/spanien/barcelona/forum/25512.aspx/spanien/barcelona/forum/25512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo lowrider
2005-09-25 19:32
La_Rambla//

Låter inte som Geovanni och Rochemback var en lysande affär direkt.
Men det var väl under Gaspart-eran eller?
Eran nuvarande klubbledning är väl mkt skickligare än den var då. Så några fler Geovanni/Rocemback värvningar slipper vi väl se :-).
Men var inte Rochemback en viktig kugge i Sporting under förra säsongen? En duktig spelare helt enkelt?
Barcelona Vbg:arn
2005-09-25 19:30
Barcelona borde satsa på en riktig världsmålvakt, det krävs om man vill vinna dom stora titlarna. Valdes är grym, men så jäkla nonchalant att man skulle kunna skrika av skräck så fort han får bollen. Man har inte råd attge bort mål som Valdes har gjort.

För övrigt är Eto'o en egoist. Att sno ett mål så som han gjorde igår är inget jag gillar att se i en lagsport, och sen har han säkert tjatat till sig att få slå straffarna också när Ronaldinho är borta, trots att han inte kan. Det finns åtminstone två eller tre andra spelare som är säkrare straffskyttar och som spelade igår.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-25 19:25
Peleda: Ezquerro från start har jag inte heller något imot, men med tanke på att Messi inte får spela med oss i ligan än så borde han få chansen nu i cl där han får spela, men visst Ezquerro visa sist att han är en mycket bra spelare som dessutom tillför huvudspel i offensiven.

Qno: samma sak där, varför inte Sylvinho va sist mot betis men gio har ju skött sig rätt bra ochså, så det är upp till rijkaard hur han vill göra men självklart vill man se mer av sylvinho, man har flera bra alternativ på många positioner när man ska ta ett en elva och det tyder ju på bra bredd, riktigt skönt!
Barcelona Qno
2005-09-25 19:24
Ämne: Jag tycker vi ska sp....
bort me gio o in me sylvinho så har du 05/06 champions league segrare
Pelada
2005-09-25 19:19
Håller kvar vid min...

Valdes
Belletti - Puyol - Marquez (Oleguer) - Gio
Deco (Iniesta) - Xavi - van Bommel
Ezquerro - Eto'o - Ronaldinho

Bänken: Jorquera, Oleguer, Sylvinho, Iniesta, Edmilson, Maxi och Messi.

Ingen Henrik Larsson, tyvärr... Inte heller någon Ludovic Giuly.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-25 19:16
Jag tycker vi ska spela såhär mot Udinese, om alla spelare är friska.

Vadés given i mål..

En backlinje med Belletti-Puyol-Marquez-Gio

Ett mittfällt med Xavi som pivote med Deco och Van bommel framför sig.

Xavi gjorde det bra som deff mitt senast när han klev ner och det är värt att testa han från start där eftersom han även kan servera fina långbollar upp/i djupet till forwards.

Och trion på top Messí - Eto´o - Ronaldinho

Jag tycker Messí har visat att han är mogen att få chansen från start och med Messi som kan utmana och komma runt sin försvarare gör att Belletti inte alltid behöver komma så långt upp i banan och kan koncentrera sig mer på deffensiven.

Va tycks?
Barcelona Kharles
2005-09-25 19:14
Det var det.
Pelada
2005-09-25 19:13
Kharles

Har sett att han inte varit med och lirat på sistone. Det gör dock inte mig nåt att han inte är med:)
Barcelona Qno
2005-09-25 19:13
Ämne: Qno

Iaqunita (urs....
Men de e inte Iaquinta ja tänker på utan de e Di natale som e snabb som f*n!! men ja håller me att hellre Oleguer om inte Marquez e hel
Barcelona Kharles
2005-09-25 19:12
Pelada

Iaquinta har kontraktsbråk med Udinese, inte så stor chans att han lirar, men de har gått dåligt för dom så vem vet..
Pelada
2005-09-25 19:09
Qno

Iaqunita (ursäkta eventuell felstavning). Han känns betydligt säkrare än Edmilson (som är snabbare) och hellre en "seg" Oleguer än en halvskadad Marquez.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-25 19:08
Sonde: Jag förstår hur du tänker för Maxis skull men det jag menar är att Eto´o snodde inte målet och va inte egoistisk som ni får det att låta!

Fotboll är ett lagspel och lagets bästa går före en enskild spelares bästa, beröm till Maxi för förarbetet men som jag har sakt Eto´o kom med fart till bollen och avslutade säkert och avgjorde matchen, så jag tycker att ni tänker rätt dumt. Nicholas (red): du säger att det hade varit trevligare för alla om Maxi fått avsluta och att vi kontrollerade matchen just då, det stämmer det gjorde vi men det stog bara 1-2 till oss och t.ex en snabb kontring av Joaquin hade kunnat resultera i 2-2 och tappade poäng, vem vet.. ni för resonera hur ni vill men jag tyckte det va 100% rätt av Eto´o att avsluta och pungtera matchen för LAGETS bästa, att ni kallar det egoism för stå för er.
Barcelona Qno
2005-09-25 19:06
jag vill absolute inte se Oleguer som mittback mot Udinese han e på tok för långsam... Udinese har ju dom 2 snabba Di Michele och kommer inte på va han andre heter så då e de bättre att han en lite snabbare mittback (inte för att Marquez e så snabb men)
Pelada
2005-09-25 19:03
Tror att Marquez inte kommer spela mot Udinese. Sen föredrar jag Marquez framför Oleguer som mittback. Men Rijkaard har en tendens att spela Marquez som pivote, då är Oleguer det bästa alternativet som mittback. Just nu är det också Oleguer som spelar bäst tillsammans med Puyol som mittback...
Barcelona Qno
2005-09-25 19:02

"Men jag....
och vart ska du placera marquez då? om du ska ha Oleguer som mitback
Pelada
2005-09-25 18:59
Qno

"Men jag vill att han ska få chansen mot Udinese och visa att han kan göra det när det är tio mot tio ute på plan." Formulerade det bara lite annorlunda.

Oleguer har absolut i startelvan att göra, som mittback!
Barcelona Sonde
2005-09-25 18:53
_Barca och Blaugrana_1899: Jag låter Nicholas inlägg ,raderna under era, svara för mig.
Barcelona Qno
Ämne: Ämne: Ämne....
mm de e de ja menar att han ska få en ärlig chans som privote mot ett bättre lag.. inte mot cadiz å såna "skit"lag utan mot ett lag där han visar vilken klass han sitter på.. men ni alla måste hålla me om att Oleguer inte har mycket i startelvan att göra
Barcelona Kharles
saminos

Nej då, det spelar ingen roll vem som gör målet, men eto'os ego kommer förmodligen lysa igenom senare i säsongen. Inte bra.

Om det innebär att Etogolaz'oooooo (hehe) gör 2mål/match resten av säsongen så är det helt OK för mig.

Sonde

Maxi's bästa eller Barças bästa? Maxi ska dock ha credit, och det fick och lär han få också.
Pelada
2005-09-25 18:51
Ämne: Ämne: Qno

....
Det säger jag ingenting om. Men jag vill att han ska få chansen mot Udinese och visa att han kan göra det när det är tio mot tio ute på plan.
Barcelona Qno
2005-09-25 18:49

Nu var vi doc....
jo men han har samma egenskaper som Pep som briljerade där förr men igår visa han att han kan glidtackla vinna bollar och att han kan fördela spelet strålande där ifrån
Pelada
2005-09-25 18:47
Qno

Nu var vi dock en man mer och Betisspelarna var slutkörda..
Barcelona Qno
2005-09-25 18:45
ska inte säga att ja velat se Xavi som privote ca femtielva gånger men alla såg hur jävla grym han va som de!!!! och van bommel kan man inte peta nu längre.... ska bara ut med Oleguer och in med Marquez som mittback tillsammans med Puyol även att sylvinho ska ha vänsterbacken.. om riijkard gör så här så känns de som om vi har en bra chans att kunna vinna Ligan och kanske till och med Champions league
Barcelona MrMee
2005-09-25 18:26
Bred trupp e d barcelona har..
bara positivt sett med tanke på spelschemat nu för tiden..
Barcelona Doddadinho
2005-09-25 18:07
Detta va en väldigt bra match! Fungerade väldigt bra när Xavi fick lite mer av den rollen som defensiv mittfältare, bästa tänkbara startelva mot Udinese för mig är:

Valdes,
Beletti, Puyol, Oleguer, Sylvinho,

Xavi,

Van Bommel, Ronaldinho,

Guily, Eto'o, Maxi eller Messi...
Barcelona La_Rambla
2005-09-25 18:04
Nicholas (red)//
Ok magistern, ska tänka på det.
Sen att du tar upp saker från ett annat forum som redan var uttagerat (trodde iaf jag). Kudos

Kritiserade heller inte någon speciell person, och bad sen den gode marängen Pacino om ursäkt. Du kanske missade det. :)

Angående Samuel kontra Maxi.
I rest my case...
Barcelona Kingovic
2005-09-25 17:58
Fyfan vilken skön vinst..

Om real gör en sån skön match borta mot betis så heter jag "ARNE" HAHA.. Chao allihop
Barcelona Nr 10
2005-09-25 17:17
Maxi Lopez ska fan i mej spela från start det han visade igårkväll fattar jag inte hur Rijeekard håller han från truppen och om Bommel ska vi inte äns diskutera såå självklar!!
Barcelona Messi
2005-09-25 17:13
Maxi visar än en gång hur bra han är. Han kommer in på plan, 1 minut senare är han framme och fixar ett mål, som Eto'o snor. Huruvida det var "snällt" av Eto'o eller ej låter jag vara osagt...

4-1 målet är också mycket tack vare Maxis slit. Han jagar Betisspelarna och får Assunçao att tappa bollen till Ezquerro som behärskat sätter bollen i krysset.

Till Udinese matchen vill ja ha med Ezquerro, Messi och Maxi i truppen. Giuly, BORT! Udinese kommer backa hem och Giuly med sin pinsamt dåliga teknik kommer aldrig komma förbi deras försvar. Jag vill antingen se Maxi eller Messi från start. Messi med sin teknik kan ställa till en jäkla massa problem för Udinese, samt Maxi med sin tyngd.

Hur som helst, Maxi måste vara med i truppen. Hamnar vi i problem är han guld värd att slänga in i 70:e minuten.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-25 17:00
Sonde: Du tänker helt fel, Eto´o kom rätt till bollen och avslutade säkert, mål för Barça och beröm till maxi för jobbet innan målet (även jobbet innan ezquerros mål!) sen så som _Barca skrev så tittade han på Maxi med ett stort smile, och du anklagar Eto´o för egoism, haha det är du som är nöten.
Annons: