/spanien/barcelona/forum/25506.aspx/spanien/barcelona/forum/25506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca_barca
2005-09-28 20:25
R9 Ronaldo
När har robinho sagt att om Real Förlorar ska han byta klubb.. om han sa det då borde han fan skämmas.. det brukar alltid börja segt för topplagen i la liga
Barcelona Ardan
2005-09-28 20:25
Ämne: Patrik

Sen när h....
Aj då, sa Robinho så? Han har inget real hjärta i så fall!
Barcelona Polero
2005-09-28 20:20
vi har olika meningar. sånt är livet.
Hoppas Liverpool vinner över Chelski.
Barcelona Aubri
2005-09-28 20:18
Polero //
Jag skulle nog hellre föredra genidrag än mindre feg. Enligt FC Barcelona och annat barca folk
Så var "petningen" eller vilande av Deco och Dinho planerat i förväg.

Det tycker jag är mer smart än mindre fegt.
Det betyder bara barca ledningen visste hur pass viktigt det var för Barca att göra bra match
i säsongens första hemma match i CL. Dessutom
så visade man tillit till resterande folk i truppen, i sån viktigt match som mot Betis

Så jag föredrar nog, "genidrag" mer än mindre fegt, om man ska försöka beskriva situationen

Men, svaret vet väl bara rijkaard :))))))
Barcelona Polero
2005-09-28 20:13
kanske överdrivet att kalla Ronaldinhos och Decos vila förra ligamatchen ett "genidrag" (som det står här i senast skrivna artikel)...givetvis ska man bänka eller vila spelare som inte presterar bra. Det gjorde inte dessa två. Så: bänka dem, oavsett stjärnstatus.
Man kan väl snarare säga att Rijkaard var mindre feg än vanligt när han gjorde detta.
Viva Barcelona!
Barcelona Patrik
2005-09-28 20:11
R9 Ronaldo
Kanske har du inte själv skrivit det, men det var inte poängen. Var mer menat som en gliring till svar för du måste medge att du som Real-supporter kastar klippblock i glashus när du säger så.
Barcelona Aubri
2005-09-28 20:05
La_Rambla //

Det va så lite, alltid kul att bedra med lite nyttig info. Jag var på plats själv, men min spanska är lika dåligt som Etoo är på straffar. Tur att jag hade en spansk talande kompis med mig till Barcelona..

Jag blev själv väldigt glad över anledningen
ETO var arg, dessutom så vill man så gärna tro
att det var så att han var arg av andra orsaker
än de som kommentatorerna påstådd. Att sen få det bekräftat att han reagera på behandligen av en lagkamrat "valdes" gör att man gillar vår Nr 9 ännu mera
Barcelona Savve
2005-09-28 20:02
Kharles: Jo, jag brukar ju inte skriva speciellt ofta. 40 inlägg på två år som medlem och frekvent besökare säger väl det mesta. ;)

La Rambla: Instämmer helt. Eto'o har inte visat sådana tendenser tidigare heller även om han som alla stora målskyttar är ganska egoistisk som spelare, men oavsett vad engelsk media anser om saken är han långt ifrån så egoistisk som många vill få honom att framstå och att bli förbannad på att bli utbytt känns inte riktigt som honom. Tror också att han blev förbannad på sina missade målchanser eller mer troligt publikens behandlande av Valdes.

När det gäller "diskussionen" om åldersgräns är den ganska meningslös då det för det första inte är speciellt realistiskt rent praktiskt och för det andra inte heller betyder någonting. Att man är 20 år gammal betyder inte att man automatiskt beter sig mer moget än en 13-åring även om man såklart har en tendens att mogna med åren finns det alltid undantag. Att stänga ute folk som kan bidra med vettiga åsikter bara för att de inte har den rätta åldern inne är inte så logiskt. Det är upp till redaktionen att rensa upp lite mer bland rena idiotinlägg, även om de redan gör ett bra jobb kan man alltid bli bättre.
Real Madrid R9 Ronaldo
2005-09-28 19:57
Patrik

Sen när har vi börjat kalla Robinho för Gud? Inte jag, kanske medgångssupportern Robinho är bäst. Man är fortfarnade arg på honom efter att han har sagt att han skulle byta klubb om Real förlorar idag!
Barcelona kippish
2005-09-28 19:49
Kan någon lägga upp målen från igår ? Jag försökte med din länk Kharles men den funkade inte.
Barcelona Messi
2005-09-28 19:36
Håller med Patrik. Ronaldinhos frispark är aldrig i närheten av krysset. Bollen är väl nån meter över marken när den går in. Men trots det är målet av högsta klass, helt klart.
Barcelona Patrik
2005-09-28 19:31
Nr 10
Menar du senaste frisparken mot Udinese? Verkligen? Jag har vevat den minst 50 ggr, och den är inte i närheten av krysset.

Back me up, someone?
Barcelona Killa
2005-09-28 19:21
Havaldinho//
Jag håller med dig till 100%!
Jag tycker också att dem borde införa åldersgräns, och det är väldigt enkelt. Man behöver bara skriva in sitt personnummer när man registrerar sig! Svårare än så är det inte.

Hehe men snacka om att det skulle vara tomt i Real Madrids forum!
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 19:20
Savve//
Klockrent. Men som Aubri skrev tidigare, han var ju på plats på Camp Nou och såg matchen live, så verkar det som att publikens buanden mot Valdés gjorde Eto'o irriterad. Vi får hoppas att det är så. Stör mig också på om det är just för att han blir utbytt.
Barcelona Kharles
2005-09-28 19:12
Maxi Lopez

MIn pappa har sagt att Robinho kommer att bli världens bäste om några år (Min pappa är Madrid fan)men när han såg Messi igår så kolla han på mig lite konstigt och fråga hur gammal är den killen och jag sa 18 så fråga han hur gammal Robinho är och jag sa 21. Sedan fråga jag honom varför han undra hur gammla de är så sa han att Messi är grymt bättre än Robinho fast än han håller på Madrid. skönt va

Guld. Hehe ;-)~
Barcelona Kharles
2005-09-28 19:08
'Quality stuff Savve', som man hade sagt på engelska. 'You should post more often'. ;-)~
Barcelona Savve
2005-09-28 19:00
Fantastisk match igår, det är när vi spelar som vi gjorde igår som man kommer ihåg varför man en gång för ganska länge sedan nu blev Barcelona-fan.

Hela laget gjorde en mycket bra match såklart, förutom vid Udineses mål då Van Bommel och Belleti hade lite kommunikationssvårigheter som det såg ut. Håller även med om att man borde placera en man vid varje stolpe.

Valdes spelar mycket stabilt men det märks att han är ganska skärrad när han får bollen på fötterna efter tavlan mot Valencia, pinsamt av hemmapubliken att börja bua efter den dåliga utsparken då han faktiskt var ganska trängd. Till alla som klagar på Valdes så är det inget snack om att han är bland världens femton bästa målvakter och att han är väldigt bra med fötterna för att vara målvakt. Under 3 års tid vill jag påminna mig om att jag endast har sett honom göra 2 tavlor, den första var dessutom i ett läge då matchen redan var avgjord till vår fördel.

Belletti gör återigen en mycket bra match och visar varför han är självskriven som högerback i dagsläget. Oleguer gör också en stabil insats och jag förstår verkligen inte de som inte ser hans kvaliteter. Även om han inte är en världsklassback och inte håller mot yppersta världsklasspelare är han hur stabil som helst mot de spelare som ligger precis där under, något som inte bör förringas. Gio gör en helt stabil insats även om jag föredrar Sylvinho offensivt men framför allt defensivt. Puyol behöver jag inte säga något om. Offsidefällorna fungerar också perfekt utan Edmilson i backlinjen.

När det kommer till mittfältet så visar Xavi återigen hur bra han är som defensiv mittfältare mot lag som inte har extremt agressiva mittfältsspelare, då föredrar jag Marquez eller Motta. Deco spelar som valigt mycket bra främst defensivt förutom en del slarviga passar som vi tyvärr fått vänja oss vid. Van Bommel gör nog ingen besviken även om han inte gör någon höjdar match så är han klart stabil.

Messi visar verkligen vilken potential han har och det är underbart att se en spelare som är så respektlös och agressiv. Eto'o har ingen superbra dag på jobbet men är ändå mycket farlig och irriterar Udineses backlinje under hela först halvlek, dock stör jag mig lite på att han blir så förbannad när han blir utbytt, hoppas verkligen att det var irritation mot publikens agerande mot Valdes och inte att han blev utbytt. Men det är nog mest på sig själv, tror han gärna ville göra ett Champions League mål. Ronaldinho spelade så fantastiskt som bara han kan göra i dagsläget och man gärna vill se honom göra i fler matcher. Det är fortfarande förundrande att han var så här bra varje match för ca ett och ett halvt år sedan.

Av bytena hade jag hellre sett Maxi än Larsson i ett läge som detta då matchen är avgjord då jag tror han behöver all speltid och självförtroende han kan få. Oavsett vad svenska kommentatorer verkar tro kommer Larsson få sin speltid som en liten Rijkaard favorit. Ezquerro visar återigen att han är en klasspelare och jag anser nu att vi har två spelare som är bättre än Giuly på högerforwardsplatsen. Men främst Iniesta gör ett mycket bra inhopp och jag vill gärna se honom från start nästa match med de fortsatta rotationerna.
Barcelona Koeman!!
2005-09-28 18:59
Allt pekar mot Ronaldinho kommer bli den största genom tiderna. Han har inte kommit upp till Maradonas nivå än men han är på god väg.
Barcelona RiZzo
2005-09-28 18:57
Robinho är bäst_
Asså hur orkar du komma hit o gnälla på våra spelare som typ dinho gör bara mål på frisparkar o straff??
Du skulle säkert ge va som helst för att se honom i dom vita dressen.
Ändå så kommer du hit o snackar goja.
Annars så va de en bra match igår.
kul att miste vilar spelare man ser att dom blir me sugna på visa upp sig nästa match.
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 18:57
Aubri//
Tack för infot. Jag undrade också igår över vad Eto'o som det verkade, tjurade över. Han har inte visat dåligt humör tidigare när han blir ubytt utan alltid uppträtt korrekt och kramat om den som ersätter honom.
Det du berättar visar ju bara hur bra lagkänsla och bra stämning det verkar vara i truppen. :)
Barcelona Nr 10
2005-09-28 18:52
Patrik;

Har en fråga till dig såg du målet? Om du gjorde det så inser du att det går inte att komma närmare krysset än så där.
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 18:48
Underbart att se Ronaldhino som i går, när han är på spelhumör och så där glad hela tiden. Vilken lirare, man bara njuter. Sen verkar han vara otroligt ödmjuk och väldigt mån om att alla ska trivas. :)
Barcelona Camparn på nou
2005-09-28 18:43
R9 Ronaldo

Ronadinho bevisade bara ännu mer igår att han är gud, larvigt och fantasilöst att kalla det barnsligt, Tror nog att madrid fans kallade Zidane gud efter en fantastisk match på stenåldern
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 18:42
Haha, den var fin Maxi! Lång näsa till din pappa. :)
Barcelona Maxi Lopez
2005-09-28 18:34
MIn pappa har sagt att Robinho kommer att bli världens bäste om några år (Min pappa är Madrid fan)men när han såg Messi igår så kolla han på mig lite konstigt och fråga hur gammal är den killen och jag sa 18 så fråga han hur gammal Robinho är och jag sa 21. Sedan fråga jag honom varför han undra hur gammla de är så sa han att Messi är grymt bättre än Robinho fast än han håller på Madrid. skönt va
Barcelona Patrik
2005-09-28 18:32
Nr 10
Ronaldinhos frispark var underbar, men i krysset? Den satt nästan i markhöjd. Tycker att många slänger sig med ordet "krysset" alldeles för mycket. Då menar jag journaliseterna. Decos frispark är en typiskt för hur en journalist skulle beskriva som "i krysset". Så för att klargöra var mitt kryss sitter, tänk Brolins mål på frisparksvarianten mot Rumänien Vm 94.
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 18:26
carlos.//
All heder åt dig som kan erkänna att Ronaldo var bättre när han spelade i Barcelona. Han var grym på den tiden, han är inte dålig nu eller så men tiden, alla skador han haft har satt sina spår. Är väl inget att hymla om. Vi får inte glömma att han var borta ca 1 år från topfotbollen.
Vad har vi för glädje att han var bättre då nu idag? Inte ett skvatt, det är historia och gagnar inte oss på något sätt. Vi fick bara njuta av honom typ en säsong innan han gick till Inter.

Lycka till i kväll mot Olympiakos. :)
Barcelona Nr 10
2005-09-28 18:23
Vill ännu en gång hylla Ronaldinho insats från igår vilken spelare alltså och frisparks målet den är otrolig rakt upp i krysset.

R9 Ronaldo;

Han kommer bli den störste dvs Fotbollensgud

Barcelona Patrik
2005-09-28 18:23
R9 Ronaldo
Varför kallar ni Robinho för gud i tid och otid? Han gör några överstegsfinter och då är han plötsligt gud?
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 18:18
"...han har bättre teknik och är en bättre dribbler, messi har inte bevisat tillräckligt"

Vad vet du om Messis teknik Robinho är bäst_?
Jag skulle tippa att du har sett 20 min av Messi på sin höjd. Sen att din lilla precioussssss Robinho har fått nr 10 är ett stort skämt. Sen när blev han en nr 10, en speldirigent, en speluppbyggare, en regista? :)

Ska säga så här till dig, jag struntar fullständigt om du tycker att Robinho är 10ggr bättre än Messi eller vad du nu kommer fram till. Vi här inne tycker inte det. Den enda anledningen till att du kommer in och hela tiden tjatar om det är att du vill provocera, inget annat. Du har själv blivit utsedd til pajas på Reals forum av dina "realbröder", de tar dig ens inte på allvar längre. Vad får dig att tro att vi skulle göra det här?

Jag menar på inget sätt att Robinho är dålig, tvärt om han är en underbar spelare som kommer att glädja många fans med sin talang. Men ska du vara här inne, så kan du väl lägga ner provokationerna och diskutera som vanligt folk istället? Blir så mycket trevligare här. :)
Annons: