/spanien/barcelona/forum/2552.aspx/spanien/barcelona/forum/2552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2015-05-12 19:22
För er som sitter nervösa och bara väntar på matchen kan ladda upp med det senaste avsnittet från Revista de La Liga, dom pratar lite om cl mötena också!
Barcelona enkos
2015-05-12 19:22
Är det rätt att spela med alla tre MSN på topp eller körs med två av tre och istället spela med en mittfältare?
Barcelona Barca Barca
2015-05-12 19:19
Är det bara jag som är äckligt jävla nervös. Är mycket mer nervös än förra veckan...känns som om vi har allt att förlora ikväll. Hoppas alla är på tårna och vet att revanschen inte är fullbordat än...mata på ikväll och ta oss till Berlin !!!!
Barcelona I.Cuenca
2015-05-12 19:00
de första tjugo är livsviktiga
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2015-05-12 18:47
@Corazon:
Ingen riskerar avstängning. Alla kort nollställdes inför förra mötet, så att så länge ingen drar på sig rött kort ikväll så är alla med i finalen.
Barcelona Erik Satie
2015-05-12 18:15
Vinner vi trippeln skall Lucho fantemej ha livstidskontrakt.
Barcelona DM1982
2015-05-12 17:34
[QUOTE=Corazon]Hur är det med varningar vilka riskerar? [/QUOTE] Det går inte att bli avstängd med gula kort i semin, bara röda.
Barcelona enkos
2015-05-12 17:31
Alves stannar i Barca och skriver två års kontrakt
Barcelona Corazon
2015-05-12 17:23
Hur är det med varningar vilka riskerar?
Barcelona I.Cuenca
2015-05-12 17:03
Ikväll mina vänner är det dags Om några timmar KAN vi vara klara för final Inte många som trodde detta, jag har dock trott på laget Visca Barca
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-12 16:56
Liunil Masse

och 2 grovt felaktiga mål som avgjorde hela mötet enligt mig. även om bayern välförtjänt gick vidare=)
Barcelona Villanova1
2015-05-12 16:52
För er som missat 250 att spela för ikväll =) Själv tror jag på många mål.
Barcelona Krabban94
2015-05-12 16:46
@Barcelona 1899:

Pepe och Ramos spelar vad jag vet inte i Bayern?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-12 16:33
Fotbollsgudarna ska veta hur mycket Xavi förtjänar att lyfta samtliga bucklor den här säsongen. Speciellt CL-bucklan! Tänk att få avsluta Barcakarriären med sin andra trippel!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-12 15:36
Cule4life Samma personer som totalt valde att ignorera att Barca hade en cancersjuk tränare, skador på många spelare när vi förlora mot Bayern för två år sen :)
Barcelona Cule4life
2015-05-12 15:21
Neuer Lahm . Boateng . Badstuber . Alaba Schweni . Martinez . Thiago Robben. Lewandowski . Ribery Götze, Muller, Pizarro Detta lag ser bättre ut än vad München kan ställa upp med. Och det är detta anti Barcas kmr påpeka om vi går vidare.
Barcelona ElRaval
2015-05-12 15:12
Så Juve ligger alltså bäst till att köp alltså Dybala?

Hmm.. Jaja, för det priset som ryktas (295 miljoner) är det kanske bättre att köpa en mer erfaren spelare som inte har några problem med att sitta på bänken.
Om inte Pedro stannar d v s.

Om Dybala presterar i Juve ser jag framför mig att vi köper honom för det dubbla priset om 2 säsonger. Det är lite så vi verkar jobba :)
Barcelona FCB_Messi
2015-05-12 15:08
Det viktiga idag är att inte bli stressade om Bayern tar ledningen . Bayern kommer inte gå ut för att göra 3 mål , dom kommer gå för femman . För dom är medvetna om att dom inte bara kan köra all in framåt utan att tänka bakåt . För mål kommer vi göra utan tvekan det vet dom också om . Och vilka fan är Bayern i dagsläget allvarlig talat ? Vad/vem ska vi vara rädda för ? Deras trupp utan Robben och Ribery skrämmer mig inte det minsta lilla . 95% utav deras spel går ut på just dom två.. Vi möter ett monster idag utan ett ben och en arm. Ta bort ögonen också med tanke på första resultatet.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-05-12 14:52
Bayern kommer att trycka på direkt från start för att få in ett tidigt mål och därmed få liv i matchen. De kommer inte ge våra spelare en millimeter eller hundradels sekund extra och de kommer att gå in med en skyhög press. Detta är iallafall vad jag tror och det är knappast någon högoddsare. Den stora fördelen jag anser att vi har (förutom 3-0) är att vår trio där framme kan komma ur den pressen. Messi vet vi, det spelar ingen roll vad man gör, han tråcklar sig ur de allra knepigaste situationer. Neymar gör det ibland, och får han då farten med sig så är det få som hinner ifatt honom. Suarez har inte samma speed eller tekniska briljans som de andra två, men han är en mästare på att trycka undan sin försvarare, vända om och komma rättvänd. Han är även helt fenomenal på att skapa ytor åt de andra två. För att Bayerna ska kunna behålla sin höga och intensiva press så måste de även hålla sin backlinje väldigt högt och det har vi ju sett under inte minst denna säsongen att vi trivs väldigt bra med. Det gäller verkligen att minimera misstagen där bak och att vara effektiv där framme. Får vi in första målet så vågar jag påstå att matchen är helt död. Så snälla, ge oss det där första målet så man kan slappna av och börja andas normalt igen. Det hade varit så pinsamt att åka ut nu, även om jag verkligen inte tror att det händer så finns det alltid en risk.
Barcelona Jax12
2015-05-12 14:43
[QUOTE=Adrigol]Tja gänget! Någon som vet om man kan se matchen i efterhand på Viaplay? Vet att det fungerar på Csports. Jobbar till 22.... [/QUOTE] Går att se matchen upp till 4 timmar i efterhand. Bara att spola tillbaka. Ofta sänder de ju även matcherna i repris direkt efter slutsignalen. Bara att kolla tablån.
Barcelona neymar JR
2015-05-12 14:13
Inte nog med att vi kommer gå vidare så kommer vi troligtvis vinna matchen ikväll med. Våra spelare kommer aldrig släppa detta, vi ska in och döda matchen direkt från start.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-12 14:10
Ni som skriver 75-25 och 80-20 fördel oss? Det är 95-5 minst, kolla oddsen satta hos spelbolagen. 1.020 på att Barcelona går vidare. Hade jag fått 1.20 - 1.25 som ni tycker hade jag satsat hus och hem. Det är en extremt stor flopp om vi inte går vidare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-12 13:55
Ikväll går vi till final! Något annat scenario ska inte finnas på kartan. Vi har alla chanser att åka hem en vinst från Tyskland, kommer vi rätt in i pressen på samma sätt som på Camp Nou kommer det uppstå omställningslägen. Får inte Bayern en drömstart med tidigt mål, om det står 0-0 ett tag tror jag vi vinner matchen. Det vi får akta oss för är att dras med och påverkats av publiktrycket, och inte stressa upp oss över en ovanligt tempostark start. Spelar vi vårt spel, håller rätt positioner, spelar med rätt mängd risktagande i passningsspelet och håller nerverna i schack kommer det gå bra.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-12 13:34
@enkos:

Jag är nog faktiskt inne på samma bana som Enkos, Bayern måste göra historiens match om dom ska ändra det här eller så måste vi göra den sämsta insatsen någonsin om det ska kunna gå. Det går inte en enda match utan att nån från Tres Amigos gör mål och ikväll måste Bayern full fart framåt, kommer nog bli en riktigt underhållande match!!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-12 13:26

Bayer har förlorat senaste 3 matcherna.

Senaste 6 matcherna 2 gjorda mål.

På dessa 6 matcher har man 1 vinst.

Barca vinner ikväll igen.
Barcelona zigazaga
2015-05-12 13:20
Hoppas vi inte underskattar Bayern, utan de kommer pressa, pressa så in i helvete, och försöka ta vara på minsta lilla chans för att få oss i gungning. Det gäller att laget jobbar som ett lag, pressar de lika hårt, aggressivt utan att dra på sig onödiga frisparkar eller varningar. När vi har boll, så måste vi rulla den snabbt och smart, få de att springa. Kan inte klockan slå 20:45?
Barcelona Culé since 97
2015-05-12 12:50
Dem första 15-20 minuterna kommer att bli avgörande. Klarar vi av att hålla tätt de första min så är mycket vunnet. Damn är så jävla nervös vill bara få denna match överstökat! Visca Barca y Visca Catalunya!!!
Barcelona Barcelonistas
2015-05-12 12:25
they only started winning the big trophies when bale arrived..in Ronaldos 6 years he has lead them to 1 league trophy... same number as alex song
Barcelona enkos
2015-05-12 11:58
Här är en som inte alls är nervös. Med 3-0 i ryggen så ska det bara till århundraden under att Barca ska missa finalen.. Och att Bayern måste framåt med allt är som haden i handsken för Barca.. MSN kommer att döda matchen redan första 30 minuter ...
Barcelona zigazaga
2015-05-12 11:56
Tack för svaret grabbar! Puh, då kan man andas ut lite, vamos Barca! Vamos!
Annons: