/spanien/barcelona/forum/2551.aspx/spanien/barcelona/forum/2551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-07-19 18:12
Men Barcelona kan inte behålla det idealistisks samt konkurrera med alla de andra stora klubbarna i världen. Barcelona har inte råd att tacka nej till feta pengar från skumma länder och kanter om ambitionen är att vara bäst i världen. Så det är bara att välja
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2015-07-19 18:10
@Mxm Ciilow:

Alltså no offense men...vem är du? Du har inte skrivit ett inlägg innan du kom in och började hylla Bartomeu igår. Nu sitter du bara och flamear och är arrogant och slänger ur dig oneliners utan källor.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 18:10
CuleAK - så jag är inget riktigt barcafan bara för att jag är en bartorista? Jag kmr stöta Barto in till det sista oavsett va en sån sån som du säger. Btw så är jag mer barcafan än va du någonsin kmr vara. Tvi
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-19 18:03
@Mxm Ciilow:

Eller så kanske man bryr sig om klubben man älskar och vill inte se den bli smutsigare än antoginsterna i vitt. men antar att för dem som bara bryr sig om pokaler och byter lag oftare än jag byter kallingar så spelar det ingen roll. Dagens barca är byggt på blodspengar och till och med då klarar vi inte att nå budgeten och står inför rätta på flera punkter samt en president som även han är anklagad för korruption. En kompis sa att mes que un club gäller inte barca längre, dom är som alla andra varpå jag svarade att det inte stämmer, vi är ännu värre. I dagsläget är det ingen skillnad på Barcelona och Real Madrid.

Men intressant argument ni kommer med, antingen accepterar vi korruptionen eller så byter vi lag. tummen upp
Barcelona CuleAK
2015-07-19 18:00
Barcelonistas Snälla du av alla ska hålla tyst medan dom riktiga culesen pratar. Barça är den klubb den är idag pga blandannat värderingar, lojalitet och La Masia, dvs saker såna som du efter att de skördat framgång pissar på. Så snälla,ställ dig åt sidan och låt de vars hjärtan pumpar rött och blått och som andas klubbens sanna värden få sörja. Mes que un club? tvii.
Barcelona lapulgatomica
2015-07-19 17:59
Detta är en sorgens dag, men vi kan inte ändra någonting. Bartomeu är folkvald. Det spelar ingen roll hur smutsigt han spelat, hur värdelöst nedtryckande hans värderingar är. Han är folkvald. Jag länkar en video som förklarar att klubben inte är död. Än. Och mina vänner, kom ihåg det allra viktigaste. Vägen som leder till ljuset är vägen som går igenom mörkret.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 17:58
[QUOTE=Barcelonistas]Börjar bli tröttsamt med allt gnäll. Vi har för helvete vunnit en trippel visst hade det varit bättre med Laporta men seriöst cry me a river. " detta är inte de Barca jag började heja på" Bytt lag då svårare än så är det inte. [/QUOTE] Bra sagt. det är enkelt det är bara och byta det är ingen som tvingar er
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 17:47
Jag tycker Bartos program låter spännande och jag kommer stöta Barto in till det sista. Från och med idag är jag en bartorista
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 17:45
@Blaugrana91:
Vi har ju redan Qatar Airways på våra träningskit och på en fet text på en hel jävla kortsida på Camp Nou. Hur ska vi öka intäkterna när vår skuld ökar, för skulden kommer den definitivt öka med Espai Barca och varför ska vi sätta igång med projektet när vår skuld har ökat? Just nu är vi i ett ekonomiskt limbo och detta trots Qatars pengar, det visar att Rosell och även Bartomeu misslyckats totalt på den ekonomiska biten.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 17:42
Börjar bli tröttsamt med allt gnäll. Vi har för helvete vunnit en trippel visst hade det varit bättre med Laporta men seriöst cry me a river. " detta är inte de Barca jag började heja på" Bytt lag då svårare än så är det inte.
Barcelona CuleAK
2015-07-19 17:26
Läste detta på Twitter: I’ll be damned if I will ever enjoy admitting this, but the Barça I supported lost most of itself for the past five years. Det gör ont i hjärtat att säga detta men det Barça jag föll för är inte längre detsamma som det en gång var. Rosell och hans odjur har sedan 2010 tagit bort all glöd och verkligen, flammande passion jag haft för klubben. Njut nu över turisterna som kommer fylla arenan med tystnad och kyla.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 17:17
Saknar det här kan inte vänta tills säsongen drar igång
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 17:16
Saknar det här kan vänta tills säsongen drar igång
Barcelona 11-9-10
2015-07-19 17:14
Jag förstår inte det här gnäller på dom äldre medlemmarna, det är dom som är dom "riktiga" medlemmarna. Dom har varit med i vått och torrt, visa lite uppskattning för den äldre generationen då den yngre inte ens orkade rösta
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 16:50
Even though Garcia Pimienta had accepted Roura's, Head of La Masia, offer, he is now likely to be without a job after the summer.

Would be a shame if Garcia Pimienta ends up leaving like this. Coach at La Masia for a decade, influencing players like Messi, Pique, etc...

Ja Bartomeu gör samma sak med Garcia Pimienta som Rosell gjorde med Oscar Garcia, skoj.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 16:50
Lenny, slug och vis som en...........öh gammelgädda? :)
Barcelona LennyRomario
2015-07-19 16:42
Ja, det är så slutnappat. Ser masken, ser kroken. Snuddar den så flötet gungar till lite, sen simmar man vidare.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 16:39
Det nappar dåligt även idag. :)
Barcelona Federer
2015-07-19 16:37
Haha stackars er clowner som verkligen tror att Qatar sponsrar IS. Riktiga pajaser är vad ni är som påstår det. Hur kommer det sig att landet Qatar är med i koalitionen som bombar just IS?
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 16:29
Kan ni sluta diskutera valet Bartomeu segrade Laporta förlorade punkt slut. Sen till som skriver här att Qatar = Is ni är ut och cyklar landet Qatar har inget med Is och göra. Det är rika privat personer som investerar i Is och såna människor finns i hela världen de finns till och med här i det lilla Sverige. Så snälla sluta smuts kasta ett helt land
Barcelona kingrodrigues
2015-07-19 16:24
Enkos Jag kissar pa förtryckare som Qatar och Saudiarabien. Kapitalister och imperialister i överhuvudtaget. Las pa istället för att försvara sådan skit. Tomte!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-19 16:24
Nemesis 10

Roligt att läsa att Barto kollar på andra sponsorer som betalar mer än Qatar- företaget. Om man studerar samarbetet mellan Qatar- företaget och Barca så är det fan Qatar den stora vinnaren i den här kontrakten.

Hur kan Man U få bättre betalt än Barca? Det måste fan bli ändring på det.

Någon som vet hur mycket R.Madrid får av Fly Amirates ?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 16:23
@LennyRomario:

Mycket möjligt att det är sant. De visade igår på valvakan att majoriteten kom från kvinnor och 60+ män.
Barcelona Nemesis 10
2015-07-19 16:16
Här länkar jag en väl skriven artikel som förklarar varför Bartomeu förtjänade att vinna. Laporta hade som sagt inte mycket att komma med och jag själv som ville att han skulle vinna i början tappade förtroendet för honom ju längre valet gick. Jag tror faktiskt att Bartomeu kan visa sig vara en bra president i framtiden och om han inte fälls för Neymar gate så tycker jag inte att det finns så mycket att klandra honom för. Angående Qatar så går det rykten om att Bartomeu håller på kollar på andra alternativ, det ska tydligen finnas ett intresse från ett japanskt it företag vid namn Rakuten så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer.
Barcelona LennyRomario
2015-07-19 16:10
Nån som sett några grafer över vilka som röstade på vem. Läste att 70% av Bartos röster kom från 60+. Kan det verkligen stämma?
Barcelona Rambla~
2015-07-19 15:59
Lägre löner = sämre spelare (ej toppspelare alltså)
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 15:55
Hetfield - du är tillbaka!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 15:54
Ang. Ekonomin ja det stämmer att det har stagnerat i ökning även om vi i år ökat ordentligt. Just därför som det är superviktigt att vi hittar andra vägar till intäkter. Tv-avtalen tycks inte gå att få upp mer, därför behöver vi först och främst öka våra kommersiella intäkter, avtalen med Nike och Qatar Airways måste omförhandlas alternativt bytas ut. Att skaffa en sponsor på träningskiten liksom United är en bra idé. Sen vill jag minnas att jag läste i någon intervju med Bartomeu att han ville undersöka möjligheten att ta över en del av spelarnas reklamrättigheter likt Real har på vissa spelare, det här är en utmärkt idé och är egentligen konstigt att vi inte gjort det redan med tanke på att vi har spelare som Messi och Neymar. Camp Nous matchintäkter är bland dem lägsta i Europa och detta trots att vi har den största arenan, därför är projektet med ombyggnationen superviktigt för att öka intäkterna där. Samma sak gäller Espai Barca, klubben måste hitta andra inkomstkällor och detta är en sådan, även om det kostar att bygga. När det gäller skulden så har jag inget minne av att man sagt att skulderna skulle vara nere på 0 innan man sjösatte projektet, utan det man sa var att man ville få ner dem till rimliga nivåer, vilket var under €200M. Och att en skuld efter en tids nedgång ökar med €40M är knappast ödesdigert. Kan bero på diverse investeringar och liknande. Lönerna däremot håller jag med om att man måste göra något åt, återigen superviktigt att öka omsättningen så vi klarar av dessa löner.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 15:50
Junta Vi ska mao istället utbilda spelare åt andra klubbar. Om de kunde lära sig att ta bättre betalt då. Fast å andra sidan de lär väl lämna precis som tidigare, innan de fyllt 16 år och ska skriva på nytt kontrakt för Barca, fast nu i en ännu vidare ström. cameroonians Oj du har rätt, det tänkte jag inte på men det är än värre när tom komplementspelare tas in för 40m
Barcelona Hetfield
2015-07-19 15:48
Ni kan tacka Laporta för att Barto vann tillslut. Hans idiotiska kampanj som bara gick ut på "jag har rätt, Barto har fel" och att fiska röster utifrån nostalgi.

Det enda Barto behövde göra var att spela det lugnt och förneka alla anklagelser, så skulle han vinna, vilket var exakt det han gjorde. Stackars Benedito.
Annons: