/spanien/barcelona/forum/25524.aspx/spanien/barcelona/forum/25524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdes_1#
2005-10-23 01:03
hahah jasså jag med;)
Barcelona Messi
2005-10-23 01:03
Ämne: Valdes_1#: Ja, Lilla....
Jaha. Men Messi, har till skillnad från Diego växt upp i Barças ungdomsakademi. Där har han fått alla nödvändiga resurser som kanske saknas nere i Brasilien, och därmed har han kanske utvecklats rätt.
Barcelona Vbg:arn
2005-10-23 01:01
Valdes_1#: Ja, Lilla Paris.

Messi: Det är han i Porto jag pratar om, när han spelade i Santos var han en ännu större talang än Robinho. Sen han kom till Porto har han inte utvecklats på rätt sätt.
2005-10-23 01:00
La_Rambla: Det tycker jag låter vettigt, det är så jag tänker just nu iaf.
Barcelona Messi
2005-10-23 01:00
Vbg:arn

Jag måste vara ärlig och säga att jag inte hört något om den där Diego. Bara han i Porto.

Men Messi har kommit till ett Barça som är på topp och fullt av världsstjärnor. Tränar man med spelare som Xavi, Deco, Puyol, Ronaldinho, Eto'o osv så är det klart man utvecklas. Men visst, vi ska inte lägga allt för mycket press på honom.
Barcelona Valdes_1#
2005-10-23 00:59
vänersborg?
2005-10-23 00:59
Valdes_1# Nepp.
Barcelona Valdes_1#
2005-10-23 00:58
Vbg:arn var e du ifrån varberg lr?
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 00:56
Det kan väl kanske bero på omgivningen han har hamnat i också? Det behöver ju inte betyda att Messi går samma väg. Låt oss konstatera att Messi är grymt bra för sin ålder redan nu, bättre än många andra. Det räcker gott för mig iaf.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-10-23 00:54
det var inget! nu vet jag hur man laddar hem..
2005-10-23 00:54
La_Rambla: Det är en spelare som var en ännu större talang än Robinho och inte alls utvecklats på rätt sätt i Porto. Han var ännu en "ny Pelé". Han var bara ett exempel på spelare som inte blommat ut trots att dom varit extrema talanger.
2005-10-23 00:53
Ja, jag säger inte att Messi inte kommer bli bra. Men alla, och speciellt media, älskar såna här unga spelare som dyker upp och spelar lika bra eller bättre än många äldre etablerade spelare. Därför blir det alltid en jättehauss kring dessa spelare.

Jag nöjer mig med att konstatera att Messi redan är en grym spelare och att han gjorde en ruggig match idag, men jag vill inte kalla honom gud eller frälsare eller nye Maradona än. Det finns många spelare som knäckts av allt sånt.

Men jag håller med dig Ronnie, Messi har större förutsättningar att lyckas än åtminstone Saviola.
Barcelona La_Rambla
2005-10-23 00:52
Diego spelar i Porto och var spelaren bakom Robinhos succé i Santos. Vad har han med Messi att göra?
Barcelona Gabriel
giovani

Självklart är det ens plikt som barçaspelare att verkligen kämpa, annars förtjänar man inte färgerna. Men Etoo gör mer än så, han grovkämpar ! Hur många anfallare ser du springer och stressar motståndarlaget under en hel match på samma sätt som Etoo gör. Det han gör för oss är "respekt". Du tycker att han missar allt för många lägen och det är ju sant men han är fortfarande ung och kommer lära sig från sina misstag.

Shevchenko, Ronaldo och Henry har alla utvecklats i deras kyla i avsluten genom alla år av erfarenhet och det samma kommer att hända med Etoo.
Barcelona Messi
Okej giovani, jag ska försöka besvara dina argument.

1. Visst ska man kämpa om man spelar i Barça. Men ser du Ronaldinho kämpa? Nej. Och Eto'o kämpar oftast mest av alla i Barça. När spelet står still springer han ett maratonlopp i försök att få igång sina medspelare.

2. Han skapar precis som du själv säger, massor av lägen. Att han inte sätter dom är en annan sak. Jag skulle kunna sitta och rada upp matcher där han räddat oss, båda på egen hand och tack vare sina lagkamrater. Även om han inte gör allt på egen hand så är ju bara löpningarna som han gör i sig, ytterst viktiga.

3. Han har nu gjort 9 mål på 8 matcher. Det skulle kunnat vara 13-14 mål, men vad spelar det för roll? Så länge han gör mål så bryr jag mig inte om att han missar chanser. Hade Larsson eller Maxi spelat från start så hade de knappt kommit upp i 5 mål, det är jag hyfsat säker på.
Barcelona Valdes_1#
2005-10-23 00:49
aldrig hört men men hur fan kan du säga att han inte e unik på något sätt det var det dummaste jag hört på länge altså. om han itne e så jävla unik varför spelar han från start i barcelonas alag för då? förklara det för mig e du snäll
Barcelona Ronnie
2005-10-23 00:49

Det var väll att ta i lite väl mycket men jag förstår vad du menar, skillnaden är ju att Messi redan nu börjat leverara och leva upp til de kraven som ställs på honom. Men som alla unga spelar kommer han också komma i en formsvacka... Sen så passar Messi in så mycket bättre i Barcelonas spel än vad Saviola gjorde, kanske var det däför han aldrig tog steget ut. Aimar har ju haft otur med skador som förstört mycket för honom. Klarar Messi sig från det tror jag inte något kan hindra honom från att fortsätta utvecklas i Barcelona.

Där har vi ju en till skillnad Messi är fostrad i Barcelona och är mer acklimatiserad till Europa än vad Aimar och Saviola var när de kom.
2005-10-23 00:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Alldeles för många som bara försvunnit i intet. Messi är inte unik på något sätt. Någon som minns brassen Diego? Skulle inte bli förvånad om ytterst få gjorde det.
2005-10-23 00:46
Ämne: Vbg:arn

Om folk ....
Kanske kanske. Men behövs verkligen tre snabba spelare där framme då? Med Henke får man ju dit en huvudspelare och som löper smart.

Att Henke inte varit kall i avslutningarna i Barca kan ju bero på att han inte får spela. Det krävs ju speltid för att hitta formen och känslan.
Barcelona Valdes_1#
2005-10-23 00:46
Ämne: Ämne: Vbg:arn....
varje gång jag loggar in här så skriver du en massa onödigt skit

som detta här Messi får göra en bra säsong i år och börja nästa lika bra för att bli accepterad av mig, för jag har sett för många talanger bara försvinna.

hur fan kan du säga så jag frågar dig som ronnie Hur många talanger i Messis klass är du sett??????
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-10-23 00:45
Ursäkta men hur gör man för att ladda hem andra halvlek fårn den här hemsidan. Jag är medlem och så....men hur gör man?

http://www.fbtz.com/forum/showthread.php?p=196125&posted=1
Barcelona [F]utbol [C]lub [B]arcelona
2005-10-23 00:45
Håller faktiskt med både giovani och Maxi Lopez # 11!
2005-10-23 00:44
Ämne: Vbg:arn

du snack....
Det står för dig. Vad tyvker du själv, eller har du inga argument att komma med? Man kastar inte skit utan att komma med nåt bättre själv, vet du väl.
Barcelona Gabriel
2005-10-23 00:43

Om folk klagar på att Etoo missar lägen så kan man knappast säga att Henke i sin tid som barcelonaspelare varit iskall, tvärtom har han bränt många lägen. Larsson är en smart spelare som öppnar ytor med sina smarta löpningar till laget, precis som Etoo så kämpar han bra. Men Larsson är inte i närheten av Etoos snabbhet och Barcelona med Ronaldinho och Messi i anfallet så kommer det att gå undan. Har sett många gånger där Larsson inte hinner fram till bollen.

Vi kommer märka av att Etoo saknas.
2005-10-23 00:43
Ronnie: Jag har nog inte sett många, men minns Saviola t.ex. När han var i Messis ålder ansågs han nog nästan som en större talang och var lika bra. Sen tog det stopp och han utvecklades inte. Aimar likaså, som man inte kan påstå levt upp till sin talangstämpel.

Visserligen är inte Saviola dålig och inte Aimar heller, så även om dessa inte utvecklades från 20 års ålder så är dom fortfarande fruktansvärt bra, och det gäller Messi också. Men om Messi ska bli riktigt stor krävs att han utvecklas och blir ÄNNU bättre än han är nu.
Barcelona Valdes_1#
2005-10-23 00:42

du snackar för mkt ski* om jag ska vara ärlig du säger aldrig nått vettigt.
Barcelona giovani
2005-10-23 00:42
Ämne: giovani

Vi får vä....
Messi .. Jag svär vid gud jag försöker inte vara kaxig mot dig men en diskution kräver argument det du skrev till mig precis nu är inget argument, jag skrev varför jag tycker han ska bänkas och jag svara på allas kritik så som jag tycker är rätt. Vad är det som Etoo har som gör att Barca blir klasser bättre som inte står i mitt förra inlägg ?
2005-10-23 00:39
Barcelona har Larsson som inte är mycket sämre än Eto'o, han behöver bara få chans att visa det på sin riktiga position. När Eto'o är borta så är Larsson det naturliga valet.
Barcelona soodan
2005-10-23 00:38
varför snackar alla om att messi kommer att bli bra?. Han är ju redan hur jävla bra som helst!
Barcelona Ronnie
2005-10-23 00:38

Hur många talanger i Messis klass är du sett?
Annons: