/spanien/barcelona/forum/25502.aspx/spanien/barcelona/forum/25502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:22
Gabriel,

Självklart!
Barcelona Patrik
Intressant att se O Fenômeno "lära ut" hur en argumentation ska gå till. Samma person som svarade med ett efter argumentationens alla regler "hahaha", tidigare idag?
Barcelona O Fenômeno
La_Rambla,

För en gångs skull har du ett inlägg med vett!

Jag har rätt för att Ronaldo är rätt.
Visste du inte?
The right way - is the Ronaldo way. ;)
Barcelona Gabriel
2005-11-17 21:20
O Fenômeno

Okej nu förklarar du dig och är därför förlåten, men samtidigt är det inte konstigt att jag enligt dig får intrycket av att du drar alla över en kam när du skriver "se och lär Barçafans". Det är något som alla Barçafans tar åt sig, tänk på det.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 21:20
Nej, en sent inkommen culé, eller ja det var nog Vbg:arn, gav sin syn på en redan utdöende diskussion. Klart som korvspad du var där och blåste liv i elden igen. De flesta här har diskutera och gjort det sakligt, med argument. Sen att du har en annan syn på va du anser vara argument är en annan sak. Att du säger att någon har rätt, visar tydligt hur insnöad du är i dina egna åsikter och själv sätter nivån på vad som anses vara sakligt och rätt argument.

Jisses, nu räcker det för mig.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:19
Gabriel,

Som sagt. "Vissa". Inte alla även om det ger intrycket att jag drog alla över en kam.

Huruvida jag gillar det han säger eller inte hör inte hit. Det är hur han presenterar sina åsikter på som räknas.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 21:17
O Fenômeno

Ja visst gör det :)
Barcelona Gabriel
2005-11-17 21:16
O Fenômeno

Jag tycker du är lite väl fräck när du påstår att vi inte kan argumentera och säger att vi borde lära oss. Lite väll orespektabelt kanske ? Det är dessutom klart att du gillar det han säger, han är ju på Ronaldos sida.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:15
Gabriel,

Absolut inte. Jag menade helt allmänt och det var därför jag skrev "att vissa".

Ska göra en sökning och se om jag hittar...
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:14
Ämne: Med mina i sammanhan....
Se och lär Barcafans. Såhär argumenterar man. Denna medlem skriver vad han tycker och varför han tycker det. Man behöver inte hålla med varandra men argumenten håller en debatt öppen i normal anda.

Dessutom har Oggy helt rätt och det är precis detta som är hela min poäng bakom argumentet.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 21:13
O Fenômeno

Det där kan inte och borde inte ha varit riktat emot mig då jag alltid för diskussioner med argumentationer. Åter igen säger jag det. Gör dig själv nöjet och läs mina jämförelser mellan Etoo och Ronaldo. Du får gå back en sida. För att göra det hela bättre så kanske du bara borde läsa det som handlar om Ronaldo. Då blir det kanske mer intressant för dig. Det är inlägg 1/3, genom detta kan du läsa mina argumentationer vilket verkar intressera dig.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:12
Ämne: Herregud, du fattar ....
Du har fel. Det var inte jag. Någon Barcamedlem tog upp ämnet igen. Jag fortsatte.

Visst, snacka inte om Ronaldo men jag hade ändå varit nyfiken på argumenten bakom åsikterna runt Eto'o.

Villarreal Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink
2005-11-17 21:11
Med mina i sammanhanget objektiva villarealögon (som visserligen gillar Barca betydligt bättre än Madrid) tycker jag att det är ganska självklart att Ronaldo är bättre än Etoo. Etoo har fenomela medspelare och spelar i ett LAG till skillnad från Ronaldo, men likfan har brassen ett minst lika högt målsnitt per match. Trots att han serveras typ hälften antal frilägen. Ronaldo är fortfarande världens vassaste anfallare tillsammans med Schevshenco (stavning?) Etoo är på god väg, men ännu inte där.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:11
Gabriel,

Jag förstår din poäng men jag är av åsikten att när någon ger sin åsikt med sitt argument och sin syn på det hela så lär även jag mig av det även om jag inte håller med. Grejen är att många av er bara kommer med uttalanden utan några som helst argument. När det sedan ältas och ältas om samma sak då är det klart att det blir långtråkigt. Det är inte att argumentera att skriva att "Ronaldo är bättre" eller att "Ronaldo är fet". Varför är han bättre, varför är han fet? När dessa frågor är besvarade i ens åsikt. Då argumenterar man. Många av er verkar ha missat poängen och därför blir detta så "booooring".

Barcelona La_Rambla
2005-11-17 21:08
Gabriel//
Det lustiga är ju också, att alla av oss tycker inte ens att Eto'o är bättre, inte jag åtminstone. Men tydligen räcker inte ens det. :)
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 21:06
Herregud, du fattar visst dåligt. Det var du som drog upp den utdöende debatten om Ronaldo, vi orkar inte diskutera honom mer. Kan du respektera det? Stop when you're ahead.

Men istället så klamrar du dig fast vid ämnet likt en sjöman i nöd vid en vrakspillra. Sorgligt.
Barcelona Gabriel
2005-11-17 21:05
O Fenômeno

Hahaha alltså lyssna nu. Vi tycker Eto'o är bättre. Du tycker Ronaldo är bättre. Vi vet vad du tycker. Du vet vad vi tycker. Vi kan inte övertala dig om att Eto'o är bättre. Du kan inte övertala oss om att Ronaldo är bättre. Varför fortsätta när det vi inte kommer någon vart på diskussionen ?

Kan du bara leva med att enligt oss så är Eto'o bättre än Ronaldo. Snälla det börjar bli så irreterande !
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 21:02
Som du skrev så fint för ett tag sen. "När någon kritiserar Ronaldo är du vips här". Nu hände något liknande och jag var här. Live with it! Jag är inte trött på debatten. Är du det så som du påstår varför ger mer eld då?
Om du skriver, då svarar jag. Så enkelt är det.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 20:59
Herregud, snart dags för trakassering här ju.

Vi håller inte med, inse och nöj dig med det.
Move on please.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 20:57
If I'll drop it, you drop it!
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 20:57
Det är där ni Barcafan ser felet.

Oavsett vad du tycker om Ronaldo, så skapar Eto'o dubbelt så många chanser

Etoo skapar inte mer. Etoo får mer. Det är andra som ligger bakom det Etoo skapar. Blanda inte ihop andras verk med Etoo för det är fel.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 20:55
Vi har sett din slutsats 511 gånger nu, det räcker. You've made your point long time ago.

Du glömde nämna straffmålen han gjort.
Oavsett vad du tycker om Ronaldo, så skapar Eto'o dubbelt så många chanser, och det även för andra spelare i laget. Han är bara inte lika effektiv som Ronaldo, och det vet vi sedan länge om. Drop it now!

Jag hoppas nog på Motta eller Xavi som pivote. Vill ha kaiser i backlinjen. Men Edmilson har visat gryende form, hm..svårt detta.
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 20:54
Ämne: O Fenômeno

Ja ! ....
Det går också bra. :)
Barcelona Gabriel
2005-11-17 20:53
O Fenômeno

Ja ! okej. Visst, vad som än krävs för att få dig att sluta prata om Ronaldo, boooooring !

La_Rambla

Så ja. Back to normal again ;)
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 20:52
Visst kan vi lägga ner men vi kan även fortsätta ha en debatt men det gäller att framför argumenten.

Varför tycker ni att Etoo är bättre på att skapa målchanser? Av 10 försök anser jag att Ronaldo kommer till många fler lägen. Ronaldo har i mina ögon också fler lyckade dribblingar/försök än Eto'o är i närheten av.
Barcelona La_Rambla
2005-11-17 20:50
Gabriel//
Du får som du vill, håller med det kändes konstigt med Ramblan. ;)
Barcelona O Fenômeno
2005-11-17 20:50
Gabriel,

Jag säger också som det är men mitt argument är att se på Real Madrid. Se hur många chanser Ronaldo fått på pass. Kolla sedan hur många Eto'o har fått. Slutsats: Ronaldo har knappt fått 5 framspelningar av värde på 7 matcher
Ändå har han gjort 7 mål på lika många matcher. Ronaldo har gjort inviduella mål. Ronaldo skapar själv, han är tvungen att skapa själv. Zidane var skadad och Ronaldos understöd och djupledsspelet var nästan lika med noll.

Ronaldo har tid kvar. han ska bli den meste målskytten genom tiderna i VM.
Barcelona Polero
2005-11-17 20:48
lägg ner diskussionen om Etoo & Ronaldo, de har olika kvalitéer och är olika gamla...Etoo har lite mer tid kvar förhoppningsvis. Vi gillar Etoo, marängerna Ronaldo...vad ska vi göra åt det?
Barcelona Polero
2005-11-17 20:46
backstrom
hoppas också på Marquez där (pivote) och Xavi/Deco framför. Puyol och Oleguer vill jag se som backar (de 2 andra spelar ingen roll), helt ok med Olli till höger om nu Belletti har ont fortfarande. Han har varit ok där och verkar bättre defensivt än Belletti. Hellre Sylvinho än Gio t. vänster men det är skitsamma egentligen.

Därframme får vi hoppas att Messi får spela med Etoo och Ronaldinho, med med Rijkaards kärlek t den lille fransosen får nog Giuly (tyvärr) starta.
Barcelona Koeman!!
2005-11-17 20:43
Saken är ju att Ronaldo har haft sin tid och Eto'o är i början av sin tid.
Annons: