/spanien/barcelona/forum/2553.aspx/spanien/barcelona/forum/2553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-07-17 22:31
Finns inga ord för att beskriva Sergio, man måste se han live för att inse hans storhet Sagolik spelare, en tränarens dröm han gjorde Pep till Pep!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KristoferDelija
2015-07-17 22:22
Busqutes är ALLTID bäst i CL Finalerna. Kungen är bäst när det gäller som mest.

Busquets var en STOR anledning till Barcas sagolika säsong.

Barca spelar ett riskfyllt över hela banan och då gäller det att ingen faller bort så försvarsspelet faller ihop totalt.
Där har man fått ihop presspelet och balansen och Busquets är en jäkligt avgörande spelare som lyckats hålla ihop balansen på bästa sätt.

Jäkligt utsatt roll som få kan klara men Busquets är bäst i världen på sin position enligt mig.
Barcelona Den vise mannen
2015-07-17 22:14
Ang Sergio så tycker jag han har en av världens bästa av så kallad "funktionell teknik". Inte massa "show"-finter mm. Ett par sulfinter och täcka bollen kommer man väldigt långt på. Något som är ganska genomgående för de största spelarna Barca fått fram de senaste åren med Xavi, Iniesta och givetvis Messi. Enkel och funktionell teknik som är tagen till mästarnivåer. Men ang Sergio så har mannen en sån kyla med boll så man nästan ibland blir gråhårig när man ser han. Sulfint som sist man med ibland två- tre motståndare runt sig. Men ack vad jag älskar honom. Den videon skulle alla dagens kids se vad teknik egentligen är. Varför krångla till det?? Btw jag älskar Neymar oxå. MEN jag vill bara påvisa att oftast är det "enklaste" det bästa alternativet.
Barcelona Barca4life98
2015-07-17 21:07
Ingenting nytt om Laportas "surprise"? Skulle inte han hålla något möte klockan 8 ikväll? Kanske har fel...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-17 21:04
My bad..
2015-07-17 21:03
..
Barcelona Rambla~
2015-07-17 20:37
Madrids nya målvakt Kiko Casilla är anhängare av ett självständigt Katalonien. Hehe, generalen och Santiago Bernabeu lär vända sig i sina gravar. :)
Barcelona B-Guden
2015-07-17 20:27
@Nemesis 10:

sen är han kyligare än isen själv, han blir aldrig stressad,
Barcelona Rambla~
2015-07-17 20:23
@Smogen:

Jag sätter inte emot det vadet. :)
Barcelona Nemesis 10
2015-07-17 20:21
B-Guden "Han är inte snabb, inte stark eller nåt utan bara jävligt smart." Exakt, han har inte den bästa fysiken men hans fotbolls intelligens är på en egen nivå vilket kompenserar hans fysik. Han är hjärnan i laget och vi tappar otroligt mycket kontroll i mittfältet när han inte spelar.
Barcelona Smogen
2015-07-17 20:18
Rambla Betar på att Munir får stanna och att Sandro lånas ut. Även om jag själv gjort precis tvärtom.
Barcelona Rambla~
2015-07-17 20:16
@Junta Dimision:

Åh fy fan vad vidrigt av honom. Annars förstår jag inte vad Villa ska vara ledsna för. Ännu en medelmåttig spelare försvinner till ojeklubben nr 1 i Premier League. Där passar dessa spelare bra in med de andra. Villa kommer säkert värva in något billigare som i slutändan visar vara en bättre spelare på sikt.
Barcelona B-Guden
2015-07-17 20:03
@Nemesis 10:

Alltid älskat Busquet, utan tvekan världens bästa defensiva mittfältare, finns en anledning till att Yaya inte platsa, lite roligt att jag kollade exakt på den där videon för typ 2 timmar sen, brukar kolla in han på Youtube ibland.

Han är inte snabb, inte stark eller nåt utan bara jävligt smart.
Barcelona Nemesis 10
2015-07-17 19:59
OT

Tjena gott folk, kollade på en video på Youtube och på nåt sätt lyckades jag komma fram till ett klipp på Sergio Busquets som är 14 min lång och den visar hans allround skills från den gånga säsongen.

Efter att jag såg klippet satt jag och funderade för mig själv om det finns någon mer underskattad spelare än Busquets? Han är ju en helt fantastisk fotbollsspelare och förtjänar så mycket mer cred än det han får för sitt jobb. Jag vet faktiskt inte om jag har sett någon fotbollsspelare som kan läsa av spelet så bra som han kan och samtidigt besitter dom tekniska kvaliteterna som han har, för mig är han unik.
Det var en period i höstas tror jag då folk vill spela Mascherano istället för Busquets och det kunde jag förstå till en viss del då Sergio inte var i sin toppform. Men det jag vill ha sagt är att när Busquets spelar sin bästa fotboll så finns det ingen spelare i hela världen jag hade velat ersätta honom med för så bra är han, synd bara att han inte får den uppmärksamheten.

Det är bara att titta och njuta av världens bästa pivot!
Barcelona Junta Dimision
2015-07-17 19:46
OT igen, men kan inte låta bli att fråga, hur stor av en jubelidiot är Fabian Delph? Otroligt äcklad av hans beteende. För er som inte vet sa Fabian Delph detta förra veckan (se länktips). Idag är han klar för Manchester City.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-17 19:34
Läste någonstans att Barto fortfarande är favorit till o vinna. Ska se om jag kan hitta länken igen...
2015-07-17 18:50
Vem kommer ni tror ni grabbar?

Hur ser det ut just nu enligt de s.k. undersökningarna?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-07-17 18:48
Barcelonistas

Älskar hur du börjar inlägget med "ännu mer komiskt..." som om det redan innan fanns en diskussion om Real Madrid. Ber om ursäkt, men det där inlägget ses i mina ögon som otrolig överflödigt här på Les Rambles. Försök att skriva så lite som möjligt om Real på detta Barca-forum, tack.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-17 18:41
Ännu mer komiskt är det hur Perez stoltserar sig själv genom att ta upp La Decima varje gång en spelare köps. Snälla vilken La Decima? 5 av dom cl titlarna vann man under dem sämsta upplagan i fotbollens historia. Turneringen var ett stort skämt då, lägg där till General Francisco Francos inflytande i Real Madrid. La puta är snabba med att nämna Neymar värvningen där man hävdar hur korrupt det är bl.a.bla bl.a... Vad man glömde nämna är att Real ligger bakom den mest korrupta affären genom tiderna nämligen Alfredo Di Stefano.
Barcelona Rambla~
2015-07-17 18:38
Lucho har talat om för Munir och Sandro att endast en av de två kommer att fortsätta i truppen under säsongen. Den andra kommer säkert lånas ut då. Ska vi ta bet här på forumet på vem av de två som till slut får förtroendet att stanna kvar? Vågar ni? :D Vad ligger oddsen på typ för Munir vs Sandro?
Barcelona Rambla~
2015-07-17 18:34
Andresito

Ah, så det var Ortola trots allt. Ja så går det när man ska rätta andra. :)

Tycker för övrigt inte att han har imponerat nämnvärt. Jag förstår verkligen inte hur Ondoa kan ha ramlat så långt ner i rangordningen. Undrar om det är av disciplinär karaktär det handlar om?
Barcelona Messsias
2015-07-17 18:07
Ironiskt att real köpt en ny målvakt som heter casilla som ersätter den gamla Casillas
Barcelona Viva Barcelona <3
2015-07-17 17:29
Biljetter till supercup finalen på camp nou, någon som vet när dem släpps ?
Barcelona LennyRomario
2015-07-17 16:56
@Tiki-Taka:

Det vore ju som en dröm. Eller snarare en mardröm, när Cruyff och Puyol står där och ÄNDÅ vinner Barto.
Barcelona Andresito
2015-07-17 16:54
[QUOTE=Rambla~]Oriola. Vi har även Suarez som konkurrerar med Oriola. Ondoa vet jag inte varför han helt glömdes bort. Det är bara att hoppas de lyckas övertala Iñaki Peña, som är La Masias bästa målvakt och som ska flyttas upp till Juvenil, att stanna kvar i klubben. Killen är bara 16år, redan 1,80m och kan bli hur bra som helst. [/QUOTE] Ortola ;) Iñaki aka straffkungen verkar trots allt stanna.
Tiki-Taka
2015-07-17 16:50
Surprisen kan vara Puyol.......skulle inte förvåna mig alls om det nu var han
Barcelona Rambla~
2015-07-17 16:06
Cruyff, Masip and most likely "a surprise".

Hm, är jag ute och cyklar men är det inte ytterligare en person som inte namnges det syftas på?

Messi? Kan jag iofs aldrig tänka mig. Spelarna bör inte, det gör de heller inte, offentligt blanda sig i presidentvalet. Tänk om Messi står där uppe på podiet med Laporta och sen visar det sig att Laporta ändå inte vinner valet. Hur ska Messi kunna ha en relation med Barto efter det? :P
Barcelona Blaugrana91
2015-07-17 16:01
[QUOTE=Tiki-Taka]Laporta will meet up with the people from his candidacy at 8:00 CET today. Cruyff, Masip and most likely "a surprise". Undrar vad Laporta annonserar !? [/QUOTE] Förhoppningsvis mer info om hans projekt? Vilket företag han tänker ha som tröjsponsor? Pogba? Jag börjar tycka att Laporta kanske är bra för klubben men som sagt jag vill ha mer information.
Barcelona Rambla~
2015-07-17 15:56
@Junta Dimision:

Hehe, ett WhatsApp-rykte som har lyckats hitta ut på twitter. :)
Barcelona Rambla~
2015-07-17 15:54
@KiNg-PuYi:

Oriola. Vi har även Suarez som konkurrerar med Oriola. Ondoa vet jag inte varför han helt glömdes bort.

Det är bara att hoppas de lyckas övertala Iñaki Peña, som är La Masias bästa målvakt och som ska flyttas upp till Juvenil, att stanna kvar i klubben. Killen är bara 16år, redan 1,80m och kan bli hur bra som helst.
Annons: