/spanien/barcelona/forum/2550.aspx/spanien/barcelona/forum/2550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Tiki-Taka
2015-07-18 21:20
Resultatet är ju baserat på 5000 röster!? Finns ju 45000 röster till att ta hänsyn till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-07-18 21:19
@11-9-10:

Kan bara instämma med dig. När det gäller Benedito. Vad fan är det för en usel kampanjledare han har inom sin camp? Att inte lyckas nå ut till fler röstberättigade än så är fan under all kritik. Sparka omedelebums. :)

När det gäller Laporta håller jag också med om att han har gjort en rätt så usel kampanj och framstår så här i efterhand väldigt dåligt förberedd kan jag tycka.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:18
According to an exit poll among 5000 voters, Josep Maria Bartomeu is the new president of Barclona, with 49.5% of the votes. [tv3]
Barcelona Guardiola4
2015-07-18 21:17
Barcelonistas
Din amatör, ja alla dem som röstat på Barto före Laporta och Benedito är idioter.
Jag har full respekt och tack och lov att de är en demokratisk klubb (även fall jag sgår fast vid att de är idioter) jag accepterar resultaten. MEN kommer aldrig tycka att detta är bästa valet för vår klubb. Sa du att han gjort de bra pch städat upp efter Rosell? Du vet att de båda ska till domstolen va? haha...VAKNA.
Och du håller på Laporta men fan va snabb du är med att vara glad över att Barto vinner. Din personliget stämmer ialf kappan efter vinden.
Barcelona Xavi#6
2015-07-18 21:17
Aja, verkar som att råttan får sitta 6 år till. Helt sjukt, skandal efter skandal ändå lyckas få sitta kvar. Ni som ville detta grattis. Hoppas iaf inte att laget drabbas negativt.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:16
Vad som är anmärkningsvärt är att Barto vinner så överlägset. Känns som detta handlar om något personligt, snarare än att man tycker om Barto. Laporta har ett dåligt rykte med som inte är populärt bland dom äldre.
Barcelona Tito Vilanova
2015-07-18 21:14
Barto fan också
Barcelona 11-9-10
2015-07-18 21:14
Jag måste säga att jag är mäktigt imponerad av hur dålig laporta har varit under denna kandidatur Kan man inte sänka barto, som har varit med ledningen som har radat upp skandal efter skandal så gör man inte tillräckligt för att vilja bli president. Själv ville jag ha benedito då jag är trött på dokusåpan men men Ja Nike hit och dit Ja Qatar hit och dit Medlemmarna (dem flesta) har talat om för oss andra vad för Barcelona dom vill se. Nu gäller det bara att anpassa sig och njuta av spelarna åtminstone
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-18 21:13
Today we found out that if you're a criminal while supporting a terror state, you can still get 50% of votes at the Barcelona elections.

Summerar det väldigt bra.
Barcelona Smogen
2015-07-18 21:12
De som röstat på Barto är äldre personer som läst Mundo Deportivo hela sitt liv. Dom kollar inte källkritik eller internet utan köper den propaganda tidningen spridit för Bartomeu likt en Nordkoreansk tidning sprider "fakta" om sina ledare. Intressant att se hur stor makt traditionell media fortfarande har.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Inget är ju officiellt ännu, var får ni all information ifrån?
Barcelona Barcelonistas
Gabriel,Rambla,Cameronians,Xaviesta, Var är era inlägg, jag har laddat upp med popcorn.
Barcelona Rambla~
2015-07-18 21:11
Det som är mest upprörande är det låga valdeltagandet kan jag tycka. Huvudelen av alla socis bor tydligen inom Katalonien. Varför går de inte och röstar? Kan det beror på att valet lades på en lördag mitt under semestern? Det extremt varma vädret gör nog också sitt till. Varför vill man ha ett lågt deltagande för?

Det passar denna ledning väldigt bra att så många socis är samlade i Katalonien. Vilket verkligen underlättar för Grup Godo att kontrollera massorna med sin subjektiva journalistik. Tyvärr finns det fortfarande för många núñistas som är socis och de röstar ju så klart på Bartomeu. Vem vet, kanske får gamle Núñez sällskap i sin fängelsecell inom en snart framtid av sin yngre efterträdare?

Nåja, det hjälper inte nu att vara bitter över det dystra valresultatet. Medlemmarna fick vad de ville och de förtjänar det. Det är bara att acceptera och gilla läget oavsett vad man tycker.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-18 21:10
Nu är det väl officiellt att Barca är exakt samma skit som Real förutom att vår president är en mes och Reals är inte en, så trevligt. Vi kan ta bort mes que un club nu.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:09
Återigen jag ville att Laporta skulle vinna. Inte för att jag trodde så mycket på hans idéer, utan snarare den goa relationen som han hade med Messi och många fler.
Barcelona Erik Satie
jaja. Bara han inte säljer Messi för guds skull...
Barcelona KiNg-PuYi
ska vi intressant o se villa deals han kommer skaffa nu herr barto, tröjsponsorn måste slå beneditos annars kommer han få fett med kritik. o allra viktigast förhandlingarna med nike.
Barcelona Smogen
2015-07-18 21:08
Fy fan! Bara att hoppas att vi blir av med Quatar ändå.....finns ju en liten chans till det i alla fall
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:08
Guardiola4 - ditt inlägg som upprörde mig blir otroligt koniskt nu med tanke på att din åsikt inte ens är i majoritet. Men, men jag antar att alla dom som har röstat på Barto, 49% är plast då?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:07
någon som kmr ihåg hur mkt sandro fick 2010?
Barcelona Lion24
2015-07-18 21:06
Ska bli extremt skoj att se reaktionerna från dom som håller på Bartomeu när Messi möjligtvis säljs.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:06
fan va surt=(. men grattis till alla som höll på barto här inne=)
Barcelona NoGo™
2015-07-18 21:04
Fyfan 6 år till med denna kriminella junta..... Usch!! Uselt!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-18 21:04
Vi visste alla att Barto skulle vinna, de inte avgjort än men de 1% chans att Laporta vinner. Surt, äckliga katalaner...
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:03
Lite tungt är det men faktum är att Barto har gjort ett bra jobb sedan Rosell lämnade.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-18 21:02
Men hur kan alla vara så säkra? Dessa mätningar är bara baserade på 5000 medlemmar?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:02
@Barca4life98:

inte ens deras röster tillsammans hade räckt=(
Barcelona Barca4life98
2015-07-18 21:00
Ja, inte oväntat... Beneditio och Laporta har säkert tagit röster från varandra....
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 20:59
barto har vunnit. 49 % fick han
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 20:58
Bartomeu verkar ha vunnit baserat på bilderna på Barca tv
Annons: