/spanien/barcelona/forum/25532.aspx/spanien/barcelona/forum/25532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2005-09-22 16:22
Jorden är platt biten är riktad åt myten om att RM kan locka över folk med endast Eurons makt. Och att Puyol skulle vilja spela för RM. Går inte riktigt igenom verklighets-förankring filtret.
Real Madrid Gato Blanco
2005-09-22 16:03
Kharles

Talar av egen erfarenhet ? Vad menar du ? Det saknar bäring på det jag skrev ???

Puyol är kanske inte helt representativ i sammanhanget och det stärker min upfattning om honom, att det för honom existerar andra värden än de ekonomiska. Men att påstå att det är svårt att locka bra fotbollspelare till Madrid, det om något, är lika riktigt som att påstå att jorden är platt.

Men sen tror jag du vet att, trots att vi lyckats värva fantastiska spelare, är det inte alla som sympatiserar helt med den värvningspolitik som präglat Perez styrelseperiod fram till i år, lika lite som alla Cules sympatiserade med Gaspart.
Barcelona _Barca
2005-09-22 15:35
REAL FAN###1 ,,,, ni kan glömma puyol... han kan aldrig tänka sig och ta på den fula vita tröjan... snacka inte..hur gammal e du...
Barcelona _Barca
2005-09-22 15:31
13 åring på väg till fc barcelona...en svens med ;) ...

Valencia zapio
2005-09-22 15:17
jag tycker att Barca borde prova 4-4-2

med larsson och etoo längst fram skrämmer många lag..

Belleti - Puyol - Marquez - Gio
Giuly - Deco - Xaxi - Ronaldinho(fri roll)
Larsson - Eto'o

Majesty
2005-09-22 15:03
Belleti måste ju lira istället för Oleguer!
Barcelona Thiago
2005-09-22 15:00
ärligt talat så tycker jag att Gio & Edmilson har varit mest stabila hittills...
Barcelona Kharles
2005-09-22 15:00
Tro inte på allt du hör. ;-)
Barcelona Thiago
2005-09-22 14:59
han är en ungdomsspelare som ä född 1989 och kommer från mexico...
Real Madrid Ezquerro
2005-09-22 14:56
vem är Giovanni Dos Santos?
Hörde att han var på väg bort från barca?
Barcelona Kharles
2005-09-22 14:53
Gato

Gnäll inte på domarna det är ovärdigt och jämnar ut sig i längden, med det spel ni har kommer segrarna snart.

Talar av egen erfarenhet ser jag? ;-)~

Appropå överbetalda spelare, vem är ligans bäst betalde tror du ?

Top5 är nog RM-spelare.

Dumpar ?

Japp, ni erbjöd bland annat Puyol dubbel lön men fick ett finger. Så kan det gå.
Real Madrid Gato Blanco
2005-09-22 14:47
Jaha....

Har inte skrivit här sedan jag gratulerade till liga guldet tror jag....

Såg matchen igår och tyckte till skillnad från de flesta här att det var en rätt bra match mellan TVÅ bra lag. Väl genomförd match, defensivt, av Valencia som verkligen tog udden ur Barcelona. Barcelona försökte men kom inte riktigt till men trots det ser man hela tiden tendenser till verkligt bra spel i Barcelona. Rörlighet snabbt passningsspel, snabba omställningar, tämligen bra försvarsspel också. De som säger att ni gjorde en dålig match glömmer att Valencia troligen har Spaniens bäst organiserade defensiv.

Gnäll inte på domarna det är ovärdigt och jämnar ut sig i längden, med det spel ni har kommer segrarna snart.

Kharles

Appropå överbetalda spelare, vem är ligans bäst betalde tror du ? Dumpar ? Faktum är väl att vi har lyckats värva helt fantastiska spelare, kanske rent av lite för många, eller ? Den åsikten tror jag till och med jag hört dig uttrycka. Du skall inte låta dig provoceras, det sänker nivån. Konskevens och skärpa i argumentationen i stället om jag får be... :-)

Barcelona 24_Iniesta
2005-09-22 14:37
Xavi har definitivt inte börjat lika bra som han började förra säsongen. Men med Xavis spelstil så är man enormt beroende av medspelarna ständigt är i rörelse. Det är egentligen bara Gio Giuly och Etoó som har börjat hyffsat enligt mig.
Med Ronaldinho vet jag inte vad som har hänt. Ingen rörelse, många felpass och så vågar han ju inte göra de där fantastiska grejerna som bara han kan. Skärpning.
Sen så kan man bara lugnt vänta tills Rijkaart tar sitt förnuft tillfånga och bänkar Oleguer (alternativt sätter han som mittback). Han är helt okey defensivt men annars är Belletti mycket, mycket bättre.
Vad jag inte heller förstår är varför han inte byter plats på Edmilson och Marquez. Marquez somm mittback och Edmilson somm pivote är för mig det självklara valet.

Valdes
Belletti-Marquez-Puyol-Gio
Edmilson
Deco-Xavi
Giuly(Messí)-Etoó-Ronaldinho

Visca Barça!
Barcelona Kharles
2005-09-22 13:53
REAL FAN###1

joaquin har alltid sagt att hans dröm e att spela för real, alla spelare vill spela för real.
till och med puyol skulle vilja spela för oss, men han skulle inte platsa tyvärr.

Fotbollsfans är generellt sedda som korkade människor av "vanligt folk", men du behöver inte spä på det lille vän. Det är snarare så att Real Mierdid vill betala överpriser så att folk spelar för dem, och trots detta dumpar folk dem.

Snacka om brist på verklighetsförankring. Vad är nästa grej, Jorden är verkligen platt ändå?
Barcelona Killa
2005-09-22 13:24
Ja Deco och Xavi får inte plats i denna startelva. Fast Deco kan juhh alltid byttas in när Ronaldinho spelar dåligt, så Ronaldinho VET att han har konkurans. Och Xavi får även han bytta med VAN bommel, om denne spelar dåligt.
Barcelona Killa
2005-09-22 13:18
Rijkaard ska vi sluta klaga på! Har ni redan glömt att vi vann ligan förra året? Alltså seriöst man börjar undra hur gammla folket på denna forum är. Kanske borde man införra åldersgräns i Svenskafans?
Nu till matchen.
Jag brukar klaga på Oleuger, fast jag tycker INTE att han gjorde en dålig match igår. Han spelade bra på sin kant, han sprang inte upp för att det är inte hans spelstill, jag tror även att han hade blivit tillsagd att stanna där nere så att Vicente inte skulle kunna kontra? Däremot måste man erkänna att vi spelar dåligt just nu, dem enda spelarna som spelade bra igår var Gio (som spelar underbart) och Guliy (som MÅNGA här inne hatar av ett okänt anledning).

Ronaldhino borde bänkas så att han vet att han inte kan spela hur som helst, så han förstår att han måste kämpa. Deco spelar bra men han krånglar alltid till det försig själv. Man KAN INTE förvännta sig att ETO ska göra 1-2 mål varje match. Xavi är i en formsvacka det är tydligt. Och det är är det PROBLEMET ligger i, mittfälltet. Våran KÄRE trännare Rijkaard måste VÅGA MERA! Men jag förstår han, vem bänkar världens bästa spelare? Jag tycker att hela vårt SPELSYSTEM borde ändras till klassiska 4-4-2 och med följande uppställning

Belleti------Pyol-----Marques-------Silvinho
---------------VAN BOMMEL---------------
Guliy------------------------------Gio
-----------------Ronaldinho
----------ETO----------Larsson/Maxi
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 13:15
vad vad??
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 13:03
Haha! Godnatt yxskaft. Dröm vidare. :)

Nej Puyol, la ligas bästa mittback skulle inte platsa i Real. För ni har ju så bra mittbackar. *host*
Och sen tro att han ens skulle vilja ta på sig den vita tröjan. :O
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 12:55
joaquin har alltid sagt att hans dröm e att spela för real, alla spelare vill spela för real.
till och med puyol skulle vilja spela för oss, men han skulle inte platsa tyvärr.
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 12:43
Truman//
Ska du bänka Xavi då eller? Sen föredrar jag nog Messi framför Maxi alla dagar i veckan. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 12:42
REAL FAN###1//
Joaquin håller mest till på högerkanten, så då lär han nog stöta på Gio snarare än Oleguer eller hur? Sen så vet du inte om Rijkaard spelar Oleguer som högerback. Ingen kan längre veta hur mister tar ut laget inför varje match. Ändrar och har sig väldigt ofta nu.

"Joaquin, han älskar real?" Haha, dröm vidare. Är det därför han är uppväxt i Sevilla och alltid älskat Betis? Bara att inse, alla ogillar Real utanför Madrid. :)
Barcelona La_Rambla
2005-09-22 12:35
_Ché_//
Ingen idé att diskutera vidare. Vi ser inte på spelet på samma sätt. Vi hade en jäkligt dålig dag, säger inget annat. Men det vi presterade var så mycket mer och bättre än vad ni gjorde trots det.

Har du redan glömt att ni fick 2 mål till skänks då? Så där kan man hålla på och älta i det oändliga. Jag är nöjd med 1 poäng och går vidare helt enkelt. Snart lossnar det för Barça och be till gudarna att ni inte står på andra sidan plan då, för ni lär bli överkörda. :)
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2005-09-22 12:27
faaan va dålig ronaldinho Oleguer va igår va har hänt med VÄRLDENS BÄSTA SPELARE han måste ändra sig faan hur många miss lyckade pass jorde han igår jag tycker att rejkad borde bänka ronaldinho så han kan känna sig hotad av sin plats så han kämpar lite på matcherna
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 12:22
hehe joaquin kommer ju att leka me oleguer på högerkanten. han älskar real och han kommer vinna matchen åt oss.
Valencia _Ché_
2005-09-22 12:20
La_Rambla//

Jag tycker inte på något sätt Barca var dominerande. Visst ni satte press på slutet och hade spelet då, men annars var ni jävligt ineffektiva. även om ni hade större bollinnehav så handlade det mest på sidledspass, alltså ett spel som inte leder nånvart.

Och självklart är vi inte missnöjda med 1p på camp nou, men däremot så kan du inte påstå att vi spelade på kryss. ni hade också ett slumpmål, so? har du redan glömt att det var pga canizares ni fick 1 p??
Barcelona messi_nr30
2005-09-22 12:20
Ämne: asså firma joaquin/o....
firma Etxeberria/Javier Yeste kommer ha lekstuga med er ikväll!!!
Real Madrid REAL FAN###1
2005-09-22 12:13
asså firma joaquin/oliveira kommer ju ha lekstuga me er på lördag!!!
Barcelona messi_nr30
2005-09-22 12:13
Giuly gjorde sin bästa match på mycke länge tycker jag, han löpte bättre, inte lika mycke offside,, skapade än del själv genom utmaningar och liknande, plus ett snyggt mål,,, hoppas han försätter, och blir ännu bättre, nu när vi måste vänta på messi.!
Barcelona Kharlesans
2005-09-22 11:56
Domaren igår var katastrofalt dålig!!! Men det var inte tack vare honom vi förlorade utan det finns fler orsaker. Oleguer var ju knappt över egen planhalva i första halvleken som högerback och Ronaldinho verkar inte ha vaknat ur semestern.

Försvaret var heller inte så bra igår även om straffen inte var någon straff. Valdez tabbe var också skandal!
Vi borde vara nöjda med en poäng då Canizares tabbade sig och hade inte han tabbat sig hade vi förlorat.
Barcelona Barca82
2005-09-22 11:54
Ämne: Nivån på domaren igå....
Det är klart att spelarna väljer the easy way när det tydligen funkar, det är här domaren måste visa vad som gäller. Så fort det blir en kontring så ligger en spelare i motståndarlaget. En annan sak, det här med gult kort för filmning borde slopas. Det är ju aldrig nån domare som vågar ta fram det!
Annons: