/spanien/barcelona/forum/25525.aspx/spanien/barcelona/forum/25525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona G.Pazzino
2005-09-23 12:51
fy fan vad illa vi spelar..
min uppställning:

Ronaldinho---Etoó---Giuly
-------Deco------Bommel
------------Xavi
Gio---Marques--Puyol---Belletti
-----------Valdes
Barcelona La_Rambla
2005-09-23 12:49
Det kom ju från rätt person, som bara ser allt ifrån ett "mitt blod till laget perspektiv"

Grattis. :)

Ja passa på att ta lite siesta, du verkar behöva det. :)
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:49
Nu ska jag på lunch, och det är INGET skämt :)
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:48
La_rambla,
förlåt, glömde för ett tag att vissa inte förstår småpikar och skämt. Sorry om jag förnärmat "ditt" barcelona.
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:47
Kharles, måste notera att du kämpar med att hojta omogen hela tiden, tycker själv du är supervuxen som ser diskussionen totalvinklad ur katalanskt perspektiv.
Barcelona La_Rambla
2005-09-23 12:47
King_raul//
Du säger att du vill ha en diskussion, håll nivån lite vuxet på diskussionen då istället, men du kommer med idiotiska inlägg så som:

"Tragiskt vilken stereotyp. Vakna, du pratar om tider då du inte ens var sperma.
och prata domslut passar ju i dessa tider när Laporta inte köper spelare utan domare."

"Vill inte väcka dig, men sanningen är att risken är större att ni har mer medgångssupportrar a la Henrik Larsson än Real Madrid har.
Och dessutom har jag alltid tyckt att man ska ha blod i det lag man håller på, och 95% av alla här inne borde väl hålla på Aik, djurgår´n, Göteborg eller annat allsvenskt lag i ärlighetens namn, tycker det här med att "välja" ett lag som man inte har någon som helst verklighetsförankring till är lätt lustigt."

Tror du på fullaste allvar att Laporta köper domare? Hur naiv kan man bli. Väx upp för tusan.

Sen börjar du med att ifrågasätta barcelonafans "blod till laget" det första du gör. Påstår du att alla inne på Reals forum är födda i Madrid som du?

Vill du diskutera, så håll då någorlunda vettig nivå iaf och häv inte ur dig en massa jidder och floskler.

Som du själv sa tidigare:
End of discussion, end of story.. :)
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:39
Ämne: King_raul

I och ....Kharles, då kör vi lite till...

Van bommel ropar "vamos" och vips står han och dansar katalanska nationaldansen varje morgon? tillåt mig att små le.

Van Bommel var professionell nog att lära sig spanska. Hur går det för Beckham?

Ungefär lika bra som det går för Larsson.

ojdå, börjar bli desperat i diskussionen? Ja era storheter som Koubala, Stoichkov, Koemann & Cruyff kännns verkligen inhemska. Snälla lägg ner den diskussionen.

Ja, vi har Kubala ni har Di Stefano (som konstigt nog borde varit vår men det är en annan diskussion). Stoichkov och Cruyffs lojalitet bör du nog inte ifrågasätta. Koemans likaså. Sen är det kul att du väljer att förbise Guardiola, Sergi, Ferrer, Rexach osv. Men jag trodde vi snackade dagens lag här;

Ok, storheter som Ronaldhino, Messi, Larsson, Etoo och alla andra katalaner som trycker in mål.

Puyol räddar er, Casillas oss.

Xavi, Valdés, Oleguer, Iniesta, ska man fortsätta? Dessutom ska vi nog inte gå in på Casillas, som står kontraktslös om lite mer än ett halvår ;-)~

Tror du själv att Casillas står kontraktlös om ett halvår? Och ja Oleguer och iniesta har ju varit strålande, Speciellt Oleguer som back.
Guti, R Bravo, Mejia, Helguera, Salgado, Raúl känns rätt lojala dom med. Även om där finns vissa stolpskott likn. Oleguer.

King_raul:
Jag ska ge dig anledningen varför jag hållt på barcelona alla dessa år.

Jag va på semeser i barcelona, älskade staden.
Va halvt intresserad av fotboll, såg en match och fastnade för laget.
Sen varför jag tex inte började hålla på RM, är at dom alltid verkat tro sig vara bättre än alla andra, Barca är ingen lite klubb, men den kändes som en muskitör som slogs mot Stor makten, och diktaturen (inte ordagrant då).
Sen för varje fel dom slut man såg real få med sig, och hur ändå spelarna alltid klagade, så ökade kärleken för Barca, och hatet för RM ökade.

Tragiskt vilken stereotyp. Vakna, du pratar om tider då du inte ens var sperma.
och prata domslut passar ju i dessa tider när Laporta inte köper spelare utan domare.
Barcelona Kharles
2005-09-23 12:30
King_raul

I och med att du är riktigt omogen (speciellt för att vara 28 - jisses) så borde jag inte ta den här diskussionen med dig men jag gör det ändå. ;-)

Van bommel ropar "vamos" och vips står han och dansar katalanska nationaldansen varje morgon? tillåt mig att små le.

Van Bommel var professionell nog att lära sig spanska. Hur går det för Beckham?

ojdå, börjar bli desperat i diskussionen? Ja era storheter som Koubala, Stoichkov, Koemann & Cruyff kännns verkligen inhemska. Snälla lägg ner den diskussionen.

Ja, vi har Kubala ni har Di Stefano (som konstigt nog borde varit vår men det är en annan diskussion). Stoichkov och Cruyffs lojalitet bör du nog inte ifrågasätta. Koemans likaså. Sen är det kul att du väljer att förbise Guardiola, Sergi, Ferrer, Rexach osv. Men jag trodde vi snackade dagens lag här;

Xavi, Valdés, Oleguer, Iniesta, ska man fortsätta? Dessutom ska vi nog inte gå in på Casillas, som står kontraktslös om lite mer än ett halvår ;-)~

A Per Tots, Visca el Barça!
Real Madrid Ike
2005-09-23 12:29
King_raul:
Jag ska ge dig anledningen varför jag hållt på barcelona alla dessa år.

Jag va på semeser i barcelona, älskade staden.
Va halvt intresserad av fotboll, såg en match och fastnade för laget.
Sen varför jag tex inte började hålla på RM, är at dom alltid verkat tro sig vara bättre än alla andra, Barca är ingen lite klubb, men den kändes som en muskitör som slogs mot Stor makten, och diktaturen (inte ordagrant då).
Sen för varje fel dom slut man såg real få med sig, och hur ändå spelarna alltid klagade, så ökade kärleken för Barca, och hatet för RM ökade.

Att du menar att alla ska hålla på ett lag dom kommer ifrån är löjligt.
Hur tror du ekonomin i stor lag skulle vara om dom bara hade suportar från sin hemstad.
Hur många tror du håller på barca och madrid i Europa och Asien.
Varifrån du dom får ekonomin att köpa alla dessa nya spelare...

Att jag bor i sverige och håller på Barcelona, är att jag vill se fotboll i världs klass.
Allsvenskan håller precis inte den nivån, och uppsala som jag bor i har inte ens ett klubb lag i allsvenskan...
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:27
Vi lägger ner Kharles,
Barcelona har bara inhemska och Real Madrid är ett regeringslag. Whatever turns you on, my friend.
Vi kan hålla på hela dagen.

Snälla barcelona red. stäng ute King_raul han stryker inte forumet medhårs.
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:19
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:17
Ämne: Hjärtat i vårt lag ä....
Barcelona Kharles
2005-09-23 12:16
Gå och skriv så på ditt forum så får du veta hur dum fråga det är ;-)~
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:14
Och snälla Kharles & Las_ramblas, ni kan väl berätta vad som gör att ni håller på Barcelona och inte Real Madrid, hade varit kul att veta.

Barcelona Kharles
2005-09-23 12:14
Hjärtat i vårt lag är i alla fall inhemskt. Puyol är ett exempel, Van Bommel ropar "Vamos" och Ronaldinho hjälper Oleguer upp om denne blivit fälld.

Mer än vad man kan säga om RMCF.

Ja och Luis Enrique hoppade över till Barcelona för att han blev illa behandlad av Madrid. Men han är varken katalan eller bask.
Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:11
Kharles & Las_ramblas,
Ja Alla får heja på vilket lag dom vill, MEN faktum kvarstår att lagens diehard fankvot ÄR deras stadsbor, det kan ingen neka till. Se bara hur Tobias Regnell "hoppade" över till Barcelona ifrån Real Madrid när det passade honom. Det gör inget riktigt fan.

fotnot: Tobias Regnell är redaktionschef på tidskriften Offside, han tog även in mitt mail i tidningen ang. just denna fråga, läs den, intressant läsning.

Real Madrid King_raul
2005-09-23 12:05
Har jag sagt att man inte får heja på lagen i fråga?
sa bara att jag tycker det är smått roande, inget mer. Visst, superomoget att tycka det är roande?
Och Real madrid har inte fler peñas runt om i Spanien? Att motargumentera anses mer moget nu då?
Barcelona Kharles
2005-09-23 11:42
King_raul

Vågar du skriva de där sakerna på ert eget forum? Går knappt att tro att du är 28, du betéer ju dig relativt omoget.

Real Madrid om någon klubb har väl mest icke-inhemska fans. Barcelona har hela Katalonien och delar av Spanien med sig. Seriöst, är inte du redaktionsmedlem? Kan inte du säga till dina icke-spanska kollegor att sluta heja på Real Madrid då så får vi se hur de reagerar.
Real Madrid King_raul
2005-09-23 11:31
La_rambla,
jag bara utveckla fakta, jag håller på laget/staden jag är ifrån.
Precis som mitt HiF, där jag bor, ge mig en anledning till varför jag skulle hålla på Malmö FF istället?
Många Engelskmän skulle höja på ögonbrynet om dom frågade en Manchesterbo om vilket lag han håller på och svaret blir Arsenal.

Barcelona La_Rambla
2005-09-23 11:26
King_raul//
Snälla bespara mig floskler som "laget i blodet".
Vadå, har du gjort blodtransplantation ihop med spelarna eller?
Nivå, wannabee, gemenskap med laget osv. kan du lägga ner med en gång. Det ser så ut på de flesta forum här på SF.

Sen för min egen del, även om detta egentligen har med saken att göra, har jag hållt på Barcelona så länge jag kan minnas, trots att jag är född i Italien. Min kärlek till laget ska inte en sån som du komma och ifrågasätta utan att jag ger dig svar på tal. Så håll du på ditt Real som du givit ditt blod till, så håller jag på mitt kära Barça så blir allt frid och fröjd.

Adiós!
Real Madrid King_raul
2005-09-23 11:12
La_rambla,
Nivån ni wannabe-"fans" håller visar att ni inte har något gemensamt med laget ni tror ni håller på.
Visst, "håll" du på Barcelona, men känslan man har när man har laget i blodet kommer ni aldrig att få känna.
Barcelona La_Rambla
2005-09-23 11:02
barcelona-z//
Ursäkta men väx till dig lite först!
Var har jag skrivit något så som "jävla araber"?
Sen har jag inte skrivit till dig heller.

Sen att du drar upp att Henke är sämre än Eto'o osv., jag har inte sagt annat. Så skärp till dig nu lille vän. :)

Red. Snälla ta bort de här inläggen, de hör inte hemma här. Var bara tvungen att svara barcelona-z att jag inte hoppade på någon folkgrupp utan drog bara en parallell.
Barcelona barcelona-z
2005-09-23 10:58
La_Rambla kyss fittan me de där jävla araberna som du har skrivit vakna för fan de e facktist synd att ha en barca fans som du du behöver gå på terapi jävla skit ja sa bara att ni svenskar vill se larsson mera inne de e int nåt fel me det som jag sa o han e ju int för fan bättre än etoo men ja tycker att han e bättre än giuly ja skulle vilja se larsson isätälle för giuly
Barcelona Underbarn_N1
2005-09-23 10:47
Grabbar, tycker inte vi ska klaga på Riijkaard, om ni tänker lite så var det faktiskt han som vände vår negativa trend 03/04.

Jag tycker att Belletti borde få komma tillbaka på sin högerback, Oleguer klarar helt enkelt inte av det. Sen så tycker jag att det såg stabilt ut i början av förra säsongen med Puyol och Marquez som mittbackspar, varför inte fortsätta med det?

Sen på mittfältet tycker jag att man kan flytta ner Xavi som pivote för att rotera lite, Xavi har visat att han klarar av det, och han får mer tid att styra spelet från den positionen, sen in med Van Bommel bredvid Deco. Tror verkligen på det mittfältet, sen när Motta kommer i form, så kan man ta upp Xavi igen o rotera på det viset om Motta blir sliten osv.

Som några här tidigare skrivit, så klarar laget inte att spela med samma start-11 i 4 matcher i rad på 10 dagar, det går helt enklet inte. Och nu när vi har breddat vår trupp så tror jag inte det blir så stora förändringar. Tex om man vilar Deco mot Betis, blir det en försämmring då att stoppa in Van Bommel? Nej, jag tror att han skulle klara av det mycket bra.

Real Madrid King_raul
2005-09-23 10:38
Killa,
Varför håller folket i Madrid på Atletico eller Real Madrid, jo, dom är där ifrån. Varför håller folk i München på Bayern, jo dom är där ifrån.
Varför håller du på Barcelona? Jo för att...lixom, dom är bra, lixom.
Jag håller på Real Madrid för jag är ifrån Madrid.
Simple as that.

Y si, soy esapañol desde nacimiento, y no me importa si me crees o no.
Barcelona La_Rambla
2005-09-23 10:38
Camparn//
Motta har ju precis som Henke kommit tillbaka från en långvarig skadeperiod. Just innan ligastart så fick han ju operera någon tå på foten som tydligen besvärade honom. Det skulle ta ca 1 v att läka, så han borde ju rimligtvis vara aktuell nu. Frågan är bara hur pass mycket Rijkaard tror på Motta.

King_raul//
Du verkar vara likadan själv som Killa då, hur ser ert eget forum ut då? En massa arabiska fjortisar som håller på Real just för att de värvar galacticos. Bara för att du råkar vara ifrån Madrid ger det dig knappast ensamrätten i Sverige att älska och tycka om det laget, att följa dem i vått och torrt. Lika lite som det ger katalaner ensamrätt för dem att hålla på Barcelona. Du kanske skulle besöka något forum i Asien, och propagera för att de minsann inte kan kalla sig madridsupporters eftersom de inte är födda i Madrid?
Barcelona Camparn på nou
2005-09-23 10:28
Vårt mittfält är fantastisk starkt med Xavi,Deco,Iniesta och Van Bommel att kunna använda, Rijkaard måste lära sig att rotera de och speciellt om en spelare är halvskadad kunna använda en av de andra.
Barcelona barcelona-z
2005-09-23 10:25
förlåt mina brojor att jag skriver såhär mycket men jag har det så tråkit därför skriver jag såhär mycket men va jag skrev just om anfallerna så visst kan man byta giuly eller etoo ut o vila men man kan int bara ändra så mycket på laget från förra matchen kanske deco ellet xavi ut o låt v bommel visa va han kan presentera eller oleguer ut o belletti in men som ja sa de e fel att byta ut för mycket 1 eller 2 spelare skulle man kunna byta från förra matchen
Länktips: barca
Barcelona Camparn på nou
2005-09-23 10:21
En utmärkt idé att låta Van Bommel starta mot Betis speciellt om Deco går omkring halvskadad. Tycker nästan att man skulle ge Iniesta chansen Xavi har inte varit i form nu i början på säsongen och låta honom vila.

vet någon har det är med Motta varför får inte vår naturliga pivote spela han ska vanligtvis vara den bästa spelaren på den positionen, är han inte i form ännu? Puyol och Marquez som mittbackslås är det jag vill se och Motta som defensiv mitt.
Barcelona barcelona-z
2005-09-23 10:21
Barcafan1 va fan tänker du me att sätta puyol på bänken o giouly larsson o esguerro börja på topp,ok jag förstår att ni svenskar vill se mer av larssom men han e int tyvärr såpass bra att peta etoo o de e självklart att ronladinho skall spela mot R Betis
Länktips: Barca
Annons: