/spanien/barcelona/forum/25519.aspx/spanien/barcelona/forum/25519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
3/10/2006 13:44
Lyon - Milan, en öppen historia. Fördel Milan då Lyon börjar hemma och Juninho är avstängd i den matchen.

Inter (tror de klarar Ajax) - Villareal, tror ubåtarna får det tufft. Men underskatta aldrig Riquelme.

Arsenal - Juventus, kan gå hur som helst. Klart Juventus måste räknas som favoriter, de lär inte lämna sådana ytor till Cesc och Gilberto som Real gjorde. Men som sagt, ett bra resultat hemma så kontrar Henry bort dem på Delle Alpi.

Benfica - Barcelona, de gamla kompisarna Koeman och Rijkaard möts. Stort som fan. Känsloladdat lär det bli för Koeman när han stiger in på Camp Nou. Tror han kommer få stående ovationer, culés har inte glömt Europacupen -92. :-)
Barcelona Gabriel
3/10/2006 13:42
Vi kan inget annat än att vara nöjda med lottningen, Benfica är det klart svagaste laget som är kvar i turneringen tillsammans med Ajax(som däremot med största sannolikhet inte går vidare emot Inter). Dessutom får vi börja på bortaplan vilket alltid är en fördel. Går vi vidare möter vi alltså vinnaren av Milan/Lyon och även där börjar på bortaplan så det ser sannerligen mycket lovande ut. Men Benfica är väldigt spelskickliga, de är framför allt ett starkt hemmalag så det ska verkligen inte underskattas. Men eftersom de spelar ett liknande spel som vi gör så ser jag inte något tecken på att de kan hota oss(om de inte gör en riktigt bra hemmamatch, eller vi en dålig bortamatch). Det finns en massa kopior som försöker spela som Barcelona men det finns bara en "äkta vara" och det är vi. Lag som bygger deras spel på teknik och spel på marken passar oss verkligen då vi själva är mästarna av alla lagen på det.

Roligt för övrigt att vi får möta Ronald Koeman.
Barcelona barca_dreamteam
3/10/2006 13:40
Krax
Vi möter Milan eller Lyon i en eventuell semi.
Barcelona Patrick_Kluivert
krax// nej fel... blir antigen milan/lyon vi möter i semi..
Marquez och Oleguer är en varning från avstängning.Hoppas faktiskt att en av dem tar en medvetet gult kort inför returen eftersom Puyol då återvänder.
Barcelona II Barça II
3/10/2006 13:39
Krax//
Tackar. Men i en eventuell semifinal så väntar Milan eller Lyon.
Spanien Krax
3/10/2006 13:38
Som Liverpool-fan kan man bara gratulera. Benfica är ett lag som vi skulle ha slagit, men slumpen ville annat. Vi slarvade bort avancemanget. Ni kommer garanterat ta Benfica. Deras försvar är dåligt, och er offensiv är ju hypervass. Ni kommer till semi. Där väntar antingen Juve eller Arsenal har jag fattat det som. Ska bli kul. Lycka till!
Barcelona II Barça II
3/10/2006 13:37
Någon som har koll på vilka som riskerar avstängning vid ett Gult kort?
Barcelona Mr_Dinho
Skönt att vi fick Benfica i kvarten ;D
finteknik/ aha oki aaa dem kanske e bra men jusst den matchen kan jag inte säga att backlinjen var bra. liverpool kunde vunnit matchen hur lätt som helst men sånna lägen ska man inte missa i championsleague.
3/10/2006 13:31
Dem vi ska se upp med i Benfica är Simao och deras högerytter som jag inte vet vad han heter men som är riktigt bra man mot man.Sen har dem store Luisao i mittförsvaret där Etoo ska utnyttja sin snabbhet.
Real Madrid finteknik
3/10/2006 13:31
ar det nan som har tankt ut o kolla pa matcherna i kvartsfinalen??

Patrick KLuivert ///

aven fast det var lite stormigt mot liverpool sa ar Backlinjen i Benfica riktigt bra,,,daremot sa gav mittfaltet inte riktigt det stod som behovdes,,,det syntes att petit saknades,,,manuel fernandes ar fantastisk men annu bara 19 ar.

Barcelona barcelona_10
3/10/2006 13:26
Cule-10//
Nuno Gomez är inte med.
jag kollar på liverpool-benfica nu påå eurosport.
kan säga att liverpool lekte med benfica men missa 100 lägen. dera backlinje är under all kritik liverpool kommer till skott i straffområdet hela tiden.

cule// bara nuno gomez
Barcelona II Barça II
barcelona_10//
Benfica har en underbar historia ute i Europa, så visst har dem varit med om sånna matcher tidigare.

Jag tror starkt på att vi tar oss vidare, utan att underskatta Benfica. Men vi är det bättre laget, så är det bara.
Barcelona Cule-10
3/10/2006 13:25
Vi får inte glömma att Benfica höll nollan båda matcherna mot Liverpooloch körde ut Man U. Men är det någon som vet om Benfica har några avstägningar inför matchen ??

VISCA EL BARCA!!
Barcelona barcelona_10
3/10/2006 13:24
Spelar vi som vi gjorde mot Chelsea så blir det nog inte Benfica några problem.
3/10/2006 13:23
om vi håller truppen skadefri tror jag de slutar så båda möten..
1-2 första matchen
2-0 hemma

4-1 aggregate

Barcelona barcelona_10
3/10/2006 13:22
Det känns som vi kommer att vinna matcherna mot benfica, dom har väl inte varit med i dom här stora matcherna förut? Det är en fördel för oss.
Real Madrid finteknik
3/10/2006 13:21
Ruudvantheamn //

Aven Giovanni spelar i benfica,,,tror att han ar utlanad fran barcelona fortfarande,om inte benfica kopt han
3/10/2006 13:20
Simao och Geovanni i Benfica är ex Barca.Dessutom heter tränaren Koeman.
3/10/2006 13:19
Barcelona_10 yes dem 2 får vi se upp med...
Real Madrid finteknik
3/10/2006 13:19
som nybliven benfica supporter maste jag saga att det blev svarast tankbara motstand : ( ,,,, europas bästa lag till lissabon...

Patrick Kluivert //

Nuno Gomes ar den samsta spelaren i truppen. Det ar snarare en fordel for benfica att han inte ar med o missar malchanser. Det andra svarta faret, Beto , kan ju rakna med att bli rejalt uppsnurrad av Ronaldinho...
Barcelona barcelona_10
3/10/2006 13:18
Ok tack! Han gjorde ett snyggt mål mot Liverpool så han får vi se upp med. Vill gärna varna för Miccoli också, snabb teknisk spelare.
Barcelona RuudvantheMan
3/10/2006 13:17
barcelona_10/
Simao
3/10/2006 13:16
Vilken flyt vi hade med lottningen.Inte nog med att vi fick Benfica som jag hoppades på,vi får även börja borta både kvartsfinalen och en eventuell semifinal.Skulle vi gå vidare vilket jag tror så har vi en skadefri trupp om vi inte drabbas av fler allvarliga skador.

Skönt att Juve fick Arsenal.Tror faktiskt Arsenal kan gå vidare.Dem har ett högra tempo i sitt spel och så har dem Henry såklart.Dock får man inte glömma bort Ljungberg,Fabregas och Reyes.Milan-Lyon är en öppen historia.Dock så sätter jag mina pengar på Lyon.Dem känns marginellt starkare.Sen tror jag och hoppas att Villarreal kan överraska Inter som kommer slå ut Ajax.
Barcelona barcelona_10
3/10/2006 13:15
spelar inte en ex barca spelare i Benfica?
3/10/2006 13:14
vi saknar visst puyol men en av deras bästa anfallare saknas.. avstängd 2 gula kort
Nuno Gomez. så de jämnar ut sig lite :)
de kändes riktigt skönt.
Barcelona SaMii^
3/10/2006 13:13
Jag tkr vi lugna ner snacket om CL SEMI !! snälla

Jag anser att Benfica blir en tuff uppgift utan puyol där bak !!!
Barcelona Nauticus
3/10/2006 13:12
Skitbra! :) Det blir final i àr.
Annons: