/spanien/barcelona/forum/25517.aspx/spanien/barcelona/forum/25517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
3/6/2006 19:58
Från Chelseafans har vi idag hört följande på Les Rambles:

- Del Hornos tackling på Messí skulle inte ens ha varit frispark.

- Drogbas båda gula kort var väldigt tveksamma. Inte ord nämns om att den nämnde samlat på sig till de bägge och fler om så vore möjligt. Detsamma gäller Del Horno och dennes tackling som slet sönder innerbyxan på Messí nämns inte heller. Istället är det Messí som är löjlig eftersom han rullar runt på marken. Kanske dags att kolla på mer än bara "pricken-över-i:et-situationerna"?

- Rijkaard har varit inne i Frisks omklädningsrum. Fotbollen är bra korrupt.

För övrigt anser jag att Valdés har många pänger i sin artikel, om än något enögd.

Jag är inte ens nervös inför imorgon, vilekt förvånar mig själv något. Motta från start igen?
Barcelona La Rambla
3/6/2006 19:57
Trodde att allt som kunde redan hade sagts inför denna drabbning. Tydligen inte. Till alla culés, försök åtminstone att visa respekt hur det än går imorgon genom att ej gå in på Chelseas forum och bete er som fåntrattar. Ni skämmer bara ut er och blaugrana. Ska ni tvunget in där, så visa åtminstone hövlighet och försök att bidra med vettig och sansad diskussion.

Till alla Chelseafans//
Strunta i vad en artikelförfattare här har för åsikter, era egna blir inte mer rätt för att ni har skilda sådana. Sen att barcaspelare ska ha uttalat sig illa är lite väl överdrivet. Er egen Traductor satte tonen bra själv. Ett och annat sarkastiskt uttalande har även sluppit ut från de blåas läger.

Força Blaugrana!
Barcelona Suñol_
3/6/2006 19:51
Nivån måste höjas på forumet ignorera alla som inte bidrar till en vettig diskussion...även om det är svårt att inte kommentera.

Barcelona Garrincha.
3/6/2006 19:42
seth: Har du någonting att säga eller försöker du bara vara spydig? Din manager har redan slagit alla spydighetsrekord, ingenting chockerar längre. Du kan lika gärna ge upp!
Barcelona messsi
3/6/2006 19:42
En sak är säker, det kommer bli en rolig drabbning imorgon.
Chelsea sedan -88 / okej en hel del omogna kommentarer här, men kunde inte undankomma :
" Ronaldinho, vilken fjolla, så fort den multiöverskattade brassen stöter på lite motstånd så gnäller han: " hehe att kalla ronaldinho för överskattad fjolla ... vad skall man säga!

Visca el barca!
Barcelona Mot Nya Tider
3/6/2006 19:38
Hola

Vad blir resultatet imorgon?
Barça eller Chelsea?
Ska Chelsea vända på steken som man gjorde förra året, eller ska Barcelona vinna och slå ut Chelsea?
Barcelona II Barça II
3/6/2006 19:34
Redaktionen//
Jag ber om ursäkt, det var inte min mening att vara respektlös.
Spanien Krax
3/6/2006 19:31
Seth //

Vad har Arsenal med detta att göra? Jag är inte ens Arsenal-fan.
Barcelona II Barça II
3/6/2006 19:22
Det är minst lika jobbigt att behöva sitta och redigera inlägg från barcelonistas som inte kan uttrycka sig respektfullt. Läs reglerna!

/Redaktionen

Barcelona Kim
3/6/2006 19:16
Ja visst är det underbart med sandlådenivå inför en sån här match. Det bör väl kanske påpekas att The Shed inte är något undantag från detta.

Självklart hade utvisningen stor betydelse för matchen, men det kanske Asier skulle tänkt på innan han fick för sig att märka Messi, eller?
Barcelona Mot Nya Tider
3/6/2006 19:16
Chelsea sedan -88, funny nicknamed by the way hehe

SÅ jävla sant, detta snack före match och efter GÅR MIG PÅ NERVERNA SÅ JÄVLA MYCKET!

Barca-chelsea ska ju vara två UNDERBARA MATCHER!
Det är det enda man ska koncenterera sig på!
Inget jävla snack om filmingar, spottloskor hit och dit, mourinhos kommentarer osv. om Barca vinner så kommer ju ändå Chelsea säga att det var domarns fel i första matchen som gjorde att de åkte ut osv.

Chelsea är ett mycket bra lag!
Barcelona är ett mycket bra lag!
Den som vinner vinner!
Och den som vinner är den BÄTTRE!
Domarn ska INTE stå i CENTRUM efter matchen!
FEL!

Ett lag ska kunna ta en förlust och lära sig något utav den!

Man blir så sur när sånt här händer.
Barcelona Azulgrana_
3/6/2006 19:15
Okej. Men du svårty att lira boll mot birginham sunderland o alla de andra?skulle vilja se deras snitt i cl?: varför namn ger du snitten där istället?. lr du såg hur dom spelade mot barca . säg inte för att dom fick en utviisining innan dess hade de knappt nån bollheller lr har jag fel?.
Barcelona Suñol_
3/6/2006 19:12
Chelsea sedan -88// du ha rätt det är en drabbning som jag hade i för sig hellre hade sett i en semi, final men det är riktig forbollsfest.
tråkigt att det blivit som det har blivit med all pajkastning...må bäste lag vinna och det tror jag helt klart är vi men som sagt det är inte alltid det bästa laget som vinner...
Chelsea sedan -88
3/6/2006 19:04
Att påstå att Chelsea är ett fult spelande sparka och spring gäng visar bara hur lite kunskap /respekt ni själva har. Lite fakta från Chelsea´s säsong:

-Man har gjort överlägset flest mål i PL
-Man har släppt in minst mål i PL
-Man ligger etta i Fair play ligan i PL
-Man har ett bollinnehav mellan 60-65% i snitt.

Jag tycker Barca är mycket roliga att se på och har absolut inget emot er. Däremot tycker jag det är sandlådenivå på många spelares och fans uttalanden inför matchen. Jag vet att Mourinho tyvärr sitter i samma sandlåda. Fast visst hade er manger reagerat på samma sätt vid en liknande utvisning för er?
Han har ju ganska hett humör han med, fråga Rudi Wöller :)
Vi kan väl åtminstone vara överrens om att utvisningen fick väldigt stor betydelse för matchen?

Tycker Chelsea gör en heroisk insats efter utvisningen. första 25 min i andra halvlek var grymma och absolut ingen sparka spring fotboll. Sista 20 minutrarna visade vad det innebär att ha spelat en man kort större delen av matchen.

Det är tråkigt att allt tjafs ska hamna i fokus. Det är ju egentligen en underbar fotbollsfest som väntar mellan två riktigt riktigt bra fotbollslag, eller hur?

Barcelona Messi
3/6/2006 18:49
seth

Förutom underbar fotboll så bjuds det på sång också, ja.
seth
3/6/2006 18:43
Tack för en djup och oerhört unik krönika, Valdes.
Att Frisk gick ut i expressen, två veckor efter han hade slutat, och medgav att Rijkaard varit inne i hans rum, förstår jag att du inte nämner. Det faktumet skulle ju förstöra hela "krönikan".

krax//
Idiotiska uttalanden varje vecka?
"Kasta inte sten i glashus", något som ingen Arsenal supporter hört?

messi//
Sjungs det i Barcelona?

Till er alla riktiga Barca fans här inne önskar jag lycka till. Hur det än slutar så hoppas nog vi alla att spelet efter matchen inte spårar ur.
Gå ur G14. Tills dess - lycka till!

ps. Känns som alla Madrid-fans håller på er. Hur stor är egentligen rivaliteten mellan Barca-Madrid i Sverige? Av det jag läst här så känns den jävligt sval.

Carefree.
Barcelona Suñol_
3/6/2006 18:29
Madridinho// jag är inte ett fan av Arsenal heller men det vore kul att se vad stenansiktet Wenger gör om dom slår ut real...håll dina värdelösa åsikter på erat forum
Spanien Krax
3/6/2006 18:27
Ja Chelsea är verkligen otroligt patetiska. Ni ska vara glada för att ni inte har dem i ligan. Idiotiska uttalanden minst 1 gång i veckan från den klubben.
Barcelona messsi
3/6/2006 18:24
Beautiful_ Barça/ om messi eller Mourinho ? :/

Messi / det finns ingenstans där man kan få tag på texterna ? hade varit kul om man kunde sjunga med när man är på plats :)

Visca el barca!
Barcelona Blaugrana_1899
3/6/2006 18:21
fyfan va patetiska chelsea är, Morinho och alla andra spelare som har uttalat sig, Carvalho har sagt "Messis filming i första mötet har gjort det ok att filma, nu är det vår tur att fuska" haha, det säger allt om hur patetiska dom är och det skulle va så underbart skönt att skicka ut hela packet ur cl imorgon kväll! Força Barça!
Madridinho
3/6/2006 18:14
jag tkr inte om chelsea men det skulle vara kul att se mourinhos reaktion om chelsea vinner.

förra gången sprang han ut på plan och skuttade som en kanin. hehe man kunde se xavis ilska när han gick förbi.

lycka till!
Barcelona Mutti
3/6/2006 18:13
Kom igne nu imorn Barca..Pissa på Chelsea imorn!!
Kommer skrika mej hes imorn;)
Sitter klistrad imorn framför tv:en med mina kompisar som håller på Chelsea!! så vinn nu för fan!!!!
//Erik
Barcelona StREeT_STYLE
3/6/2006 18:11
hahaha

skönaste orden från denna snubbe

SPEAK THE WORDS MY BROTHER!!!!!!!!
Barcelona Messi
3/6/2006 17:47
Mourinho har sig själv att skylla.

messsi

Finns ett antal sånger som sjungs ganska flitigt under Barçamatcherna så det är svårt att säga exakt vilken du menar.
Real Madrid Ronaldo ^_^
3/6/2006 17:45
Lycka till imorgon :) Blir seger 3-1 för er.
Barcelona Beautiful_ Barça
3/6/2006 17:36
messsi
Utvisningen på Messi var ju idiotisk. Mer vet jag inte om honom.
Barcelona messsi
3/6/2006 17:27
Alltså, klart alla vill att fotbollen skall segra. Men det är inte EN gång "Moú " gjort bort sig.
När han gav slängkyssar mot barca fansen gjorde väl det inte saken bättre. Jose's far har gått ut i pressen och sagt " min son beter sig inte arrogant och respektlöst" det säger allt. Han är en bra tränare, men usch.

Edit, stavfel
Brummbrumm
3/6/2006 17:24
Ämne: Ämne: Jag hop....
Jag läste precis att det kanske var Jose som startade allt. Men det gör inte saken bättre tycker jag. Jag menar, man måste liksom (för att verka lite religiös) visa andra kinden. Förstår du vad jag menar? För att citera Wilde "Förlåt din fiende, inget irriterar honom mer". Lite som Robson gjorde mot Jose efter matchen mot W.B. - Robson bjöd tydligen upp Jose till ett glas vin, men Jose avböjde.
Brummbrumm
3/6/2006 17:19
Ämne: då kan du hoppas för....
Jose är en underlig man, han verkar sakna vissa basala mänskliga egenskaper så som respekt och acceptans. Men vi kan inte annat än att hoppas - så fotbollen i slut ändan segrar. Eller hur?
Barcelona Sóm més que un club
3/6/2006 17:19
Ämne: Jag hoppas att de fl....
Brummbrumm:
Det fanns ingenting som var riktat mot spelarna i Chelsea. Det var JM som hånades med "Traductor, traductor". Spottloskorna var kanske onödigt men det var han som började, länk.
Annons: