/spanien/barcelona/forum/25529.aspx/spanien/barcelona/forum/25529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kubala
2006-01-05 12:00
Ämne: Ämne: Pellema....
El Mundo Deportivo gav ut en bok och en 90 minuter lång DVD om förra säsongen. Går att hitta på spanska Ebay. Den är på katalanska och spanska.
Barcelona (catalonia barca)
2006-01-05 11:31
men man kan väl lada ner dokumentärer om fc barcelona.men en sammanfatning av förra året har jag ingen hört talas om ? !
Barcelona Kharles
2006-01-05 10:57
Inte katalanska heller..
Barcelona Pellemannen
2006-01-05 10:46
Ämne: Pellemannen

Hitta....
Tack för tipset, men har redan kollat där.

Konstigt att det inte finns några DVD. Engelska lag släpper ju en efter varje säsong t.ex., man kanske inte har den "kulturen" bland spanska lag..
Pelada
2006-01-05 10:22
Pellemannen

Hittar du någon på Barças shop? Annars tror jag inte det finns någon...
Barcelona Pellemannen
2006-01-05 10:12
Är det någon som vet om Barca har släppt någon DVD med sammanfattning av förra säsongen? Har letat överallt, men det verkar vara svårt att hitta..

Tips på andra DVD-filmer med Barca tas oxå tacksamt emot!
Pelada
2006-01-05 08:36
Samy

Jag vet inte hur många gånger du upprepade dig när du skrev det inlägget...
Barcelona Messi(as)
2006-01-05 03:16
Sitter här sent och klurar lite på hur jag vill att Barcas mittfält ska se ut kommande matcherna.
Edmilson är enligt mig helt självklar som Pivote, killen har spelat upp sig rejält den här säsongen. Det var många som tvekade om han verkligen var bra men jag trodde på killen hela tiden :) Dock slarvar han lite då och då men det får man leva med.. Ersättare: Motta

Framför Edmilson så har vi självklara Deco. Han är enligt mig vår viktigaste mittfältare, hans passningar, slit, fulspel mm han är underbar att se under matcherna.
Man kan skriva hur mkt som helst om honom.(Titta på hans video om allt möjligt han gjort i karriären, jag har den ifall någon är intresserad).

Vem ska man ha bredvid Deco då? Här har vi 3 alternativ V.Bommel, Iniesta eller Motta. Jag tycker att vi ska ha Motta mot stora kraftiga spelare på mittfältet(Tror att det var mot villareal som han spelade på mittfältet, han var hur grym som helst ifall ni inte såg matchen. Han blandar styrka, teknik och ett bra skott). Iniesta o V.Bommel mot försvar som backar hem med alla på egen planhalva, då vi behöver få in mer djup i anfallsväg från mittfältet.
Kom gärna med kommentarer :)

Måste också säga att jag saknar Xavi helt sjukt mycket. Hoppas han blir frisk och fit for fight fort. Är det möjligen någon som har mer koll än mig angående Xavi?

Till helgen vill jag att Eto sätter 2 strutar(!) innan han sticker till afrikanska mästerskapet. Han måste bara vinna skytteligan iår, det är han värd. Hoppas han vinner Afrikanska mästerskapet med Kamerun jag kommer följa matcherna spänt på eurosport :)

Godnatt
Puyol #5
2006-01-05 02:29
Samy:

Beautiful_ Barça...har redan publicerat en länk om Eto'o.

Forca Barca!
Real Madrid Samy
2006-01-05 01:57
här har ni de där med etoó och afrikanska mästerskapen =)

Barcelonas Samuel Etoo kan missa sju av lagets matcher. Anfallaren ska spela i Afrikanska mästerskapen för sitt Kamerun.
Samuel Etoo kommer till slut att missa ett flertal matcher i Barcelona-tröjan. Etoo är kallad till de Afrikanska mästerskapen för landslag där hans Kamerun är en av favoriterna till slutsegern.

Skyttekungen missar nu tre matcher i La Liga och upp till fyra i Copa del Rey, givet att Barca tar sig vidare i cupen.

Tidigare har det varit tal om att Etoo skulle dubblera mellan spel i La Liga och Afrikanska mästerskapen, något som nu alltså inte kommer att bli av.

Real Madrid Samy
2006-01-05 01:56
heheh aaa de skulle vara soft hehe :D
Barcelona El Comandante
2006-01-05 01:55
Hade nästan vart bättre att ha er i kvarten i CL. Tänk hade vart 3 clasicos på en vecka.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-01-05 01:54
Samy

Som jag ser det så är Real drömlottningen för vilket lag som helst.
Real Madrid Samy
2006-01-05 01:50
zizou-mano// aa vi kan möta dom ;) skulle vara kul o möta dom i CL Finalen och Cup Finalen :D då får vi se vilka som vinner hehe :P eller vad tykker ni skulle de intve va häftigt att mötas i CL och Cup Finalen??
Barcelona Lucho
2006-01-05 01:49
Samy: Jadu, Barcelona är en av dom hetaste kandidaterna, som jag ser det, till CL och i Spanien så har vi varit klart bäst hittills. Jag säger inte att Barça är bäst men vi är i alla fall ett av världens tre bästa lag..
Real Madrid Zizou-Mano
2006-01-05 01:48
Kan vi möta er i cupen?
Barcelona El Comandante
2006-01-05 01:46
mina också? va fan hände?
Barcelona Jontteee
2006-01-05 01:44
vem tog bort mina inlägg ??
Real Madrid Samy
2006-01-05 01:41
Leucho// menar du att ni är världens bästa lag just nu?? ...
Real Madrid Samy
2006-01-05 01:39
ska inte skriva i ert forum mer den här veckan hasta luego ses på nou camp ;)...god natt! ni blir så arga visste inte att ni va sånna :P ville bara snakka emd nåra barca fans om vad dom tykkte o trodde ..men men ni trodde väll att jag skulle tjafsa med er men de va de ja inte ville !
Barcelona Lucho
2006-01-05 01:38
Samy: Det är ingen som påstår att Barça skulle vara det lag som varit bäst under 2000-talet vilket du verkar tro. Det folk pratar om är vilket lag som är bäst för tillfället. Då spelar det ingen roll om man vann Champions League vid några tillfällen i slutet av 90-talet och början av 00-talet. Det som spelar roll är hur laget skött sig på senaste tiden (hur man nu definierar det). Med ditt sätt att tänka så är alltså Parma ett topplag och Chelsea bör absolut inte finnas med i förhandsdiskussionen kring möjliga CL-vinnare?
Barcelona Lucho
2006-01-05 01:29
El Comandante: Skulle inte vilja påstå att vi vann mot ett bra lag. Real Madrid var verkligen inte ett bra lag då men att folk blir så glada har ju att göra med att det är en så pass klassisk match. Vissa tycker ju att El Clasico-matcherna är dom viktigaste händelserna under hela säsongen. För dom spelar det mindre roll om man vinner ligan eller andra titlar. Huvudsaken är att man sätter el Madrid på plats.
Barcelona El Comandante
2006-01-05 01:22
Vi vann inte bara vi körde över er. Eran egen publik gav Ronaldinho en stående ovation. GÅr inte att jämföra med eran 4-2 vinst som var en jämn match sär ni lyckade vara effektiva trots att ni inte skapade lika mycket som Barça.
Puyol #5
2006-01-05 01:19
Kan Barcelona mötta real i spanska cupen? Alltså nästa omgång? (Hoppas)

Forca Barca!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-01-05 01:18
Nu är det officiellt. Etó'o sticker efter Bilbao matchen och kommer som längst att vara borta till 11:e februari.
Barcelona Lucho
2006-01-05 01:17
Samy: En sak du kanske borde tänka på är att folks åsikter här inne beror på Barcelonas trend. Det känns som att du kommer och ifrågasätter Barcelona-supportrarnas kaxighet vid fel tillfälle. Vi spelar riktigt bra och vinner. Ni spelar skit och vinner inte och byter tränare var och varannan dag. Förstår du?

Och lär dig använda punkt människa! Det går ju för fan knappt att läsa vad du skriver.
Barcelona El Comandante
2006-01-05 01:16
Samy

Eto'o missar 3 ligamatcher och ska inte vara borta 7 veckor.

Och lyssna på dina egna argument. Du säger att du vet att ni är ett av världens bästa lag när ni spelar med självförtroende...

Problemet är bara att ni inte har gjort det sen 2003. Och dessutom säger du att ni måste köpa spelare också...

Det är precis vad jag menar ni var ett av världens bästa lag kanske världens bästa fram till att ni sparka del bosque. Då florentino fick hybris.

Men visst kan ni hitta tillbaka men det kommer ta tid. inget som kommer gå över en natt. Visst ni har bra spelare men de flesta har passerat bäst före datum trots att dom inte är så gamla. Kolla på Ronaldo tex finns hur mycket potential som helst i den killen men han går bara runt på plan och är allmänt trött på livet.

Så länge ni har kvar Florentino kommer ni förbli vad ni är nu. Världens mest överskattade lag. Och ni missar förmodligen CL så hälsa Uefa-cupen från mig det var ett tag sen vi sågs...
Barcelona Lucho
2006-01-05 01:10
Cicinho 11: Varför snackar du om det förgångna? Det där var för flera år sedan när Barça var i en helt annan situation, med helt andra förutsättningar. Det är lika relevant som att ta upp Barças 5-0-seger över Real Madrid under 90-talet. Har du för övrigt någon som helst aning om att Real Madrid blev pulveriserade av Barcelona på Santiago Bernabeu-stadion i höstas eller är du en så pass ny supporter att du inte ens höll på marängerna då? Hade du haft det så borde du nämligen ha vett nog att hålla dig borta. Men som Einstein sa.. "det finns två saker som är oändliga - universum och människors dumhet. Fast jag är bara säker på det senare"
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-01-05 01:03
Erbjöd inte Chelsea ett förslag till Ronaldinho där han skulle få bestämma lön själv??? eller har jag fel, vet inte helt säker men om det stämmer tackade han i alla fall nej.

Så all real fans som drömmer om Ronaldinho, fortsätt dröma för drömmen kommer aldrig slå in.

Han spelar med hjärtat inte med plånboken.

Visca Barca
Barcelona AlexC
2006-01-05 01:03
Man kanske skulle ta och stänga ute supportrar från det andra laget på forumen för Barça och Madrid och köra allt snack om lag kontra lag i El Vestuario istället. Det blir inget konstruktivt debatterande då det oftast är folk som vill provocera som skriver i det andra lagets forum.

Kontentan blir att att fokus flyttas från att diskutera det egna laget till att snacka skit om varandras klubbar, och det är ju inte så givande det heller eftersom vi kör över marängerna på de flesta punkter i dagsläget.

Detta är ett förslag till SF-Spanienredaktionen och fortsätter det som det varit ikväll så tycker jag att förslaget skall klubbas.
Annons: