/spanien/barcelona/forum/25516.aspx/spanien/barcelona/forum/25516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonaaaa
3/8/2006 15:32

Finns det någon som kan stoppa honom?
Barcelona La Rambla
3/8/2006 15:25
Åskådarn//
Vill du diskutera spansk historia från och med spanska inbördeskriget? Come on, dazzle me! :-)~
Barcelona Barcelonaaaa
3/8/2006 15:19
Med lite tur kan Messi hinna fram till El Clasico och första kvartsfinalen i CL. Jag är dock inte så orolig, tycker mest synd om killen. Vi har ju annars bra ersättare i form av Larr-son och Ludo Giuly. Jag är mer orolig över Puyols avstängning. Hoppas vi får börja på bortaplan i nästa match, eftersom lagen kontrar mycket mer på Camp Nou och där kan vi behöva Puyols snabba och resoluta försvarsspel.

Angående Puyols varning igår;

Var det bara jag som tyckte att han tog den med flit? Jag menar det är ju viktigare att vara tillgänglig i den andra och avgörande kvartsfinalen än första, dessutom är det enligt mig viktigt att han inte är avstängd samtidigt som Oleguer och speciellt Marquez. Jag tror faktiskt att han tog ett taktiskt gult kort.

Åskådarn

Där fick du oss. Är du nöjd nu? Ska bli intressant att se vad Ronaldo (om han spelar) och Zidane (om han orkar) ska göra idag. Hörde förresten att Raul Bravo är den som ska punktmarkera Henry och att han fick en förlängning till 2009.. Vi (och säkert många många andra..) tackar och tar emot.

Ozito, Tack för rapporten. :)
Barcelona Ozito
3/8/2006 15:17
Hej fotbollsvanner!
Var nere pa camp nou i dag for att kolla in traningen sa har dagen efter.
De korde tva kvadrater i 20 minuter, mycket gladje, mycket skratt.
Darefter arbetade startelvan med rehab i 25 minuter for att sedan kliva av.
Avbytarna igar arbetade forst med olika pasningsovningar; forst pasnings-l:et med manga passningar pa tredje spelare sedan mer i djupled.
Darefter tranade de avslut.
De korde pa i ca 85 minuter.
Fantastisk stamning pa stan igar och idag.

Fotbollshalsningar
/ Ozito-crew
Barcelona StREeT_STYLE
3/8/2006 15:06
Nu är det officielt

Messi har slitit upp en muskel i benet, och blir bort i en månad.

han missar alla kommande matcher, Osasuna, Real sociedad, Malaga och El classico.

Plus så kanske han missar båda möterna i Kvartsfinalen i champions Leaugeu.

Nu kommer det allt bli tuffare för oss, men säger bara detta.

Om vi lyckas i både ligan och CL, då jävlar kommer det gå bra om ca 1 1/2 månad då både Xavi och Messi kommer tillbacka.

Jävlar vad jag längar till dess
Real Madrid Åskådarn
3/8/2006 15:03
Ha ha ha. Ni är för roliga. Varför börjar ni alltid med person angrepp. Man måste väl kunna säga sin mening utan ni börjar gråta allhopa. Först så säger ni att alla har rätt till sin åsikt och sen skriver ni att folk är dumma,ska besöka dagis m.m. Att jag har berömt laget som ni håller på i varje inlägg jag skrivit totalignorerar ni. Sen att ni avslutar era inlägg med fraser som "Catalunya is not Spain" tycker jag är så j#vla ball. Ni sitter framför er dator i sverige och ska ge era så viktiga åsikter i spansk historia och politik. Ha ha ha.

Ha det bra boys. Glöm inte att göra era läxor haha
Barcelona Barcelonaaaa
3/8/2006 14:59
Ronaldinho har allt det Zidane har även om Zizou mer är elegant framspelare och Ronaldinho mer 'fury of skill-flair' målgörare, men + fysiken, karisman och enorma ledaregenskaper som Zizou inte är i närheten av..

Ronaldinho har den mest kompletta tekniken i världen. Han är lite som Ronaldo och Zidane i ett enda paket. På det sättet påminner han lite om en blandning av självaste O Rei och Pibe de Oro (Pelusa).

Därför kommer de flesta fotbollsälskare att hålla Ronaldinho högre när bådas karriärer är över.
Barcelona La Rambla
3/8/2006 14:53
Publiken igår efter Ronaldinhos mål:

This is theatre 'Mou', this is theatre!

Efter alla hans uttalanden om teatrar i Barcelona mm.
Barcelona Suñol_
3/8/2006 14:52
Ronaldinho storhet ligger i att han höjer sig ett snäpp i dom stora matcherna. han kan vara så där mot mittenlag och förvisso vara matchavgörande men han är dom stora matchernas man.
Barcelona Señor Cúle
3/8/2006 14:49
StREeT_STYLE

Aa du har helt rätt, det var en GRYYYYYYYYYM stämmning igår, och det var skönt att höra.

Snälla om någon kan länka så att man kan ladda ner hela matchen! För jag vill både se matchen, men även höra publiken! Asso jag ber!
Barcelona La Rambla
3/8/2006 14:48
Vámanos cañoneros//
Du kan även prova på länken. Scrolla ner lite och klicka på "Buy your match tickets here". Men det ser ju inte precis lovande ut:
Category 3: 540 €. :(
Barcelona Ride_The_big_one_or_catch_the_next_One
3/8/2006 14:45
xinlisupreme

Var ditt inlägg oprovocerat så ber jag om ursäkt då jag såg det på ett annorlunda sätt, varför jag gjorde det?

Kan ju ha med madrid fans kommande in i forumet varannan dag och göra en idiotisk jemförelse bara för att sänka nivån därmed flippa jag till. Nu när jag lugn och sansad läser igenom inlägget ser jag att inlägget är en genuin åsiktframförande!

Återigen my bad. *Skaka hand* ? =)

IM only human we do misstakes sometimes men *åskådarn* gör det allför ofta omänskligt beteende!
Barcelona StREeT_STYLE
3/8/2006 14:45
Tack Nautious för svaret.

aja skönt med vinst igår, och framför allt hämd!!!!

Alla som sa att det inte sjungs på Camp Nou, bevisade sig ha helt fel igår.
Oj oj oj vad det sjöngs.

Om det fortfarande finns ett mongo som vill säga emot detta, säger jag tre enkla ord:
ÄR DU DÖV????

Visca el Barca och i all hederns namn avslutar jag med Catalunya is not Spain!!!!!!!
Barcelona Suñol_
3/8/2006 14:41
Pelada// menar du rökheroin då för några dödliga doser jamaicanskt finns det inte, om du inte äter ett par kilo fast det var kanske så du kände dig ;)
Barcelona Señor Cúle
3/8/2006 14:40
Åskådarn

Du är ju IQ-Befriad om du är seriös i ditt beskrivande av Ronaldinho. Och jag tror att du vet den egentliga sanningen själv. Antingen så är ju avunsjuk, eller så är du helt enkel dum, och inte vet vad fotboll är. För i ditt beskrivande av Dinho så märker man att du inte vet vad en bra spelare ska ha, och du vet verkligen ingenting om hur Ronaldinho agerar på planen. Kan du fotboll så vet du att han är hur grym som helst, och inte alls som du beskriver honom. Kan du inte fotboll så beskriver man honom som du gör. Välj själv om du vill kunna eller inte kunna fotboll, det här är iallafall ren fakta och sant. Vad du än nu kommer säga så kan det bevisa att du kan eller inte kan fotboll!
Barcelona Suñol_
3/8/2006 14:38
det var någon vilsen Chelsea supporter som tog upp den 16 år gamla insidenten med Rudi Völler och Rijkard, den hela sanningen var att rudi kallade Rijakard för svartskalle och då tycker jag spottloskan var på sin plats.

Pelefant har jag inte tänkt på sen man var knod, blev jäkligt sugen på att läsa ett ex ;)
Barcelona Nauticus
Ämne: Grabbar jag blev jäv....
StREeT_STYLE// Fràn fcbarcelona.com:

"The young Argentinean went down before the half hour and the Barca doctors saw immediately that he'd have to be taken off. First impressions made the medical staff believe that Messi has a calf strain on his right leg, but further tests to establish the full extent of the problem will take place on Wednesday."

Senare idag kommer dom förmodligen skriva hur länge han blir borta. Men en 3-4 veckor är nog inte omöjligt.
Pelada
Längesen man skrev här men en sådan här skön känsla måste man bara dela med sig av. Minns bara min otroliga glädje när Ronaldinho satte 1-0 och resten av matchen liknade en pårökts liv som just tagit sin dagliga (möjligen dödliga) dos.

Men vad ska man vara gladast över? Att Barça vann eller att Chelsea åkte ur? Valet är fritt, kan inte klandra någon för att välja endera...

Visca Barça i Visca Catalunya=)
Spanien Vámanos cañoneros
3/8/2006 14:35
La Rambla//

Tack.
Barcelona StREeT_STYLE
3/8/2006 14:33
Grabbar jag blev jävligt orolig idag då ja hörde att messi skadat muskeln grovt, och blir borta i en månad, dessutom så missar han El Classico.

ÄR DETTA SANT??????????????

Jag ber er uppdatera mig om messis skada.

Plus hur går det för Xavi, hur länge har han kvar.
Barcelona La Rambla
3/8/2006 14:33
Nauticus

Exakt, glömde nästan bort borgen och utsikten. Tack för att du påminde. :-)
Vill man, så kan man ju sen ta linbanan ner också.
Barcelona Nauticus
3/8/2006 14:32
Högst upp pà Montjuïc finns en gammal borg med gratis inträde... gà upp och sätt dig pà muren och beundra en underbar utsikt över staden!

Som La Rambla sa är Sagrada Familia ett màste. Även Gaudi´s Parc Güell är ett màste, om du har tid!
Barcelona Nauticus
3/8/2006 14:27
Ride, ta det lugnt nu! :) Han motiverade ju sin àsikt.. gà ut i friska luften och ta en promenad.
Barcelona La Rambla
3/8/2006 14:24
Vámanos cañoneros//
Jag svarar här, så kan du få hjälp av fler. Trevligt resmål. :-)
Mitt första tips är att du läser informationen i länktips. Du kan beställa biljetter från den svenska penyan. Finns tom ett formulär som du fyller i. De är mycket hjälpsamma och kan säkert svara på frågor om hur du annars enklast får tag i plåtar. Huruvida det är lätt att få fatt i biljetter på svarta börsen inför el clasico vet jag ärligt talat inte. Det jag däremot vet är att biljetterna till el clasico är de dyraste på hela året. Säkert kan någon här inne som varit nere hjälpa dig. Finns försäljningsställen utmed Ramblan, utanför Camp Nou och säkert på flera ställen.

Ett besök på la Sagrada Familia är ett måste. De gotiska kvarteren. Om du är konstälskare Picassomuseét. Även olympiaberget Montjuïc kan rekommenderas.

Ride_The_big_one//

Jag håller med dig till fullo att Edmilson ska stanna kvar som pivote och in med Oleguer som mittback jämte Marquez. Förhoppningsvis får vi första matchen borta och gör ett godkännt resultat då.
Barcelona Rambo~
3/8/2006 14:18
tjenare grabbar har någon typ en svensk artikel eller insänder om fc barcelona? JAG ÄR I SKOLAN OCH BEHÖVER EN :d
xinlisupreme
3/8/2006 14:16
Ride_The_big_one

oj, vad sur du blev! jag ville verkligen inte provocera med mitt inlägg, hoppas inte någon annan tog illa upp. men jag ska nog lägga ner svenskafans, för detta är ju helt galet.
Spanien la_pieda_sinistra
3/8/2006 14:10
"Right now I'm not thinking about possible opponents. I'm tired and I'm only thinking about enjoying the moment. I intend to watch television until 5 in the morning and then put some music on".

Henke efter matchen :) kolla på tv till klockan 5 :O, ju kännt fenomen att det är svårt att sova efter match men...
Spanien Vámanos cañoneros
3/8/2006 14:07
La Rambla//

Vi får hoppas på det. Det blir högljutt på puben i kväll.

Du har förresten PM.
Barcelona Ordem e Progresso
3/8/2006 14:07
Rambla

Klart jag har! Jag menar, om Ronaldinho är såsom Åskådarn beskriver honom, då kan jag banne mig ha en pelifant! ;-)
Barcelona Ride_The_big_one
3/8/2006 14:06
xinlisupreme

Bra försök men dagiset ligger bredvid ditt hus jag föreslår att du gör dem en visit då du redan har samma mentala iq som barn vid den åldern har!

Kommer in här och försöker skapa stämningen genom att göra en tok jemförelse, herregud skrattretande inlägg. Visst Zidane har vunnit allt man kan tänka sig med sitt landslag men ta det lugnt ditt okunnighet visar sitt riktiga tryne via skrivandet som du utför här idag.
Annons: