrough i Premier League. Det kanske rör sig om en helt annan Boateng, men hursomhelst så vill jag just nu bara "tortera" denna lilla räka som har skadat vår käre holländare. FAN att det ska hända just nu, klart att man i första hand är orolig inför El Clasico, men att han blir borta ytterligare 7-8 matcher i rad gör mig inte på direkt strålande humör.

Ska vi se det från den positiva sidan (som den optimist jag är) så har vi ju endå ett väldigt starkt mittfält, det hade varit ååå så mycket värre om skadan hade drabbat vår krigare Puyol, hemska tanke ! :(

I nuläget känns det som att vi i derbyt mot marängerna kommer få se Motta som pivote (som börjar spela ut sitt register sakta men säkert) och duon Xavi-Deco framför vår skadedrabbade brasse. Sen har vi ju Iniesta som alltid gör ett bra jobb när han får spela, hackar det lite så kan vi slänga in vår bleke lille spanjor så han kan röra om i grytan.

Puyol/Marquez känns som det starkaste mittbacksparet, dom 2 kompletterar varandra väldigt bra!

R-E-M = världens hetaste anfallstrio. Jag önskar, som så många andra att underbarnet Messi ska få starta, men jag tror att Mister är feg nog att låta Messi få börja på bänken (det kanske är rätt iofs, man kanske inte ska lasta en 18-åring med så mycket press). Jag är helt övvertygad om att Leo skulle klara uppgiften helt galant, men min åsikt är desvärre inte så viktig i detta sammanhang. Det är Mr. Rijkaard som bestämmer och han träffar ju spelarna varje dag och han ser vilka som gör bra ifrån så jag litar helt o hållet på honom.

Men att se träbenet Giuly spela från start återigen är nästan som en plåga för mig, hellre Ezquerro om man väl vill "spara" vår lille Messi.

Snart smäller det, årets match!

A por todos, visca el Barça !
Barcelona Gabriel
2005-11-09 00:41
Marcos

Håller med dig. Själv ser jag gärna att Ezquerro startar den matchen. Har inte så mycket matchform kanske. Damn jag vet inte men jag har en enkel känsla om att ifall han startar den matchen så blir det inte skoj för Carlitos ;)
Barcelona Marcos
2005-11-09 00:38
Skrev inte att jag inte ville ha Messi eller att jag inte gillar honom som spelare. Bara det att i en sån här stor match med en så aggressiv och het publik krävs det en spelare med lite mer rutin, iaf från start. Annars riskerar man att spelaren försvinner helt och håller samt får sin självkänsla förstörd, killen är bara 18 år trots allt. Han får gärna komma in i andra halvleken och dominera.
Barcelona Schubert
2005-11-09 00:33
Marcos/ Varför skulle Giuly vara given från start? Han har inte presterat ett dugg som jag ser det. Om du inte vill ha Messi finns det väl andra spelare som Ezquerro.
Barcelona Gabriel
2005-11-09 00:30
Zizou_Fenomeno

Nämen lilla gubben du låter som att du precis blivit nobbad av din största kärlek, hur är det fatt egentligen ? Eller så är du kanske bara förkrossad av att du äntligen vaknat upp ur din dröm och insett verkligheten. Men nu ska du inte tänka så, du förstör ju det roliga.

Ha lite onödigt hopp iaf sen kan jag lova dig att ta det easy on you när vi vunnit efteråt :) Ok ? Lycka till, det LÄR behövas :) Puss !
Barcelona Marcos
2005-11-09 00:29
Håller till viss med om , FCB_Petterzzon, en riktig misslyckad och tråkig "krönika", ironi och ironi, blir tråkigt när man läser liknande saker nästan varje dag. Vad vill du framföra för budskap liksom?

Och något annat´än Deco från start vore ett tjänstefel av Rijkaard. Det spelar ingen roll om Bommel blev skadad, är Deco frisk ska han spela!

Deco är trots allt en av världens bästa speldirigenter och har ett spelsinne som få. Dessutom missade han senaste Clasicon, så nu får han sin revansh. Iniesta är för orutinerad för att starta i klassikern, liksaså Messi. Deco och Giuly givna från start alltså. Sedan får Messi självklart komma in i andra halvlek om matchen tillåter det. Jag tror att Rijkaard resonerar på ungefär samma sätt.

Nu ska vi gräva ner Real Smutsen...
Real Madrid Zizou_Fenomeno
2005-11-09 00:28
Ni kommer slakta oss i El Clasico..även om ronaldo eller hela truppen är med..Ni är i bra form även om ni mött dåligt motstånd.
Lycka Till!!Lär nog inte behövas...
Annons: